Start IVF/ICSI 2016

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Eva90, 15 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Hoi meiden..

Aan de nieuwelingen. Van harte welkom. En hopelijk snel een mooi wondertje op komst. Heel heel veel succes met dit traject.

@help dat meen je niet hoe kan dat dan toch he.

@blossom wauwww gefeliciteerd meid dat had je niet verwacht of wel.
    @hertje ook van harte gefeliciteerd.
    @rejo ahh nee hoe is het nu?

@hier lekker wachten op het wachtbankje. We zien wel hoe het gaat.
    Ben inmiddels super verkouden geworden bleghh

2. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    @ help - wat een eigenwijze eieren heb je. Gebruik jij nu gonal-f? Misschien is menopur beter voor je? Ik heb er geen verstand van verder. Ik duim voor een escape iui! Je gebruikt dan toch ook utrogestan erbij?

3. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Help oh dat is vervelend zeg! Eerst overstimulatie lees ik en nu dit??
    Hebben ze een idee waar het aan kan liggen?
    Als deze poging gestaakt wordt, mag je dan wel snel weer starten?

4. Help85

Help85 Fanatiek lid

23 feb 2015
    2.005
    1
    36
    he meiden, thanks voor jullie berichtjes. Ik baal ook ontzettend hard, eigenwijze k*&^ eitjes.

Ik hoop dat ze voor IUI willen gaan, maar denk het niet omdat kwaliteit daar niet goed genoeg voor is. Maar hoop snel gebeld te worden. Denk dat volgende poging we de 125 moeten gaan proberen, dan zitten we ertussen. 100 geen effect en 150 overstimulatie. Ze waren nu heel voorzichtig met me zeiden ze...

Mocht ik nieuws hebben, meld ik me... iemand wel eens escape IUI gehad..?

5. theeleut55

theeleut55 Bekend lid

15 jul 2014
    854
    133
    43
    help wat balen zeg...

heb je nog met de artsen gesproken over een kort protocol met andere medicatie? of hebben ze genoeg vertrouwen in de middenweg?

6. Eva90

Eva90 Bekend lid

12 nov 2015
    642
    1
    18
    NULL
    NULL
    @Regina: Welkom hier en op dit topic! Je hebt er al een hele reis op zitten! Hopelijk biedt IVF jullie een tweede kindje! De termen leer je zo en anders lekker vragen!

@Moes: Bij mij wordt het als alles volgens planning loopt maandag 30 mei. Dus dan zitten we weer heel dicht bij elkaar. Als we een tp krijgen is het dan op 3 juni.

@Help: Wat enorm balen! En wat gek ook! Je zou toch zeggen dat een beetje IE niet zoveel uit maakt. Kan het ook zijn dat je minder gevoelig bent geworden of deze ronde minder gevoelig bent? Ik zou voor escape IUI gaan als het mag. En anders is het misschien wie niet waagt, wie niet wint. Volgens mij heeft Tess ervaring met escape IUI. Wel heel balen, meis! Weer niet tot de punctie gekomen.

@babyhope: Balen dat je verkouden bent geworden. Geen verhoging/koorts? Succes in de wachtweken. Knap dat je er zo relaxed in staat.

7. Moess

Moess Niet meer actief

@help: Nee geen ervaring met escape iui. Wel met gewone iui.
    Het enige voordeel is dat dot allemaal nog niet als een poging telt. Achteraf moet je dan denk ik blij zijn dat je nog geen punctie zonder resultaat hebt gehad, niet dat dit je gevoel nu fijner maakt...
    Raar dat ze geen andere meds proberen. Ik ben best wel te spreken over menopur. Het schijnt dat dit minder follikels geeft maar wel betere ofzoiets. Ik weet het niet zeker..

8. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Blossom: gefeliciteerd! :)

Danielle: welkom.

Hertje: het is helemaal niet raar dat je je zorgen maakt over of dat het goed gaat. Je hebt vele teleurstellingen achter de rug.

