Start IVF/ICSI 2016

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Eva90, 15 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eva90

Eva90 Bekend lid

12 nov 2015
    642
    1
    18
    NULL
    NULL
    @Wen: Ja, baal er ook van. Maar aan de andere kant ook fijn dat ze niet direct in paniek raakten ofzo, ;). Zou heel goed de bijwerkingen kunnen zijn, van de utro en misschien ook nog pregnyl. Heb alleen helemaal geen bijzonder gevoel in mijn borsten zoals jij omschrijft. Ja, dat scheelt, dat je wel weet wat je nu kan verwachten. Positief herwaarderen! Op naar poging 2!

@annelies: Herken dat wel, een down gevoel na de punctie. Kon het ook niet helemaal plaatsen. Misschien omdat ik 5 eitjes toen teleurstellend vond. Maar voor jou is het goed, want je hoeft er niet nog PGD over heen ofzo! Er gaat sowieso een goede bij zitten. Wanneer hoor je bij hoeveel de bevruchting gelukt is? En donderdag de tp dan? Hopen op een goede 8-cellige kanjer!

@Tess: Haha, herken het, jezelf helemaal gek maken. En dit is nog maar poging 1... Duim ook dat het gevoel down under positief is. Net op de fiets voelde het echt zwaar bij elke hobbel. Ik zou zo graag even binnen willen kijken via een luikje! Succes, testjunkje, ;).

2. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    @tess27: ik vermoed dat ik mezelf ook helemaal gek ga maken :D Jij hebt natuurlijk al een hele voorgeschiedenis en dit is mijn eerste keer. Begin steeds meer respect te krijgen voor vrouwen die hier maar keer op keer mee om weten te gaan.

Ik heb 10 000 eh pregnyl gespoten. Heb jij enig idee waarom ze soms 5000 eh en soms 10 000 eh doen?

@eva: gelukkig hoef ik geen pgd, maar het voelt niet als veel of zo. Ze gaf ook aan dat ze had gehoopt dat er 6 of meer waren geweest (zo fijn om te horen :cool:). Ik hoor morgenmiddag tussen 12-14 uur of er een bevruchting heeft plaatsgevonden (duim, duim,duim) en dan donderdag terugplaatsing.

3. Tess27

Tess27 Fanatiek lid

31 jul 2013
    3.477
    1.140
    113
    Almere
    Anneliesje. Ze prikken het liefste bij ons ook 10.000 , eerder standaard 5000 maar ze zijn er inmiddels achter gekomen dat die dosis net ietsje mooie is voor de rijping. Alleen ik zat natuurlijk met overstimulatie en dat is dan echt teveel. Anders had ik dat ook gehad.
    10.000 eenheden staat natuurlijk wat langer voor. 12-14 dagen. Het is een halfwaarde tijd wat je rekend per zoveel uur.. Ik reken een beetje elke dag de helft.
    Ik heb ook zeker respect voor ieder die dit traject doorgaat.. Sommige zeggen in mijn omgeving Ohhh dat zou ik nooit kunnen... Nou jawel hoor, als je maar wil ;).

Dus voor vragen over pregnyl , hcg waardes.. Ask me!
    Ik wil mocht het eens lukken ook iets betekenen voor andere stellen, al geef ik alleen info. Mijn dokters zeggen dat ik goed oplet en daar wel kan werken ;)

4. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    @ anneliesje
    - mijn forumnaam is niet zo bijzonder hoor, het is mijn naam achterstevoren haha :D
    - hopelijk hebben je eitjes en zaadjes alle 5 een date vandaag/vannacht ;)

@tess27 - ik zou denk ook zelf gek testen hoor, een kennis is paar weken terug zwanger geraakt, en ik nog vragen heb je nog een tweede test gedaan, nee ik ben niet gaan menstrueren dus wel duidelijk was haar antwoord. Ik zou echt meerdere testen doen haha :D

5. Tess27

Tess27 Fanatiek lid

31 jul 2013
    3.477
    1.140
    113
    Almere
    Hahaha.. Het zou best prettig zijn het eens te laten bij 1 test en geen bloedtest maar aan de andere kant ik wil alles weten, hoe dan ook, onzeker ben ik toch wel.

6. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Noord Nederland
    Hadden jullie na de punctie ook zo'n opgezwollen gevoel? Het is alsof mijn buik op knappen staat :p

@aicirtap: aahhh dat verklaard een heleboel haha. Had ik er nou nog nooit achtergezocht.

Ik zou toch ook echt een tweede test doen hoor als ik zwanger zou zijn. Zou gewoon niet geloven dat er een tweede streepje op zou staan.

@tess: het alles willen weten dat herken ik wel. Bedankt voor je info, zo te lezen ben je een wandelende encyclopedie mbt ivf/icsi :p
    Ik fok raskatten en mijn dierenarts zegt dat ook wel over mij mbt mijn katten/kittens ;)

Ik denk trouwens dat iedereen sterker is dan dat je van voorhand denkt. Ik had nooit gedacht mezelf te kunnen injecteren, maar zoveel stelt het niet voor (achteraf dan he haha).

