@tess mooi plaatje, maakt het een stuk duidelijker. Ben net gebeld. 2 eicellen bevrucht. Is dat netjes? Nu maar hopen dat ze goed delen en dan heb ik donderdagmiddag om half drie een terugplaatsing.
Hoi meiden. Net terug uit t ziekenhuis en alles is goed! Hartje horen kloppen wat een mooi geluid zeg 😍. Echt al een klein mensje wat een mooi gezicht.
@ anneliesje - fijn dat ze bevrucht zijn, nu duimen dat ze beide mooi doordelen, eentje voor in de buik en eentje voor in de vriezer @ bientje - wat superfijn! ook combinatietest gehad/gedaan of niet?
@anneliesje: Super, 2 bevrucht! Gemiddeld iets van 50% ofzo, dus je zit heel netjes! Op naar donderdag voor de tp. Hopelijk worden ze in de tussentijd sterke 8-celligen! @Bientje: Wat heerlijk, lijkt me! Geweldig. Geniet ervan. Heb je een foto om thuis naar te kijken? En wanneer de volgende echo?
@anneliesje mooi zeg!!!! Op naar de tp. @bientje , fijn nieuws, gefeliciteerd ! Ik hoop snel die brief van het VU te krijgen. Ze zeggen 14 dagen maar ik had hem meestal binnen een week. Sta er niet van te kijken als ik niks heb hoor.. We zullen zien.
@ aircitap. Die hebben we met de 12 weken echo. @ Eva ja mooie foto's meegekregen die krijgen een mooi plekje in huis 😊. 8 april hebben we de 12 weken echo & nekplootmeting maar ga d'r vanuit dat het allemaal goed is aangezien wij in de families geen afwijkingen hebben. Zegt natuurlijk niks maar daar maak ik me niet zo heel druk om. @ anneliesje mooi aantal bevruchtingen hoor!
@anneliesje, je hoopt altijd dat ze het allemaal halen he, ik was vorige week ook wel beetje down over de helft verliezen. Op de dag van de tp wel weer blij dat de meesten het gered hadden. Het blijft echt een verschrikkelijke afval race, en als dat super gaat heb je alsnog geen garantie. Het blijft een mindf*ck (veel meer **** is hier op dit moment niet met die utro...) tot de tien weken echo denk ik. @bientje, over de tien weken echo gesproken, helemaal super. Hij bent de eerste van het topic die die grenst heeft bereikt. Het is je gegund na al die jaren! Hoeveel eitjes, en hoe goede embryo's van hoeveel cellen had jij, even om ons inzicht te geven? @tesss echt balen dat je daar ook nog op moet wachten...
@ theeleut dankje wel. Wij hadden 6 goeie eicellen en waren ook alle 6 bevrucht en heel goed door gedeeld heel veel geluk hebben we gehad.
@bientje, hoopvol, onzeker, gaar, blij, alles door elkaar. Het is gewoon afwachten he, dat niets doen is wel moeilijk. En even zonder prikken en ziekenhuizen is ook wel fijn. Ik hoop zo om voor het eerst in mijn leven zo'n streepje te zien.
Spannend allemaal he meiden?! Ik werd eerst ook blij met een streepje, nu niet zo, heb er zoveel gezien pfff.. Ik wil proberen positief te zijn mocht dat weer gebeuren maar hoor vaak van meiden die streepjes hebben en eerste echo's en alles super, heel mooi natuurlijk maar ik denk dat ik al 3x positief getest hebt waarvan 1 keer met hartje natuurlijk en dat maakt je dus onzeker. Denk dat ik pas blij ben bij een 2e echo ofzo.
Gelukkig dat het zo goed gaat, nu genieten maar. Hoe voel je je verder? Loop je bij een verpleegkundige of een gyvnaecoloog?
Heel spannend, we streven allemaal naar dat ene streepje. ik heb nog mijn zwangerschap testen van mijn dochterillegale in de kast liggen, elke keer haal ik ze uit de kast en vraag ik me af wanneer ik weer zo een streep mag zien??? Hoop het zo graag voor iedereen om mee te maken, echt een bijzondere gevoel, niet om te beschrijven. Het was spontaan ook nog, stel je voor na al die moeite!!! Je zou zeker een zwangerschap na zo een traject anders ervaren en extra van moeten genieten. Morgen mijn eerste follikelmeting, ben erg benieuwd naar hoeveel en hoe groot ze zijn!!! Slaap lekker allemaal.
Sterkte morgen bij de fm. Hopelijk al een flink aantal mooie follikels. Kan ik me heel goed voorstellen, je gaat jezelf toch beschermen. Ik hoop dat je snel een mooie positieve 2de echo hebt naar al die pogingen. Ik weet even niet meer hoeveel follikels je had, en hoeveel eicellen deze hadden. Maar in iedergeval 2 bevruchtingen. Super mooi! Ik hoop dat het allebei toppers worden. Gefeliciteerd! Fijn dat alles zo goed gaat!
