Start IVF/ICSI 2016

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Eva90, 15 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. theeleut55

theeleut55 Bekend lid

15 jul 2014
    854
    133
    43
    Hier heb ik er ook last van tess, je moet gewoon afwachten en dat weten we, maar toch lukt dat niet. Vandaag opeens hele gevoelige borsten. Dan lukt het loslaten helemaal moeilijk.

Anneliesje, wat een super nieuws! Lichamelijk alles goed gegaan. Nu twee weken je koppie op de rit zien te houden...

2. Help85

Help85 Fanatiek lid

23 feb 2015
    2.005
    1
    36
    He meiden, wat een spannende ontwikkelingen allemaal met die testen. Hoop voor iedereen op het wachtbankje op positief nieuws.

Ik mag morgen weer starten met decapeptyl. Vorige week nog ongesteld geweest en verlies nu weer soort van bruin slijm heel raar.... Misschien toch nog door de overstimulatie dat er nog wat oud bloed zit ofzo

3. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

16 jun 2012
    4.789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    Suc6 Help! :)

4. lynole

lynole Fanatiek lid

22 nov 2014
    1.435
    590
    113
    Vrouw
    Wat een goede berichten hier.

Help heel veel succes morgen.

Wij hebben vandaag gesprek gehad bij Nijmegen geertgen en de kaarten zijn weer opnieuw geschud. Ze gaan ons meenemen in het artsenoverleg omdat er niet een kant en klare behandeling/oplossing is.

Wij hebben de pech dat we zowel een eicel als sperma indicatie hebben. Mijn eicellen zijn na de punctie niet van de beste kwaliteit en Danny heeft niet genoeg goede/beweegelijke spermacellen. Samen hebben we wel een kans maar het is niet de ideale situatie.

We hebben eigenlijk 3 opties wat we kunnen doen. We gaan nog een icsi poging doen. Zou voor mij betekenen nog een hogere dosis hormonen en hopen dat mijn lichaam daar goed op reageert en dan duimen of er een embryo ontstaat. De 2de optie is dat we eiceldonatie doen en dat dit bevrucht wordt met de spermacellen van Danny. De 3de optie is dat we iui gaan doen met doorwaadbare.

We krijgen een maand te horen wat de kliniek voor behandeling wil doen en wij kunnen dan ook aangeven welke opties wij willen.

5. ike

ike Fanatiek lid

5 jul 2013
    1.573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    Spannend Anke!

6. theeleut55

theeleut55 Bekend lid

15 jul 2014
    854
    133
    43
    Jeetje anke wat heftig. Wat is dat voor iui? Met donorsperma? Moeilijk om te kiezen welk dna je gaat vervangen. Hebben jullie zelf al een voorkeur?

Hier heel veel ongi krampen, maar die verwacht ik pas
    Woensdag. Wist ik maar wat er in mijn lichaam gebeurde...

7. Wen1977

Wen1977 Bekend lid

28 sep 2015
    933
    146
    43
    Heftig allemaal Nurrie!

Gefeliciteerd Lieke!

@Help, fijn al weer zo snel een nieuwe ronde...

@Tesss, sorry ik zie hem niet (slechte tuurder dat dan wel weer)

@Eva, fijn dat het weer rustig is.

Is wel heel raar hoor. Qua tijdlijn zit liep ik gelijk met een aantal van jullie op, maar mijn punctie lijkt alweer maanden geleden. Terwijl de tijd bij jullie allemaal zo langzaam lijkt te gaan. Is heel raar om te lezen omdat je je dan ook weer realiseert dat wij ook pas vorige week vrijdag een tp zouden hebben gehad. Ik hoop hier volgende week wel allemaal positieve testen te zien:)

Zo vandaag nog een paar uurtjes werken en dan lekker een weekend richting nederlandse kust. Hopelijk op nog een beetje redelijk weer:cool:

8. Tess27

Tess27 Fanatiek lid

31 jul 2013
    3.477
    1.140
    113
    Almere
    Nu wel Wen?? Van vandaag..

Dag 8 tp , 13 na pregnyl. Ik hoop t zo!
    Ik ging sowieso even testen want wou naproxen pakken maar doe ik maar niet. Heb mega migraine en spuug me leeg, wel vaker maar deze is heftig. Koud washandje op m'n hoofd maar kan niet meer slapen :(

Stom gedoe.

Heftig Anke!

Fijn weekend Wen!

Hopelijk een mooie ronde Help!

