Start IVF/ICSI 2016

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Eva90, 15 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    @ tess27 spannend hoor. Ik hoop dat het gaat lukken, je hebt al zoveel achter de rug :(

@Ike: die is superduidelijk. Gefeliciteerd.

@eva: hopelijk krijg je minder last van die utrogestan. Mijn zusje is tweemaal zwanger geraakt dmv IVF en die had ook deze symptomen met utrogestan ;)

@angeline: spannend, inmiddels dag 5 alweer. Kom je de dagen nog een beetje door?

Die pregnylspuit was niet zo fijn, maar het zit erin. Op naar morgen :)

2. Eva90

Eva90 Bekend lid

12 nov 2015
    642
    1
    18
    NULL
    NULL
    @Ike: Geniet ervan! Hopelijk voor mij over 12 dagen hetzelfde nieuws!

@Help: Zo, dat is snel! Heb je ook het idee dat je weer ergens naar toe werkt. Hopelijk veel, maar niet te veel, eicellen voor jou dit keer. Wanneer heb je uitgangsecho? En op hoeveel IE ga je?

@Tess: Ga jij de 30e al bloed prikken in het ziekenhuis? Dat is wel snel, nog geen 14 dagen na tp toch? Doe je eerst een test thuis? Wij moeten 1 april thuis testen en dan de uitslag door bellen. Hopelijk is je HCG goed dit keer! We gaan duimen voor een plakkerd bij ons, :)!

@anneliesje: Dankje voor de bemoedigende woorden! Fijn om te weten dat kramp dus wel samen kan gaan met innesteling. Vervelend, hè, die pregnyl. Ik had echt een bobbel van de vloeistof. Vandaag lekker niets spuiten en dan morgen de punctie! Hopelijk krijg je een mooi aantal! Succes morgen!

3. Sara87

Sara87 Actief lid

2 mrt 2015
    453
    0
    16
    Veel succes morgen met de punctie.

4. Sara87

Sara87 Actief lid

2 mrt 2015
    453
    0
    16
    Mooi nieuws Like, hopelijk dat ze helemaal niet nodig blijken te zijn, maar toch fijn.

5. Tess27

Tess27 Fanatiek lid

31 jul 2013
    3.477
    1.140
    113
    Almere
    Ze tellen ook na de punctie ;) bij ons dan.. Zit dan al 16 dagen na punctie.

Ik ben een test junk, vooral omdat ik vaaaak wel hcg had wil ik dus weten of het van pregnyl is of niet. Morgen zit ik 10 dagen na pregnyl en kijk ik even hoe het streepje is. Bij de ene is het met 7 dagen amper en de andere 12 dagen. En als ik dan een volgende keer test weet ik iig of het van mezelf is of pregnyl. Ik wil niet testen maar doe het toch :p , ga volgend weekend dan testje wagen want ik had de vorige keet dus geen enkele negatieve test en liep alleen maar mooi op. Spannend. Ik verwacht niks maar you never know.. Ik ben vooral deze periode erg onzeker geworden en mocht het zo zijn helemaal..

6. Eva90

Eva90 Bekend lid

12 nov 2015
    642
    1
    18
    NULL
    NULL
    @Tess: Snap het best, hoor! Haha, test junk. Ik vind het best slim om te testen of de pregnyl al uit je lichaam is. Tot 12 dagen daarna is het meetbaar, toch? Vorige keer was je 7 weken zwanger, toch? Hopelijk lopen de testen nu ook zo mooi op. En blijft de kleine bij je. Ik heb vandaag al minder kramp in mijn buik, eerder een zwaar gevoel in mijn buik. Ben benieuwd hoe groot de 'kleine' al is. Bij jou moet hij nu bijna gaan innestelen, toch? Voel je al iets?

7. Tess27

Tess27 Fanatiek lid

31 jul 2013
    3.477
    1.140
    113
    Almere
    Ja t is heel verschillend , kan ook tot 12 dagen.. De meeste zeggen9 a 10 dagen maar ik heb vaak zat bloed moeten prikken terwijl er nog restjes pregnyl zaten en geen zwangerschap.

Ja klopt. Met 7.3 weken is het gestopt met kloppen en met 7.0 weken had ik wel echt een sterk hartje gezien, alleen ik wist het toen al, ik liep achter 6 dagen. Dat kan gewoonweg niet ivm dit traject. 6 is teveel. Bij 1 of 2 dagen was de zorg minder. Daarom keek ik er niet van op. Maar ik voelde me zo rot , bleef maar misselijk en was 5kg afgevallen.. En dat is allemaal prima als er een goede echo was maar daarna niet meer, als je me toen had gevraagd wil je weer verder zei ik echt nee!! Maar zo ben je weer verder en wil je weer door. Tijd gaat snel.

