Het vruchtbaarheids traject in

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Melange, 28 okt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melange

Melange Lid

7 jun 2022
    76
    10
    8
    Vrouw
    Hallo,

zoals de titel het als zegt gaan wij het vruchtbaarheids traject in, wegens herhalend miskramen en onregelmatige cyclus (pcos) is er gisteren besloten om een vruchtbaarheids traject te doen, nu krijg ik provera om menstruatie op te weken nog steeds niet ongesteld nu dag 58, hierna willen ze bloedprikken en eind november gesprek over medicijnen voor eisprong op te wekken. Voor mij is het een bittere pil om te slikken aangezien ik nu echt merk er door heen te zitten willen zo graag kindje erbij (heb 1 zoontje van 3 van ex partner)
    Nu vraag ik me af wie dit ook meegemaakt heeft ? En hoe ga je ermee om? En Hoelang duurde het voordat je zwanger was? Hoe gaat het nu verder?
    Ik schrijf dit mede omdat het me Echt dwarszit en zo verdrietig ben en teleurgesteld in me eigen lijf.

2. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.341
    8.842
    113
    Vrouw
    Ik snap je gevoel. Dat gevoel had ik ook. Ik ben begonnen met proberen zwanger te worden in Maart 2019. Vorig jaar Mei voor het eerst naar een fertiliteitsarts geweest na 2 miskramen te hebben gehad. Ondertussen heb ik allerlei onderzoeken gehad. Bloedonderzoek, echo's, mislukte thl, hsg. Uit de bloedonderzoeken kwam bij mij twee keer dat mijn factor 8 (bloedstolling) te hoog is. Maar in Nederland vinden ze het niet bewezen dat dit te maken heeft met niet zwanger worden/miskramen. Vorig jaar November met spoed geopereerd ivm verdenking gedraaide eierstok. Toen ben ik erachter gekomen dat mijn buik vol verklevingen zit. Volgens mijn arts wederom geen reden voor niet zwanger worden/miskramen. Volgende week heb ik een second opinion in een ander zkh.

Ik ben ook echt teleurgesteld in mijn eigen lichaam. Inmiddels dus ook al meer dan 3,5 jaar bezig dus het word steeds moeilijker om ermee om te gaan. Hier dus helaas geen succesverhaal. Maar ik herken je gevoel heel goed!

3. Sophie2019

Sophie2019 Fanatiek lid

21 jul 2018
    2.014
    1.560
    113
    Vrouw
    Wat rot!
    Over het verloop valt helaas niks te zeggen. Heb je bij je zoon ook in een traject gezeten? Had je toen ook pcos? Mocht je sindsdien flink zijn aangekomen zou het kunnen helpen proberen af te vallen.

hier zelf pcos. In januari 2017 gestart met zwanger worden, in augustus 2017 medische molen in, pillen (3 doseringen, 4 rondes), spuiten (1 ronde), in mei 2018 LEO operatie en in december 2018 zwanger.
    Door de operatie is de pcos (tijdelijk) weg en ben ik zonder medicatie zwanger geraakt. Daarna cyclus behouden en toen we voor een tweede gingen heb ik 3 miskramen gehad (1e, 1e en 2e ronde raak). Was 1 missed abortion en twee vroege miskramen.
    5e ronde na laatste miskraam blijvend zwanger.
    Schoonzus ook pcos, 4 zwangerschappen en steeds binnen 3 maanden zwanger met de laagste dosering pillen. Dat kan gelukkig ook :)

4. Melange

Melange Lid

7 jun 2022
    76
    10
    8
    Vrouw

Ja oké, nee met me zoon geen traject gevolgd, heb erna waarschijnlijk pcos gekregen maar dat weet ik dus niet heb altijd wel
    Wat onregelmatige cyclus.

zo jeetje ook al
    Heel wat meegemaakt dus tjonge

5. Kiwi3191

Kiwi3191 Fanatiek lid

24 jun 2022
    2.251
    1.529
    113
    Vrouw
    Hey, ik snap je reactie dat je teleurgesteld bent in je lichaam. Het is al een hele stap om uiteindelijk de knoop door te hakken en te starten met een traject.

Ikzelf zit in ronde 4 van ovulatie inductie door middel van Letrozol. Ik heb tot op heden nog geen positieve test in handen gehad. Wel kan ik je meedelen dat het best wel een pittig parcour is. Voor sommige werkt het snel, sommige zijn een tijdje onderweg. Hopelijk vind je de moed om binnenkort aan je traject te starten en heb je snel een plakkertje.

Deel Deze Pagina