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      11,6 KB
      Weergaven:
      8
  9. Angeline

Angeline Actief lid

12 okt 2012
    119
    75
    28
    Utrecht
    @Tess27 - meid wat spannend, en ja, ik zie hem (weer)!

@Help - heel veel succes met de nieuwe ronde, ik duim voor je!

@Anke - jeetje meid lijkt mij heel lastig, jij ook heel veel succes he!

@Mede wachtbank dames - houden jullie het nog een beetje uit?? hoe komen jullie je dagen door?

@Wen - Er komt een dag dat we jou gaan volgen op het wachtbankje! Ik hoop voor je dat die ook snel mag komen..

@de rest - ook jullie veel succes in welk punt van het traject jullie ook zitten!

Zelf had ik het idee om morgen te gaan testen, maar ik durf het gewoon niet! De afgelopen week heb ik zoveel verschillende signalen van mijn lichaam gehad dat ik er gewoon geen peil meer op kan trekken.

Ik heb in mijn eigen cyclus eigenlijk altijd al last van PMS gehad - daardoor weet ik eigenlijk precies iedere maand wanneer ik ongesteld moet worden. Ook nu heb ik weer wat van die signalen waardoor ik denk.. :(

Ik blijf dus maar gewoon op het bankje zitten, afwachten wat er gebeurd na morgen als ik mijn laatste dosis utrogestan binnen krijg.

10. theeleut55

theeleut55 Bekend lid

15 jul 2014
    854
    133
    43
    Angeline, moeten jullie niet met utro doorgaan als je zwanger bent? En veel mensen bloeden alsnog als ze zwanger zijn. Ik zou toch de test doen denk ik, dan kun je starten met de verwerking, die onzekerheid is ook niet alles.
    Als ik tess zo lees dan neig ik er ook naar om eerst te gaan testen, maar dat durf ik ook nog niet echt.

Ik zie een lichte streep tess, ik vind die van gister wel duidelijker, lastig dat turen op een foto.

11. Eva90

Eva90 Bekend lid

12 nov 2015
    642
    1
    18
    NULL
    NULL
    @Lieke: Gefeliciteerd, meis! Wat een mooie test! Wauwie! Hoe voel je je nu? En mag ik vragen of je al dingen voelde? Ik zit nu 7 dagen na tp en voel eigenlijk niets.

@nurrie: Heftig verhaal! Hopelijk levert de IVF jullie een kindje op!

@anneliesje: Fijn dat het vocht nu weg is! Hoe is de tp gegaan? Fijn dat ze zich allebei zo goed hebben ontwikkeld! Super!

@Tesss: Hoe is het met je? Hoe waren de uitslagen?

@Goldfishie: Is alles gisteren goed gegaan op je afspraak?

@Help: Hoe ging de eerste spuit deca? Of moet je 's avonds spuiten?

@Anke: Spannend! Fijn dat je een gesprek hebt gehad en dat er in ieder geval meerdere opties zijn!

@Wen: Kan me voorstellen dat dat raar voelt. En ook moeilijk lijkt me. Je hoopt toch enorm op een tp. Fijn weekend! Hopelijk kan je ontspannen!

@Angeline: Super spannend! Heb je uiteindelijk getest of niet? En wat voel je aan signalen van je lichaam?

@Tess: Hoe is het met je? Zie je de testen toevallig al oplopen? Ik zie een heel licht streepje op je foto. En voel je al iets? Ik heb geen bloedverlies meer gehad. De krampen zijn ook gestopt sinds dinsdag. Maar sindsdien voel ik niets meer. Ben bang dat ik het heb afgestoten... Nog een volle week wachten! Trek jij het nog?

@theeleut: Hoe gaat het bij jou? Voel jij al iets? Krijg ook de neiging om eerder te testen als ik dit zie, maar ik ga toch echt proberen nog een week (!) vol te houden.

Hier maak ik me best zorgen. Denk dat het niet raak is. Want waar iedereen last heeft van krampjes en borsten en moeheid, voel ik me eigenlijk helemaal normaal en topfit. Op zich fijn, maar niet als dat betekent dat de kleine al heeft losgelaten. Kan me op dit punt heel goed voorstellen dat je op een gegeven moment gewoon hoopt dat je ongi komt, zodat je het zeker weet. Het testen lijkt nog zo ver weg!

12. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Anneliesje: wat een goed nieuws! En nu de spannende wachtweken in.

