Start IVF/ICSI 2016

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Eva90, 15 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Help85

Help85 Fanatiek lid

23 feb 2015
    2.005
    1
    36
    @eva: ik herken dat wel hoor. Ik voelde ook niet elke dag evenveel druk. En de mijne waren toch in een weekend helaas te hard gegroeid. Zelfs 10mm. Dus maak je geen zorgen

@wen: vervelend zeg. Denk gewoon op dit moment aan jezelf. Weet dat het in dese periode lastig is in ons vakgebied maar probeer het toch!

2. theeleut55

theeleut55 Bekend lid

15 jul 2014
    854
    133
    43
    @lieke, wat een enorme aantallen. Nu lekker rustig aan doen!

@eva, ik omschrijf mijn hormonale gevoelens als allemaal kleine klachtjes, tikje misselijk, last van darmen, gevoelige borsten, een kort emotioneel lontje, gevoelig voor geuren, uitlaatgassen etc.

@wendy, ik begin het nu ook wel te voelen, ik ben wel benieuwd wat de echo morgen zegt. Doe rustig aan en kies inderdaad op je werk voor jezelf.

3. Eva90

Eva90 Bekend lid

12 nov 2015
    642
    1
    18
    NULL
    NULL
    @bloemetjes: Bedankt voor je reactie. Hopelijk blijven ze ook bij mij door groeien. Vind het alleen gek dat ik eerst zo veel voelde en nu niet meer. Maar het kan blijkbaar! Morgen echo, dus we zullen het zien!

@Help: Fijn dat je het herkent. Gek dat je niet elke dag hetzelfde voelt, toch? Terwijl ze wel groter worden. Morgen gelukkig de echo!

@Wen: Vervelend van de situatie op je werk. Wat voor werk doe je, als ik vragen mag? Kan me voorstellen dat dat veel stress oplevert. Ik zit hier met een aflopend contract, dus ken het idee werk- en contractstress. Sterkte er mee in ieder geval!

4. Sara87

Sara87 Actief lid

2 mrt 2015
    453
    0
    16
    Hallo allemaal, sorry ben een tijdje afwezig geweest.
    Ik heb een moelijke periode gehad, mijn vader heeft nierkanker dat hebben we een paar weken geleden te horen gekregen. Hij is met spoed 2 weken geleden geopereerd en zijn nier is verwijderd, en nu aan het herstellen. Ook nog druk op werk:x
    Ik lees wel regelmatig mee en leef met iedereen mee, alleen geen tijd gehad om te reageren.

Morgen begin ik met Decapeptyl en volgende week vrijdag een echo en starten met Menopur
    Ik ga nu sinds 2 weken 1x per week naar een accupunctuur, beetje ontspannen heb ik nu heel erg nodig.

5. Help85

Help85 Fanatiek lid

23 feb 2015
    2.005
    1
    36
    @sara: jeetje wat een heftig nieuws zeg over je vader. Hoop dat die snel herstelt.

@eva: ik denk dat je misschien ook wel aan het gevoel went ofzo, dat het daardoor minder opvalt

6. ike

ike Fanatiek lid

5 jul 2013
    1.573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    Sara veel sterkte gewenst!

7. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Ik ben vandaag op controle geweest bij de gynaecoloog.

Ik was een half uur te vroeg, dus ik dacht laat ik slim zijn en bij de assistente vast mijn recept voor lucrin vragen. Zo gevraagd zo gekregen.
    Ik naar de apotheek voor mijn depots lucrin. Is het op! :x Ik dus weer richting poli en gewacht op mijn afspraak met de gyn. Hij nog gekeken in de voorraadkast op de poli, maar helaas.
    Ik heb nu van die kleine spuitjes en zo'n flacon gekregen. En dan bij mijn eigen apotheek bestellen. Dat gedaan in de trein terug naar huis. Blijk ik het eerst te moeten voorschieten, ruim 200 euro (2 depots), omdat zij geen ziekenhuis apotheek zijn.
    Nah ik ga morgen verder aan de balie wel de discussie aan en anders bellen ze Rijnstate maar. Grrr! Ik heb het geld nu toevallig wel, maar duurt altijd weer ff voor het terug op je rekening staat. En rijnstate heeft het liefst dat ik het depot morgenmiddag bij de huisarts laat zetten. Dus dat gaat ook nog een dingetje worden. Want ik denk dat de assistentes niet weten wat het is en hoe het moet, dus moet bij huisarts zelf. Nu heb ik daar ook stage gelopen en ze weten dat ik met ivf bezig ben. Dus hopelijk komt het goed. ;)

Verder besproken hoe het gaat en wat het plan is. Want ik wil toch wel eens weten hoe, wanneer, wat, etc. gaat gebeuren (ongeveer). We gaan ongeveer half mei beginnen stimuleren en dan eind mei/begin juni de punctie (onder narcose op de ok, omdat insemineren en echo's al zeer pijnlijk zijn en nog al dramatisch/traumatisch zijn en de gyn wil gewoon goed zijn werk doen). Omdat door de lucrin geen uitgangsecho gemaakt kan worden krijg ik de standaard dosies gonal-f 150 eenheden. Stom dat hij dat toen in oktober niet heeft gedaan, maar ok. Ik heb wel vaker dat ik denk dat dingen beetje slordig / niet slim zijn. Misschien komt het omdat ik zelf doktersassistente ben haha.

