@ silly - je kan ook naar nij barrehus in wolvega. Misschien ook een tip. Weet je al wat je gaat doen maandag?
Hier nog steeds lekker op vakantie. Probeer zoveel mogelijk te genieten. Maar elk toilet bezoek herinnert je er aan. Al aantal dagen bloedverlies maar geen stolsels. Is ook niet veel. Een inlegkruisje per dag. Wel lijkt het nu weer over te gaan in bruinverlies en komt er wat prut mee. Sorry voor de details. Nog steeds geen buikkramp. Wel een toe een steekje/kriebeltje of wat lichte ongi pijn. Maar niet iets heel geks. Daarnaast ook af en toe een vlaag misselijk, geuren lijken sterker binnen te komen, s nachts naar het toilet. Voel niks aan m'n borsten. Dus probeer zo positief mogelijk te blijven. Gelukkig houdt m'n vriend me vooral op dit pad! @Wen, wat fijn dat je al een echo hebt gehad. Ik moet helaas wachten ivm vakantie. Brengt wat extra onzekerheid me zich mee. Maar blijft spannend! Nieuwe dames welkom! Lees verder wel regelmatig mee. Maar reageer even wat minder.
@girlie afgelopen week vond ik deze tekst er wordt goed uitgelegd waar het bloedverlies vandaan komt. Hopelijk heb je er iets aan. Elders staat steeds dat het kan maar het wordt er nooit uitgelegd waar het van komt. Ik heb de echo gehad bij 6weken en 3 dagen en dat is al kantje boord omdat egrens in week 6 het hartje gaat kloppen. Oorzaken van bloedverlies zwangerschap zwangerschap rot 16 weken: Pseudo-menstruatie: sommige vrouwen hebben gedurende een lange periode in de zwangerschap telkens een beetje bloedverlies op het moment dat ze anders ongesteld zouden worden. Bloeden van de baarmoedermond: de baarmoedermond wordt bedekt met een heel dun laagje huid. Hieronder zitten zeer veel dunne bloedvaatjes. Door je zwangerschap wordt de huid nog dunner en kunnen de bloedvaatjes makkelijker beschadigen. Bovendien wordt de baarmoedermond beter doorbloed, waardoor er bloedverlies kan optreden. Tijdens gemeenschap kan de penis tegen de baarmoedermond aankomen en hier een wondje veroorzaken. Dit is de reden dat het nogal eens voorkomt dat er bloedverlies optreedt na het vrijen, dit is absoluut onschadelijk en betekent niet dat je niet mag vrijen. Maar ook zonder aanwijsbare reden komt het voor dat de baarmoedermond spontaan wat gaat bloeden. Het bloed is helderrood en dun en er zijn geen buikkrampen. Innestelingbloeding: als het bevruchte eitje zich innesteld in de baarmoederwand kan dat vroeg in de zwangerschap wel eens een beetje bloedverlies geven, ook dit is onschuldig. Dit bloedverlies treedt heel vroeg in de zwangerschap op, vaak nog voordat je weer ongesteld had moeten worden of rond de periode dat je ongesteld moest worden. Het komt dan ook regelmatig voor dat vrouwen een paar dagen licht bloedverlies hebben rond de periode dat ze ongesteld hadden moeten zijn en dit verwarren met een normale menstruatie. Ze denken dus dat ze niet zwanger zijn. Het bloedverlies is echter veel korter