@Tess: Vrijdag hebben we de afspraak voor de tp/bespreking van het verdere traject. Jij donderdag de tp? Voor mij is bloeden nieuw, maar kan het nu nog wel verklaren door de punctie. Kan me voorstellen dat je rust moet houden met 29 prikjes. Jij moet je wel beurs voelen! Hier gaat het prima, ben al best actief vandaag. De utrogestan is idd echt vies. Heb ook het idee dat de helft niet wordt opgenomen ofzo. Hoe werkt het eigenlijk? @Wes: Fijn dat je van de vakantie hebt kunnen genieten! Wel heel jammer van de negatieve uitslag. Sterkte nog met verwerken. Fijn dat jullie 5 april weer een nieuwe afspraak hebben en dan later misschien een cryo tp!
Eva ik vroeg mij ook af of het wel goed werd opgenomen omdat ik veel uitplaste, de verpleegkundige zei dat het dan al door het lichaam was opgenomen, dat het verder geen probleem was.
@Ike: Dat is wel fijn om te horen. Dan blijft dat witte spul gewoon achter, maar heeft de werkzame stof al afgegeven. @Wen: Hoe is de punctie gegaan? Let us know! @Tess: Morgen krijg je meer te horen over je embryo's!
Ja utro is echt een zooitje. Idd het werkzame middel schijnt goed en snel te worden opgenomen maar dat omhulsel en overige laat los. Lang leve de inlegkruisjes ! Morgen eerst echo en bloedprikken of alles ok is en normaal zou ik 10.15 bellen of er een tp is. Hopelijk kunnen ze me na de echo als iets zeggen maar denk t niet (die is 8.20). Toch teveel gedaan , flink buikpijn.
Wat een mooi aantal! Hopelijk blijven er ook nog een aantal over voor tp! Hou moed! Ja schijnt er bij te horen. En bruin is oud bloed. Sterkte vandaag! Spannend heb je voor jezelf ook al een lijstje met vragen gemaakt? He bah bloemetjes, sterkte de komende periode. Mijn man neemt vakantie-uren op. Het is al lastig genoeg om vrij te krijgen als hij dan ook nog zorgverlof zou het nog lastiger zijn.
Goedemorgen dames, Gisteren de punctie gehad. Op zich is deze goed gegaan. We hadden natuurlijk al niet zoveel follikels (4 misschien 5) uiteindelijk zijn er 6 aangeprikt. Links waren ze al klaar maar toen kwam er nog een verrassingsei naar voren. Dus hebben ze links nogmaals aangeprikt. Ik vond de punctie goed te doen. Wel voor de morfine gegaan, ik ga niet onnodig liggen pijnlijden. Helaas geen "bijkom" kamer voor ons, maar een behandelkamer met een harde "behandel" bank en klote stoel voor mijn vriend. Dan duurt zo,n uur wel lang vooral als je je al goed voelt. Het meest spannends vonden wij de uitslag van het zaad gezien de koorts van mijn vriend (longontsteking). Het zaad was van voldoende kwaliteit voor de ICSI van onze " slechts" 2 eitjes. Er was nog 1 derde eitje maar ze dachten niet dat deze van voldoende kwaliteit zou zijn. Al met al geen topscore. Maar goed hopelijk worden we donderdag tussen 13-16uur gebeld met de uitslag dat er minimaal 1 goed genoeg is voor een terugplaatsing voor vrijdag.. Gisteren veel geslapen, vandaag ook een beetje aanrommelen in huis. Ik heb me de hele week ziek gemeld.
