Evs ik heb 2x fm gehad, bij laatste zagen ze 6 follikels. Uiteindelijk 9 eitjes waarvan 7 rijp. Extra spannend met pgd, want dan gaat het niet alleen om aantallen. Mag ik vragen waarom je in aanmerking komt voor pgd?
Ik heb gisteravond Ovitrelle gezet en morgenochtend half 9 de punctie! Spannend wel weer hoor al is het de 5e keer voel m'n eierstokken best goed moet k zeggen. Na de punctie door naar emc en daar moet manlief z'n bijdrage leveren en wachten tot de uitslag overal van en daarna naar huis. Ochtendje zh morgenochtend dus maar ben zo benieuwd naar het resultaat
@Lieke: Spannend, succes morgen met de punctie! @Ike: Dat klinkt goed! Hopelijk bij mij ook. Ik kom in aanmerking voor PGD vanwege mijn dragerschap van een mutatie in het mitochondrieel DNA die de aandoening MELAS kan veroorzaken. Heb zelf geen klachten, en ben in % ook niet erg aangedaan, maar mijn eitjes kunnen dat wel zijn. Heb jij ook PGD gedaan?
@Lieke , veel succes met je punctie enzo, ben benieuwd! @Eva, het is zo verschillend, je zit prima qua aantallen hoor. Ik ga gewoon vaak al te hard , en minder stimuleren werkt ook niet bij mij. En dan moeten we nog maar afwachten wat er daadwerkelijk uitkomt natuurljk. Mijn score in totaal was: 2 eitjes , 1 bevrucht (Laag ingezet na 2 mislukte pogingen) 8 eitjes , 6 bevrucht 17 eitjes , 10 bevrucht 13 eitjes , 9 bevrucht Maar het geluk van cryo's was er soms ook wel alleen dan ontdooien ze niet of slecht. T is elke keer maar afwachten hoe alles loopt. VU ontdooid dag van te voren ook. Sommige ziekenhuizen direct een terug plaatsing. Oh en waarde is idd al hoog ja , mijn dokter mailde al rustig aan doen he, vrijdag niet shoppen zei ze. Had verteld dat dat het plan was. Morgen zie ik eindelijk mijn vriend weer na 22 dagen!!!!!!!! Laatste nachtje alleen. Dan is hij lekker tot maandag vrij.
@Tess: Wat fijn dat je vriend dan weer terug is! Ik zit nu vier dagen zonder hem en mis hem al om alles mee te delen. Hopelijk gaan je waardes niet nog meer stijgen en kan de punctie door gaan! Weet je trouwens hoe het werkt dat je rust moet houden bij overstimulatie? Waar is dat goed voor? Het vele drinken snap ik. Succes met rust houden. Ik voel die eieren nu ook wel echt! Jij ook?
Eva, wij komen niet in aanmerking voor pgd. Wel is het zo dat mijn man een erfelijke spierziekte heeft, een meisje wordt sowieso draagster. Maar dat is niet ernstig genoeg voor pgd. Zij komt wel in aanmerking voor pgd, want zij kan een zoon krijgen met de spierziekte. Als wij zelf een zoon krijgen is hij spierziekte vrij, geen drager en niet zelf ziek. Ik ben nu al erg nieuwsgierig naar pgd doordat wij er in de toekomst dus wel mee te maken zouden kunnen hebben. Als wij een dochter krijgen en zij uiteindelijk voor pgd kiest.
Hoe werkt dat dan met pgd, heb daar eigenlijk geen ervaring mee. Kunnen ze dat dan elimineren uit DNA ofzo?
@Ike: Wat heftig! Heeft je man dan ook klachten? En wel heftig voor jullie dat je weet dat een eventuele dochter dus zelf ooit voor zo'n moeilijke keuze komt te staan. Mocht je vragen hebben, stel ze gerust. Mijn moeder wist toentertijd niet dat ze iets door gaf. Ik wil het het liefst zo min mogelijk doorgeven. PGD is een mooie methode. En over zoveel jaar is er vast nog veel meer mogelijk! @Help: Met PDG veranderen ze niets aan je genen, maar kijken ze naar welke embryo's gezond zijn en plaatsen ze alleen gezonde terug. In mijn geval die minder dan 15% zijn aangedaan en waar van verwacht wordt dat de ziekte niet tot uiting zal komen. Het is allemaal best ingewikkeld. Maar dus geen manipulatie! Voor de IVF kansen betekent het dat je én bevruchte goed gedeelde embryo's moet hebben én dat er ook nog een gezonde tussen moet zitten. Dat maakt de kans op een doorgaande zwangerschap dus nog kleiner. Voordeel is dan weer dat ik als het goed is geen vruchtbaarheidsproblemen heb, wat de kans weer ietsje verhoogt.
Eva, even kort, mijn man heeft de spierziekte en is hierdoor volledig afhankelijk van een rolstoel en aantal andere hulpmiddelen. Voor ons gewoon heel normaal ; - ) Tja weet je we zien het wel jongen of meisje. Mijn schoonmoeder was niet aangedaan maar foutje tijdens de zwangerschap, ergens iets verkeerd gedeeld. Ik heb daardoor zoiets van je weet toch nooit hoe het loopt.