en minder hevig dan bij een normale menstruatie Bloedverlies aan de rand van de placenta: de randen waar de placenta vastzit aan de baarmoederwand kunnen makkelijk wat bloedverlies geven. Vooral in de jonge zwangerschap komt dit nogal eens voor. Als de baarmoeder gaat groeien wordt de placenta mee omhoog getrokken dit kan wat spanning veroorzaken op de rand aanhechting en hierdoor kunnen er vaatjes beschadigd worden en wat bloedverlies geven. Bloedingen vanuit de placenta. Vroeg in de zwangerschap ligt de placenta nog helemaal rondom in de hele baarmoeder. Later gaat één deel zich verder ontwikkelen en verdwijnt de rest. Het komt dan ook heel regelmatig voor dat de placenta vroeg in de zwangerschap nog bij of over de baarmoedermond heen ligt. Hierdoor kan er makkelijker wat bloedverlies optreden vanuit de placenta. Als de baarmoeder gaat groeien wordt de placenta bijna altijd mee omhoog getrokken en ligt hij ook niet meer over of tegen de baarmoedermond aan. Buitenbaarmoederlijke zwangerschap: in ongeveer 1% van de zwangerschappen nestelt de bevruchte eicel zich niet IN de baarmoeder maar daarbuiten, vaak in de eierstokken. Zon buitenbaarmoederlijke zwangerschap dient zo snel mogelijk verwijderd te worden omdat er ernstige complicaties kunnen optreden. Bij een buitenbaarmoederlijke zwangerschap is bloedverlies meestal niet het eerst optredende symptoom, veel vaker is hevig buikpijn een reden om te kijken of er sprake is van een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Bloedverlies komt in 80% van de gevallen van een buitenbaarmoederlijke zwangerschap voor, maar de pijn overheerst alle andere klachten. Onbekende oorzaak. Heel vaak wordt er geen oorzaak gevonden. De echo laat niets bijzonders zijn en het vruchtje ontwikkelt zich zonder problemen. Hoewel voor jou misschien onbevredigend, is het wel gunstig als er niets bijzonders gezien wordt met de echo Miskraam. Zoals eerder geschreven komt in 20% van de jonge zwangerschappen bloedverlies voor. In de helft van de gevallen met bloedverlies is het een eerste teken van een miskraam. Heb je bloedverlies wat steeds erger wordt en krijg je daarbij hevige buikkrampen, dan is het geen goed teken. Pijnlijk bloedverlies wat toeneemt is vaak een teken van een op hande zijnde miskraam.
Dank je Wen! Verhelderend. Gelukkig veel redenen om positief te blijven. Had zelf ook al van alles gelezen, maar zo uitgebreid nog niet gevonden! Blijft bij jou ook nog spannend dus! Nog paar dagen tot je volgende echo! Spannend!
@aicirtap Dank voor je tip En nee nog niet besloten wat te doen. Ben gelukkig door umc geaccepteerd gisteren. Ga van drie pogingen naar vijf.
@ silly - dat is fijn. Maar toch zonde als je morgen een punctie doet met zo weinig. Je weet niet hoeveel je er nog nodig hebt ... @ girlie - vervelend dat bloedverlies. Ik zou daar ook onzeker van worden. Ik duim voor een goede echo met een knipperlichtje!