Rejo: dikke knuffel!

Help: echt super frustrerend dit!! Mocht het wellicht iets verzachten, je hebt je poging nog.

Willeke: welkom. Ik ben degene met een hydrosalpinx. Over een maand hebben we eerst een gesprek met de gyn over een kijkoperatie en dan word mijn linker eileider verwijderd. Als ze deze laten zitten, dan heb ik grote kans als ik weer ga starten met hormonen spuiten dat ie dan weer terug komt. Ook ik heb het idee dat mijn lichaam meer maatwerk nodig heeft. Wij hebben net poging 1 van ivf achter de rug en er kwamen 0 bevruchtingen uit. Na de operatie gaat we door voor poging 2, maar dan met icsi. Hoe kom je eigenlijk te weten dat je nk-cellen hebt? Succes met je fm morgen.

Regina: welkom

Wenn: alvast heel veel succes voor vrijdag!

Moess: oh, wat fijn dat je nu alweer bent begonnen. Hoop dat het idd voor jullie bruiloft nog lukt!

Help: hoop echt op die escape iui voor jullie! Waarom werken lichamen soms totaal niet mee...

Wij hebben afgelopen donderdag gesprek gehad ipv extra controle echo voor dat vocht. De tp ging toch niet door. De gyn had nog geen antwoorden, ze belt me komende vrijdagmiddag terug met alle info. Wie weet kan ze me dan zeggen wat het probleem is en waar het fout gaat. Wel kregen we de titel mee met Total Fertility Failure... :(

Ik voelde me echt mislukt vorige week. In het weekend geprobeerd een normaal weekend te hebben met boodschappen, schoonmaken, wat winkelen en bij familie op bezoek.

Manlief wilt het liefste een kind van ons twee, gaat liever niet met een zaaddonor of een eiceldonor aan de slag. Dus als icsi in aug/zept ook mislukt, dan zijn/voelen wij ons afgeschreven en dan stoppen wij er mee.

9. rejo81

rejo81 Lid

11 apr 2016
    47
    0
    6
    NULL
    NULL
    @ moes, welkom terug. Ik heb vanmorgen getest. Negatief en helder bloed bij afvegen.

@willeke, welkom. Een heel verhaal. En knap van jullie om die keuze te maken. Wij hebben t er ook over gehad, dat als deze 2e poging niet zou lukken, om over te stappen naar een ander ziekenhuis. Ik weet alleen niet of ik t wel zie zitten om meerdere keren in de week zo lang te reizen. Zijn ze in Dusseldorf veel verder dan hier in NL?

@eva, ja t heeft wel doorgezet, nog niet extreem,maar wel helder bloed bij t afvegen. Heb vanmorgen nog een test gedaan, negatief. Ik ga gewoon t/m morgen met de Utrogestan door, woensdagochtend nog weer testen en dan ga ik bellen.

@regina, welkom

@ help, wat balen zeg met dit resultaat

@babyhope, voel me echt k.. Negatieve test, helder rood bloedverlies. Vraag me echt af waar t steeds mis gaat. 2x IUI mislukt, 1x ICSI eigen cyclus mislukt, geen innesteling. 2e ICSI in eigen cyclus afgebroken ivm cystes. En nu 1e ICSI in gestimuleerde cyclus, weer geen innesteling.
    Oh jee verkouden.blegh. Hopen dat t snel over gaat. Hou je t wachten een beetje vol?

@ Goldfishie, dank je. Jij ook een dikke knuffel. Dat is niet niks. Kan me goed voorstellen dat je je zo voelt. Wel fijn dat je een beetje afleiding hebt gehad van t weekend. Net als jou willen wij ook alleen maar een kindje van ons 2. En lukt dit niet dan houdt t ook voor ons op. Hoe moeilijk t ook is.

