Start IVF/ICSI 2016

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Eva90, 15 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. theeleut55

theeleut55 Bekend lid

15 jul 2014
    854
    133
    43
    Volgens mij is de kans verhoogd omdat er eerder getest wordt. Als je de ivf cijfers bekijkt dan zie je dat 30 procent zwanger wordt, is hcg groter dan 50, en 20 procent de 12 weken haalt. Is 2 op 3. Als je in onze lijst telt dan zie je dit ook ongeveer terug...
    Mijn arts zei dat na 2x prikken van hcg met goede stijging kans 80% is en bij goede 7 weken echo 90%.

Sorry voor de cijfers, ben wiskundige...

Het maakt het niet minder rot natuurlijk, maar wel belangrijk om te beseffen als je vroeg test dat je dan ook weet dat het vaker mis gaat... En ik zou het echt niet aankunnen als het nu nog mis gaat...

2. Wes1

Wes1 Actief lid

8 jan 2016
    234
    15
    18
    NULL
    NULL
    Jeetje Sarah. Wat een verschrikkelijk nieuws. Sterkte meis!

3. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    @ sara - wtf dat meen je niet, ik hoop en duim dat de echo te vroeg/onduidelijk was

@ babyhope - wat een fijne test

@ mezelf
    Vanmorgen gebeld. Blijkt het hele schema nog niet gemaakt. Ik word nooit of niet snel boos. Maar nu wel. De vpk zei er is onderbezetting door de vakantie. Ik heb gezegd dat is jullie probleem want dan had je extra personeel moeten regelen of men geen vrij moeten geven. De gynaecoloog had dat ook niet mogen toe zeggen dus de vpk ging hem er op aanspreken. Toen ging ze mijn dossier erbij pakken. O u bent wel complex. Punctie op ok, al 3 maanden lucrin etc. Maar als zij mijn naam zien weten ze dat ik anders dan anders ben en al bijna 2 jaar bij hen loop. Dus ik zeg daarom had ik verwacht dat er eerder aan mijn schema moet worden gewerkt. Niet lullig bedoeld voor andere dames die zitten te wachten. Ik heb nogmaals maar gevraagd. Kan ik echt rond 10 mei starten en rond 25 mei de punctie krijgen. Volgens vpk zou dat moeten kunnen/lukken. Ze ging mij boven op de stapel leggen en als goed is heb ik begin volgende week mijn schema. Pfff. Ik merk gewoon dat de stress/spanningen weer beginnen.
    Ik merk ook hoe langer ik nu de lucrin vermoeider wordt. Bloeddruk is ook lager dan normaal. Van de week ook ff paar dagen echt niet lekker in mijn hoofd geweest, meer hartkloppingen, warm hebben plus erg moe bah.

4. Sara87

Sara87 Actief lid

2 mrt 2015
    453
    0
    16
    Bedankt dames voor jullie lieve reacties, ik heb nu zooooveel verdriet dat ik het gewoon niet meer zien zitten. Heb de hele dag zit te huilen, was wel beter geweest om helemaal geen positief test te hebben. Dus nu ipv 2 kloppende hartjes een lege vruchtzakje!!!
    Mijn fertiliteitarts had het ook gezegd dat het 20-30% de kans dat het misgaat en na een goeie 7 weken echo is de kans 10%.
    Ik lees zoveel positief verhaal als negatief, dus de kans is 50/50 dat het nog goed gaat. Afwachten maar!

5. Help85

Help85 Fanatiek lid

23 feb 2015
    2.005
    1
    36
    Jeetje Sara wat ontzettend verdrietig dit. Heel veel sterkte meis :(

6. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Sara, oh meid wat een teleurstelling zeg! Dikke knuffel en hoop dat het mee gaat vallen voor jullie!

Patricia, goed dat je op je strepen bent gaan staan hoor! Zou ik ook doen! Gelukkig komt je planning niet in gevaar!

Danielle, succes morgen!