Ik heb in de week van 18 april een belafspraak met de gynaecoloog. Door al gedoe was ik vergeten die te maken en toen ik bij de bushalte stond dacht ik ja ga niet weer terug. Dus morgen even bellen nog daarvoor. Pas dus morgen wel even lijstje aan hihi. Na die belafspraak in april gaat schema gemaakt worden. Dat moet wat precies, want ze willen de punctie op een woensdag ivm ok en dat kan/mag niet in weekenden en dan heb je 2 dagen speling om het eerder of later te doen.

Wordt vervolgd ... :)

8. Tess27

Tess27 Fanatiek lid

31 jul 2013
    3.477
    1.140
    113
    Almere
    Heftig Sara, sterkte!!!

Ik had vandaag de verjaardag van mijn beste vriendin die 30 is geworden en was al vroeg 'stiekem' daar en had het hele huis versierd, daarna niks meer gedaan. Veel gedronken. Veel druk ook in mijn buik.

Eindelijk kwam Ben rond 16.00u na al die dagen hard werken weer thuis. Nu lekker samen tot maandag.
    Morgen echo en bloedprikken, ben benieuwd zondag of maandag punctie, mag 13.15 bellen voor de bloeduitslag en dag van de punctie

9. Sara87

Sara87 Actief lid

2 mrt 2015
    453
    0
    16
    Bedankt meiden.
    @Aicirtap wat een gedoe zeg!! Ik kreeg de Lucrin toen gewoon thuis gestuurd via apotheekzorg, een verpleegkundige kwam thuis om het de eerste keer te zetten en uitleggen hoe het werkt.
    2de en 3de keer heb ik het zelf maar toegediend.
    Succes morgen aan de balie maar denk dat je het echt zelf moet afrekening als je het bij een openbare apotheek gaat halen( ben een apothekersassistent:p)

10. bloemetjes123

bloemetjes123 Actief lid

19 sep 2014
    102
    0
    0
    NULL
    NULL
    sinds gisteravond mendtruAtiekrampen en heel licht bloedverlies. Gisteren was pas dag 5 na terugplaatsing. Menstruatie kan volgens mij nog echt niet, maar ben bang dat het het embryo is geweest. Kan ook nog innestelingsbloeding zijn geweest, hier hoop ik stiekem op. Hoelang kan een innestelingsbloeding aanhouden?
    Ik wordt hier nog onzekerder van...

11. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
  12. josykate

josykate Actief lid

4 dec 2015
    167
    5
    18
    Wat heftig sara!! Hoop dat het beter gaat met je vader..

Klinkt als innestelingsbloeding bloemetjes!

Even een vraagje voor de meiden die al zwanger zijn.. Doen ze bij jullie ziekehuis altijd bloed prikken om te kijken hoe hoog je hcg is?nadat je een zwangerschapstest hebt gedaan.. Bij mij doen ze dat namelijk niet,eerste echo is pas over 3 weken en heb niet onwijs veel zwangetschapskwaaltjes.. alleen me borsten zijn ietsje groter en wat pijnlijk, misschien heeeeeel af en toe een vleugje misselijk,meer niet.. maak me dan beetje ongerust..

13. Tess27

Tess27 Fanatiek lid

31 jul 2013
    3.477
    1.140
    113
    Almere
    Echo beeld zag er goed uit maar aan de eitje te zien kan ik nog 1 dagje gonal gebruiken. Dus hangt af van mijn waardes zo. Kwart over 1 hoor ik of zondag of maandag de punctie is. Ze hopen zondag. Maar dan moeten mijn waardes wel in de 12.000 zijn. En dan vanavond 1x deca en gonal en morgen pregnyl.

Ben er wel klaar mee. Buikpijn pfff

14. Eva90

Eva90 Bekend lid

12 nov 2015
    642
    1
    18
    NULL
    NULL
    @Sara: Wat een heftig verhaal! Sterkte! Fijn dat je kan beginnen! De eerste deca vandaag!

@Patricia: Wat een gedoe! Wat doet lucrin precies als ik vragen mag?

@Tess: Fijn dat je vriend/man weer thuis is! Die van mij is nu naar het zuiden gekomen. Hoeveel/hoe grote eitjes heb je nu? Duimen dat je waardes goed zijn! Om welke gaat het, de bloedstolling?

@bloemetjes: Hopelijk is dat een innestelingsbloeding! Zou wel precies kunnen qua tijd! Laten we duimen. Heb je nu nog steeds bloedverlies?

