Start IVF februari/maart

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Suze29, 2 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Buko

Buko Fanatiek lid

19 dec 2016
    2.222
    2.003
    113
    Ja, toch wel hoor :p Vind het vooral spannend of ik geen overstimulatie ga krijgen (en dus geen verse tp), wanneer de punctie nu écht is en of er bevruchting zal zijn.. Maar heb er een goed gevoel bij!

2. indy90

indy90 Fanatiek lid

21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Snap ik als je al hoort dat je een iets wat verhoogde kans daarop hebt. Vooralsnog moet je er maar gewoon vanuit gaan dat dat allemaal goed komt! Over minder dan een week zit er vast een hele mooie emmy in je buik. Ik duim voor je

3. Suze29

Suze29 Fanatiek lid

20 okt 2014
    2.709
    740
    113
    Hopen op geen overstimulatie dan Buko!

Ik mag dinsdag voor de eeste fm echo, echt zo benieuwd. Op de startecho zag ze links een stuk of 3, 4, 5 en rechts ook maar ze zei dat dat nog niets zegt omdat het geheel afhankelijk is van of ze gaan groeien en dat daarachter ook nog wat kan zitten.
    Kom er alleen net achter dat ik niet genoeg Gonal heb t/m maandag dus ik ga zo maar even bellen.

4. Havehope87

5 feb 2017
    7
    0
    0
    Spannend Buko, ziet er gelukkig dus allemaal goed uit. Mooi aantal eitjes! Succes!

5. Nonma

Nonma Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.659
    116
    63
    Vrouw
    Marketing
    Amsterdam
    Jeetje wat spannend allemaal! Jullie zitten er al middenin!

Ik zou volgens mijn berekeningen 5 maart ongesteld moeten worden, en dan zou het circus dus beginnen, maar net op de wc had ik echt best veel roze verlies (nog niet echt bloed). ik zit pas op dag 26, ik snap er niks van... Ik voelde het hele weekend ook al een ongi gevoel en steeds steken in mijn buik... zo vreemd...Heb nog nooit zo'n korte cyclus gehad, misschien toch door het missen van 2 eileiders?? Ik heb mijn eisprong ook niet echt gevoeld dit keer... Nou ja, ik hoop maar dat het vandaag of morgen doorzet, dan kunnen we een week eerder beginnen:)

6. indy90

indy90 Fanatiek lid

21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    JIPPIE ik hoef nog maar een weekje te wachten op de intake. Dan kan ik binnenkort ook eindelijk mee kletsen over de hormonen en alles.

7. Buko

Buko Fanatiek lid

19 dec 2016
    2.222
    2.003
    113
    Wacht maar tot je die hormonen voelt Indy :D Nee hoor, ik snap je echt helemaal. Soms is het proces súper rot, maar als je het dan relativeert..

Hoop voor jou dat het echt doorzet Nonma!

8. indy90

indy90 Fanatiek lid

21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Ik kan niet wachten! ben wel heeel erg benieuwd hoe ik er op ga reageren hoor. Kan van mezelf al een een heksje zijn als ik ongesteld ben enz. :p dus ben heel benieuwd wat het allemaal met me gaat doen haha. Super spannend allemaal maar op een rare manier heb ik er gewoon zin in. Ook omdat er dan eindelijk weer een kans is. Mn vriend en ik zeiden gister nog tegen elkaar dat we nu zoveel ellende hebben meegemaakt om op dit punt te komen dat het vanaf nu wel wat voorspoediger mag gaan. We gaan er gewoon positief in dat is volgens mij het halve werk.

9. xBambi

xBambi Actief lid

27 jun 2014
    383
    236
    43
    Eindhoven
    Hallo iedereen! Is het nog mogelijk om bij jullie aan te sluiten? :)

Wij zijn helaas in het icsi traject terechtgekomen door het kwaliteit van het zaad van mijn man. We hebben tweemaal IUI gehad waarbij het zaad steeds < 1 miljoen was waardoor verdere IUI geen zin zou hebben :(

Ik ben gisteren begonnen met de decapeptyl en vooralsnog valt het mij erg mee. Maar de bijwerkingen en de gevoelige buik zullen ook pas na paar dagen komen? Volgende week woensdag heb ik de eerste echo en hopelijk mag ik dan met Gonal F gaan beginnen.