meekletsers ivf/icsi 2016 pauze, in traject, wachtbankje, twijfeltest/onzekerheid, mislukt/wachten op nieuwe ronde, zwanger aicirtap: 35 jr, ivf/icsi 1.1, 1e kindje, rijnstate ziekenhuis angeline: 33jr, icsi 1.1, 1e kindje, voorburg (rdgg, diac.) bloemetjes123: 27jr, icsi 1.2 (nog 5 cryo's), 1e kindje, transportkliniek isala zwolle bloempje9080: ?jr, icsi 1.1, 3e kindje, ziekenhuis? danielle1974: 42jr, icsi1, 1e kindje, kinderwunschkliniek ludwigsburg diligo ergo sum: ?jr, ivf 1.3 (nog 2 cryo's), 1e kindje, ziekenhuis? dora26: 28jr, iui4, 1e kindje, leuven eva90: 25 jr, ivf/icsi + pgd 3.1, 1e kindje, mumc (pauze tot oktober/november) girlie12: 32jr, ivf 1.2, 1e kindje, mmc/elisabeth goldfishie: 33 jr, icsi 2.1, 1e kindje, vumc help85: 30 jr, icsi 1.2, 1e kindje, umc ike: 30 jr, icsi 1.3(laatste cryo), 1e kindje, st. Elisabeth tilburg jipje84: 31 jr, ivf 1.2, 2e kindje (van 1e kindje met 22 weken bevallen en overleden), radboud labmuisje78: 38jr, icsi 1.1, 2e kindje, transportziekenhuis isala Laura123: 28jr, ivf 1, 1e kindje, asz/emc mlady: 36jr, medio september ivf 2, 1e kindje, voorburg (rdgg, diac.) moess: 26jr, ivf2.1 (nog 1 cryo), 1e kindje nurrie09: 36jr, ivf1.2 olli: 35jr, icsi 1.1, 1e kindje, slaz/vumc piindaa: ??? rejo81: 34 jr, icsi 2.2, 1e kindje, wilhelmina ziekenhuis assen tess27: 30jr, icsi 5.1 (4 cryo's), 1e kindje, flevo ziekenhuis/vu tesssss (feb ♡: 36jr, icsi 1.1, 2e kindje, voorburg (rdgg, diac.) vlindertje87 (feb ♡: 28 jr, icsi 2.1, 1e kindje, erasmus mc wen1977: 39jr, icsi 2.2, 1e kindje, radboud Wes1: 29jr, icsi 1.4, 1e kindje, meander mc/umc willeke86: 29jr, icsi 4, 1e kindje, dusseldorf (dd) xxliaan: 25jr, icsi, 2.1, 1e kindje, Catharina/St. Elisabeth Tilburg medicatie aicirtap: 30/8 en 30/9 maanddepot lucrin, vanaf 2 november gonal F 150 eh en lucrin 0,1 Jipje84: Va 5-08 decapeptyl en vanaf 17/18-08 gonal F 125 eh wen1977: sinds 9-8 progynova 20-9 utrogestan xxliaan: sinds 22-6 pil afspraken en nod's (op datum):] Help85: 27-9 geslachtsbepaling wen1977: 28-9 7wkn echo wen1977: 07-10 echo verloskundige wen1977: 17-10 intake verloskundige aicirtap: 11-11 follikelmeting 1 aicirtap: 16-11 punctie? Girlie12: 4-10 7wkn echo zwanger-o-meter ♡ ivf/icsi 2016 (doorgaande zwangerschappen; maand = hartje(s) voor het eerst gehoord) februari: biientjeee ♡, ni1986 ♡, selmaa ♡♡ maart: blossom82 ♡, happy hertje ♡, josykate ♡, theeleut55 ♡ april: sara87 ♡, annneliesje ♡, lieke86 ♡ juli: anke1988 ♡, Help85 ♡, Nurrie ♡, Regina1983 ♡ augustus: Wen1977, Wes1 , Girlie12 sta je niet (meer) in bovenstaande lijstjes, maar klets je graag (weer) mee? Pas ze dan aan! om je eigen info erin te zetten: - check of je echt de laatste versie van de lijst hebt - druk op quote onder dat bericht (anders valt de info van anderen er af). - haal [quote + naam] en [/ quote] aan het begin en eind van het bericht weg (anders kun je niet posten). - vul je eigen datums in, hou je aan de volgorde van elk lijstje (zodat het overzichtelijk blijft)
Zo even alle kleurtjes weer terug, al is mij niet geheel duidelijk wie er nou in traject zitten of in pauze van sommigen...