(Pauze, In traject, Wachtbankje, Twijfeltest/onzekerheid, Mislukt/wachten op nieuwe ronde, Zwanger ♡) Aicirtap: 35 jr, IVF/ICSI 1.1, 1e kindje, Rijnstate ziekenhuis Angeline: 32jr, ICSI 1.1, 1e kindje, Voorburg (RdGG, Diac.) Anke1988: 28jr, ICSI 2.1, 1e kindje, JBZ Den Bosch Annneliesje: 34 jr, IVF 1.1, 2de kindje, Isala Zwolle Biientjeee (feb ♡): 24jr, IVF 1.1, 1e kindje, VUMC Bloemetjes123: 27jr, ICSI 1.1 (6 cryo's), 1e kindje, transportkliniek Isala Zwolle Eva90: 25 jr, IVF/ICSI + PGD 1.1, 1e kindje, MUMC Girlie12: 31jr, IVF 1.1, 1e kindje, ziekenhuis MMC Goldfishie: 33 jr, IVF 1.1, 1e kindje, VUmc Happy hertje: 33 jr, ICSI 1.2 (5 cryo's), 1e kindje, VU MC Help85: 30 jr, ICSI 1.1, 1e kindje, UMC Ike: 29 jr, ICSI 1.1, 1e kindje, st. Elisabeth Tilburg Jipje84: 31 jr, IVF 1.2, 2e kindje (van 1e kindje met 22 weken bevallen en overleden), Radboud Josykate (mrt): 28 jr, ICSI 1.1, 1e kindje, Meander MC & UMC Lieke86: 30 jr, ICSI 3.1, 2e kindje, ASZ En EMC Rotterdam. MLady: 36jr, IVF/ICSI 1.2 (3 cryo's), 1e kindje, Voorburg (RdGG, Diac.) Ni1986 (feb ♡): 29 jr, IVF 1.1, 1e kindje, St. Franciscus & Erasmus MC Olli (feb): 35jr, ICSI 1.1, 1e kindje, SLAZ/VUMC Sara87: 29jr, ICSI 3.1, 2e kindje, Voorburg (RdGG, Diac.)/Gent Selmaa (feb ♡♡): ?jr, IVF 1.1, 1e kindje, ziekenhuis? Tess27: 30jr, ICSI 5.1, 1e kindje, Flevo ziekenhuis in combi met VU Tesssss (feb): 36jr, ICSI 1.1, 2e kindje, Voorburg (RdGG, Diac.) Theeleut55: 31jr, IVF 1.1, 1e kindje,LUMC Vlindertje87 (feb ♡): 28 jr, ICSI 2.1, 1e kindje, Erasmus MC R'dam Wen1977: 38jr, ICSI 1.1, 1e kindje, Radboud Wes1: 29jr, ICSI 1.1, 1e kindje, Meander MC & UMC Medicatie (op alfabet en eh per dag) Aicirtap: va 9-2 tot 11-5 lucrin Angeline: van cd3 (28/02) t/m cd13 Gonal-f 200 eh, vanaf cd9 (5/3) orgalutran, cd 14 Pregnyl, cd16 punctie Anke1988: triptofem en menopur (225 eenheden) Annneliesje: van 10-02 t/m 4-3 pil; va 28-02 Lucrin 0.2 ml; ws va cd7 (9-3) gonal-f 187.5 eh Bloemetjes123: va 14-1 pil, va 10-2 decapectyl, va 20-2 Puregon 150 eenheden, op 29-2 Pregnyl (plots overstimulatie en stimuleren afgebroken; 2-3 punctie 12 eitjes, 7 mooi bevrucht) Girlie12: va 18-1 3x lucrin ivm endometriose Goldfishie: start 4-3 t/m 25-3 pil; start 29-3 cd1 decapeptyl; start 31-3 cd3 150eh Gonal-f Ike: va 11-1 pil; va 9-2 Decapeptyl; va 17-2 gonal-f; 1-3 eenmalig ovitrelle; punctie 3-3: 9 eitjes; 7 bevrucht, alle 7 embryo, 6-3 tp van de mooiste, utrogestan Lieke86 : +/- 23-2 Menstruatie en cd3 starten met Orgalutran en Menopur 225eh Tess27: Decapeptyl va 17-2 ; va 01-03 Gonal-f 150eh Theeleut55: vanaf dag 4 Gonal f 150eh, vanaf dag 6 cetrotide Wen1977: va 19-2 Decapeptyl; va 3-3 gonal-f 175eh Afspraken en NOD's (op datum) Theeleut55:16-03 punctie Eva90: 15-03 telefonisch aant. bevruchtingen Eva90: 17-03 telefonisch aant. 8-celligen Wen1977:17-03 telefonisch aant. bevruchtingen Eva90: 18-03 evaluatie traject/evt. tp Wen1977:18-03 tp? Theeleut55:19-03 tp? Bloemetjes123: 20-3 officiële testdatum (tp 5-3, risico overstimulatie) Ike: 21-3 bloedtest zkh (6-3 tp) Biientjeee: 22-3 10-wekenecho Goldfishie: 24-3 ophalen en uitleg medicatie Lieke86 24-3 Testdag Girlie12: 6-4 MRI Girlie12: 13-4 gyn Goldfishie: 6-4 fm1 Goldfishie: 8-4 fm2 Goldfishie: 11-4 fm3 Goldfishie: 12-4 punctie (datum kan nog veranderen) Goldfishie: 15-4 tp (datum kan nog veranderen) Aicirtap: 18-4 belafspraak - ivf behandelschema maken Sta je niet (meer) in bovenstaande lijstjes, maar klets je graag (weer) mee? Pas ze dan aan! Om je eigen info erin te zetten: - check of je echt de laatste versie van de lijst hebt - druk op quote onder dat bericht (anders valt de info van anderen er af). - haal [QUOTE + naam] en [/ QUOTE] aan het begin en eind van het bericht weg (anders kun je niet posten). - vul je eigen datums in, hou je aan de volgorde van elk lijstje (zodat het overzichtelijk blijft).
