Start IVF februari/maart

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Suze29, 2 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. indy90

indy90 Fanatiek lid

21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Oneerlijk blijft het altijd. Maar hoe trots en dankbaar zullen we straks zijn als het mag lukken. Waarom kan je niet verder?

2. Suze29

Suze29 Fanatiek lid

20 okt 2014
    2.709
    740
    113
    Wat een ontzettende domper he Boedah dat je niet door kan...

Ik kijk wel eens het programma '4 handen op 1 buik' pffff echt wat erg in welke situatie sommige zwangerschappen ontstaan en kindjes worden geboren.
    Er zijn natuurlijk ook stelletjes die in de eerste ronde al zwanger worden, dat is ze van harte gegund vind ik! Ik zou willen dat ik dat geluk had gehad, dan waren we nu wellicht bezig voor een tweede.
    Maargoed, ik denk dat als wij straks een baby in onze armen hebben dat wij dubbel zo dankbaar zijn <3

3. Buko

Buko Fanatiek lid

19 dec 2016
    2.222
    2.003
    113
    Jaa, dat denk ik ook! En we kunnen extra lang van een eventuele zwangerschap genieten want we weten het al vanaf dag 1:p

4. Nonma

Nonma Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.659
    116
    63
    Vrouw
    Marketing
    Amsterdam
    Ola!

Sorry, ben een beetje afwezig geweest, druk met allerlei andere dingen... Misschien maar goed ook :)

Donderdag hebben wij de intake in het vumc gehad. Ik verwacht mijn menstruatie na dit weekend maar moet nog 1 cyclus afwachten, dus eind februari begin maart gaan we echt beginnen! Heb wel alle medicatie al in huis, en bloed geprikt en manlief gaat volgende week nog zijn productje afleveren... Ik hoef niet meer onderzocht te worden... Ik start met de pil en na twee weken met de decapeptyl.... Lange traject dus, maar is ongeveer 2 maanden van start tot finish... Spannend hoor, heb er zin in! Probeer een beetje te vertrouwen op het feit dat het zwanger worden nooit een issue is geweest... Op hoop van zegen!

Boedah ik heb het gemist: waarom kun je niet verder??

5. Nonma

Nonma Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.659
    116
    63
    Vrouw
    Marketing
    Amsterdam
    Suze waarom doe jij 6 weken pil?

6. Nonma

Nonma Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.659
    116
    63
    Vrouw
    Marketing
    Amsterdam
    Ja het is erg oneerlijk soms, maar je doet er zo weinig aan...

7. indy90

indy90 Fanatiek lid

21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Precies dat ja! De wereld is wat dat betreft toch oneerlijk verdeeld. Maar denk dan maar zo het maakt ons sterker. Sterker in onze relatie. Sterker in het omgaan met teleurstellingen en sterker in het uiteindelijk intens genieten van dat kleintje dat ergens op ons wacht.

8. Suze29

Suze29 Fanatiek lid

20 okt 2014
    2.709
    740
    113
    Ik doe 6 weken de pil omdat wij in december in zika gebied zijn geweest dus er 2 maanden tussen moet zitten van terugkomst en terugplaatsing.
    En ik had geen zin om nog een menstruatie af te wachten dus heb ik met zh afgesproken de pil Door te slikken zodat we alles alvast konden inplannen

9. Nonma

Nonma Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.659
    116
    63
    Vrouw
    Marketing
    Amsterdam
    Oh ja! Dat had je al verteld, dus welke datum begin je nu met decapeptyl?

10. Suze29

Suze29 Fanatiek lid

20 okt 2014
    2.709
    740
    113
    9 februari en als alles goed gaat rond 7 maart terugplaatsen &#128522;&#128522;

11. indy90

indy90 Fanatiek lid

21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    @ suzr super spannend het komt nu heel dicht bij dat je echt echt gaat beginnen.

12. Buko

Buko Fanatiek lid

19 dec 2016
    2.222
    2.003
    113
    Oh Suze wij lopen ook echt bijna tegelijk.. Scheelt maar zes dagen! Na hoeveel dagen ga jij stimuleren?

13. Suze29

Suze29 Fanatiek lid

20 okt 2014
    2.709
    740
    113
    Als de echo goed is op 21 februari mag ik volgens mij stimkeren. En jij?

14. Suze29

Suze29 Fanatiek lid

20 okt 2014
    2.709
    740
    113
    Rustig hier!