Hoi Meiden, Wat mooi om jullie goede verhalen te lezen, en helaas ook de wat mindere berichten. Ik zou graag met jullie mee kletsen. Na 7 keer iui met donorzaad gaan wij nu verder met ivf in Dusseldorf. Telefonische intake gehad met dhr Cuypers en vrijdag langs geweest voor alle medicatie, schema's en echo. We mogen starten en de arts geeft ons goede kansen (al zegt dit natuurlijk niet veel zoals jullie weten, maar het voelt fijn) Nu nog ongeveer 2 weken wachten en dan starten met de hormonen. Ik ben zo benieuwd! En zou het fijn vinden om met jullie af en toe wat te overleggen of delen. Liefs Mandy
Dankjewel! Mijn partner heeft 0.0 % zaad. Wij hebben dus alle iui met donorzaad gedaan. De iui's hebben plaats gevonden in Wolvega bij Nij Barrahus (top kliniek!!) met donorzaad uit Dusseldorf. Nu dus weer donorzaad van de bank in Dusseldorf.
Ok. Ja ik vroeg het omdat ik alleenstaand ben en als ivf poging 2 weer teleurstellend verloopt naar dusseldorf zou willen. Alleen het punt is 1. behandelen ze alleenstaanden en 2. hoe zit het met donorzaad. Loop nu bij Rijnstate en die werkt wel samen met dusseldorf.
Goed bezig! Ik zat er al over na te denken om eens te kijken of we de lijst niet moeten opschonen want ik heb het idee dat we sommige al heel lang niet hebben gehoord.
Ja ik vond deze tekst heel verhelderend overal lees je het kan maar nergens staat zo goed omschreven waarom het kan. Het blijft denk ik tot het einde spannend altijd wel iets om je zorgen over te maken. Maar goed we weten ook dat als het hartje klopt je nog 5% kans hebt op een miskraam. Al is de kans klein is het altijd een kans. Zo weet ik helemaal niet dat het nog 70uur is tot aan de echo
meekletsers ivf/icsi 2016[/B] pauze, in traject, wachtbankje, twijfeltest/onzekerheid, mislukt/wachten op nieuwe ronde, zwanger aicirtap: 35 jr, ivf/icsi 1.1, 1e kindje, rijnstate ziekenhuis angeline: 33jr, icsi 1.1, 1e kindje, voorburg (rdgg, diac.) bloemetjes123: 27jr, icsi 1.2 (nog 5 cryo's), 1e kindje, transportkliniek isala zwolle bloempje9080: ?jr, icsi 1.1, 3e kindje, ziekenhuis? danielle1974: 42jr, icsi1, 1e kindje, kinderwunschkliniek ludwigsburg diligo ergo sum: ?jr, ivf 1.3 (nog 2 cryo's), 1e kindje, ziekenhuis? dora26: 28jr, iui4, 1e kindje, leuven eva90: 25 jr, ivf/icsi + pgd 3.1, 1e kindje, mumc (pauze tot oktober/november) girlie12: 32jr, ivf 1.2, 1e kindje, mmc/elisabeth goldfishie: 33 jr, icsi 2.1, 1e kindje, vumc help85: 30 jr, icsi 1.2, 1e kindje, umc ike: 30 jr, icsi 1.3(laatste cryo), 1e kindje, st. Elisabeth tilburg jipje84: 31 jr, ivf 1.2, 2e kindje (van 1e kindje met 22 weken bevallen en overleden), radboud labmuisje78: 38jr, icsi 1.1, 2e kindje, transportziekenhuis isala Laura123: 28jr, ivf 1, 1e kindje, asz/emc mlady: 36jr, medio september ivf 