@Wen: Fijn dat de punctie goed gegaan is. Kan me wel voorstellen dat je teleurgesteld bent met 2 eitjes. Wat je hier soms langs hoort komen aan aantallen. Had het zelf ook. Maar... er hoeft iig geen genetische analyse overheen, dus de kans dat minstens 1 van die 2 vrijdag terugplaatsbaar is, is toch vrij groot? Ik ga voor je duimen! Krijg je tussendoor nog te horen of de bevruchting goed is gegaan? Fijn dat het zaad van je vriend goed genoeg was. Lijkt me wel een opluchting. @Tess: Idd, lang leve de inlegkruisjes. Anders had ik een nieuwe ondergoed garderobe kunnen aanschaffen, . Misschien een beetje een intieme vraag, maar hoe diep breng jij ze in? Ik tot/naast mijn baarmoederhals, maar vraag me af of het dan niet te ver is. Ken het van teveel doen. De verleiding is groot, maar daarna komt de buikpijn. Probeer echt rustig aan te doen! Succes zo met de echo en het bloedprikken. Hopelijk krijg je zo goed nieuws over de tp morgen! @theeleut: Succes met de punctie zometeen! Het viel mij in ieder geval erg mee. Je bent een beetje wazig de hele dag, als je terug kijkt lijkt de tijd heel snel gegaan, maar echte pijn heb ik niet gehad. Succes dus! Laten ze een mooi aantal aanprikken en laten er goed veel eitjes in zitten!
Dames nog even een vraagje over sporten. Ik doe mee met een hardloopclinic. Nu vroeg ik gisteren wanneer ik weer mocht sporten (hardlopen), maar bij ons gaven ze aan eigenlijk de komende 2 weken niet. Hebben ze bij jullie nog iets over sporten gezegd? Ik ga me hier natuurlijk wel aan houden, want mocht het dan misgaan geef je het dan misschien toch de schuld. Maar was toch even benieuwd... Schiet me nog een tweede vraag naar binnen. Vanaf wanneer laten jullie voedingswaren staan die zwangere vrouwen niet mogen? # want dan moet ik me hier als een speer in gaan verdiepen
@Wen: Bij mij zeiden ze dat je zelfs op de dag van de tp nog een rondje kan gaan hardlopen. Maar dat je niet moet willen verbeteren, alleen rustig aan wat je al kan. Mocht de minieme kans aanwezig zijn dat er een tp komt, dan ga ik wel elke dag een klein rondje rustig hardlopen. Ze zeiden dat beweging de innesteling kan vergroten door verbeterde doorbloeding. Alleen moet je na je punctie wel even rustig aan doen. Verder ben ik zeker wel bezig met voeding. Ik ben er ook voor naar een diëtist geweest, ook omdat ik nog wat wilde aankomen. Maar het Voedingscentrum heeft een hele goede tabel die je kunt downloaden en aan de koelkast kunt hangen. Zie onderstaande link. Daar staat alles op wat je niet mag en waar je voorzichtig mee moet zijn. No worries, het valt best mee en is grotendeels voor de hand liggend. Wat kan ik wel en niet eten tijdens mijn zwangerschap? | Voedingscentrum
Succes dames die. Vansaag TP of punctie hebben! Hier lijkt ongesteldheid al weer over te zijn... Kort maar bondig, misschien omdat ik gister met de pil begonnen ben dat het al minder geworden is. Moet nog ff e lijst aanpassen, maar morgen uitgangsecho.
