Jeetje wat goed Suze!! Wat spannend nu! Ik snap je zorg, maar uit 16 eicellen moet toch tenminste 1 goede bevruchting zitten! Have faith!
Ja, logisch dat je die angst voelt.. blijft afwachten wat het gaat doen natuurlijk. Maar dit is al een erg mooi begin! Hoe is het met jou Buko? Het wachten nog goed uit te houden?
Ik voel me heel goed eigenlijk, weinig bijzonderheden. Gisteren voelde ik nog af en toe een steekje in mijn liezen, maar vandaag echt 0,000. Ja mn tepels worden steeds gevoeliger! Ben er inmiddels wel van overtuigd dat alles wat je de eerste week voelt niks betekent. Het is echt nog een weekje afzien. Duurt laaanggg! In het traject volgen alle maalpijlen zich best wel snel op, zeker op het laatst. Dan zit je 3x/week in het ziekenhuis. Daarom voelt het nu denk ik extra als een gat. Wat ik wel lastig vind is dat bijna alle mensen die er bij mij van weten (paar collega's, paar vriendinnen en mijn ouders) er heel erg van overtuigd zijn dat het wel goed zit. Mijn vriend ook trouwens. Zelf heb ik dat gevoel ook wel, maar dat voelt ZO naïef en gevaarlijk, want het is helemaal nergens op gebaseerd.
Hoi meiden, ik heb mijn follikelmeting gehad in de ochtend en mn baarmoederslijmvlies is 12, dus perfect. En ze heeft 7 eitjes gevonden, 1 was volwassen genoeg maar de anderen mogen nog wat doorgroeien zegt ze, dus ik moet donderdag ochtend weer voor de fm. En waarschijnlijk heb ik maandag dus de punctie! Ik had liever eerder gehad maar maakt niet uit, ik voel me hier ook goed bij gelukkig. Waarschijnlijk moet ik dan wel een nieuwe gonal f pen halen.
Dankje Tearmiss Wanneer ga jij voor je volgende iui? Ik denk dat de omgeving al snel denkt dat het met ivf altijd goedkomt, maar dat is natuurlijk niet zo. Alhoewel het natuurlijk altijd goed is er positief in te staan.
@buko het is ook lastig lijkt mij, je wil positief zijn en hoop hebben dat het goed is.. Maar je wil jezelf ook beschermen om straks niet in een groot zwart gat te vallen als het toch niet gelukt blijkt te zijn.. want realistisch gezien is de kans per poging best klein. Heel veel mensen zijn daarvan niet op de hoogte, dat dit ook geldt via de natuurlijke weg. Voor jezelf is het toch een soort middenweg te vinden hierin. Maar voornamelijk naar volgende week toe leven.. En wij duimen en hopen voor je! @Samira in ieder geval super dat het slijmvlies al in orde is! Hopelijk groeien de eitjes nog goed genoeg komende dagen dat ze alle 7 nog mee kunnen doen.. Mijn man heeft morgen nog telefonisch consult met de arts ivm hoogte testosteron. Zijn zaad was wel al onderzocht en goedgekeurd voor ICSI. Verwacht niet dat we de ronde moeten afbreken, maar misschien toch beter als we eerst dat bij hem gaan opkrikken. Weet ook niet of tekort hiervan de kwaliteit aantast, want voor het verhogen van aantal goede zaadcellen hoeven we het bij icsi niet voor te doen natuurlijk Horen we morgen wel. Nu nog even die Gonal F pen uitpluizen, twee maanden terug vluchtig uitleg over gekregen.. Maar had boekje meegekregen. Ben benieuwd, waarschijnlijk zo simpel als wat haha
Hoi meiden, mag ik met jullie meekletsen? Ik ben in de race voor IVF, hopelijk binnen 2 weken.. Het eerste stimulatieschema (januari 2017) leverde op dag 7 al meer dan 40 follikels. Helaas moest ik toen stoppen. Nu heb ik morgen (dag 8) een echo, waaruit zal blijken of het nu beter is gegaan? Ze hebben de dosis verlaagt van 150 naar 100 eh Gonal-F, dus ik ben benieuwd...