2, 1e kindje, voorburg (rdgg, diac.) moess: 26jr, ivf2.1 (nog 1 cryo), 1e kindje nurrie09: 36jr, ivf1.2 olli: 35jr, icsi 1.1, 1e kindje, slaz/vumc piindaa: ??? rejo81: 34 jr, icsi 2.2, 1e kindje, wilhelmina ziekenhuis assen tess27: 30jr, icsi 5.1 (4 cryo's), 1e kindje, flevo ziekenhuis/vu tesssss (feb ♡: 36jr, icsi 1.1, 2e kindje, voorburg (rdgg, diac.) vlindertje87 (feb ♡: 28 jr, icsi 2.1, 1e kindje, erasmus mc wen1977: 39jr, icsi 2.2, 1e kindje, radboud Wes1: 29jr, icsi 1.4, 1e kindje, meander mc/umc willeke86: 29jr, icsi 4, 1e kindje, dusseldorf (dd) xxliaan: 25jr, icsi, 2.1, 1e kindje, Catharina/St. Elisabeth Tilburg medicatie aicirtap: 30/8 en 30/9 maanddepot lucrin, vanaf 2 november gonal F 150 eh en lucrin 0,1 Jipje84: Va 5-08 decapeptyl en vanaf 17/18-08 gonal F 125 eh wen1977: sinds 9-8 progynova 20-9 utrogestan xxliaan: sinds 22-6 pil afspraken en nod's (op datum):] Help85: 27-9 geslachtsbepaling wen1977: 28-9 7wkn echo wen1977: 07-10 echo verloskundige wen1977: 17-10 intake verloskundige aicirtap: 11-11 follikelmeting 1 aicirtap: 16-11 punctie? Girlie12: 4-10 7wkn echo zwanger-o-meter ♡ ivf/icsi 2016 (doorgaande zwangerschappen; maand = hartje(s) voor het eerst gehoord) februari: biientjeee ♡, ni1986 ♡, selmaa ♡♡ maart: blossom82 ♡, happy hertje ♡, josykate ♡, theeleut55 ♡ april: sara87 ♡, annneliesje ♡, lieke86 ♡ juli: anke1988 ♡, Help85 ♡, Nurrie ♡, Regina1983 ♡ augustus: Wen1977, Wes1 , Girlie12 sta je niet (meer) in bovenstaande lijstjes, maar klets je graag (weer) mee? Pas ze dan aan! om je eigen info erin te zetten: - check of je echt de laatste versie van de lijst hebt - druk op quote onder dat bericht (anders valt de info van anderen er af). - haal [quote + naam] en [/ quote] aan het begin en eind van het bericht weg (anders kun je niet posten). - vul je eigen datums in, hou je aan de volgorde van elk lijstje (zodat het overzichtelijk blijft)
Hallo dames, verwijdering van de cyste is goed gegaan en morgen een afspraak voor een echo. Ik hoop dat we morgen met de volgende poging icsi kunnen beginnen. Succes dames 😘
@ wen - ja had al even gekeken bij sommige maar de meeste hebben tot 3 maanden terug nog gepost dus tja... beetje lastig @ danielle - fijn! hopelijk kan je snel verder! Ik heb net dusseldorf gemaild. Ik heb gezien dat ze geen alleenstaanden behandelen maar misschien wel een advies / second opinion willen doen. Ik heb alles wat ik weet van mijn medische dossier als bijlage toegevoegd. Ben benieuwd
Hahaha. Mooi dat aftellen! Hier nog steeds bloedverlies. Gisteravond tot paar uur geleden licht ongi gevoel. Wat zeurend. Maar ook de hele dag al misselijk. Zo misselijk nog niet gevoeld. Wat een rollercoaster! Weet echt niet meer wat ik moet denken.. Allen positieve gedachten, hou ik het maar op!