Spannend zeg Wen! Ik duim voor jullie. Net voor de echo geweest, eierstokken groot maar niet zo groot wat ze al eens eerder gezien hadden. Klein beetje vocht nog in de buikholte en baarmoeder prima! Ze heeft mijn buik gevoeld en dat was ook oke. Net bloed geprikt , mocht lekker bij m'n dok prikken zodat ik beneden niet 30 man voor me heb. Aantal vakjes aangekruist maar ging om de lever en nieren. Omdat alles in je buikholte ligt willen ze weten of dat oke is en afhankelijk daarvan hoor ik of er een tp is (mits er wat bevrucht is natuurlijk) . Ze belt me als alles bekend is. Spannende uren. Moest wel wel rustig doen , niet met zware dingen sjouwen en te druk doen. Mocht er een tp zijn en je raakt zwanger gaan je waardes alleen maar de lucht is wat dus dan alsnog overstimulatie kan blijven.
Bedankt voor de link, ik ga hem zeker printen maar op de koelkast hangen is hier geen optie. Mijn nieuwsgierige schoonmoeder loopt hier ook nog wel eens rond en die weet niets van ons traject...
@Help: Spannend, morgen uitgangsecho. Hopelijk is je baarmoederslijmvlies ondanks korte ongi toch dun en zijn je eierstokken klein en rustig! @Tess: Fijn dat de echo positief was! Je lijf is dus klaar voor de tp! Hopelijk is het bloedonderzoek ook positief! Succes met wachten op het telefoontje. Weet je dan ook wat over eventuele embryo's? Ik ga voor je duimen, zou geweldig zijn. @Wen: Nee, dan zou ik het maar niet ophangen. Eerder stiekem in je agenda ofzo, . Hopelijk heb je er wat aan! Vrijdag tp zou geweldig zijn!
Ik ben benieuwd morgen! Ik hoop zo dat je meteen opnieuw het traject in mag. Ik zou me niet druk maken over een ongesteldheid en een echo. Dat komt volgens mijn heel vaak voor. Bij het plaatsen en verwijderen van spiraaltjes bijvoorbeeld ook. Ik vond het de eerste keer ook niet zo'n fijn idee maar ze maken er zelf geen probleem van. En maken verder ook eerst de boel schoon... We duimen gewoon voor 1 mooi, en hopelijk heel stiekem nog een eskimootje maar gaan nergens van uit. Ze gaven wel aan dat het er erg hoopvol uitzag. Mochten ze eerder dan donderdag weten dat het niets is geworden lieten ze de arts bellen... Dus geen nieuws is goed nieuws... Op mijn doosje staat zo diep mogelijk inbrengen dus breng het hele inbrenghulsje helemaal in. Dus ook tot aan de baarmoedermond. Ik ben voor ondergoed ook even langs de action geweest. Even wat goedkope slips, ziet er niet echt gezellig uit (vriend: zijn die voor oma?) maar vind het zonde in mijn dure (bijpassende) ondergoed. @tesss spannende uren... hopelijk kun je de tijd een beetje doorkomen.