Ja dat is het inderdaad! Als je op een normale manier zwanger probeert te worden, duurt dat meestal ook wel even. En zou wel heel uitzonderlijk dat het bij de eerste poging dan meteen raak is.. Maar dat is allemaal rationeel Het is ook mijn persoonlijke overtuiging dat een positieve instelling wel degelijk helpt. Dus ik probeer zo veel mogelijk vertrouwen te hebben. Dat ook als het nu niet meteen lukt, het vast ergens het komende jaar wel lukt.. Die 'ruimte' geeft ook wel rust. Is het gelukt met de Gonal F? En heeft je man al contact gehad met het zkh? Mijn vriend had ook een vrij lage testosteron waarde, maar daar is verder geen actie op ondernomen. Het geluk bij ICSI is dat je echt maar een paar slimmeriken nodig hebt MM8; jeetje wat een hoop eitjes!! Kan me voorstellen dat je het nu extra spannend vind! Voel je je anders dan de vorige keer? Heel veel succes vandaag!
Vorige keer had ik ontzettend veel pijn. De eerste echo stond toen ingepland op dag 10, maar dat was dus al vervroegd naar dag 7 door de pijn (met iedere stap deed het extra zeer). Nu heb ik wel wat krampem, maar daar is alles mee gezegd.. Hoop echt op beter resultaat, minder follikels dus.. 😬 Ik snap jou heel goed met die 'ruimte' geeft rust. Dat heb ik mijzelf ook voorgenomen. Maar hoe makkelijk het voor sommige ook klinkt, het verlangen naar een kindje blijft moeilijk te bevatten voor vriendinnen of zussen of etc die wel spontaan zwanger raken. Dat gebeurt namelijk nu veel in mijn omgeving en dat is niet altijd makkelijk.. 😚
Dat blijft moeilijk... Mijn eerste zoon is wel spontaan gekomen, hoewel ook na 2 jaar pas. Maar mijn vriendinnen worden tegenwoordig allemaal ongepland zwanger van nummer 3... Dat blijft zuur.. Waarom hebben wij zoveel pech denk ik dan.. En toch geloof ik nog steeds dat het gaat lukken... Hopelijk iets minder eitjes voor jou inderdaad!! Die pijn lijkt me ook niet prettig! Ik zie ook best op tegen het prikken, maar goed, 19 maart hoef ik daar pas mee te beginnen...
Tuurlijk kan je meekletsen MM88! 40 is wel heel veel, hopelijk heb je er nu wat minder en hoeft je poging niet afgebroken te worden. Het ziet er een beetje ingewikkeld uit xBambi, maar het is heel simpel als je de gonal f pen eenmaal doorhebt. De naaldjes prikken ook lekker, veel beter als de deca. Ik mag morgen tussen 9 en 9.30 uur bellen of ik vrijdag een tp krijg. Super spannend dus, en deze dag zal wel voorbij kruipen hihi. Ik heb trouwens ontzettende pijn van de punctie. Kon gisteren echt niets en de tranen sprongen in mijn ogen. Ook het plassen was zeer pijnlijk. Nu is het wel iets minder maar heb een enorm opgezette buik. Hadden jullie ook zo'n last na de punctie?
welkom mm88 hopen dat je lichaam nu iets rustiger aandoet met de aanmaak van eitjes. Veel is mooi maar zoveel is nou ook weer niet nodig Gaan jullie voor een eerste kindje? Suze wat vervelend dat je nu zoveel last hebt. Even lekker rustig aan doen zodat je lichaam klaar is voor de terugplaatsing. Spannend dat je morgen hoort hoeveel bevruchtingen er zijn. Ik duim voor je! Ik werd vanochtend ''ziek'' wakker. flinke verkoudheid te pakken. Ik heb wonderbaarlijk genoeg wel een soort van rust gevonden in het feit dat het nog even duurt voor we gaan beginnen. Het is super fijn dat er nu enigszins duidelijkheid is over wanneer we mogen beginnen zo kunnen we er ook naar toe leven.