7. Sara87

Sara87 Actief lid

2 mrt 2015
    453
    0
    16
    @Ike: Wat vervelend zeg dat het niet helemaal goed is!! ik hoop het zo voor jullie dat HCG mooi gaat oplopen. ik was zo blij dat er eindelijk een leuke nieuwe is:( . ik blijf voor je duimen.

@Tess: ik snap helemaal dat je een testjunk bent, ben namelijk ook zo :D, ik maak mezelf helemaal gek, ik kan nu al niet meer wachten tot dat het zover is. Echt killing dat wachten.

@Anneliesje: wat fijn dat het meegevallen is. Nu rustig aan doen hopelijk een mooie toppertje terugplaatsing.
    En dat opgezwollen buik is herkenbaar hoor, heel vervelend.

Hier dag 4 menopur, ik voel nu al van als en nog wat gebeuren in mijn buik, hopelijk dat mijn eierstokken goed bezig zijn en mooie eieren aan het produceren :). Ben wel sinds gisteren avond misselijk en heb een rare gevoel in mijn maag!!! Vandaag van 8:30 tot 18:30 uur gewerkt ben helemaal kapot, morgen weer werken.

8. theeleut55

theeleut55 Bekend lid

15 jul 2014
    854
    133
    43
    @annelies, hoe voel je je nu?

@ike, bah wat spannend zeg, hopelijk heb je een beetje traag hcg en zegt dat niets.

@patricia, makkelijker deze kant op ;) ik heb er echt wel respect voor dat je dit alleen doen, zelfs met zijn tweeën is het erg pittig.

@eva, bij mij worden de baarmoeder krampen steeds minder. Wel veel darm krampen en erg moe nog steeds

9. Eva90

Eva90 Bekend lid

12 nov 2015
    642
    1
    18
    NULL
    NULL
    @anneliesje: Vandaag krijg je te horen hoeveel er bevrucht zijn, spannend! En leuk dat je raskatten fokt! Welk ras? Ik 'fok' zelf met een superlieve htk-poes, de kittens die uit haar komen zijn zo lief! Ze is nu ook krols... Had trouwens na de punctie geen gezwollen gevoel, juist heel leeg. Maar wel pijnlijk.

@Tess: Wel fijn dat jij alles zo goed weet! Kunnen we je consulteren, ;). Je zou idd iets kunnen betekenen voor andere stellen, maar eerst zelf een baby krijgen, :). Ik zou trouwens ook niet met maar 1 test af kunnen, hoor. Denk dat we eerst een goedkope doen en als die positief is zo'n dure met wekenindicator.

@Sara: Kan goed zijn, hoor, dat je iets voelt! Ik voelde toen op dag 5 van stimuleren ineens ook mijn eierstokken. Voelt heel gek, maar gaf me ook wel een goed gevoel, dat het werkt ofzo. Morgen fm1! Dan zie je hoe goed ze groeien!

@theeleut: Hier helaas nog steeds heftige baarmoederkrampen. Ze komen in aanvallen van 10 minuten en zijn niet te harden. Het ziekenhuis had er nog nooit van gehoord. Maakt me wel onzeker. Sterkte met je moeheid en buikpijn!

@Bientje: Vandaag 10-weken echo! Spannend! Hopelijk is alles goed!

10. Biientjeee

Biientjeee Bekend lid

11 jul 2012
    550
    14
    18
    NULL
    NULL
    @ ike. Jeetje meid heb je nog geen duidelijkheid ik hoop ook voor je dat het inderdaad traag hcg is en dat alles goed komt.

@ Eva zeker spannend. Bedankt

De rest van de meiden ook succes vandaag met allerlei afspraken etc

11. Tess27

Tess27 Fanatiek lid

31 jul 2013
    3.477
    1.140
    113
    Almere
    Succes Bientje!

Erg he weer die aanslagen? Houd ook nooit op.

Ik deed ook die dure. Bij de eerste stond er 1-2 , volgens ziekenhuis hcg te laag 136 , toen 2 dagen later de tweede , toen stond er 2-3 (vanaf 200 hcg of meer) en derde deed ik die zondag en stond er 3+ en dat is vanaf 2000 hcg of meer. Haha. Toen ben ik gestopt.

Als je goedkope testen zoekt neem die van Kruidvat 2 v 5 euro! Gevoelig en testen fijn. Action ook maar heeft meer hcg nodig.

Ik blijf een gevoelige baarmoeder houden, ben ik erg blij mee! Hopelijk houd dat aan. Bij de cryo's nooit gehad.

Hoe voelen jullie je ? Dag 5 alweer hier.

12. Eva90

Eva90 Bekend lid

12 nov 2015
    642
    1
    18
    NULL
    NULL
    @Tess: Ja, verschrikkelijk. Ik word er echt naar van, de gedachte aan die aanslagen. In wat voor wereld leven we? Brrr... Zoek bewust ook geen filmpjes of foto's of nieuws op.