Ik voel alleen beetje zeurderig gevoel in de baarmoeder maar dat voelde ik altijd wel, dus ik weet het echt niet. Heb ook gevoelige borsten maar dat kan pregnyl /utro zijn.. We zullen zien. Morgen iig ff kijken wat pregnyl nog doet..
    Hoop t zo voor jou en de rest en uiteraard mezelf.

Komende dagen weer alleen maar donderdag avond is hij weer thuis.

8. Eva90

Eva90 Bekend lid

12 nov 2015
    642
    1
    18
    NULL
    NULL
    @Tess: Ja, jij weet natuurlijk wat er gewoon bij hoort en wat niet. Voor mij zijn al deze gevoelens down under nieuw. Ben ondanks de heftige krampen nog wel hoopvol. Hoop het idd ook voor iedereen! Hier op het forum alleen maar superleuke vrouwen die allemaal zo graag mama willen worden. Het is iedereen zo gegund! Soms wel jaloers op mensen die zo na 3 maanden ineens zwanger zijn. Of per ongeluk! Wat een droom. Lijkt me heel heftig wat je mee gemaakt hebt. Ook dat je al een hartje hebt horen kloppen. Maar dat je ook hoort dat het niet helemaal goed is. Lijkt me zo verdrietig! Kan me voorstellen dat je ook niet direct door wil. Maar hier zitten we nu, met onze 32-64-cellige kanjer in onze buik, :). Wish them luck!

9. Tess27

Tess27 Fanatiek lid

31 jul 2013
    3.477
    1.140
    113
    Almere
    Onze blasto's die klaar zijn voor innestelen. Haha..

Ja ik denk soms ook van pfff was dat bij ons maar zo feest! Ergens ben ik blij dat er met mij niks is en dat het wel kan, maar na al die tijd word je wel onzeker. Maar ik ben super positief altijd gebleven en daar stonden de artsen wel versteld van. Maar ja negatief zijn en dit doen werkt niet denk ik.

Wat eten jullie? Ik maak roerbak mie

10. Eva90

Eva90 Bekend lid

12 nov 2015
    642
    1
    18
    NULL
    NULL
    @Tess: Daar ben ik helemaal voorstander van, positief blijven. Hoewel het binnen dit proces soms moeilijk is, zoals met mijn 7,5% kans op een tp. Dan wil je jezelf ook niet gek maken met weinig hoop. Maar positief zijn kan alleen maar goed werken. Ik ben overtuigd van het nut van positief blijven. Doe nu ook onderzoek naar humor in de zorg, als verpleegkundige interventie. En dat heeft ook zoveel positieve psychische en fysieke effecten. Echt heel leuk! Hier witlof uit de oven met ham en kaas en gebakken aardappels op tafel. Mjammie!

11. theeleut55

theeleut55 Bekend lid

15 jul 2014
    854
    133
    43
    Ike wat een mooie test. Hopelijk hoor jij bij de 66 procent waar hij goed doorgroeit!

Normaal vond ik wachtweken nooit zo lastig. Had ik zoiets van ik zie wel. Nu wrijf ik veel over de plek van mijn rechter baarmoeder zo van kleintje groei maar lekker. Het gaat echt lang duren voor het de 31ste is ben ik bang. Hoe veel zijn jullie ermee bezig (geweest)?

Ik weet nog niet wat we gaan eten, manlief is nog aan het werk.

12. Help85

Help85 Fanatiek lid

23 feb 2015
    2.005
    1
    36
    Ja is idd snel, gelukkig maar. Al dat zinloze gewacht. Maar ik hoor pas 8-4 of het rustig genoeg is om het te gaan stimuleren. Hopelijk is alles rustig genoeg zodat we eindelijk ook hopelijk een terug plaatsing hebben.

13. Wen1977

Wen1977 Bekend lid

28 sep 2015
    933
    146
    43
    @ike, dat ziet er goed uit!

@Eva, lastig om niet alles wat je voelt te analyseren. Ik had al snel last van die ballen en van de pryg was ik ook een paar dagen misselijk. Woensdag al gestopt met die ballen en sinds gisteren lijken de bijwerkingen weg te zijn. Ik hoop dat het bij jouw allemaal goede voortekens zijn maar een hoop kunnen ook van de ballen komen.

@tesss, spannend hoor. Ik kan me voorstellen als je alles al vaker mee hebt gemaakt dat je het dan nog anders ervaart.

@, Sterkte vandaag bij de punctie!

14. theeleut55

theeleut55 Bekend lid

15 jul 2014
    854
    133
    43
    Anneliesje, succes vandaag! Bij mij viel het heel erg mee, hopelijk bij jou ook!