@bientje: fijn dat je een hartje hebt zien kloppen. Magisch @tess: ik hoop dat je een paar mooie cryo's hebt @theeleut: ja ik denk dat het die hoop is. Het zou zo fijn zijn dat als het niet lukt ik niet zo snel weer hoef te prikken etc. Nou ja eerst maar eens dit afwachten. Ik loop weer eens veel te negatief te doen en op de zaken vooruit Het zou top zijn wanneer ze mooi delen en ik een prachtig 8 cellig toppertje teruggeplaatst krijg. @sara: succes bij de follikelmeting Ik heb nog steeds een hele opgezette buik en ik was weer aangekomen vanochtend (800 gram vergeleken met gisterochtend). Vandaag maar flink wat extra vocht drinken. Van mijn zusje kreeg ik de tip om POM granaatappelsap te drinken dus dat doe ik dan ook maar
@Bientje: Geef die foto's idd maar een mooi plekje in huis. Jullie kleintje! Hopelijk voor jullie is de nekplooimeting idd goed. Zonder afwijkingen in de familie en je bent nog vrij jong is die kans wel groot. Vraagje trouwens: Wat voelde jij aan symptomen in de wachtweken? Ben benieuwd! @Tess: Hoe gaat het met de testen, ? Er zit vast wel een goede cryo tussen. Hadden ze je donderdag over de kwaliteit verteld? Ik weet het zeker, joh. En duim iig voor je! Kan me voorstellen dat een streepje niet zoveel meer voor je betekent. Je verliest toch het vertrouwen. Maar verlies geen hoop. Gemiddeld zijn mensen ook iets van een jaar, is 12x, bezig om een kindje te krijgen. Houd hoop! @theeleut: Hoe gaat het wachten bij jou? Je mag eerder testen dan ik, niet eerlijk, . Ik mag pas op 1 april, 2 weken na tp. Heb je al klachten? Je zegt dat je hoopvol en blij bent, betekent dat dat je het idee hebt zwanger te zijn? Hopelijk idd voor het eerst een streepje! Heb het ook nog nooit gehad. Lijkt me zo gek. @Sara: Vandaag je eerste fm! Er zou goed eens al iets zichtbaar kunnen zijn, hoor, als je al dingen voelt! Succes! En positief nieuws voor jou: Onderzoek laat zien dat IVF een grotere kans van slagen heeft als iemand al een keer zwanger is geweest. Alsof je lijf dan weet hoe het moet ofzo. Dus fingers crossed voor jou! @anneliesje: Hoe kan dat nou, dat je zo snel aan komt? Kan me voorstellen dat je je dan opgeblazen gaat voelen. Je zat toch helemaal niet tegen overstimulatie aan? Bel anders even met het ziekenhuis. Heb je vandaag nog een contactmoment? Hier gaat het beter met de krampen. Ik lijk de oorzaak te hebben gevonden! In de nacht krijg ik sinds die progesteron namelijk steeds honger, omdat ik overdag minder trek heb. En progesteron verlaagt daarnaast de bloedsuiker. Dus toen ik ging midnight-snacken, gezonde groente, hoor, heb ik geen krampaanval gehad. Hopelijk betekent het niet dat ik inmiddels met al die krampen de kleine al heb afgestoten. Verder gisteren een heftige avonddienst op werk gehad. Werd ineens zo aangegrepen door een situatie dat de tranen me zelf ook in de ogen schoten. Ken ik niet van mezelf! Herkennen jullie emotionaliteit door de utrogestan? Vond het vrij genant, .
Ha Eva! Die emotionele buien herken ik wel.. gisterochtend zat ik op m'n werk - voor dag en dauw dus gelukkig was er nog geen collega in de buurt - en toen werd ik ook overvallen door de tranen! Hier inmiddels dag 8 na TP. Ik heb gistermiddag tot avond lichte steekjes gehad in mijn baarmoeder. Rond half 10 ging ik nog even plassen en toen ik terug liep naar de slaapkamer had ik enorme steken in mijn baarmoeder. Ik heb een uur met mijn knieën opgetrokken gelegen van de pijn. Vanmorgen was het weg.. Ik heb toch echt wel wat bijwerkingen van de utro.. opvliegers en het koud hebben (soort koud zweet?), heel volle borsten met gevoelige tepels en ik heb een zeer kort lontje om het maar even zo te zeggen! Het is een emotionele achtbaan.. ik heb me erop verkeken denk ik.. het valt me zwaar die wachtweken. Succes allemaal en ik zou het leuk vinden om te horen wat voor symptomen Bientjee en Josykate hadden in hun wachtweken!
@Angeline: Ja, het is een emotionele achtbaan. Misschien dat het niet eens persé de utro is als wel dat je zelf vol in de spanning zit. Ik iig wel! Die kramp is erg, hè? Denk dat we dezelfde kramp hebben. Bij mij kwam hij idd vaak nadat ik was gaan plassen, alsof je baarmoeder dan in een andere positie komt. En vooral 's nachts. Tip van mij is om, hoewel je het liefst in elkaar duikt, te gaan lopen, rekken, strekken en zelfs even zacht springen. Daarbij iets eten kan ook helpen. De krampen kunnen komen door lage bloedsuikers, die weer door de utro kunnen komen. Hopelijk helpt het. Weet precies hoe het voelt. Ik dacht echt steeds dat ik dood zou gaan, behalve dan dat ik ook wist dat het weer over zou gaan. Bah. Verder weinig klachten, behalve gevoelige baarmoeder. Geen gevoeligheid aan mijn borsten. Opvliegers lijken me vervelend! Succes met wachten! Wanneer ga je testen? @josykate: Hoe gaat het met jou? Long time no see!