Ik ben vandaag ter voorbereiding op de IVF naar acupunctuur geweest. Volgende week donderdag weer heen, omdat er rond mijn buik toch veel spanningen zijn.
    Nog 6 nachtjes tot de prikinstructie en nog 7 nachtjes tot de eerste deca.
    Ik kijk er naaruit om eindelijk te gaan starten!

Ook heb heb ik toch nog even het zh gebeld, waarom ik geen bloed heb moeten prikken om de hoeveelheid Gonal F te gaan bepalen. Dit doen ze in mijn zh niet, op 21 februari heb ik mijn eerste echo, en aan de hand daarvan gaan ze bepalen hoeveel Gonal F ik moet geen prikken.
    Dit is toch schijnbaar ook weer overal anders.

15. indy90

indy90 Fanatiek lid

21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    hoe was de acupunctuur? ik denk er ook aan om dit te gaan doen wanneer we gaan starten hoor er veel goede verhalen over. Volgens mij is er nooit bewezen dat het helpt bij ivf maar baad het niet dan schaad het niet lijkt me zo. Het word nu wel lekker concreet wat er gaat gebeuren dat lijkt me super fijn.

16. Suze29

Suze29 Fanatiek lid

20 okt 2014
    2.709
    740
    113
    Ik heb dit na mijn bbz ook al gedaan, en het heeft mij toen enorm geholpen.
    Het is inderdaad nooit bewezen, omdat dit een alternatief circuit is en niet een medisch circuit. Ik denk dat het per persoon afhankelijk is, of het je helpt of niet. Mij heeft het heel erg geholpen in ieder geval.

Als je het tijdens je ivf wil inzetten, dan is het het beste om voor die tijd al een keer langs te zijn geweest (misschien wel meerdere keren) om alvast alle blokkades etc. bij je weg te halen zodat je lichaam klaar is om met ivf te starten. Ook kunen ze dan alvast zien hoe je lichaam op acupunctuur reageert.
    Ik zou zeggen gewoon proberen, baad het niet dan schaad het niet.

17. Buko

Buko Fanatiek lid

19 dec 2016
    2.222
    2.003
    113
    Voel je daar zelf iets van, acupunctuur?

Ik word als het goed is de 11e ongesteld en moet dan het zkh bellen. Op basis van de planning zeggen zij dan wanneer ik precies moet beginnen. Maar waarschijnlijk de 13e. Dus dat klopt wel met die 6 dagen verschil.

18. indy90

indy90 Fanatiek lid

21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    @ suze bedankt voor de tips met betrekking tot de acupunctuur. Ik ga op zoek naar een praktijk hier in de buurt. Word het bij jou ook vergoed vanuit de verzekering?

Ik moet nog steeds bellen naar het ziekenhuis of ik eerder met de pil kan beginnen. Heb het zo druk met de winkel en alles eromheen. Gelukkig ben ik vanaf morgenavond t/m dinsdag vrij dus kan ik dat mooi even doen. M'n vriend moet 9 februari met zijn potje heen wellicht dat ik dan ook alvast bloed kan laten prikken als dit nodig is. Krijg morgen de 2 boefjes van m'n schoonzus te logeren ( 1 en 3) zal wel weer dolle pret worden. We zijn stapelgek op die 2 dus dat word een leuk weekend. Hebben jullie ook nichtjes en neefjes? en vinden jullie dit ook lastig omdat je zelf ook zo graag wil? ik soms als ik hun als gezin dolgelukkig zie maar kan ook onwijs van ze genieten.

19. Suze29

Suze29 Fanatiek lid

20 okt 2014
    2.709
    740
    113
    Je voelt wel iets, maar het is niet pijnlijk hoor Buko!
    Maar ben jij met de deca begonnen en tussendoor ongesteld geworden? Ik heb dat helemaal niet volgens mij kriijg ik eerst deca en ga ik daarna meteen stimuleren met gonal f, dus geen tussentijdse ongesteldheid meer

Succes Indy, hopelijk vind je een fijne praktijk

20. Buko

Buko Fanatiek lid

19 dec 2016
    2.222
    2.003
    113
    Oh ja ik bedoelde meer; voel je dan je lijf echt ontspannen bijvoorbeeld door die naaldjes?

En ik moet inderdaad vanavond met de deca beginnen, terwijl ik volgende week pas ongesteld moet worden. Misschien loopt dat zo omdat ik dan weer niet eerst een aantal weken de pil hoefde?

Deel Deze Pagina