Ps als onze dochter haar hart volgt staan wij altijd achter haar. Dit geldt natuurlijk ook voor een zoon maar die hoeft geen keuze te maken qua pgd want hij is niet aangedaan.
Eva, overstimulatie kan er voor zorgen dat je eiblaasjes vocht kunnen gaan lekken en dat kan dan overal in je lichaam belanden. Ik werd toen ook bijna opgenomen omdat ik zo vreselijk hoog zat qua waardes.. En ik was totaal futloos en had zo vreselijk pijn in mijn buik, ja al die eitjes moesten springen omdat mijn punctie niet door ging. Dus rust en veel drinken kan er een beetje voor zorgen dat die waardes rustiger stijgen ipv de pan uit schieten. Is natuurlijk niet in alle gevallen zo maar bij mij wel. Ja 4 dagen is ook lang hoor! Hier meestal max een week weg dus die 22 dagen was wel vreselijk lang. Blij als ik hem eindelijk zie morgen.
@Lieke86: veel succes vandaag! @Tess27: fijn dat je vandaag weer herenigd wordt met je lief. Geniet ervan!
Gister cetrotide prikken ging goed. Injectieplaats jeukte alleen een halfuur alsof er 100 muggen in hadden gestoken. Voel me nu verschrikkelijk hormonaal. Ik hoop dat fm morgen goed gaat. Ben wel bang voor overstimulatie en weer twee maanden verder zijn
Lieke, hoe is de punctie gegaan? En wat is het resultaat? Herkennen jullie dat je van utrogestan(i.c.m. Puregon ) ontzettend chaotisch wordt en je nergens op kunt concentreren? Wordt gewoon gek van mezelf. Utrogestan had ik bij de iui ook, toen had ik er geen last van. En wat duren de wachtweken lang. Er is er nog geen 1 voorbij... Succes allemaal
Er zijn 25! Eicellen eruit gehaald! Nu afwachten wat er bruikbaar is en dat horen we zondag! was pijnlijker als alle vorige omdat het er zoveel waren. Had het niet verwacht zoveel hoor na de 16 van afgelopen week.
Succes Bloemetjes met de wachtweken, helaas geen ervaring mee. Theeleut ik hoop dat het goed gaat, en je inderdaad niet in dezelfde situatie als ik kom
@Ike: Heftig dat je man die spierziekte heeft. Kan me voorstellen dat je dat liever niet door geeft. Maar genen zijn gekke dingen. Soms denk ik ook wel eens, dan doe ik PGD en dan krijgt mijn kind alsnog iets anders. @Tess: Hoe gaat het bij jou? @theeleut: Hoe voel je je nu? En hoe voel je je als je je hormonaal voelt? @Lieke: Wauw, wat een aantallen! Ben jaloers! Wat goed. Nu hopen dat ze allemaal goed delen en bevrucht worden! @bloemetjes: Ik heb nog nooit utrogestan gebruikt. Dus weet niet wat voor bijwerkingen het geeft. Hier voel ik vandaag mijn eierstokken veel minder. Is dat iets wat jullie herkennen? Gisteren drukten ze enorm, vandaag amper. Ben heel bang dat de stimulatie toch inzakt, vanwege mijn 75IE is dat een risico dat precies nu zou ontstaan. Of kennen jullie dit van stimuleren, de ene dag veel meer druk dan de andere. Ik hoor het graag! Zoals jullie horen maak ik me al weer veel te druk, .
@eva: bij mij zeiden ze als de eitjes eenmaal boven de 12 mm zijn blijven ze wel doorgroeien. Ene dag kan erger zijn dan de andere. Bij mij was het vooral afhankelijk of ik veel deed en hoe druk ik in mijn hoofd was. Dus maak je nu nog maar geen zorgen. Bij de volgende controle zie je het vanzelf
Hoi dames, Even wat weinig tijd gehad om te lezen en te reageren. Zal straks even bij lezen. Ik heb er nu 7 dagen gonal f opzitten en begin het nu echt te voelen. In mijn buik voelt het dik en "vol" aan, ik ben nog niet echt aangekomen. Dus ik ben benieuwd zaterdag bij de eerste fm. Vanavond nog wel lekker hardlopen. En morgen een rustig dagje. Op het werk loopt het al een poosje niet heel lekker (vrouwen zijn lastig want raken zwanger. Die sfeer was er altijd al maar sinds een collega zwanger is, is de sfeer echt heel erg). Ze weten ook van ons traject dus dat maakt het er niet beter op. Ik raak er helemaal gestrest van want ik word aan alle kanten voor werk gepasseerd. Dus ik ga mijn morgen ziek melden om wat meer rust te krijgen. Want deze spanning kan niet goed zijn. Nu geen puf om het probleem aan te pakken. Ik hoop over een week of 2 beter in staat te zijn om het probleem op het werk opnieuw bespreekbaar te maken. Omdat we graag een ander huis willen kopen en ivm ouderschapsverlof wil ik voorlopig toch blijven zitten waar ik zit.