Heb ook een gevoelige baarmoeder. Een beetje zwaar ofzo. Als ik fiets en over een hobbel rijd voel ik druk. Hoe voelt het bij jou precies? Hier alweer 4 dagen na tp! Weet jij wanneer na de tp de innesteling is? De verhalen verschillen.

Ik kan ook de dipstick zwangerschapstesten van Zwangerenkids aanraden. Ze schijnen uiterst gevoelig te zijn. En bijvoorbeeld 6 voor €4,95. Ideaal voor testjunkies, ;). En discreet thuis gestuurd, dus je hoeft niet steeds langs de cassière met de hele zooi, ;).

13. Tess27

Tess27 Fanatiek lid

31 jul 2013
    3.477
    1.140
    113
    Almere
    Haha ik zweer dus bij Kruidvat. 😂

Ik voel gewoon een zeur gevoel , s'nachts niet echt maar overal wel. Maar met fietsen niet echt. Maar ik hou mezelf niks voor , ken deze grapjes. Weinig hcg , vroege miskraam blehhh onzekerheid!!!!

Ja ik dacht echt tussen dag 3 en 5.. Maar kijk mijne was 3 dagen oud dus na dag 3 zit je al op dag 6 embryo.. Kan dus goed wat ik voel.

En jij zit nog verder, dag 4 tp dag 5 embryo is al dag 9.

14. Eva90

Eva90 Bekend lid

12 nov 2015
    642
    1
    18
    NULL
    NULL
    @Tess: Dan moet je zeker die van de KV gebruiken! Wat bedoel je met dag 5 of dag 6 embryo? Ik snap het niet helemaal. Heb het idee dat de embryo's langzamer groeien in het lab dan natuurlijk. Klopt dat?

15. Tess27

Tess27 Fanatiek lid

31 jul 2013
    3.477
    1.140
    113
    Almere
    Tp op dag 5 had jij toch? Dan is je embryo 5 dagen oud.. En je zit op wacht dag 4 ? Dan is je embryo 9 dagen oud. Dus zeker klaar voor innesteling

16. Wen1977

Wen1977 Bekend lid

28 sep 2015
    933
    146
    43
    grrr had net uitgebreid (op iedereen) gereageerd maar is schijnbaar iets niet goed gegaan bij het verzenden (sloeg hier vast). Ik probeer straks nog even te reageren op iedereen.

17. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Noord Nederland
    @sara: "fijn" dat die opgeblazen buik bij jou ook herkenbaar is.

Ik hoop dat je een mooi resultaat hebt. Dat je van alles voelt in je buik is vast een goed teken.

@theeuleut: ik ben erg moe, pijnlijke en opgezette buik ;) en ongeduldig/vol spanning aan het wachten.

@eva: ik fok ragdolls (google maar eens op mijn naam annelies en dan ragdolls, dan kom je wel op mijn website uit (in het engels "gek op jouw").

Wat leuk dat jij ook kittens hebt gehad met je htk-kat.

Jij ookal weer 4 dagen na de terugplaatsing. Spannend hoor.

@tess: dag 5 alweer, jeetje gaat snel zeg. Fijn dat je het idee hebt dat er iets gaande is van binnen.

@wen: dat heb ik ook heel vaak dat ik iets typ en vervolgens per ongeluk alles verwijder.

Ik heb nog steeds een opgezette buik, buikpijn, krampen (komt denk ik van de utrogestan) en ik ben supergespannen. Hoop zo dat ze bevrucht zijn en goed delen (brrrr)

Nog even vol ongeduld afwachten

@tess: op welke ontwikkelingsdag nestelt een embryo zich ongeveer in?

18. Tess27

Tess27 Fanatiek lid

31 jul 2013
    3.477
    1.140
    113
    Almere
    Kijk , mooi voorbeeld meiden. Zoals je een beetje kan zien hoe en wanneer het 'kan' innestelen.

T is lastig te zeggen precies. Ligt er aan welke dag je een tp had en hoe oud je embryo is.

Ik hoop van harte dat er velen goed nieuws mogen krijgen.

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      16,9 KB
      Weergaven:
      11
  19. Eva90

Eva90 Bekend lid

12 nov 2015
    642
    1
    18
    NULL
    NULL
    @Tess: Ik snap hem! Hij is nu dan 8 dagen oud, :)! Al meer dan een week. Hopelijk gaat hij snel innestelen. Of heeft hij dat al gedaan. Je bent met dat plaatje wel echt een encyclopedie, ;).

@Wen: Vervelend! Heb dat ook wel eens gehad idd. Doe nu bij heel lange berichten af en toe CTRL+C tussendoor.

@anneliesje: Spannend, hè, dat wachten? Hopelijk zijn er veel bevrucht geraakt! Mooie katten trouwens!

20. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Superspannend voor vele van jullie hier!! Ik lees en leef mee, maar heb zelf geen nieuws.

Deel Deze Pagina