Eva bij mij zeiden ze dat het met het inbrenghulsje mag, maar ook met je vinger en zo diep mogelijk, net als bij een tampon. Wen je vriend heeft als werknemer ook rechten en zijn baas plichten. Dat verlof is er niet voor niks. Het is geen zorgverlof maar calimiteiten verlof en dat is voor oa zkh afspraken die niet buiten werktijdrn om te plannen zijn en dus ook voor vruchtbaarheidsbehandelingen. Wen ik ben met alles gestopt wat niet mag vanaf tp, heb nu ook andere hooikoortsmedicijnen. Met sommige dingen was ik al gestopt in het bijzijn van mijn schoonouders, omdat mijn schoonvader niet precies wilde weten wanneer tp was. Dus rood vlees en sushi deed ik al niet meer.
@wen je heb hier speciaal verlof voor hoor. Het is niet nodig om daar verlof voor op te nemen (beetje zonde ook). Het werk van mijn man deed ook moeilijk, maar daar heeft mijn man met de papieren staan zwaaien, zodat ze het uit moesten zoeken (en hij had gelijk) @help: wat ga jij weer snel van start. Wel fijn natuurlijk. Ik hoop dat alles mooi rustig is op de uitgangsecho. @tess spannend, ik duim voor goed nieuws. @bewegen: hier totaal niets te horen gekregen mbt sporten en bewegen. Ik heb voor mezelf besloten een weekje rust te nemen na de punctie en daarna weer rustig op te bouwen. @degene die een punctie hebben: succes. @hier: vandaag de eerste FM gehad. Aan mijn rechterzijde 3 follikels (12 mm en 2 kleiner dan 10 mm) en aan mijn linkerzijde 5 follikels (15,13,12,11 en 10 mm) Vrijdagochtend de tweede follikelmeting en ondertussen doorgaan met 187,5 eh Gonal F.
(Pauze, In traject, Wachtbankje, Twijfeltest/onzekerheid, Mislukt/wachten op nieuwe ronde, Zwanger ♡) Aicirtap: 35 jr, IVF/ICSI 1.1, 1e kindje, Rijnstate ziekenhuis Angeline: 32jr, ICSI 1.1, 1e kindje, Voorburg (RdGG, Diac.) Anke1988: 28jr, ICSI 2.1, 1e kindje, JBZ Den Bosch Annneliesje: 34 jr, IVF 1.1, 2de kindje, Isala Zwolle Biientjeee (feb ♡): 24jr, IVF 1.1, 1e kindje, VUMC Bloemetjes123: 27jr, ICSI 1.1 (6 cryo's), 1e kindje, transportkliniek Isala Zwolle Eva90: 25 jr, IVF/ICSI + PGD 1.1, 1e kindje, MUMC Girlie12: 31jr, IVF 1.1, 1e kindje, ziekenhuis MMC Goldfishie: 33 jr, IVF 1.1, 1e kindje, VUmc Happy hertje: 33 jr, ICSI 1.2 (5 cryo's), 1e kindje, VU MC Help85: 30 jr, ICSI 1.1, 1e kindje, UMC Ike: 29 jr, ICSI 1.1, 1e kindje, st. Elisabeth Tilburg Jipje84: 31 jr, IVF 1.2, 2e kindje (van 1e kindje met 22 weken bevallen en overleden), Radboud Josykate (mrt): 28 jr, ICSI 1.1, 1e kindje, Meander MC & UMC Lieke86: 30 jr, ICSI 3.1, 2e kindje, ASZ En EMC Rotterdam. MLady: 36jr, IVF/ICSI 1.2 (3 cryo's), 1e kindje, Voorburg (RdGG, Diac.) Ni1986 (feb ♡): 29 jr, IVF 1.1, 1e kindje, St. Franciscus & Erasmus MC Olli (feb): 35jr, ICSI 1.1, 1e kindje, SLAZ/VUMC Sara87: 29jr, ICSI 3.1, 2e kindje, Voorburg (RdGG, Diac.)