Emotioneel valt het mij toch zwaarder dan ik afgelopen maanden had verwacht. We weten sinds november dat we het icsi traject ingaan, dus genoeg tijd gehad om in te lezen en wat rust te vinden. Maar nu het zover is, is het toch spannend hoe mijn lichaam op alles gaat reageren.. daarom lijkt het mij fijn om het met jullie te kunnen delen en jullie ervaringen te lezen!

10. samira28

samira28 Bekend lid

10 jun 2008
    583
    37
    28
    Vrouw
    @nonma ik heb ook geen eileiders, ofja ze zitten in ieder geval pot en potdicht, maar mijn cyclus is wel altijd hetzelfde gebleven..
    Hopelijk zet je menstruatie snel op zodat je ook lekker kan beginnen.
    Ga je ook naar acupunctuur?

@Indy joehoe het is bijna zover ;)
    Ik heb ook lang gewacht en vooral veel stilletjes gelezen om zo info te verzamelen, want ivf/icsi is mijn eerste keer. En ik reageer heel normaal op de decapeptyl, nu het dichterbij komt allemaal word ik wel zenuwachtig van, tja alleen dat, en het verschild denk ik wel voor elk persoon.

@bambi hoi, wat mij betreft ben je ook welkom hoor, is het voor een eerste kindje?

*Ik ben vandaag gelukkig niet meer ongesteld en morgen kan ik ook eindelijk beginnen met de Gonal-f te stimuleren!
    2 prikjes elke ochtend:)
    En ik ging vandaag weer naar mijn acupuncturiste en ze voelde dat ik nogal gespannen was, (slecht geslapen, vroeg opgestaan, rennen en vliegen naar afspraken, slecht nieuws van familie etc) dus heeft ze vandaag wat extra naaltjes bij me gezet waardoor ik ook echt van die stroomschokjes kreeg tot aan mn teen, heel apart. Ik kwam weer heerlijk tot rust. Ze raadde me eigenlijk af om op internet met vrouwen te praten over ivf enzo, dat zou niet goed voor mij zijn voor de zenuwen enzo, bang zijn dat het mislukt etc. Maar ik kan niet stoppen, ik ben me echt wel bewust en ik vind het voor mij juist goed waar ik ook mijn verhaal kan doen met anderen die hetzelfde meemaken, en elkaar steunen en tips etc.

11. Nonma

Nonma Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.659
    116
    63
    Vrouw
    Marketing
    Amsterdam
    Heel vreemd, mijn cyclus is na de laatste operatie keurig hersteld naar 32 dagen, maar nu is het van slag... En het gekke is... Ik voel me zwanger... (Ik weet dat dat onzin is, want het kan helemaal niet) maar heb Mega zere borsten en voel me al een paar dagen gekkig......
    Het bloeden heeft nog niet doorgezet.. Ik hoop alleen niet dat dit mijn eisprong pas was en dat het juist langer gaat duren...:(

12. samira28

samira28 Bekend lid

10 jun 2008
    583
    37
    28
    Vrouw
    klinkt niet raar in mijn oren in ieder geval, want ik voel me al een hele tijd al zwanger, ik heb alle symptomen alleen een baby ontbreekt nog.
    Dat is schijnzwanger.
    Omdat je bijna 24u per dag denkt en bezig bent met het zwanger worden en baby's krijgen sommigen dit.
    Ik heb zelfs jeuk tussen mn borsten, en dit had ik alleen maar tijdens mijn zwangerschappen.. echt te gek voor woorden gewoon.
    Nou laten we maar hopen dat onze wens/en uit gaan komen..

13. Nonma

Nonma Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.659
    116
    63
    Vrouw
    Marketing
    Amsterdam

Mm zou kunnen, maar ik ben er afgelopen weken juist helemaal niet zo mee bezig geweest omdat ik toch niet eerder kon starten dan na 22/2... Heb het best wel goed kunnen loslaten eigenlijk... Nou ja, misschien was het gewoon een foutje van mijn lijf... We zullen zien...

14. xBambi

xBambi Actief lid

27 jun 2014
    383
    236
    43
    Eindhoven
    Het is voor ons een eerste kindje ja! :D

En fijn dat de sessie bij acupuncturist heeft geholpen voor nu om wat rust te krijgen. Misschien heb je het al verteld, maar onderga je al langer acupunctuur? Ik heb er namelijk over zitten te twijfelen, maar voor nu gekozen om het niet ernaast te doen. Vind het al zo druk om afspraken ziekenhuis met werk te combineren.