Vandaag de echo gehad en het zag er goed uit! In ieder geval 10 follikels boven de 15 mm. Toen Is hij gestopt met tellen, hij had wel een goede indruk zo :D net de pregnyl gezet en zaterdag de punctie. Ben welruim 3 kg aangekomen de afgelopen 2 wk maar gelukkig zit er geen vrij vocht in mn buik. Voel me echt een pad momenteel.. Hopelijk word dat snel beter!

7. Happy hertje

Happy hertje Actief lid

13 feb 2014
    148
    0
    0
    Fotografe
    NULL
    Sara87 meid ik vind het echt verdrietig om te lezen. Ik kan me voorstellen hoe slecht jij je zou moeten voelen. Is zo oneerlijk allemaal. Maar stiekem hoop ik dat ze verkeerd hebben gezien en dat je toch zwanger bent. Wann heb je weer een echo? Denk aan je.

Dikke knuffel

8. nurrie09

nurrie09 Fanatiek lid

20 jul 2012
    1.292
    28
    48
    NULL
    overrijssel
    Sara kom je ff dikke knuffel geven .

En voor mezelf magik denk ik blij zijn hij loopt echt op

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      16,3 KB
      Weergaven:
      9
  9. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    @ willeke - een mooi aantal, op naar een goede oogst!

@ nurrie - ik zie ook een streepje. Maar heb niet teveel hoop. Het kan nog mis gaan.

@ punctie - Klopt de datum van de punctie die je bij het schema kreeg bij jullie in de meeste gevallen? Of is het vaak verschoven en zo ja hoeveel dagen?
    Ik zit misschien met een vervoersprobleem. Ik heb nog geen schema maar als het woensdag 25 mei wordt moet een vriendin een zeer belangrijke afspraak verplaatsen maar die afspraak moet die week wel plaats vinden. Dus zij wil als ze bijvoorbeeld naar maandag 23 mei zet dan ook wel zeker weten dat ze naar de afspraak kan en niet weer moet verzetten.

10. theeleut55

theeleut55 Bekend lid

15 jul 2014
    854
    133
    43
    Patricia, ivf en plannen dat gaat niet samen... Je weet niet hoe je lichaam gaat reageren. Misschien proberen het te accepteren dat het niet handig Is?l

11. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Patricia, nee klopt wat theeleut zegt, valt echt niet helemaal te plannen. Ik had mn geld bij mezelf op afgelopen woensdag gezet qua punctie en nu zit ik ruim 3 dagen later... Je kunt het ongeveer wel inschatten, maar neem echt een ruime marge!

12. Moess

Moess Niet meer actief

@nurrie: spannend maar ik zou idd nog niet te hard juichen. Ik durf je nog niet te feliciteren. Hopelijk loopt ie op.

@patricia: je kan het echt niet plannen meid. De een stimuleert 8 dagen, de ander 12 en ik bijvoorbeeld 14 dagen. Je weet niet hoe je reageert op de medicatie.
    Heb je niet iemand anders die ook kan rijden?

13. Eva90

Eva90 Bekend lid

12 nov 2015
    642
    1
    18
    NULL
    NULL
    @Sara: Hoe gaat het? Hoe groot is de kans dat er gewoon nog niets te zien was omdat het echt nog te vroeg was voor een echo? En wanneer heb je de volgende echo? Ik duim echt voor je!

@theeleut: Klopt, statistics don't lie. Vind het allemaal zo spannend met al die kansen! Hoe gaat het bij jou?

@patricia: Hopelijk komt je schema snel. De datum van de punctie wordt bij ons nog niet eens vast gezet. Dat bekijken ze in de loop van de week. Ik moest de vorige keer 13 dagen stimuleren. Maar dat kan zo weer anders zijn. Wij gaan na de eventuele tp op vakantie. We wilden iets boeken, maar gaan nu gewoon kamperen zonder te reserveren. Is anders niet te doen.

@Willeke: Fijn dat de punctie gepland staat! Was ook flink aangekomen door het stimuleren, maar ook geen overstimulatie. Ik denk dat het een bijwerking is, vocht vasthouden.