/Gent Selmaa (feb ♡♡): ?jr, IVF 1.1, 1e kindje, ziekenhuis? Tess27: 30jr, ICSI 5.1, 1e kindje, Flevo ziekenhuis in combi met VU Tesssss (feb): 36jr, ICSI 1.1, 2e kindje, Voorburg (RdGG, Diac.) Theeleut55: 31jr, IVF 1.1, 1e kindje,LUMC Vlindertje87 (feb ♡): 28 jr, ICSI 2.1, 1e kindje, Erasmus MC R'dam Wen1977: 38jr, ICSI 1.1, 1e kindje, Radboud Wes1: 29jr, ICSI 1.1, 1e kindje, Meander MC & UMC Medicatie (op alfabet en eh per dag) Aicirtap: va 9-2 tot 11-5 lucrin Angeline: van cd3 (28/02) t/m cd13 Gonal-f 200 eh, vanaf cd9 (5/3) orgalutran, cd 14 Pregnyl, cd16 punctie Anke1988: triptofem en menopur (225 eenheden) Annneliesje: va 28 feb Lucrin 0.2 ml; ws va 9 mrt gonal-f 187.5 eh Bloemetjes123: va 14-1 pil, va 10-2 decapectyl, va 20-2 Puregon 150 eenheden, op 29-2 Pregnyl (plots overstimulatie en stimuleren afgebroken; 2-3 punctie 12 eitjes, 7 mooi bevrucht) Girlie12: va 18-1 3x lucrin ivm endometriose Goldfishie: start 4-3 t/m 25-3 pil; start 29-3 cd1 decapeptyl; start 31-3 cd3 150eh Gonal-f Ike: va 11-1 pil; va 9-2 Decapeptyl; va 17-2 gonal-f; 1-3 eenmalig ovitrelle; punctie 3-3: 9 eitjes; 7 bevrucht, alle 7 embryo, 6-3 tp van de mooiste, utrogestan Lieke86 : +/- 23-2 Menstruatie en cd3 starten met Orgalutran en Menopur 225eh Tess27: Decapeptyl va 17-2 ; va 01-03 Gonal-f 150eh Theeleut55: vanaf dag 4 Gonal f 150eh, vanaf dag 6 cetrotide Wen1977: va 19-2 Decapeptyl; va 3-3 gonal-f 175eh Afspraken en NOD's (op datum) Theeleut55:16-03 punctie Eva90: 15-03 telefonisch aant. bevruchtingen Eva90: 17-03 telefonisch aant. 8-celligen Wen1977:17-03 telefonisch aant. bevruchtingen Eva90: 18-03 evaluatie traject/evt. tp Wen1977:18-03 tp? annneliesje:18-03 2de follikelmeting Theeleut55:19-03 tp? Bloemetjes123: 20-3 officiële testdatum (tp 5-3, risico overstimulatie) Ike: 21-3 bloedtest zkh (6-3 tp) Biientjeee: 22-3 10-wekenecho Goldfishie: 24-3 ophalen en uitleg medicatie Lieke86 24-3 Testdag Girlie12: 6-4 MRI Girlie12: 13-4 gyn Goldfishie: 6-4 fm1 Goldfishie: 8-4 fm2 Goldfishie: 11-4 fm3 Goldfishie: 12-4 punctie (datum kan nog veranderen) Goldfishie: 15-4 tp (datum kan nog veranderen) Aicirtap: 18-4 belafspraak - ivf behandelschema maken Sta je niet (meer) in bovenstaande lijstjes, maar klets je graag (weer) mee? Pas ze dan aan! Om je eigen info erin te zetten: - check of je echt de laatste versie van de lijst hebt - druk op quote onder dat bericht (anders valt de info van anderen er af). - haal [QUOTE + naam] en [/ QUOTE] aan het begin en eind van het bericht weg (anders kun je niet posten). - vul je eigen datums in, hou je aan de volgorde van elk lijstje (zodat het overzichtelijk blijft).
Ik blijf duimen wen!!!!! Hier goed nieuws tot nu toe, bloed onderzoek was goed. Morgen half 3 de terug plaatsing.. Er waren kennelijk 10 eitjes goed en alle 10 bevrucht!! Wauw! Een 100% score zeiden ze. Nu afwachten wat ze morgen doen . Het VU wil niet dat ik er 2 krijg , zeker geen 2 8 cellige omdat dat de kansen niet vergroot , mochten er mindere kwaliteiten zijn dan mag het wel. Hoop gewoon op vriezer kansen. Speelt ook mee dat ik natuurlijk redelijk 'makkelijk' innestelingen heb. We zullen zien.