Start IVF/ICSI 2016 (deel 2)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Wen1977, 20 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Nee moet altijd via een ziekenhuis / kliniek.

Het ook goed gaan natuurlijk. Maar ik ben iemand die erg zelfstandig is en graag onafhankelijk is. ;)

2. Jipje84

Jipje84 Actief lid

9 apr 2013
    462
    2
    18
    Docent
    Hier ongesteld geworden 😳

3. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Dat je nu ongesteld bent geworden is dus te vroeg, begrijp ik uit wat je eerder zei? Balen... Wat is dat eeuwige wachten toch irritant...

Valt je eisprong bij hormoongebruik anders dan in natuurlijke cyclus? Bij mij wel... Bij mij valt eisprong altijd een paar dagen eerder met hormonen... Is er niet tóch een kans dat je eisprong nog voor jullie minibreak valt?

4. Jipje84

Jipje84 Actief lid

9 apr 2013
    462
    2
    18
    Docent
    Mijn cyclus is tussen de 25 en 27 dagen. Dus hormonen maakt niet zo heel veel uit. Vanochtend zh aan de tel gehad. Helaas geen IUI dit keer. Wel clomid. Omdat ik geen vertrouwen meer heb in op de natuurlijke wijze zwanger worden. Dus wie weet helpt de clomid. Had aangegeven dat ik graag wel iets wilde van hormonen. Gelukkig begrijpt de arts ons heel erg... dus donderdag starten met de clomid

5. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Is het idee dat je dan met 5 dagen Clomid straks 2 eitjes hebt? Krijg je een echo om dat te checken?
    Idd super van je arts!👌

6. Jipje84

Jipje84 Actief lid

9 apr 2013
    462
    2
    18
    Docent
    Het zou ziewizo een eisprong veroorzaken en zou ook beter zijn voor de follikels. We moeten vandaag nog even bellen of we een echo krijgen.

7. Woman25

Woman25 Actief lid

11 jun 2016
    216
    3
    18
    Balen Jipje! Hopelijk zal de chlomid je helpen!
    Articap, voel jij je weer beetje oke?

Hier ook niet zo'n goed nieuws, 2 icsi poging is mislukt. We hadden maar 1 eicel en die was bevrucht maar heeft het niet tot de terugplaatsing gehaald helaas. Mijn dosier wordt nu besproken en zal volgende week horen wat het volgende plan is. De eerste icsi poging reageerde ik het beste (5 follikels, nog geen vetpot maar oke) en dit was na 3 maanden kunstmatig in de overgang gezet te zijn, dus waarschijnlijk willen ze dit weer gaan doen. Mocht het deze keer weer niet aanslaan, zal ik uitbehandeld zijn en moeten we over gaan op eiceldonatie oid. Voor nu ben ik er voorlopig erg klaar mee en wil ik rust aan mn lijf en een leuke zomer tegemoed gaan!

Heb echt nog geen eerlijke kans op een zwangerschap gehad :( stomme endometriose!

8. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Och arme Woman toch... :(:(:( sterkte :(:(:(

Wij waren vanmiddag in het zkh voor de evaluatie van ivf3. Hun conclusie is dat het bij ons een opeenvolging was van muntjes die net allemaal naar de verkeerde kant vielen, zegmaar. Dus ook veel pech. Maar in elk geval reageer ik niet meer zo goed op de gonal/orgalutrancombi, dus ze adviseren om over te gaan op de combi decapeptyl/menopur. Ook nemen ze geen risico meer en doen ze de volgende x alles op ICSI.

En de scratching doen ze ook opnieuw, een week na eisprong in de maand voor we er weer voor gaan.

Betekent dus dat we eerst lekker op vakantie gaan in mei.

Als ik dan in #50 weer ongesteld word dan meld ik dat, zodat ze alvast kunnen inschatten wanneer er een gyn moet zijn die de scratching bij me gaat doen. Ik ga vervolgens mijn ovulatie in de gaten houden (ahv afscheiding, hoeft niet op de dag nauwkeurig zegt ze) en meld het als eisprong is geweest. Dan maken ze een afspraak met me voor de scratching (een week na ovulatie dus). Ik krijg na de scratching de medicatie meteen mee.

Als ik dan ongesteld word in #51 moet ik op cd1 meteen de decapeptyl gaan spuiten. Op cd2 is dan de eerste echo en gaan we zien of ik kan gaan stimuleren met de menopur. Ergens half juni dus ICSI1.

Dan zijn we 4 jaar bezig. Maar goed, rustig en nuchter blijven. Ze zei ook dat we zelf op elk moment op de stopknop mochten drukken. Als we het niet goed genoeg vonden gaan zouden we de poging afbreken en een andere maand opnieuw proberen.

Zo jammer dat je niet "komt goed, schatje" tegen elkaar kunt zeggen :(

Maar toch voelt het wel goed dat we een plan hebben. Nu alleen nog bepalen wanneer we voor dat plan willen gaan.

9. Woman25

Woman25 Actief lid

11 jun 2016
    216
    3
    18
    Nou Mlady, dat is allemaal ook weer wat! Ik hoop dat jullie dit keer de 6 gooien en jullie dan daadwerkelijk 'pech' hebben gehad de voorgaande keren. Er is iig een goed behandelplan uitgedacht dus klinkt hoopvol! :)

Ja als je soms besef van tijd hebt denk je hoe heb ik dit allemaal vol gehouden he? Maar je leeft van afspraak naar afspraak.
    Eerst lekker gaan genieten van jullie vakantie en even geen ziekenhuis!

10. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Klinkt als een goed plan. Ik ga duimen dat het nu wel een mooi resultaat op levert.

Met mij gaat wel beter. Wel bekaf na 2 dagen werken. Maar het was ook druk.
    Ik ben wel zenuwachtig voor de hysteroscopie. Ben blij als dat voorbij is. Ik ga gewoon met de trein heen en terug alleen. Iedereen werkt. Ik kan als echt niet gaat daarna naar een vriendin haar huis toe die woont dichterbij. Maar ga het liefst naar mijn eigen huisje.
    Ik ga morgenochtend al beginnen met paracetamol. En dan een uurtje voor de afspraak naproxen denk ik. Ik twijfel nog.
    Ik hoop gewoon dat het lukt morgen en niet teveel auw doet. Sratching heeft geen zin als ik pas in juli ivf heb.
    Maar ik weet dat het umc utrecht er een onderzoek naar doet dus wil nog informeren of het tzt bij hun kan want ik de terugplaatsing ook bij hen krijg.

11. Jipje84

Jipje84 Actief lid

9 apr 2013
    462
    2
    18
    Docent
    Woman: wat ontzettend balen... echt *** wat er allemaal gebeurt. Hoop zo dat het goed gaat komen!

Mlady: wat fijn dat je een goed gesprek hebt gehad en een goed behandelplan hebben gekregen

Patricia: kan me voorstellen dat het spannend is. Wij kunnen onze gevoelens zo delen met onze partners. Jij helaas niet. Kan me voorstellen dat dat soms wel lastig is. Want je omgeving is toch anders dan een partner. Hoop dat wij (omdat we het gevoel helaas herkennen van het niet zwanger worden) wat steun voor je kunnen zijn. Hoe laat moet je?

Wij hebben de 26e toch een echo. Heb daarom gevraagd omdat ik dan ook kan zien wat de clomid met mij doet...

12. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Ik moet morgen om half 2. Net even gepuzzeld. Neem om half 1 de naproxen en 2 paracetamol. En om half 9 2 paracetamol bij het ontbijt. Dan kan ik daarna ook nog wat gebruiken als nodig is.

Ja ik vind het erg fijn dat ik mijn verhaal af en toe hier kwijt kan. :)

13. Jipje84

Jipje84 Actief lid

9 apr 2013
    462
    2
    18
    Docent
    Succes vandaag Patricia!!

14. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Succes! 🍀💪

15. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Succes vandaag Patricia!!

En een ontzettend dikke knuffel voor Jipje, Woman en Mlady!!

16. suikerklontje

suikerklontje Fanatiek lid

23 nov 2015
    1.116
    522
    113
    Patrica succes vandaag!
    Andere meiden dikke knuffel.
    Ik lees nog met jullie mee hoor

17. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    #1117 MLady, 22 apr 2017
    Laatst bewerkt: 22 apr 2017
    @aicirtap hier is ons topic! Inderdaad erg wennen aan het nieuwe forum

Mis ook onze handtekeningen onder elk bericht... O ja en jammer dat alles in het Engels is, we spreken hier op het forum toch Nederlands

18. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Ah daar zijn jullie. Heb jullie gemist :oops:
    Ik heb alles in het Nederlands.

Hysteroscopie is mislukt. Mijn baarmoeder lag weer zeer gekanteld. Mijn baarmoeder erg naar achter. Ze konden de hoek/draaien niet maken. Vraag me af hoe een kind straks uit moet haha :rolleyes:
    Omdat er nog water in zat. Hebben ze een water echo gedaan en die was goed.
    Dus het hierbij gelaten.
    Ik vraag mij nog even af of je bij scratching zo'n zelfde apparaat door je baarmoedermond moet? Als dat zo is kan dat ook niet :(

Verder kon de ivf 4 weken eerder. Lang zitten dubben en een nacht slecht geslapen maar besloten het niet te doen.
    Ik heb 24 mei een bruiloft. Onhandig met prikken en koel houden.
    Ik ga met Pinksteren weekend naar Valencia toe. Ook niet handig met prikken en koel houden. En ik weet niet of ik bijwerkingen ga krijgen van de menopur.
    En de hoofdreden is mijn werk. Ze weten nu van niks en dat vind ik fijn. Geen stress en gedoe van die kant. In het verleden gehad op mijn vorige werk. En vraag mij nog steeds af of dat invloed heeft gehad op de kid pogingen. Daarnaast is het een ramp om vrij te krijgen. We zitten op rand van onderbezetting en het is vakantie periode.
    Dus nu gewoon in de eerste week van juli. Ik heb de eerste 2 weken van juli vrij. Hoef ook mijn planning mbt vakanties niet om te gooien. Ik had net eens alles gepland en niet rekening gehouden met de ivf krijg je dit voorstel pfff. o_O

Ik blijf nu aan de pil. En ik ga op een gegeven moment over op losse lucrin. En dan later menopur erbij. Hele apotheek weer in huis. Pregnyl was op. Dus nu otrivelle.
    Ik heb wel last van spotting en menstruatie krampen af en toe. Hopelijk blijft dat niet nog 2 maanden.

19. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Je hebt goed over je timing-beslissing nagedacht
    @aicirtap, dus goed gedaan! Zo geeft het rust en dat is belangrijk. Het moet allemaal wel te doen en als t ff kan ook leuk blijven...

20. Moess

Moess Niet meer actief

Fijn dat je het zo op je gemak zonder stress kan doen patricia.
    Waarom komen er geen handtekeningen bij dan?

Bij voorkeuren kun je de taal instellen..

Deel Deze Pagina