Ike succes met je officiële test, het zal vast goed zijn!

15. Eva90

Eva90 Bekend lid

12 nov 2015
    642
    1
    18
    NULL
    NULL
    @theeleut: Ik herken dat wel, ben er ook veel mee bezig. Mijn vriend en ik zeggen ook wel eens tegen de buik 'groei maar lekker' ofzo. Terwijl het natuurlijk nog niets is. Maar je hoopt het zo graag! Hoe komt het dat jij er dit keer meer mee bezig bent?

@Help: Hopelijk is het idd rustig! Anders heb je voor niets al die deca er in gedaan, :/.

@Wen: Idd, heel lastig. Hoewel ik nu nog niet denk dat de kramp die ik voel iets te betekenen heeft, hoor. Eerder een nare bijwerking. Vanmiddag even bellen. Hopelijk kunnen ze me geruststellen. Wat voor last had jij van de utro?

@anneliesje: Heel veel succes vandaag! Geniet van de injectie, je wordt echt heel relaxed, ;). En hopelijk komt er een mooi aantal eitjes uit!

@Ike: Succes met de officiële test! Hij is idd vast goed, zoals theeleut al zegt. Je andere testen zijn ook knaltesten en de weekindicator sloeg aan. Hopelijk zit je HCG goed op pijl!

@Tess: Hoe gaat het met jou nu? Nog last van je buik? En al contact met het ziekenhuis gehad?

Ik had gisteren echt een goede dag qua bijwerkingen. Vannacht weer wakker gelegen van 2 krampaanvallen in mn baarmoeder. Hopelijk vermindert het de kans op een innesteling niet. Maar vanmiddag even bellen met de IVF-verpleegkundige.

16. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Ike: mooie test! Gefeliciteerd!

Theeleut: fijn dat je een mooie hebt teruggekregen, hopelijk blijft ie lekker plakken!

Eva: superfijn dat je alsnog een tp hebt gehad!

Hier nog steeds aan de pil, ben er al echt wel klaar mee. Vrijdag de laatste, daarna gaat het echt beginnen.

17. theeleut55

theeleut55 Bekend lid

15 jul 2014
    854
    133
    43
    @fishy, je bent er bijna, nog even volhouden, als je eenmaal begint met spuiten dan gaat de tijd super snel (bij ons iig). Wat de uitslag van manlief uiteindelijk goed?

@eva, bij de iui's geloofde ik er niet zo in, dus had ik een behoorlijke dosis zelfbescherming. Dus zolang ik geen HCG klachten had was ik gewoon lekker aan het werk etc en gingen de wachtweken heel snel. Nu kruipt de tijd echt sinds zaterdag, heb nog nooit zo'n lang weekend gehad voor mijn gevoel, dat is misschien dat ook wel weer positief.
    Mijn hoofd moet nog even een modus vinden dat het OK is als het mislukt, dat er dan nog cryo's zijn en dat het dan alsnog kan lukken. En hopelijk lukt het gewoon en hoeven we niet de miljoenste teleurstelling te verwerken...

18. Biientjeee

Biientjeee Bekend lid

11 jul 2012
    550
    14
    18
    NULL
    NULL
    Super ike! Spannend de bloeduitslagen!

19. nurrie09

nurrie09 Fanatiek lid

20 jul 2012
    1.292
    28
    48
    NULL
    overrijssel
    Hoi hoi , wij krijgen nu ook ivf na 3 iui niks over naar ivf
    We zijn al met de pil begonnen en infomiddag hebben we gehad nu aankomende woensdag weer terug voor uitleg het spuiten en medicatie en dan hopelijk gauw de eerste punctie , we zijn al zolang bezig en na vele ellende hopelijk gauw een wondertje ook voor jullie allemaal dames .

20. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Ik merk dat het wachten mij weer even op breekt. Ik heb net maar een aftelticker gemaakt haha. Ik weet niet precies wanneer ik starten, maar de datum dat ik denk dat ik mag starten.
    Ik heb ook erg drukke weken gehad, althans ik vind het druk. Elke dag wel afspraken, of werken, of dingen te doen. Plan nu zo min mogelijk even. Hopelijk vliegen de weken voorbij, half april eventjes weg is ook fijn.
    Aan de andere kant vind ik ook wel weer eng om te beginnen om dat je door de ivf weet of je definitief mama wordt of definitief ongewenst kinderloos blijft.
    Ik ben alleenstaand dus de situatie is wat anders (denk ik), maar door het wachten ga ik soms ook weer twijfelen aan mijn kinderwens. Bah!
    Gewoon even off day denk ik vandaag dus maar met de katten lekker op de bank geïnstalleerd.

Deel Deze Pagina