Start IVF Dec/Jan

Discussion in 'MMM clubs' started by Wolfster, Dec 24, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Wolfster

Wolfster Lid

Nov 28, 2016
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vanavond weer de eerst spuit Lucrin gezet, en ik vroeg mij af of er nog meer zijn in deze fase.

2. Wolfster

Wolfster Lid

Nov 28, 2016
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    Start er niemand in deze periode?

3. Wistaire

Wistaire Actief lid

May 4, 2015
    400
    231
    43
    Ik krijg nog 1 iui poging en als die mislukt start ik eind januari eerst een maand met de pil en zetten we een schema uit.

4. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

Feb 23, 2015
    3,654
    918
    113
    Ik heb vandaag de eerste spuit decapeptyl gezet!
    Was bang dat die net zo zeer deed als de menopur maar dat viel reuze mee gelukkig!

5. Barbje

Barbje Actief lid

Oct 1, 2016
    298
    208
    43
    Wij hebben midden februari het intakegesprek voor IVF.
    Vanmorgen de brief op de mat gekregen...stond daar ineens de afspraak op 11-1... volgende week...dat voelde iets te vroeg.. Eerst nog 1 of misschien 2 IUI's.

Hoe lang gaan jullie aan de pil?
    Zijn jullie over gegaan naar een ander ziekenhuis voor IVF?

6. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

Feb 23, 2015
    3,654
    918
    113
    Oh ja dat is wel een stuk sneller dan je verwacht! Bij mij kon het niet sneller gaan.. 5 maanden moeten wachten na de laatste iui ( wel laparoscopie tussendoor).
    Ik moest 6 weken aan de pil omdat ze in januari wilden starten en mocht ik tussen 8-11 en 9-12 ongesteld worden moest ik aan de pil tot en met 31-12, en helaas werd ik half november ongesteld waardoor ik 6 weken aan de pil moest..

Wij kunnen in ons ziekenhuis gedeeltelijk blijven, is namelijk Een IVF transfer ziekenhuis. Alles tot en met de punctie word in ons eigen zh gedaan daarna moet mijn vriend naar het andere ziekenhuis, en daar vind de bevruchting en terugplaatsing plaats

7. Barbje

Barbje Actief lid

Oct 1, 2016
    298
    208
    43
    ah, voor een deel naar een ander ziekenhuis. Dat heb ik wel vaker gelezen.
    Het ziekenhuis waar wij de IUI doen doet geen IVF. We gaan nu over naar het Erasmus.
    Ik hoop niet dat alle onderzoeken weer opnieuw gedaan moeten worden... De HSG was echt een drama zo pijnlijk! Hoe heb jij dat ervaren? Heb je de laprascopie in het IVF ziekenhuis gedaan of bij je 'eigen' ziekenhuis?

8. Wistaire

Wistaire Actief lid

May 4, 2015
    400
    231
    43
    Wij kunnen de IVF gewoon in hetzelfde ziekenhuis blijven doen (Isala).

Mijn HSG was ook een hel qua pijn en dat terwijl ik echt niet kleinzerig ben. Hierdoor ook veel angst voor de punctie!

Hoe kijken jullie tegen IVF aan?

9. Barbje

Barbje Actief lid

Oct 1, 2016
    298
    208
    43
    Laten we met z'n allen hopen dat wij geen van allen weer een HSG moeten doen ;) Ik bedacht daarna wel dat een bevalling vast pijnlijker is! haha

Tja...hoe ik tegen IVF aankijk... Ik vind het wel spannend...Aan de ene kant heb ik al ervaring met spuiten en de vele ziekenhuisbezoekjes door de IUI. Maar IVF klinkt zo als een 'eindstation'.... Helemaal als er weinig embryo's zijn om in te vriezen wat ik regelmatig lees.
    Zijn jullie nu nog gezonder gaan leven of met supplementen aan de gang gegaan?

10. Wistaire

Wistaire Actief lid

May 4, 2015
    400
    231
    43
    Bevallen lijkt mij idd wel nog pijnlijker, maar dan weet je ook (meestal) zeker dat je er wat moois voor terugkrijgt.

Wij zijn voordat we aan de MMM begonnen gestopt met roken. Daarnaast drink ik vele malen minder, maar supplementen neem ik niet. We eten verder goed en gezond. En jullie?

Weet je al hoe ze in jouw ziekenhuis de punctie doen (onder welke medicatie)?

11. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

Feb 23, 2015
    3,654
    918
    113
    Ik vond de hsg ook pijnlijk, maar kwam misschien ook doordat 1 eileider dicht was gaan zitten door de kramp/pijn. Hield ook automatisch me adem in maar dat mocht niet!
    De laparoscopie was in ons eigen ziekenhuis gedaan. (Mcl) ze kunnen bij ons eigenlijk alles behalve de bevruchting en terug plaatsing!

Ik heb echt zin in IVF, ik heb echt heel veel geduld maar wacht er nu al 5 maanden op..
    Wel ben ik wat bang voor de bijwerkingen van de decapeptyl, geen idee hoe ik erop reageer. En ook geen idee hoe ik reageer op gonal f straks!
    Ik ben niet echt bang voor de punctie, ja dat zal wel pijn doen en misschien veel pijn, maar de tijd erna lijkt me spannender. Mijn grootste angst is dat er geen of weinig bevruchtingen zullen zijn. Dan is er eigenlijk zo goed als 1 poging al verloren!