@nurrie: Ik zie een tuurstreepje. Maar het is nog vroeg. Ik hoop voor je dat hij gaat oplopen. Op zich is het meer dan ik had toen ik niet zwanger was. En je hebt nog een kleine week!

14. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    #3454 aicirtap, 29 apr 2016
    Laatst bewerkt: 29 apr 2016
    Ik snap dat het niet valt te plannen met zo'n traject. Maar omdat ik alleenstaand ben en rijnstate een transportkliniek is maakt het wel lastig.

Broers moeten vrij vragen, en bij jongste broertje is het de vraag of dat lukt. Mijn moeder kan niet meer zo ver rijden. Die raakt al minimaal 1 keer verdwaald als ze naar mij moet. Familie woont overigens in noordholland en ze moeten naar arnhem.
    Ik kan ook niet gelijk mee, dat is ook gewoon het lastige. Ik moet eerst bij komen van het roesje/de narcose. En de eicellen en donorzaad moeten volgens mij direct naar het UMC.
    Ik ga denk maar in mijn vriendengroep vragen of er per dag 1 iemand standby kan staan.
    Ik vind ook raar dat ze hiervoor nog geen koeriersdienst hebben.
    Wat een gedoe pff.

15. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Eva, was jij dat gewicht snel kwijt? Mijn vriend vindt dat ik me niet zo druk moet maken daarover maar ik voel me zo pafferig :( had dit niet bij de vorige stimulaties nl..

16. Eva90

Eva90 Bekend lid

12 nov 2015
    642
    1
    18
    NULL
    NULL
    @patricia: Lastige situatie zit je in dan! In het 'slechtste' geval zou je een taxi kunnen regelen. Maar er is vast iemand voor je die met je mee kan die dag!

@Willeke: Ja, heel snel. Was eigenlijk blij dat ik eindelijk was aangekomen, probeer al lang boven bmi 20 uit te komen. Maar die twee kilo was er in een kleine week weer af. No worries, het is geen vet, maar vocht. En het pafferige zit denk ik vooral in je gevoel. Voor een ander zal het vast niet te zien zijn.

17. Sara87

Sara87 Actief lid

2 mrt 2015
    453
    0
    16
    #3457 Sara87, 29 apr 2016
    Laatst bewerkt: 29 apr 2016
    Hier gaat het niet goed, alle zwangerschap symptomen zijn weg!!! Zo raar opeens geen gevoelige borsten en geen maagzuur!!!
    Gisteren bloed geprikt en vandaag de uitslag gekregen: hcg was 4735. De verpleegkundige durft niet te zeggen of het goed is, moet waarschijnlijk nog een keer prikken om te zien wat mijn lichaam doet!
    Zondag weer een echo.

18. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    @ sara - dat is wel apart. Zo mooi hoog hcg. Maar weer raar dat je symptomen weg zijn. Of kan misschien de stress geweest zijn? Ik word namelijk ook misselijk bij stress/spanningen hihi.

19. Wes1

Wes1 Actief lid

8 jan 2016
    234
    15
    18
    NULL
    NULL
    Shit zeg Sara. Echt enorm rot voor je.

@ Happy hertje: hoeveelste dag na terugplaatsing heb jij getest?
    Mijn cryo was 5 dagen oud bij de terugplaatsing. Het ziekenhuis gaf aan dat ik 13 dagen na tp mag testen, maar zou je dit niet gewoon al op je NOD kunnen doen? Dat zou dan a.s. dinsdag zijn...
    Had jij trouwens nog symptonen voordat je kon testen? Ik heb nu steeds wat last van lage rugpijn, maar dat zou ook kunnen komen door de menstruatie die er aan zit te komen.

20. Moess

Moess Niet meer actief

Wes: spannend zeg. Die laatste dagen wachten duren zooo lang!

Ik heb vandaag de eerste deca weer gezet.. ben benieuwd hoeveel dagen het duurt voor de bijwerkingen komen...

Deel Deze Pagina