MM8; hoe was je echo vandaag? Jaa ik snap je helemaal. Het is niet dat je het een ander niet gunt, maar zelf wil je gewoon OOK. Zo heb ik vannacht gedroomd dat mijn beste vriendin (die nog geen actieve kinderwens heeft) me opbelde dat ze zwanger was en ik werd echt met zo'n dubbel gevoel wakker. Best gemeen 😬
@MM88 Jammer dat het nodig is, maar gezellig dat je mee komt posten! Maar wow, 40 folikels is wel erg flink. Hoe was de echo vandaag? Of is die morgen pas? @Buko erg fijne instelling heb je over het traject! Ook wel een goed idee om het wat rek te geven, dat het niet meteen hoeft te lukken. Er teveel druk opleggen kan ook negatief werken natuurlijk.. De arts heeft man doorverwezen naar huisarts. Omdat hij nog net binnen de marge valt wil zij er niks aan doen. Dus we gaan vrolijk door! @Suze heel spannend voor je morgen! Fijn dat je zelf mag bellen ipv telefoontje moet afwachten. Ik ga duimen! Hopelijk dat je klachten van de punctie snel voorbij zijn, klinkt niet bepaald prettig... @Indy ik hoop dat de verkoudheid niet door gaat zetten.. En rust komende weken kan ook wel fijn zijn om je voor te bereiden. En de weken zijn echt zo om hoor En jullie hadden gelijk: Gonal F was een makkie, wat een verschil met de decapeptyl zeg! Buik begint aardig blauw te kleuren door paar botte naalden laatste dagen. Helaas wel weer hoofdpijn, hopelijk toeval en niet van de Gonal. En ik herken het gevoel mbt omgeving die wel makkelijk zwanger worden. Je gunt ze het natuurlijk hartstikke erg inderdaad, maar ergens steekt het voor jezelf wel. Normaal kan ik het ook makkelijk opzij zetten, maar erg goede vriendin was direct na stoppen pil zwanger. Ze weet van ons traject maar vraagt hier nooit naar. Praat alleen maar over de zwangerschap. Heb ik erg naar gevoel aan overgehouden na een paar keer en ik merk dat ik contact nu afhoud hierom. En daar voel ik mij dan weer erg schuldig over. Want ze doet het niet expres, ze is ook gewoon enthousiast en verliefd ed.
Zo lastig! Ik had het met mijn beste vriendin, we waren tegelijk zwanger, maar bij mij ging het mis, dat heeft haar hele zwangerschap tussen ons in gestaan... Gelukkig konden we er daarna goed over praten, maar nu zit ik in hetzelfde schuitje met een goede vriend en zijn vrouw... We liepen maar 1 week uit elkaar... Het idee dat ik straks bij haar op kraamvisite moet terwijl ik eigenlijk zelf een kindje had moeten hebben, dan ga ik echt een beetje dood van binnen😢 ik gun het iedereen, maar ik gun het onszelf ook zo...
Ai, dat is helemaal heftig.. 😮 dat het je ook tweemaal gebeurd op deze manier, pfoe. Hoe mooi het ook voor die ander is, jij wordt hierdoor met je neus op de feiten gedrukt. Kun je het nu wel bespreken met de goede vriend? Omdat het bij de vorige keer pas erna is besproken? Ik heb het nog niet bij mijn vriendin neergelegd. Waarschijnlijk heeft ze het zelf niet door, durft ze misschien niet te vragen naar mijn traject? Ik wil haar ook niet opzadelen met mijn gevoelens of dat ze denkt dat ik niet blij voor haar ben. Maar zo zonde dat een vriendschap wordt afgevlakt.
Ik vind het heel lastig, want ik kan niet uitleggen hoe het precies voelt aan iemand die het nooit heeft meegemaakt... Ik wil wel interesse tonen, maar vaak kan ik het gewoon niet opbrengen, hoe erg dat misschien ook klinkt... Gelukkig is dit een kerel en die maakt zich er minder druk om...
@Indy90: wij gaan inderdaad voor een eerste kindje. Mijn lichaam legt blijkbaar uit zichzelf al zo'n hoop follikels klaar iedere maand. @Suze29: nog een paar uurtjes, aftellen!!!!!! Ik duim met je mee... @Buko: kun je nagaan hoe je er onbewust mee bezig bent?! Erg is dat he.. Mijn echo was op zich wel ok. Links 4 dominante follikels, rechts 6 dominante follikels. Voor de rest heel veel kleine, in de hoop dat die ook allemaal klein blijven. Gonal-F is aangepast van 100 naar 75, dus ik hoop dat dat gaat helpen.