Start IVF/ICSI 2016 (deel 2)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Wen1977, 20 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Yesssss daar gaan we voor!! Thx voor je peptalk 😘😘

2. Jipje84

Jipje84 Actief lid

9 apr 2013
    462
    2
    18
    Docent
    Wij wonen in de Achterhoek. Voor ons is het bijna 3 uur heen en 3 uur terug. Wij hebben in juli om 8.30 een afspraak. Dus dat wordt vroeg opstaan! Maken er gelijk een dagje Gent dan van! Hopelijk is het al eerder raak!

3. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Meekletsers IVF/ICSI gestart 2016
    Pauze, in traject, wachtbankje, twijfeltest/onzekerheid, mislukt/wachten op nieuwe ronde, zwanger

Aicirtap: 35jr, na de zomer ivf3, 1e kindje, Rijnstate Ziekenhuis
    Danielle1974 (nov): 42jr, icsi1, 1e kindje, kinderwunschkliniek ludwigsburg
    Girlie12: 32jr, ivf 1 (geen cryo's meer), 1e kindje, mmc
    Ike (feb): 30 jr, icsi 2, 1e kindje, st. Elisabeth tilburg
    Jipje84 (dec): 31 jr, op naar ivf 5, 2e kindje (van 1e kindje met 22 weken bevallen en overleden), radboud Nijmegen
    MLady: 37jr, IVF 3, 1e kindje, Voorburg (RdGG, Diaconessenhuis)
    Olli: 36jr, icsi 2, 1e kindje, slaz/vumc

Afspraken en nod's (op datum)
    30-3 MLady echo 3 (cd9) van IVF 3.0
    30-3 Ike zwangerschapsecho 8.2 wkn
    14-4 Jipje84 afspraak streekzkh ivm nieuwe IUI's
    18-5 Jipje84 evaluatie tbv ivf5 in Nijmegen
    12-7 Jipje84 intake Gent

Zwanger-o-meter IVF/ICSI
    2016 ♡

(doorgaande zwangerschappen; maand = hartje(s) voor het eerst gehoord,☆ voor wie we nooit vergeten)
    Februari: biientjeee ♡, ni1986 ♡, selmaa ♡♡
    Maart: blossom82 ♡, happy hertje ♡, josykate ♡, theeleut55 ♡, ike ☆
    April: sara87 ♡, annneliesje ♡, lieke86 ♡, Vlindertje87 ♡
    Juli: anke1988 ♡, Help85 ♡, Nurrie ♡, Regina1983 ♡
    Augustus: Wen1977 ♡, Wes1♡, Girlie12☆
    December: Ike ☆, Moess♡, Labmuisje78 ♡, Tesssss ♡, Jipje84 ☆

2017 ♡
    Januari
    : 123Laura ♡, Goldfishie ♡

Sta je niet (meer) in bovenstaande lijstjes, maar klets je graag (weer) mee? Pas ze dan aan!
    Om je eigen info erin te zetten:
    - Check of je echt de laatste versie van de lijst hebt
    - Druk op quote onder dat bericht (anders valt de info van anderen er af).
    - Haal [quote + naam] en [/ quote] aan het begin en eind van het bericht weg (anders kun je niet posten).
    - Vul je eigen datums in, hou je aan de volgorde van elk lijstje (zodat het overzichtelijk blijft)

4. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Ik was net in het zkh voor een echo op cd9. Rechts is er 1 van 1,9 en zijn er 2 van plm 1,5 en zijn er nog 3 minis die ws niet meer gaan groeien. Links zijn er 2 van plm 1,3 en 3 minis die niet meer gaan groeien.

Van die grootste weten ze niet zeker of daar een goed eitje in zit, omdat die geen mooi gladde contouren heeft.

Ik moest na de echo LH en Oestradiol laten prikken, omdat ze willen weten of die grootste al bijna gaat springen.

Om 14u gaan ze me bellen met een plan van aanpak.

Als de grootste gaat springen dan moet ik vandaag niks meer prikken, alleen vanavond de pregnyl. Zaterdag is dan de punctie. En dan zijn er max 3 eitjes.

