Bloementjes. Elk zkh heeft een ander beleid natuurlijk. Maar bij ons doen ze dat om je cyclus weer regelmaat te geven en alles weer te herstellen, ik heb altijd een top cyclus van mijzelf maar kennelijk zoals toen na een gestaakte poging moest alleen weer op gang komen en had ik ineens 56 dagen cyclus en moest het weer opgewekt worden. In mijn geval was het goed. Maar alles duurde wel lang, je wilt zo graag door.
Wij komen rechtstreeks in aanmerking voor icsi vanwege de zaad kwaliteit van mijn vriend. Mijn vriend heeft met zijn ex het hele traject al doorlopen en toen is gebleken dat het alleen zou lukken via icsi. Het zaad is te slecht voor ivf. Verder geen idee hoe het kan. We hopen snel een evaluatie te hebben en dan meer duidelijkheid ook qua behandelplan want nu nog 3 pogingen (1 extra verzekerd) maar op deze manier gaat het wel hard... Mijn vriend was ook niet te spreken over de punctie. Hij vond het heel gehaast (tja hij heeft vergelijkingsmateriaal). Ze was zo snel dat ze bij het verrassingsei over het hoofd zag maar daardoor wel dubbel moest prikken.
Alle follikels die ze zaterdag zagen waren 14 (1x ) of groter (4x 18 en 19). Het verrassingsei was ook erg groot dus en ik dacht dat op 16 de grens lag???
@Help: Succes met de uitgangsecho. Laten we hopen dat alles rustig is, hoewel je het niet verwacht. @Ike: Wat vervelend dat je roodverlies hebt gehad. Heel erg balen. Snap dat je dan naar iets positiefs wil kijken. Is er nog hoop voor deze poging? Wel balen dat van die 6 maar twee zijn ingevroren. Vaak vriezen ze alleen de allerbesten in, omdat die andere het toch niet overleven. Maar wel balen! Hopelijk in aparte rietjes, dan heb je nog 2 kansen! @bloemetjes: Fijn dat je de pijnmeds al wat af kan bouwen. Zit je dan ook thuis, of toch aan het werk? @patricia: Idd onder de 1 miljoen bewegende cellen is aanleiding voor ICSI. Mijn vriend had niet ingedaalde teelballen die te laat zijn gehaald, daardoor onvruchtbaar. Wel genoeg kwaliteit voor ICSI, kans op spontane zwangerschap is nihil. Soms moet je wel bij het ziekenhuis een contract tekenen waarbij je toestemming geeft voor het gebruik van ICSI als de zaadkwaliteit daar om vraagt. Dan beslissen ze dat ter plekke. Maar als je vriend normaal vruchtbaar is, zal dat vast niet hoeven. Is weer een extra risico. @Wen: Vervelend dat jullie het idee hebben dat het niet helemaal goed is gebeurd. Kan me voorstellen dat dat ook geen fijn gevoel geeft bij het ziekenhuis. Hier is het vandaag, tijd onbekend, wachten op een telefoontje van het ziekenhuis hoeveel embryo's er nu 8-cellig zijn geworden en bij hoeveel het is gelukt om cellen af te nemen voor de test. Hoewel we niet meer hopen op een tp, is het alsnog spannend om er achter te komen hoe gezond mijn eitjes zijn. Zet hem op, jongens, .
@Eva, spannend hoop dat je snel gebeld wordt. @hier; echo gehad, ze zijn nog groot de eitjes rond de 17mm. Dus ze gaat even overleggen in de groep wat te doen. Of we starten met decapeptyl en dan hopen bij de volgende menstruatie dat alles verkleind is. Of we maken deze pilstrip af doen onttrekkingsbloeding en dan weer starten. Tevens heb ik gezegd dat ik minder hormonen wil om niet weer in overstimulatie te komen. Ze twijfelt zelf aan 100 of 125, dus ook dat gaat ze overleggen. Ik word vanmiddag terug gebeld over de aanpak.