meekletsers ivf/icsi 2016[/B] pauze, in traject, wachtbankje, twijfeltest/onzekerheid, mislukt/wachten op nieuwe ronde, zwanger aicirtap: 35 jr, ivf/icsi 1.1, 1e kindje, rijnstate ziekenhuis angeline: 33jr, icsi 1.1, 1e kindje, voorburg (rdgg, diac.) bloemetjes123: 27jr, icsi 1.2 (nog 5 cryo's), 1e kindje, transportkliniek isala zwolle bloempje9080: ?jr, icsi 1.1, 3e kindje, ziekenhuis? danielle1974: 42jr, icsi1, 1e kindje, kinderwunschkliniek ludwigsburg diligo ergo sum: ?jr, ivf 1.3 (nog 2 cryo's), 1e kindje, ziekenhuis? dora26: 28jr, iui4, 1e kindje, leuven eva90: 25 jr, ivf/icsi + pgd 3.1, 1e kindje, mumc (pauze tot oktober/november) girlie12: 32jr, ivf 1.2, 1e kindje, mmc/elisabeth goldfishie: 33 jr, icsi 2.1, 1e kindje, vumc help85: 30 jr, icsi 1.2, 1e kindje, umc ike: 30 jr, icsi 1.3(laatste cryo), 1e kindje, st. Elisabeth tilburg jipje84: 31 jr, ivf 1.2, 2e kindje (van 1e kindje met 22 weken bevallen en overleden), radboud labmuisje78: 38jr, icsi 1.1, 2e kindje, transportziekenhuis isala Laura123: 28jr, ivf 1, 1e kindje, asz/emc mlady: 36jr, medio september ivf 2, 1e kindje, voorburg (rdgg, diac.) moess: 26jr, ivf2.1 (nog 1 cryo), 1e kindje nurrie09: 36jr, ivf1.2 olli: 35jr, icsi 1.1, 1e kindje, slaz/vumc piindaa: ??? rejo81: 34 jr, icsi 2.2, 1e kindje, wilhelmina ziekenhuis assen sylliething: 38jr, ivf 1, 1e kindje, Deventerziekenhuis/isala Zwolle tess27: 30jr, icsi 5.1 (4 cryo's), 1e kindje, flevo ziekenhuis/vu tesssss (feb ♡: 36jr, icsi 1.1, 2e kindje, voorburg (rdgg, diac.) vlindertje87 (feb ♡: 28 jr, icsi 2.1, 1e kindje, erasmus mc wen1977: 39jr, icsi 2.2, 1e kindje, radboud Wes1: 29jr, icsi 1.4, 1e kindje, meander mc/umc willeke86: 29jr, icsi 4, 1e kindje, dusseldorf (dd) xxliaan: 25jr, icsi, 2.1, 1e kindje, Catharina/St. Elisabeth Tilburg medicatie aicirtap: 30/8 en 30/9 maanddepot lucrin, vanaf 2 november gonal F 150 eh en lucrin 0,1 Jipje84: Va 5-08 decapeptyl en vanaf 17/18-08 gonal F 125 eh wen1977: sinds 9-8 progynova 20-9 utrogestan xxliaan: sinds 22-6 pil afspraken en nod's (op datum):] Help85: 27-9 geslachtsbepaling wen1977: 28-9 7wkn echo wen1977: 07-10 echo verloskundige wen1977: 17-10 intake verloskundige aicirtap: 11-11 follikelmeting 1 aicirtap: 16-11 punctie? Girlie12: 4-10 7wkn echo zwanger-o-meter ♡ ivf/icsi 2016 (doorgaande zwangerschappen; maand = hartje(s) voor het eerst gehoord) februari: biientjeee ♡, ni1986 ♡, selmaa ♡♡ maart: blossom82 ♡, happy hertje ♡, josykate ♡, theeleut55 ♡ april: sara87 ♡, annneliesje ♡, lieke86 ♡ juli: anke1988 ♡, Help85 ♡, Nurrie ♡, Regina1983 ♡ augustus: Wen1977, Wes1 , Girlie12 sta je niet (meer) in bovenstaande lijstjes, maar klets je graag (weer) mee? Pas ze dan aan! om je eigen info erin te zetten: - check of je echt de laatste versie van de lijst hebt - druk op quote onder dat bericht (anders valt de info van anderen er af). - haal [quote + naam] en [/ quote] aan het begin en eind van het bericht weg (anders kun je niet posten). - vul je eigen datums in, hou je aan de volgorde van elk lijstje (zodat het overzichtelijk blijft)