Zijn er hier meiden die meerdere keren ICSI hebben gehad waarbij t ook niet tot innesteling is gekomen? Zo ja, waar lag dit aan?
    Vraag mezelf steeds aan of ik er te licht over heb gedacht. Ik deed gewoon alles. Boodschappen tillen. Heb ook wel een patatje gehad en glaasje fris etc. De Utrogestan heb ik ook wel eens een kwartiertje later ingebracht. Kan dit allemaal ervoor zorgen dat t niet is gelukt?

10. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    @rejo ach niet aan jezelf twijfelen. Echt niet doen. Het leven is gewoon verdomd oneerlijk.
    Je hebt niets geks gedaan, utrogestan komt niet supernauwkeurig qua inbrengen, een patatje of een glasje fris kunnen best en boodschappen doen ook.

Dikke knuffel.

@help: wat enorm piep :(

@goldfishie: knuffel

@babyhope: succes op het wachtbankje en hopelijk voel je je snel iets beter.

11. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    @willeke ik heb ook een hydrosalpinx.
    Maar omdat hij geen vocht lekt in de baarnoeder mogen we gewoon door met de icsi. Geertgen doet alleen icsi tegenwoordig.
    Dat vocht zit er al 5 jaar in kan ook niet weg snap je.
    Stel dat hij wel zou lekken dan is dat gewoon niet goed voor een eventuele innesteling.

@eva nee geen verhoging of koorts gelukkig. Dank je voor het vragen.
    Gewoon hoesten en een snotneus van hier tot tokio haha.
    Ja weet je ik kan me wel bezig blijven houden met deze dagen maar pff dt is zo vermoeiend. Hij doet het of doet het niet.
    Ik stond vanmorgen in de kruidvat en dacht oh ja kna wel een testje kopen. Maar ja wat heb ik daar nu aan haha 2 dagen na tp niet logisch toch.
    Heb dat de vorige keren dus wel iedere keer gedaan.
    In 2013 nog vanaf 3 dagen na tp tot aan dag 8 na tp negatieve test en op dag 9 na tp werd ie positief. Dus dat zou volgende week maandag zijn 14 dagen na punctie😉

@rejo meid niet jezelf de schuld gaan geven hoor.
    Sommige nestelen gewoon niet in en dat is dus de 50% kans op wel of 50% kans op niet. Hij doet het of niet zegt de gyn.
    Ik slik nu wel 3x per dag tarwekiemolie en elke dag een groot glas granaatappelsap. Meer kan ik niet doen.

12. theeleut55

theeleut55 Bekend lid

15 jul 2014
    854
    133
    43
    Rejo, het ligt echt niet aan de dingen die jij noemt. Hier ook van alles gedaan, fulltime drukke baan, daarnaast nog geholpen in een drukke restaurantkeuken, gefietst getild, alles gegeten waar ik trek in had. De paar dingen die ik wel deed: geen alcohol etc, max 2 koppen caffeine/ theine per dag, geen saunabezoek.

13. Help85

Help85 Fanatiek lid

23 feb 2015
    2.005
    1
    36
    Oké net gebeld moet pregnyl zetten en dan vanavond en morgenavond klussen. Dus geen IUI want is zaad niet goed genoeg voor. Vanaf woensdag utro bolletjes doen. Kans is natuurlijk klein dat het op deze manier gaat lukken maar goed hebben we iig het ei benut. Dus helaas weer gestaakte poging... Volgende keer 125 eenheden proberen

14. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Help: het is wel een kans! Beter dan je poging kwijt zijn aan een punctie met maar 1 follikel. Ik duim voor je en dat je lichaam wel goed reageert op de volgende dosis. Mag je na deze cycus wel gelijk door?

15. Help85

Help85 Fanatiek lid

23 feb 2015
    2.005
    1
    36
    Ja het is idd een kans, hopelijk is zaad manlief verbeterd en maken we serieus een kans ;).

Moet morgen bellen voor inplannen afspraak, waarschijnlijk 1 ronde wachten.