Toen wij begonnen met de iui's is mijn vriend gestopt met roken. Maar na die 6 is hij door stress dat het maar niet lukt en geen werk meer maar net huis gekocht, weer gaan roken.. En nu rookt die helaas nog steeds..
    Verder slik ik wel extra vitamine b12, ben zelf ook chronisch ziek en de kans is groot dat ik daar een te kort aan heb. En b12 bevorderd de opname van foliumzuur. Ook ga ik sinds een paar maanden naar acupunctuur. Voelt ook wel fijn.

Wij krijgen alleen een pijnstiller via infuus voor de punctie ( morfine achtig iets)

12. Cinderella2030

Dec 29, 2016
    39
    2
    8
    NULL
    NULL
    Wij starten ook in januari met IVF. Vanaf eind januari de pil 3 weken slikken en vervolgens Menopur en/of Gonal F spuiten. Spannend...
    Bij welk ziekenhuis zitten jullie?

13. Buko

Buko Fanatiek lid

Dec 19, 2016
    2,222
    2,003
    113
    Wij hebben begin januari de voorlichtingsavond en eind januari de intake. Dus naar verwachting in februari echt starten... Spannend!

14. Wistaire

Wistaire Actief lid

May 4, 2015
    400
    231
    43
    Spannend! Volgens mij lopen wij dan aardig gelijk Cinderella2030. Ik loop in Isala Zwolle.

Ben ook aan het rondkijken voor voorlichtingsavonden maar kan niks vinden voor in januari in deze omgeving... Ik zal het ziekenhuis eens vragen.

15. Cinderella2030

Dec 29, 2016
    39
    2
    8
    NULL
    NULL
    Wij lopen inderdaad gelijk Wistaire, grappig dat je ook vanaf april 2014 een kinderwens hebt, wij zijn ook toen begonnen, een miskraam na 11 weken zwangerschap in februari 2015 en sinds dien niet meer zwanger geworden helaas.
    Wij lopen in het VUMC. Daar hebben ze wel een voorlichtingsavond in januari geloof ik maar ik denk niet dat we ernaartoe gaan, ik wacht het rustig af totdat we onze intake hebben on 24 januari dan zou toch alles netjes in details uitgelegd worden...

16. Wistaire

Wistaire Actief lid

May 4, 2015
    400
    231
    43
    Daar zal alles ook wel vertelt worden inderdaad.

Is er bij jullie ook bekend waar het aan ligt of dat het onverklaarbaar is? En wat hebben jullie tot nu toe allemaal gedaan?

17. Cinderella2030

Dec 29, 2016
    39
    2
    8
    NULL
    NULL
    Wij zijn onverklaarbaar onvruchtbaar, alles is in principe in orde bij ons allebei. Ik heb in total 6 IUIs gehad, 3 met en 3 zonder hormonen. 2 keer overstimulatie gehad van clomid de eerste keer en van menopur de tweede. Ons werd het aangeraden om nog door te gaan met de IUIs omdat we verder gezond zijn maar we hebben er geen zin meer in, ik heb geen vertouwen meer in de inseminaties dus wil graag door na IVF hopelijk zorgt dat voor meer resultaat. Probeer wel positief te blijven.
    Waarom hebben jullie zo veel IUIs gedaan? Werd dat ook bij jullie door de artsen aangeraden of kozen jullie zelf ervoor?

18. Wistaire

Wistaire Actief lid

May 4, 2015
    400
    231
    43
    Wat goed dat jullie de grens aangeven en op die manier door kunnen. Ik snap het wel hoor, ik heb al een tijdje de hoop voor iui verloren maar wil geen kansen mislopen.. duivel/engel verhaaltje..

Wij hebben op papier 6 officiele iui's gehad (zo wordt het ons uitgelegd). In het kort betekent het dat we na de ovulatie inducties 4x ovulatie inductie + inseminatie hebben gehad en daarna 6x medicatie ophogen (gaan voor 2a3 eitjes) en inseminatie. Ik noem het altijd maar 10x iui omdat het wel 10x inseminatie was maar ze noemen het hier pas echt iui als je meer medicatie neemt om voor 2 of 3 eitjes te gaan. Uiteindelijk waren onze leeftijd en geziene kansen de reden hiervoor.

19. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

Feb 23, 2015
    3,654
    918
    113
    Wij lopen in het mcl en umcg.
    Bij ons was het gewoon 6 x iui lukt dat niet, ga je door naar IVF maakt niet uit of er een reden is of dat het onverklaarbaar is

20. Barbje

Barbje Actief lid

Oct 1, 2016
    298
    208
    43
    Ik heb eigenlijk geen idee hoe dat gaat met zo'n voorlichtingsavond.
    Heb op de site van EMC gekeken maar zie er geen data bij staan?

Ik had vandaag ineens zo'n gevoel dat de overstap naar IVF toch meer voeten in de aarde gaat krijgen als ik zo had bedacht..
    Vrees namelijk ineens dat alle onderzoeken die in het vorige ziekenhuis zijn gedaan weer opnieuw moeten en dan ben je zo weer een flinke tijd verder..
    Weet iemand van jullie daar meer over?

Share This Page