Help: de tijd lijkt toch heel snel te zijn gegaan. Je mag nu alweer beginnen! Hopelijk houden ze je nu goed in de gaten en krijg je geen overstimulatie meer. Op naar mooie bevruchte eitjes en een tp!

Tess27: ik zie een licht tweede streepje, spannend!

Wen: fijn weekend alvast!

Hier gister een volle tas met alle medicatie opgehaald. En de laatste pil al genomen vandaag, het gaat bijna echt beginnen!

Vraagje aan degenen met ovitrelle, welke dosis hadden jullie?
    Ik heb nu een doosje waarop 250 staat.
    Bij de iui behandelingen had ik namelijk pregnyl van 5000 en dan lijkt 250 best weinig.

13. Tess27

Tess27 Fanatiek lid

31 jul 2013
    3.477
    1.140
    113
    Almere
    @Goldfishie , dat komt overeen dacht ik zelf. Alleen dat ene is chemisch en pregnyl van echte hcg.

@eva ja van vandaag is duidelijker roze als gister. Alleen de upload kwaliteit is echt heeeel erg shi t hier.. Dus dat het geen pregnyl is weet ik wel anders is ie niet duidelijk.
    Tja nu weer baarmoeder 'gezeur' maar heb nu ook migraine.. Ik maak me wel zorgen dat dit niet doorzet en t weet snel mis gaat ivm die hoofdpijn enzo..

Spannende dagen bleh.
    Zal straks kijken of foto maken met beide testen mogelijk is. Voor nu alleen op bed

14. Eva90

Eva90 Bekend lid

12 nov 2015
    642
    1
    18
    NULL
    NULL
    @Tess: Denk je dat migraine de kans op slagen verminderd? Daar twijfel ik aan, hoor. Of is migraine bij jou een teken dat je ongi begint. Ik zou zeggen, hoop houden, vooral als je ziet dat je testen nu oplopen. Fijn dat je al wat meer zekerheid hebt. Ik probeer me echt te houden aan 1 april, maar dat is wel heel moeilijk! Heb ook helemaal geen symptomen, is dat niet een slecht teken?

15. Angeline

Angeline Actief lid

12 okt 2012
    119
    75
    28
    Utrecht
    Nee, wij hebben voor 15 dagen meegekregen. Op dag van punctie begonnen en morgenochtend dus laatste dosis. Volgens de arts zou ik dinsdag een testje kunnen wagen als ik dan in de tussentijd nog niet ongesteld ben geworden.

@Eva - Ik heb niet getest :) Mijn signalen: 2 dagen na TP had ik enorme last van opgezwollen borsten die ook nog eens heel zeer deden. Dit is sinds afgelopen dinsdag weg, ik heb alleen nog gevoelige tepels. Heel moe sinds punctie, dit houdt nog steeds aan.
    Vanaf 2 dagen na TP ook heel warm van binnen, maar de rillingen lopen over mijn lijf (soort koud zweet?). Sinds afgelopen dinsdag enorm emotioneel, maar dit is de spanning denk ik ;)
    Waardoor ik denk dat het deze rond niet gelukt is, door de luchtbelletjes van onder (heb ik altijd 2 dagen voor ik ongesteld moet worden) en de hoofdpijn....

16. Tess27

Tess27 Fanatiek lid

31 jul 2013
    3.477
    1.140
    113
    Almere
    Wij gebruiken utro door tot 10 weken als het zo is, ik vind dat ook een veilig idee omdat je progesteron na de punctie niet aanmaakt. Word overgenomen maar t kan geen kwaad wel te doen. Van mijn zkh moet het iig.

Eva.. Geen signalen kan ook , t is nog zo vroeg dus hoeft niks te zijn hoor! Alleen mijn lichaam is zooo gevoelig voor hormoon schommelingen , zoals die migraine. Tja ik denk altijd dat het mis is, vorige keer ook non stop hoofdpijn maar was echt zwanger. Na de test datum 3 maanden geen hoofdpijn meer gehad toen. Misschien ook stress nu. Gevoelige borsten kan utro zijn natuurlijk en verder ook niks bijzonders. Maar ben alles nog nooit door gekomen zonder te bloeden en dat is mijn angst. Voege zwangerschap ook alle weken gebloed.
    Ik weet nu iig zeker dat er wat is gebeurd maar ben bekend met het feit dat het vaak ook mis gaat.

17. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    @ eva - op een ander forum was iemand zwanger van een tweeling na ivf en die had geen enkel kwaaltje/symptoom en is ook fluitend door de zwangerschap gegaan dus het zegt helemaal niks dat je niks voelt

@ wen - lastig hè dat wachten tot wanneer je weer kan beginnen. Herkenbaar.

18. Eva90

Eva90 Bekend lid

12 nov 2015
    642
    1
    18
    NULL
    NULL
    @Angeline: Vervelend dat je lichaam je zulke tegenstrijdige signalen geeft! Hopelijk gaat het de positieve kant op! Warm voelen kan ook door de utro komen. Die verhoogt je basale kerntemperatuur. Die van mij is een volle graad hoger dan normaal. Maar je raakt er aan gewend. Ik duim heel erg voor je! Snel testen om wat zekerheid te krijgen?

@Tess: Ik vind het echt fijn voor je dat je in ieder geval weet dat er iets is gebeurd en dat het in principe de goede kant op gaat! Nu duimen dat het niet mis gaat! Hoop echt dat geen signalen ook kan. Zo gek dat ik me voor het eerst sinds het begin van het traject weer normaal voel ofzo. Toch altijd wel een krampje hier of daar vanaf de start van de pil.

@Patricia: Ik hoop echt dat dat ook kan en natuurlijk dat het bij mij ook zo zou zijn! Aah, dat wachten maakt je gek. Vandaag lekker ontspannen! Hoe is het bij jou?

19. Help85

Help85 Fanatiek lid

23 feb 2015
    2.005
    1
    36
    @Eva: hou nog hoop hoor, niet iedereen voelt hetzelfde. Elk lichaam is anders he. Zolang er geen bloed is is er hoop. Wanneer ga je testen? echt 1 april pas? Ik spuit vanavond de 1e deca.

@Angeline: voor jou dus ook spannende tijden! Ik hoop dat jullie meiden straks allemaal op roze kunnen.

@Wen: wanneer mag je weer starten?

Jullie nog plannen voor het Paasweekend?

20. Wen1977

Wen1977 Bekend lid

28 sep 2015
    933
    146
    43
    Euh exacte datum weet ik nog niet. Eerst komen menstruatie afwachten dan rust tot de menstruatie daarop volgend. Bij de 2de menstruatie mag ik me weer aanmelden. Dan zal het wel dag 19 starten met de deca zijn. Dus zeg maar half mei weer starten met deca....

Erg hé? Ik wist ook gewoon niet waar ik het kwijt moest allebei de groentelades lagen vol met alle medicijnen. En elke keer als me schoonouders kwamen alles weer naar boven verslepen... Wanneer mag de eerste gezet worden?

Natuurlijk hoop je op een TP, maar ik moet zeggen nadat ik vorige week woensdag mijn vriend belde het nieuws dat er 1 kapot geprikt is en de andere toch niet rijp genoeg bleek. Heb ik even heel hard aan de telefoon zitten janken. Toen de tranen droog waren had ik al wel meteen zoiets van "oké ze kunnen nu de medicijnen optimaliseren en in ronde 2 veel betere kansen"

Bij ons is het ook doorgaan met utro tot aan dag 15 na terugplaatsing. Al heb ik nu allemaal medicijnen over. Dat vind ik totaal niet erg want zou denk ik dan onrustig worden bij het idee van moeten stoppen. Ik zal de vraag 22-04 meenemen waarom stoppen op dag 15 of doorgaan tot week 10 (die lees ik namelijk ook veel)

O spannend! Dubbel he? aan de ene kant wil je het weten aan de andere kant doodsbang voor de uitslag.

Ik vind het idee van komende maand even niets wel een lekker idee. Ik heb een stuk meer rust in mijn lijf nu ik weet wat het traject is, en hoe ik er op reageerde. Dat het vorige week niet is geworden wat we toch stiekem op hoopte (gaven het zelf weinig kans vanwege de koorts van mijn vriend) is eigenlijk al "vergeten" want het voelt als lang geleden ondanks dat het pas een week is. En in mei/juni zit ik gewoon op de wachtbank hoor:)

Zie nu een hele lichte kleuring waar het streepje hoort te zitten, maar dacht altijd dat die er zat. (De enige 2x dat ik een test heb hoeven te doen (een keertje op dag 30 van een cyclus en dag 32 van een andere cyclus) had ik ook zo'n lijntje maar toen was ik echt niet zwanger... Dus altijd gedacht dat het een soort lichtval was. Sorry al duim ik natuurlijk voor een knaltest voor van de week...

Deel Deze Pagina