Dankjulliewel meiden, wat is jullie steun toch fijn. Heb vanavond m'n moeder gebeld en verteld dat ze kon stoppen met duimen. Ik kon dat gisteren nog niet opbrengen. Ze wonen niet echt in de buurt, dus we zijn wel gewend aan bellen. Samen gejankt, m'n vader was aan het balen op de achtergrond (). Ze snapt me zo goed dat we dan toch met een glimlach en een warm gevoel ophangen. Wat moet je toch zonder je vangnet. Ml en ik hebben afgesproken dat we wat vragen over onze behandeling gaan stellen aan het zkh en dan doorgaan voor ivf 3. Morgen even het zkh mailen en vragen om een afspraak. Even rust. Even de balans terugvinden. En de nachtmerries van me afschudden Lieve meiden zet m op! Ik ben ws. weer even inactief, maar ik denk aan jullie! 😘
@ mlady - fijn zo'n warme/goede band met je ouders. Misschien met je lief eventjes paar dagen weg?! Dikke knuffel! Ik vandaag hotel geboekt. In gent zit veel vol of het is duur. Dus besloten om 15 feb naar Brugge af te reizen. En dan 17 feb naar gent en daarna naar huis. Hotel en ziekenhuis liggen een uurtje van elkaar. Ik reis per trein voor de duidelijkheid hihi. Vandaag ook mijn medicijnen voor de cryo tp op gehaald. Schema van ziekenhuis ook in de bus. Maar even gemaild er achteraan want vond het wat vaag. Op 16 feb laatste pil. Op eerste cyclusdag progynova. En dan op 8 maart eerste echo. Las dat ik de utrogestan en progynova moet blijven doorslikken als ik zwanger ben. Verder nog niks gehoord van mijn nieuwe werk. Gisteren p & o gebeld die hadden nog niks ontvangen. Maar ze gaven aan dat er soms wat vertraging op kan treden doordat het hoofd van de teamleider een handtekening moet zetten. Ik wacht het af. Maar irritant is het wel. Ik weet niet wanneer ik begin. En het voelt nog niet definitief dat ik werk heb.
Mlady: heb je wel eens overwogen om een second opinion in het buitenland te doen? Daar doen ze meer onderzoeken en kom je wellicht verder. Want weer steeds al die teleurstellingen is gewoon k*t... Ik leef met je mee en blijf voor je duimen, gun het jullie zo! Patricia: Hopelijk wordt het snel geregeld met je nieuwe baan en kan je daar beginnen! Eventueel maandag weer bellen als je dan nog niets gehoord hebt?
Vanmorgen gebeld van het ziekenhuis vloei steeds meer en steeds meer menstruatiepijn. Net terug gebeld door de fertiliteitsarts. Ik mag stoppen met de pil. In principe de echo op 14 februari afgesproken. Tenzij mijn menstruatie toch wat langer op zich laat wachten dan wordt deze verzet naar de 20ste. Ik zit nl. van 15 feb. t/m 17 feb in België. En in de week van 20 of 27 februari de tp. Woejj! Ze hadden net telefoon gehad van UMC Utrecht dat het aantal terug plaatsingen omhoog mag! Nu duim dat de boel morgen gewoon los breekt. Ik start 1 maart met mijn nieuwe werk, dus ik hoef dan geen vrij te vragen. De arts feliciteerde mij en kon wel begrijpen dat ik liefst het hele "gedoe" voor 1 maart gedaan wil hebben.
Vandaag was officiële testdag! We hebben braaf volgehouden tot vandaag, veel te bang voor teleurstelling... elke dag dat ik niet ongesteld was kregen we een beetje meer hoop en niet onterecht de test vandaag was positief! (Nog best een beetje licht voor 16dpo) Nu onwijs spannend wachten op de echo, 20/2. Vorige keer natuurlijk leeg vruchtzakje dus we zijn nog erg voorzichtig met blij zijn. Hoe gaat het met jou Mlady? Heb je binnenkort weer een afspraak in het ziekenhuis? Of geven jullie het nog even tijd? Fijn Patricia dat de punctie eerder kan en je alles voor 1 maart ' hebt gehad'
Spannend Olli, kan me goed voorstellen dat je nog wat huiverig bent om enthousiast te zijn. Maar een positieve test is al wel een ENORME stap in de goeie richting 😉👍🍀 Ik krijg net een zwangerschapsmededeling om m'n oren van een neefje van me die afgelopen juni is getrouwd en nu aankondigen op fb dat ze in augustus uitgerekend zijn. Als dat bij ons zo zou zijn gegaan was m'n eerste kind 2 jaar en 4 maanden geweest. Tja. Ik slaap heel slecht te laatste tijd. Mijn hele lijf is gespannen en kan slecht ontspannen als het moet om te slapen. Bah. Zal mettertijd wel beter gaan. Ik weet steeds minder goed zeker of ik nog wel verder wil gaan. Maar ook dat gevoel zal wel weer wegebben over een tijdje. Hebben gezellige afspraken gepland met vrienden, dat doet ook altijd wel wonderen 😊 Snel aftellen naar de 20e! Dat is al sneller dan mijn eigen afspraak met de gyn om ons traject te bespreken. Voor je het weet zijn die 8 maanden voorbij en zit je lekker op je roze wolk, duimduimduim!!!