Ik hoop zo op goed nieuws Eva. Zo vervelend dat wachten pfff.. Help. Wij hebben ingezet op 75IE na mijn overstimulatie ,toen maar 1 ei. Escape iui. Toen naar 100 en toen 5 eiblaasjes waar maar 2 eitjes uit kwamen. Het is zo zoeken. Toen ben ik overgegaan van menopur naar Gonal. Dat werkte voor mij. Lastig altijd.
@Help: Balen dat je eitjes nog steeds zo groot zijn. Kan me voorstellen dat je je dan ook nog steeds opgezet voelt. Had ik ook met de eitjes in mn buik. Zag serieus direct na de punctie al verschil. Maar iig wel heel vervelend. Goed dat ze wel kijken naar wat er aan gedaan kan worden. Zou niet direct te laag gaan, 75IE bracht mij maar 5 eitjes in 7 follikels. Ik wil de volgende keer ook graag meer stimuleren. @Tess: Idd dat wachten... Maar het is gelukkig prachtig weer, . En heb nog steeds vakantie. Jij hebt vandaag de tp! Hoe laat? En mag ik vragen wat een escape iui is?
Escape iui is eigenlijk als de gewone iui, omdat ik maar 1 eitjes had hebben we die laten springen en zijn zaadjes direct in de baarmoeder gebracht. Viel te proberen. 14.30 mag ik! Ik update daarna
Help, decapeptyl schijnt ook overstimulatie te kunnen veroorzaken. Is een middel als cetrotide geen oplossing?
Ow is dat zo? Ze zei vanmorgen tegen mij dat dat juist de groei van de eitjes tegen houd. Ik denk zelf dat het langs aan geen uitgangsecho te hebben gemaakt vooraf. Omdat ik PCOS heb moeten ze gewoon kijken hoeveel er al klaar liggen en daar de hoeveelheid Gonal-F op af stemmen. Maar ze bellen als het goed is vanmiddag dus zal het eens vragen.
Ik mag starten. De 25/3 starten decapeptyl 1/4 stoppen pil 8/4 uitgangsecho. Als het er dan rustig uitziet dan starten we die avond gonal-f op. Eenheden worden 100. Zal de afspraken morgen weer ff in de lijst zetten, via telefoon niet zo handig
Hier 6 van de 10 eitjes bevrucht, ik weet nog niet helemaal hoe blij ik ermee ben. Fijn dat je mag beginnen help
8 cellige type 1 terug. Perfect. Alleen de rest is 6/7 cellige en hopelijk kunnen ze morgen of zaterdag de vriezer nog halen.
@theeleut dat is toch een mooi aantal? Waarom ben je niet tevreden? @tess: dat is super kwaliteit dus wat teruggeplaatst is! Hopen dat de rest sterk genoeg is voor de vriezer
@help, raar hoofd denkt dat ik zo mijn best heb gedaan om eieren uit te broeden en dan wordt de helft weggegooid... Haha. Hoe doen jullie het met die bolletjes. In de avond na het tandenpoetsen erin en dan meteen naar bed. In de ochtend half uur eerder de wekker, plassen en dan erin en half uurtje liggen ofzo en op werk ze om een uur of drie /vier erin steken?
Ik ben niet meer zo nauw qua tijd met die bollen. Ik probeer tussen 8 en 9 , tussen 4 en 5 en tussen 23.00 en 00.00 ( slaap nooit vroeg). Eva ???? Heb je iets gehoord
Ik bracht de bolletjes altijd om 8 uur, 15.00 uur en 22.00 uur in. Maar volgens mij komt het niet zo precies als met het spuiten. @ josykate: hoe gaat t met jou?
Ik ben niet zo nauw met die bollen..gewoon 3x per dag en het gaat altijd goed en hoeft echt niet stipt optijd zoals het spuiten indd @Tess welkom op het wachtbankje! @theeleut mooi aantal hoor! @help Fijn dat je weer mag starten! Suc6 de komende weken! Hier nu wd4 na tp en week na pu. Spannend allemaal weer hoor en hopelijk snel de brief thuis over de cryo's