Net fm3 gehad. Dat ik niets meer voelde heeft te maken met gewenning. Veel vrouwen gaan dan direct van het slechtste uit (inclusief ikzelf), maar het is heel normaal. Verder is de punctie a.s. maandag gepland. Morgen dus voor de laatste keer stimuleren en 's avonds pregnyl zetten. Goed nieuws dat de punctie door kan gaan, minder dat de kleintjes waarvan ze hadden gedacht dat ze mee kwamen achter zijn gebleven. Ik kom dus op 7 follikels uit. Ben licht teleurgesteld, omdat er ook nog PGD over heen moet, maar de gyn (allemaal) waren heel positief en vonden dit een prachtige uitkomst. Kennen jullie het teleurgestelde gevoel als het er minder zijn dan dat je veel om je heen hoort op het forum? Misschien moet ik er nu ook maar meer in gaan geloven. Want 7 is een geluksgetal toch? Misschien zit onze gezonde beeb hier wel tussen, :)!

15. ike

ike Fanatiek lid

5 jul 2013
    1.573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    Eva ik had bij laatste echo 6 follikels, uiteindelijk met punctie9 eitjes waarvan 7 rijp.

Tess27 waarom morgen pas pregnyl spuiten als punctie zondag is? Dat moet toch altijd 36u van te voren?

Bloemetjes tja lastig dat wachten. Gewoon ff samen duimen draaien, voorlopig weten we toch nog niks helaas...

Joyskate bij ons prikken ze sowieso op hcg. Ook als je ongesteld denkt te zijn of negatieve test hebt.

16. Tess27

Tess27 Fanatiek lid

31 jul 2013
    3.477
    1.140
    113
    Almere
    Nee sorry morgen pregnyl als punctie vandaag is en vandaag als hij zondag is.

Eva.. Ja zo fijn om hem weer thuis te hebben!

Uh zitten er wat van 20/19/18/17.. Ook wat van 14 dus die worden als ik nog 1x gonal mag nog ietsje groter en wat van 12 die dan ook iig 14 worden..

Hopen dat er 12-16 uitkomen maar weetje ik ben ook tevreden met 8 hoor.. Zolang de kwaliteit goed is.

Waarde is oestradiol , die je eitjes afgeven. Als je een dag langer prikt en pregnyl verhoogd die waarde dus het mag een max waarde zijn zeg maar.

17. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    @ josykate - anders via huisarts vragen?

@ eva - ik heb endometriose dus eerst moet mijn cyclus plat voor drie maanden.

Ik heb net mijn depots opgehaald. Zo zelf proberen te spuiten. Iehhh! ;) Lucrin wordt wel vergoed als het voor endometriose maar niet voor ivf. Aangezien ik nu technisch gezien niet met ivf bezig ben, maar meer met een voorbereidend traject heb ik endometriose als indicatie wordt gegeven. Wat ik nu wel zonde vindt is dat ik gisteren die flacon en 20 spuitjes heb gekregen maar er maar 1 van gebruikt heb. :-/

18. Wen1977

Wen1977 Bekend lid

28 sep 2015
    933
    146
    43
    @sara, heftig verhaal van je vader. Ik ben helemaal weg van de acupunctuur. Ik kom daar altijd helemaal zen weg (Ik ben nu 4x geweest).

@Eva, ik werk in de accountancy. Ik zit hier al meer dan 15 jaar. De laatste jaren was het beleid van alleen mannen (jongens) aannemen er al. Maar de laatste 9 maanden (ook voor ze wist van ons traject) lijkt het wel of we alleen goed zijn voor de eenvoudige saaie klussen.

@bloemetjes, klinkt als een innesteling. Ik hoop het zo voor jullie!

@help, hoe gaat het nu met jouw naar jullie gestaakte poging?

@josykate, als het ziekenhuis het niet wil. Al via de huisarts geprobeerd??

@tess27, spannend. Ik hoop dat je bloedwaardes goed blijven

@eva, 7 klinkt als een mooi aantal. kwaliteit voor kwantiteit!

@aicitrap, wat een gedoe. Fijn dat je nu wel je medicijnen ontvangen heb.

19. theeleut55

theeleut55 Bekend lid

15 jul 2014
    854
    133
    43
    Hier net fm1 gehad op dag 8. 1x15, 4x11 en 12 hele kleintjes. Ik ben een tikje teleurstelling, bang dat er maar 5 mee gaan doen. Hoeveel hadden jullie bij eerste fm. Word zo gebeld met bloedwaarden en volgende afspraak.

20. girlie12

girlie12 Bekend lid

30 apr 2014
    635
    68
    28
    NULL
    NULL
    Zo even bijgelezen, waren flink wat pagina's. Fijn dat iedereen zo z'n ei kwijt kan en elkaar kan steunen.

Ik lees vaak dat manlief met de eitjes op weg moet na de punctie en daar zaad moet produceren. Waar blijft de vrouw in deze situatie? In het andere ziekenhuis? En mag of kan ze niet mee? Iemand een idee wat de reden hiervan is?

Deel Deze Pagina