Zeker, je hebt helemaal gelijk hoor. We proberen er ook voorzichtig wel een beetje blij van te zijn. Moeilijk he steeds weer al die zwangerschaps aankondigingen om je heen. Een van mijn vriendinnen stopte een paar maanden na mij met de pil. haar zoontje is inmiddels 3. Een andere vriendin had nog geen relatie toen ik stopte. Haar kindje is nu bijna 2, soms kan het snel gaan. En soms moet je heel veel geduld, krachten hoop hebben. Wat naar dat je steeds zo gespannen bent en daardoor slecht slaapt. Slapen en ontspanning is juist zo belangrijk. Ik doe wel eens Mindfulness oefeneningen of meditatie voordat ik ga slapen. Dat klinkt een beetje zweverig en ingewikkeld maar zoek maar eens of 'geleide meditatieoefening' op YouTube. Het helpt even helemaal niet aan iets anders te denken. Leuke dingen doen is ook super belangrijk en zorgt voor afleiding. Daarbij vind ik het ook zo belangrijk om te blijven investeren in de mensen om je heen. Als je middenin het traject zit ga je toch vaak een beetje in een coconnetje leven, tenminste ik best wel een beetje. Zeker rondom punctie en terugplaatsing. Ik wens je veel sterkte en probeer een beetje te genieten van je pauze.
Voorzichtig gefeliciteerd. En als je de test wilt posten mag dat hoor Ik ben gisteren gaan menstrueren. Man wat doet dat toch altijd zeer zeg pfff. Ik was woensdag avond al begonnen met de progynova want ik had dat er geen menstruatie meer zou komen. Ik laat de echo op 14 feb gewoon staan. Ik heb dan 12,5 dag progynova gebruikt. Het is wel bij mijn minst favoriete arts. Dus hopelijk gaat ze nu niet weer moeilijk doen. Ik stel mij er maar op in dat ik de 20ste nog een keer voor een echo moet. En die zwangerschap mededelingen blijven een moeilijk iets. Als meteen gelukt was had ik nu al 2de of ik zou zwanger zijn. Hopelijk kunnen wij ook snel een mededeling doen
Ben tijdje afwezig geweest. Merk dat me dat wat meer rust geeft, maar vergeet jullie niet! @Mlady.. Er zit vocht in een van de eileiders wat alles blijkbaar niet bevorderd en heb al een bbz gehad. Dus ze zeggen als het afgesloten is dat de kans er groter van wordt. Maar het voelt toch alsof er een stukje vrouwelijkheid afgenomen wordt. Volgende week afspraak, nog een weekje wachten . Mooi omschreven hoe je iedere maand weer die teleurstelling moet verwerken en 'normale' mensen niet. Je loopt steeds weer enorm hard tegen die muur aan! En inderdaad die aankondigingen van anderen.. een vriendin stopte tegelijk met de pil, niet dat ze op de hoogte is, maar is inmiddels bevallen van haar 2e kindje. Pfff... Wat is het allemaal oneerlijk. @Moes.. dat voelde idd enorm klote die gemiste oproepen, je weet dan wel hoe laat het is. Maar als je het definitief hoort, wordt je hard geraakt. @Olli, wat spannend zeg! Nogmaals getest?
Hoi! Sorry was jullie even kwijt. Ik heb inmiddels nog 2x getest en het streepje staat er echt. Vandaag 5 weken 5 dagen. Ik vind het allemaal heel spannend en durf nog niet heel blij te zijn. 20/2 hebben we de eerste echo. de dagen kruipen voorbij. Ik heb nauwelijks ergens last van. Mn borsten voel ik niet. Niet misselijk. Soms idee dat ik sterker ruik en af en toe wat weeïg gevoel. Soms denk ik ook dat ik mezelf voor de gek houd en het me inbeeld. Denk een soort beschermingmechanisme. Eerst maar een goede echo zien! Hoe gaat het met jullie allemaal?
Hoi dames, lang niet gelezen hier maar jullie zeker niet vergeten. @Olli: (voorzichtig) gefeliciteerd nu aftellen naar de 20ste. @iedereen: ik duim nog steeds voor jullie en hoop dat jullie ook snel een positieve test hebben
@ girlie - hoe was het vandaag bij jou in het ziekenhuis? @ mlady - hoe is het met jou nu? Vandaag de controle echo gehad. Baarmoederslijmvlies was 8,5 mm. Het liefdesnestje is goedgekeurd Het moet minimaal 6mm. zijn zei de dokter. Eierstokken zagen er goed uit. Meteen gevraagd waar die myoom/vleesboom zit maar die zit aan de buitenkant en kan geen invloed hebben. Nu spannend afwachten tot dinsdag! Ik word tussen 10 en 12 uur gebeld of ik de cryo terugplaatsing s middags ga krijgen. Ik moet woensdagavond starten met de utrogestan. En mijn eskimootje wordt maandag de vriezer uitgehaald. Ik heb er maar 1 dus ik hoop dat hij/zij het goed doet. De laatste hindernis! Hopelijk komt hij/zij volgende week warm bij mama
@Olli gefelicteerd, spannende tijd tot de 1ste echo. @alle andere dames ik duim voor jullie dat jullie snel een positieve test in handen hebben. Ik ben afgelopen zondag om 15:06 bevallen van onze dochter. Ze was 47 cm lang en woog 3210 gram. Het hele traject is t echt waard als je dan een klein wondertje in je armen hebt.