Start IVF/ICSI 2016 (deel 2)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Wen1977, 20 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wen1977

Wen1977 Bekend lid

28 sep 2015
    933
    146
    43
    Zo 30 cryo's ik geloof dat ik dat aantal nog nooit gehoord hebt.

@koelkast, ik had altijd allebei de groentebakken vol liggen. Ik was altijd blij als ik weer aan het spuiten was, dan kreeg ik weer een beetje ruimte.

@mready, klopt het dat je 2x daags spuit? Dat heb ik nog nooit gehoord eigenlijk.

@lange protocol, ik deed het lange protocol altijd zonderde pil. Lange heeft volgens min te maken met de decapeptyl niet zozeer met de pil.

@patricia, 12 cellen is opzich een hele mooie score. Helaas was bij jouw de bevruchtingen/door delingen niet hoog...

2. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    @Laura jemig, 33 rijpe eitjes? Wow. Gelukkig heb je de overstimulatie overleefd! Letterlijk geluk bij een ongeluk... 😊

Ja, was bij IVF 1 ook zo. In totaal dus 225 per dag. Ik spuit 8u en 20u. Optimale verdeling over de dag denk ik?

3. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Ik het het idee dat ik een snelle ronde krijg deze keer. Ik voel me goed en heb er zin in! Ik sta er positief in en krijg soms het gevoel dat deze keer het gaat worden! Duimduim hoophoop! :)

4. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Yessss, That's the spirit! Zo gaf ik de verpleegkundige én de arts gisteren na de echo (en hun groen licht) een high five :D

Ach je maakt er maar het beste van hè? :p

5. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Laura: wow, 30 cryo's in de vriezer!! Daar kan je echt nog jaren mee door! Weet je ook iets van kwaliteit? Wel nog goed op jezelf letten en nog steeds goed blijven drinken. Je hebt wel een behoorlijke overstimulatie gehad. Hier moet echt wel een mooie tussen zitten om zwanger te raken!

Mlady: dat ziet er weer goed uit! Weet je al ongeveer wanneer de punctie gaat plaatsvinden?

6. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Mlady: een week geleden kregen wij ook weer groen licht, alles zag er weer normaal uit na de operatie. Heel blij mee! Voelde echt als een opluchting dat ze niets raars meer zagen. En ben er ook zeker blij mee dat we weer in het traject zitten. In de verplichte pauzemaanden kreeg ik steeds vaker het gevoel dat wij ons leven moesten gaan inrichten zonden kinderen. Maar nu is het gevoel heel sterk dat het goed gaat komen!

Ik zit vandaag op cd8 trouwens.

7. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Watvoor operatie was het, een laparoscopie met dagopname? Heb je veel last gehad? Dus nu ben je je ouwe vertrouwde makker kwijt... We kenden je cyste al zolang dat we 'm wel een naam hadden kunnen geven ;)

De afgelopen maanden heb ik ook wel een paar keer serieus gedacht: laat maar, het is goed zo. Ook manlief liet een paar keer vallen dat hij er geen vertrouwen meer in had... Maar die maanden rust en 'alleen ons gewone leven en elkaar' hebben ons echt goed gedaan, ik ben weer aardig in balans.

Misschien was 1 maandje langer wachten nog nét iets beter geweest, maar dan is het De Decembermaand :) Ik heb die maand tegenwoordig liever verplichte rustmaand dan een maand met kans...... (Schokkend eigenlijk. Dit hele traject heeft echt wat stuk gemaakt in mij...)

Dus hup, positief en goede moed inderdaad!

Net spuitje nr. 3 gezet. Ik ga stipjes verzamelen op mijn buik :D

PS broertje en schoonzus zijn na IUI3 zwanger geraakt en inmiddels 11 weken in verwachting. Ik ben van 3 kinderen de oudste, maar nu dus officieel de laatste, zegmaar. Maar ik ben ook heel blij voor ze, dat mijn IVF-hel hen bespaard blijft!!

8. suikerklontje

suikerklontje Fanatiek lid

23 nov 2015
    1.116
    522
    113
    Mlady en Goldfish hou dat gevoel vast, dat werkt vast goed!

Van de kwaliteit van onze cryo's weet ik niets. Mlady kont ook nog heel weinig voor zijn mijn arts hoor deze aantallen, dit zag je echt vroeger bij ivf. Laborant had ook tegen me vriend gezegd dat dit uitzonderlijk was ☺️.
    Goldfish ik ben wel weer helemaal "normaal" qua gewicht en me buik is weer plat. Drinken doe ik gewoon echt heel slecht moet daar zo opletten.

9. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Mlady: nee, dit was niet eens die ene cyste die er altijd al zat. Die is aangeprikt met poging 1 bij ivf en gelukkig daarna uit zichzelf weggegaan.

Bij poging 1 ivf zagen ze steeds iets raars op de echo sinds ik toen was gaan spuiten. Ze dachten aan een hydrosalpinx, een met vocht gevulde eileider, maar tijdens de laparoscopie bleek het een cyste te zijn van 5 cm die precies achter mijn linker eileider lag. En daardoor ook de eileider kunnen behouden, want die was dus niet gevuld.

En idd, het goede gevoel vasthouden! Op naar een tp van een hele mooie mini! :)

10. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

16 jun 2012
    4.789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    Ik denk dat k weet wie jij bent ;) k lees nu voornl mee hier in de groep.

11. ike

ike Fanatiek lid

5 jul 2013
    1.573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    Lieke het schiet al aardig op voor jou.

Voor mij is het vandaag cd6 en ga ik vanavond voor de 5e x gonal f spuiten. Sinds gisteren voel ik mij niet lekker, emotioneel zit ik niet lekker in mijn vel en gewoon niet fit. Ik denk dat het door de gonal en de decapeptyl komt. Gisteren van het werk ziek naar huis gegaan en vandaag ziek gemeld.

Herkennen jullie het dat je huid de 2e x anders reageert op de decapeptyl dan de 1e x? Ik heb 2 behoorlijk blauwe plekken op mijn buik, de vorige keer waren die kleiner. Ook doet het inspuiten van de vloeistof best wat pijn, brandt behoorlijk. Het ziekenhuis gaf aan dat ik ook op mijn been mag spuiten ipv buik. Dit gisteravond gedaan, het werd rood en begon onmiddellijk te jeuken er waren daarna bultjes te zien, dit trok wel langzaam weg. Ik ben benieuwd of iemand dit herkent.

12. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Bij mij wordt de prikplek soms rood. Ik zorg dat er geen vloeistof aan de naald zit. En ik gebruik geen alcohol ter ontsmetting van de huid.

13. ike

ike Fanatiek lid

5 jul 2013
    1.573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    Alcohol gebruik ik ook niet.

14. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

16 jun 2012
    4.789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    Schiet indd al heel erg op. Vandaag 36 weken en ben benieuwd wanneer ons meisje zich gaat melden.

Ik lees hier nog regelmatig mee en blijf duimen hoor!

15. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    ike: nee, hiermee heb ik niet bekend. Ik heb inmiddels al 2 puncties achter de rug en ik herken dit niet van de tweede keer spuiten.

Ik zit vandaag op cd9 en heb het gevoel dat er al veel gaande in in mijn buik. Het voelt alsof er vele grote follikels zitten, zoals toen ik nog hormonen spoot voor ivf en icsi. Echt zo raar, normaal gebeurd er uit zichzelf nog helemaal niets op cd9.

16. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    @ goldfish - wat apart, wanneer heb je weer een echo? en gebruik je nu nog hormonen of heb je een natuurlijke cyclus.

17. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Deze ronde is een natuurlijke cyclus, zonder hormonen. Alleen pregnyl om de eisprong te timen. Morgenochtend heb ik fm1 en ben heel erg benieuwd!

18. suikerklontje

suikerklontje Fanatiek lid

23 nov 2015
    1.116
    522
    113
    Ike ook mij komt het niet bekend, vond die decapeptyl wel echt een rot spuit (botte naald) ik warmde hem wel altijd iets op in mijn handen zodat het voor mijn gevoel wat minder zeer deed tijdens het spuiten.

19. ike

ike Fanatiek lid

5 jul 2013
    1.573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    Ik heb vandaag het zkh gebeld, ze gaven aan dat de klachten van jeuk, roodheid en brandend gevoel vaak voorkomen. Gonal f is volledig in een fabriek gemaakt en decapeptyl is gemaakt van lichaamseigen stoffen en dat zorgt kennelijk voor een ergere reactie. Ik zou verwachten dat lichaamseigen stoffen eerder geaccepteerd worden, maar dus niet. Voor haar was het heel herkenbaar maar ze kan er verder niks mee, er is geen ander medicijn voor.
    Het futloos en niet lekker zijn herkende ze dan weer niet.

20. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Balen @ ike. Er heerst wel weer van alles dus hoop niet dat je ziek gaat worden.

Deel Deze Pagina