Als de grootste nog niet gaat springen of bullsh*t is dan moet ik vandaag nog Orgalutran en pregnyl prikken en morgen terugkomen voor echo. De punctie is dan zondag of maandag. Als de punctie zondag is zijn er max 5 eitjes (want dan kunnen die van 1,3 nog verder groeien en is die grootste ws. wel oké. Als de punctie maandag is, is de grootste ws. niet oké en moet ik denk ik op max 4 eitjes rekenen.

Wat een gezeik. Bij de IUI's leek het gemakkelijker te gaan om per ongeluk 3 follikels te laten groeien door Clomid :x Voel me erg gefrustreerd. Heb me even iets te weinig grip op alles. Moedeloos.

5. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Lieve Mlady, je kan deze poging ook afblazen als je er te weinig vertrouwen in hebt. Zou dat een optie zijn? Of wil je gewoon door met deze 3 of 5 eitjes? Laat je weten wanneer de punctie gaat zijn ivm de bloeduitslag? Heel veel sterkte, succes en een dikke knuffel!!

6. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    @ mlady - wat een lage opbrengst. Kan je geen escape iui doen? Eventueel kunnen ze een follikel leeghalen zodat er niet teveel eitjes zij. Succes.

Ik heb afgelopen maandag bloed wezen prikken. En dan op 20 april de hysteroscopie. En dan ivf 3 hopelijk deels in mijn vakantie in de eerste 2 weken van juli. Dus voorlopig ff niks. En duimen dat doorslikken in de stopweek komende week goed gaat.

7. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    De Oestradiol en LH waren nog lang niet hoog genoeg om de punctie in te plannen. En over die 2 van 1.3 is ze erg hoopvol, want die gaan zeer waarschijnlijk nog netjes meegroeien. Manlief vindt ook dat we moeten doorzetten, hij vind dat ik nu al zo ver ben en zo dapper ben geweest dat het nu zonde is om het af te blazen. Gyn is zeer hoopvol dat het er 5 worden en dat is niet riant, maar wel kansrijk aangezien bij ons de meeste mooie eitjes ook bevruchten. Kans dat we in elk geval 2 emmy's vers terug krijgen na de scratching van 2 weken terug is dus groot. En die scratching maakt de kans op succesvol nestelen ook weer groter.

Kans dat de opbrengst bij een volgende poging net zoiets wordt als nu is redelijk aanwezig, omdat ik elke maand bij de startecho maar iets van 10-15 follikels in totaal heb. Bij IVF 1 waren er zo'n 20 bij de startecho en in totaal 17 follikels leeggezogen bij de punctie met 10 rijpe eitjes en 8 emmy's als resultaat, maar dat is inmiddels ruim een jaar geleden en mijn leeftijd gaat meetellen zegt ze :(

Als we naar escape IUI gaan zijn de kansen ook weer kleiner door mijn ene verstopte eileider. Dus dat heeft niet mijn voorkeur want voor mijn gevoel echt niet zinvol... Onze 8 IUI's hadden ook nooit zin!

Dus we gaan door. Morgen tegen 11u weer echo (rottijd). Punctie ws. zondag of toch nog maandag. Ligt aan hoe goed de groei van die grootste geremd kan worden.

Pfff wat een stress- en regeldag :$:(

Wel elke keer buiten in het zonnetje getelefoneerd, dat dan weer wel :D

8. ike

ike Fanatiek lid

5 jul 2013
    1.573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    Vandaag de echo gehad. Ik ben 8 weken en 2 dagen zwanger. De lengte van het kindje klopte volledig met de duur van de zwangerschap. En het hartje klopt mooi! Ik ben behoorlijk misselijk en geef over en mag daar nu meer medicijnen voor, gelukkig. Huisarts durfde medicijnen maar 1x pd voor te schrijven, gynaecoloog zei dat het 3x mag.
    Volgende week de intake bij de verloskundige. Als ik het goed begreep krijg ik geen termijnecho meet omdat ik vandaag al een echo heb gehad.

9. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    @ mlady - ik had vorige keer ook 1 mega follikel. Naast die grote ook nog 16 normale / kleinere en uiteindelijk 19 eicellen. Dus wie weet... Hopelijk volgen de anderen het voorbeeld van de grote smurf follikel ;) Ik duim!

@ ike - wat super fijn. Gefeliciteerd! Wanneer is de volgende echo?
    Jij liep bijna gelijk met mij. Zou deze week anders ook de eerste echo hebben gehad :-/

10. ike

ike Fanatiek lid

5 jul 2013
    1.573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    Weet ik niet Patricia. Zal ik volgende week wel horen bij de verloskundige.

11. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Gefeliciteerd Ike dat alles helemaal goed gaat met je babietje! Wat zal dat een rust geven. Geniet van je misselijkheid :p:p

Moet straks om 10.50 weer. Ben benieuwd. Maar het gaan in totaal echt geen 19 eicellen worden hoor! Want er waren in totaal maar 11 follikels te zien. Gisteren waren er van die 11 nog 6 onder de cm.... Ik zou al blij zijn er uit die 5 grotere follikels nu toch nog 5 mooie eicellen komen!

12. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Nee ik bedoel meer te zeggen dat het er toch soms meer kunnen zijn :)

13. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Grootste staat volgens bloedwaarden nog niet op springen, dus punctie toch gewoon op maandag cd13 (vorige keren bij mij ook op cd13)! En 2 kleintjes die nu toch nog op gang waren gekomen maken daardoor ook nog kans.... Duimhoopduim!

Vanavond nog 1x gonal, morgen nog 1x Orgalutran en morgenavond de pregnyl. Maandag 9.30 punctie.

En het hele weekend allemaal leuke dingen gepland die gewoon lekker door kunnen gaan! ❤

14. suikerklontje

suikerklontje Fanatiek lid

23 nov 2015
    1.116
    522
    113
    Ike gefeliciteerd! Fijn dat je het hartje heb zien kloppen.

Mlady misschien zitten er idd nog verstopt. Bij mij waren er wel iets meer te zien vanaf begin 12 maar uiteindelijk 44 follikels weg geprikt. Is dat wel extreem maar wie weet zitten er nog een paar mooi verstopt! Succes maandag

15. Moess

Moess Niet meer actief

Wat een gedoe Mlady, ik duim voor je dat je er eenstuk of 6 mooie hebt.. Das een prima aantal als het mooi bevrucht wordt.

Ike! Yes! Zon echo geeft toch wat zekerheid hè
    Jammer van het overgeven......blehh

16. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    @ mlady - een heel fijn weekend! Nog even lekker broeden. En hopelijk een geslaagde punctie met maandag en veel bevruchtingen/embryo's komende week. Jullie laten deze 3de poging er 2 terugplaatsen?

17. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Dankjewel meiden, lief van jullie!

Als het even kan wel ja!

Mochten we cryo's hebben dan weten we nog niet wat we doen. Volgens onze arts doen stellen meestal 2 bij de verse tp en 1 per cryo-tp. Omdat de kansen bij verse tp toch altijd iets groter zijn dan bij een cryo.

Komt tijd komt raad...

18. Moess

Moess Niet meer actief

Ik heb deze kans wel aangegrepen en er 2 teruggekregen, met het risico op een tweeling. Maar de kans op een eenling is toch nog groter hoor!

19. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Heb je eigenlijk nog cryo's over Moess?

20. Moess

Moess Niet meer actief

Ik had bij de derde poging 5 eicellen, 3 bevruchtingen, 2 verse teruggeplaatst en 1 cryo. Voor mijn gevoel de slechtste opbrengst ooit.. Maar met alle andere pogingen had ik ook maar 1 cryo, die niet eens goed ontdooide. Ik zou altijd voor 2 gaan (ik was bang dat alle cryos niet goed zouden ontdooien en op deze manier maakte ik max gebruik cd emmys)

Nu nog 1 cryo dus

Deel Deze Pagina