Ik heb afgelopen 2,5 jaar niet echt contact gezocht met anderen hierover, maar merk dat het nu een beetje op gaat breken dat niemand anders je begrijpt behalve de partner. Vrienden zijn er of nog niet mee bezig en hebben geen idee wat het inhoud of waren binnen 3 maanden zwanger en kunnen het alleen over eigen zwangerschap hebben..
    Je kunt natuurlijk ook altijd nog afstand nemen als je merkt dat je door het forum teveel ermee bezig bent of dat het op dat moment bepaalde gevoelens oproept waar je op dat moment niet op zit te wachten..

Ik heb altijd het gevoel gehad dat het voor ons meer moeite zou gaan kosten om een goed voldragen zwangerschap te krijgen ivm afwijking aan mijn baarmoeder. Hierdoor is er meer kans op miskraam of vroeggeboorte. Maar dat het al fout gaat bij bevruchting of innesteling maakt het nog lastiger voor mij. Nu zal icsi gaan uitwijzen of bevruchting en/of innesteling überhaupt mogelijk is..

Maar aan de andere kant blijft het voor iedereen altijd afwachten en spannend of het goed blijft gaan natuurlijk. Eigenlijk niet iets waar ik mij nu 'zorgen' om moet maken, eerst maar zwanger worden haha.

15. Suze29

Suze29 Fanatiek lid

20 okt 2014
    2.709
    740
    113
    Gezellig dat je komt meekletsen xbambi!

Nonna, is het al doorgezet? Zou wel lekker zijn, kan je wat eerder starten.
    Mijn cyclus was ook erg van slag na de bbz.

Net de fm gehad. Linkse heb ik 1 van 14, 15, 11 en 2x 12 mm plus 4 kleinere tegen de 10 mm. Rechts 1x 11en 1x 13 plus 6 tegen de 10 mm in totaal dus 9 link en 8 rechts.
    Nog wel even de vraag of ze allemaal gaan doorgroeien natuurlijk.
    Het bm slijmvlies was 8mm dus ook mooi op schema.
    We zijn superblij!!

Donderdag of vrijdag weer een echo, ze gaan nu overleggen. Het zou eigenlijk vrijdag zijn maar omdat er al een paar grotere zijn wordt het ms donderdag.
    Ws zelfs maandag al de punctie zoals t er nu uitziet :)

16. samira28

samira28 Bekend lid

10 jun 2008
    583
    37
    28
    Vrouw
    @bambi ja ik ben al een tijdje voor dat ik begon met ivf begonnen met acupunctuur.
    Ik moet nog 2 keer en dan is het budget wat mn zorgverlener vergoed op.
    Dus volgende week maandag weer, en na de tp de laatste.
    Daarna ga ik naar osteopathie voor fertiliteit en zwangerschap.
    Het heeft mij echt goed geholpen wbt ondersteuning in het traject door mn rommelige hormonen/stemmingen, stres etc.
    Het is een bekende acupuncturist voor fertiliteit.

17. samira28

samira28 Bekend lid

10 jun 2008
    583
    37
    28
    Vrouw
    @He Suze je had vandaag je fm , wat een goed aantal en de bm meting van het slijmvlies is top. Hopelijk groeien ze nog ff.. en het gaat al vlug bij jou al.
    Ik heb volgens de planning ook week 10 de punctie, dus wie weet.
    Spannend!

Ik begin om 10.00u voor het eerst met Gonal-f

18. Nonma

Nonma Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.659
    116
    63
    Vrouw
    Marketing
    Amsterdam
    Nee heb niks meer gezien:( hoop niet dat het mijn eisprong was nu pas, want dan duurt het nog 2 weken voor we kunnen beginnen:S nou ja, we hebben het toch niet in de hand...

mijn cyclus was overigens keurig na de beide operaties, elke maand 31 dagen, kon de klok erop gelijk zetten... heb alweer 3 cyclussen gehad sinds de laatste operatie en was allemaal keurig, dus dit is echt vreemd... maar goed, mijn lijf houdt me ws gewoon weer voor de gek...

Wow! 17 follikels! dat is heel veel!! Wat een goed nieuws! en nog maar een klein weekje tot de punctie! heel spannend!!!

19. Suze29

Suze29 Fanatiek lid

20 okt 2014
    2.709
    740
    113
    Succes Samira, hopelijk bij jou ook zo'n mooie opbrengst.

Ik doe ook acupunctuur erbij. Krijg jij ook tijdens de gonal nog een sessie?

20. Nonma

Nonma Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.659
    116
    63
    Vrouw
    Marketing
    Amsterdam
    Wordt acupunctuur aangeraden? ik hoor het nu voor het eerst...

Deel Deze Pagina