16. Help85

Help85 Fanatiek lid

23 feb 2015
    2.005
    1
    36
    @Rejo; het ligt echt niet aan dat soort kleine dingen hoor. Er zijn toch zoveel meiden die wel op een natuurlijk manier zwanger kunnen worden, die letten echt niet op een frisje ofzo.

17. Wen1977

Wen1977 Bekend lid

28 sep 2015
    933
    146
    43
    Onvoorstelbaar hoe het bij jouw loopt... Eerst overstimulatie en nu maar eentje. Het klinkt gek maar straks ben je blij dat je de poging nog achter de hand hebt.

En wie weet... Het is een poging! En een stuk gezelliger;)

Wanneer hoor je hoe het verder gaat verlopen? (evaluatie? uitstippelen nieuw traject?)

18. Moess

Moess Niet meer actief

@help: idd, hopen op beter zaad dan..

Rejo: nou daar zal het echt niet aan liggen denk ik. Volgens mij blijft het gewoon wel of niet zitten.
    Wel balen zeg!
    Wat is er precies verkeerd aan patat en fris?

Ik heb echt het idee dat ik er dan veel minder aan doe om 'gezond' te leven. Ik ga gewoon door zoals ik deed, behalve alcohol

Babyhope: die wachtweken duren echt lang he..

19. Sara87

Sara87 Actief lid

2 mrt 2015
    453
    0
    16
    @Help: ongelooflijk zeg!!! Kan je misschien niet beter andere medicatie gebruiken? Hopelijk dat de volgende ronde meer geluk brengt en het is gelukkig geen verloren poging.

@Rejo: sterkte en niet aan je zelf twijfelen. Ik heb ook 3x icsi gedaan en nu bij de derde pas een positieve test! Wat is nou anders gegaan dan de afgelopen 2x ??? Je weet het gewoon niet.

@Nieuwe meiden welkom en veel succes.

Vanochtend een echo gehad, eierstokken zijn enorm vergroot! 8x groter dan normaal en vol met vocht en bloed!! Maar volgens de arts is niet erg en het komt door de behandeling. Omdat ik nu zwangerschap ben duurt de herstellen wat langer en het heeft geen negatieve invloed op de zwangerschap. Ze heeft eigenlijk niets van het vruchtje kunnen zien, is nog te vroeg.
    De pijn kan nog 2tot 6 weken aanhouden dus ff doorbijten. Volgende week vrijdag weer een echo.

20. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    @ help - waarom vanavond ook niet klussen, zaad leeft langer dan eitje? en is je baarmoederslijmvlies wel voldoende dik, anders zou ik eerder met utro beginnen.

@ goldfishie - nogmaals een knuffel.

@ rejo - ik snap je vraag waarom niet innestelen. Ik heb vaak op dpo 14 tuurstreepje op de kv2 gehad en dan 2 dagen omo wit. Ik heb het aan de arts gevraagd of er problemen zijn met innestelen of het vroege miskramen zijn. Maar hij wuift het weg. Ik weet wel dat als dit weer bij ivf poging 1 weer gaat gebeuren dat ik uitgebreider onderzoek wil dus naar die nk cellen, maar ook genetisch (heb ooit van iemand gehoord over kiembaan mozaïcisme). Ik wil gewoon zeker weten dat er niet mis en 2 ivf pogingen verprutsen. In buitenland doen ze vaak meer onderzoek en zijn ze verder voor mijn idee. Mja dat wordt helaas (grotendeels) niet vergoed.

@ sara - ai dat klinkt niet fijn zulke grote eierstokken. Kan je er zelf nog wat tegen doen? Rust, veel drinken oid?

@ mijzelf - net mijn gynaecoloog gesproken. Ik ga waarschijnlijk vanaf 10 mei stimuleren. En hij had het over een punctie 2 weken later?! Beetje vaag verhaal over beschikbaarheid van de ok. Er kan maar 1 per dag. Uiterlijk volgende week vrijdag moet ik een brief op de mat hebben met de afspraak voor de prikinstructie en het behandelschema. Spannend!

Deel Deze Pagina