Regina als je vab te voren naar de internist moet zal ik gewoon bellen, kans dat ze je vergeten zijn. Patricia, fijn dat het nu echt beginnen gaat voor je. Daniëlle, wat verschrikkelijk balen! Eva, spannend dat je bijna weer echt begint. Ik ben gisteren ongesteld geworden. Dus toch cyclus van26dgn. Vandaag bloed laten prikken, morgen de uitslag. Daarna weer nieuwe afspraken plannen.
Dankje dan ga ik over morgen even bellen (Y) moet natuurlijk niet zo zijn dat we daar dan komen en dan horen ja maar je moest eerst nog daar en daar heen en dat er dan weer paar weken overheen gaan
He meid. Ik heb van 2008 tot 2010 dus 2 jaar gonalf gespoten. En toen ik zwanger raakte had ik nergens last van. Tot 2 maanden na de bevalling. Overal pijn heel vermoeid gewoon totaal biet lekker in mijn vel zitten. Als ik ongi was super heftig en echt super last van pms pijnlijke benen hoogdpijn alles. Na 2 jaar dus rond 2013 ging het pas eindelijk een beeyje beter. Echt depri ben ik geweest ja. Sara jaa mooiie echo gehad meid. Gelukkig💋💋
Bedankt voor je reactie. Ik snap er niks van alles det me zeer al dik een maand zo gek. In me hoofd weet ik dat ik niet zwanger kan zijn dus ik dacht misschien bijwerkingen een nasleep van maar dat kan dus niet, hmmm nou eventjes nog aan kijken als het blijft maar even na vragen bij me behandelend arts.
@ Ike - hè potjandorie! Sterkte en knuffel. @ willeke - ik weet dat een vriendin ook die pijn in haar liezen had, bleek later bandenpijn. Inmiddels loopt er een knulletje van bijna 2 rond! @ mezelf - eerste gonal-f zit er. Eerst een dikke luchtbel verwijderd. Spuiten ging goed. Alleen morgen even de naald in rechte lijn er uit trekken hihi. Oefening baart kunst. Alle medicatie op de foto gezet voor het nageslacht hihi.
Heeft iemand hier ervaring met een kijkoperatie/laparoscopie? Ik zou graag weten hoe zo'n dag verloopt en wat de ervaringen zijn.
Fishy ik heb dat gehad met schot verwijderen erbij. Ik moest mee nuchter melden. Op een gegeven moment in ok kleding. Toen kreeg ik op ok infuus en ontspanner. Toen op ok onder narcose. Op een gegeven moment wakker geworden. Heel misselijk en moe. Zodra ik geplast en gegeten had en me goed genoeg voelde mocht ik naar huis. Toen kleine week hersteld.
Shit Ike, heel erg balen! @ Fishy: ik heb ook een kijkoperatie gehad. Had een cyste die verwijderd moest worden. Maar inderdaad, 1 dagje ziekenhuis en daarna ook een kleine week thuis om te herstellen. qua pijn viel het mee, je moet alleen wel even rustig aan doen.
Goldfishie ik sluit me aan bij Theeleut en Wes. Weinig aan toe te voegen behalve dat ik het litteken bij mij navel na ruim een jaar heel mooi vind geworden (klein verticaal streepje in de schaduw van je navel). Die in de rand van m'n schaamhaar zie ik al niet eens meer. Heb je je gesprek over de operatie al gehad vandaag? Hoe ging het, heb je een datum gekregen?
Hee goldfish, idd wat theeleut zegt, zoals normaal ook een operatie wordt voorbereid. Ik was alleen niet misselijk. Ik heb wel echt na de operatie veel pijn gehad. Mijn vriend heeft mij zeker 3 dagen naar de wc, in en.uit bed en met opstaan en zitten vd bank moeten helpen. Ook heeft hij mij een paar dagen moeten hlpen douchen. Sorry wil je niet bang maken maar ik vind altijd dat je wel eerlijk moet zijn. Voor mijn 1e laparoscopie deden ze echt alsof het niks voorstelde e dat ik misschien alleen wat last vd narcose zou hebben. Nou niet dus. Ik heb echt veel pijn gehad. De 2e keer ook maar toen was ik daar op voorbereid. Wanneer ben je aan de beurt?
Ik vorig jaar gehad. Alles ging prima. Ik moest alleen vreselijk lang wachten voor ik aan de beurt was. Bij mij is alleen gekeken dus verder niks gedaan. Ik heb de eerst dagen niet kunnen bukken, buigen en tillen. Daarom was mijn moeder er de 2 dagen na mijn operatie. En ik was moe/duf. Ben een weekje thuis gebleven. Pijn had ik niet echt, maar heb een vrij hoge pijngrens.
Pauze, In traject, Wachtbankje, Twijfeltest/onzekerheid, Mislukt/wachten op nieuwe ronde, Zwanger ♡ Aicirtap: 35 jr, IVF/ICSI 1.1, 1e kindje, Rijnstate ziekenhuis Angeline: 33jr, ICSI 1.1, 1e kindje, Voorburg (RdGG, Diac.) Anke1988: 28jr, ICSI 2.1, 1e kindje, Nij Geertgen Annneliesje(apr ♡): 34 jr, IVF 1.1, 2de kindje, Isala Zwolle Biientjeee (feb ♡): 24jr, IVF 1.1, 1e kindje, VUMC Bloemetjes123: 27jr, ICSI 1.1 (6 cryo's), 1e kindje, transportkliniek Isala Zwolle Blossom82]: 33jr, IVF 1, 1e kindje, Amphia Breda Danielle1974: 42jr, ICSI1, 1e kindje, Kinderwunschkliniek Ludwigsburg Eva90: 25 jr, IVF/ICSI + PGD 2.1, 1e kindje, MUMC Girlie12: 31jr, IVF 1.1, 1e kindje, ziekenhuis MMC Goldfishie: 33 jr, ICSI 2, 1e kindje, VUmc Happy hertje: 33 jr, ICSI 1.1 (5 cryo's), 1e kindje, VUMC Help85: 30 jr, ICSI 1.2, 1e kindje, UMC Ike: 29 jr, ICSI 1.1(2 cryo's), 1e kindje, st. Elisabeth Tilburg Jipje84: 31 jr, IVF 1.2, 2e kindje (van 1e kindje met 22 weken bevallen en overleden), Radboud Josykate (mrt): 28 jr, ICSI 1.1, 1e kindje, Meander MC & UMC Lieke86 (april ♡): 30 jr, ICSI 3.1, 2e kindje, ASZ En EMC Rotterdam. MLady: 36jr, IVF/ICSI 1.2 (3 cryo's), 1e kindje, Voorburg (RdGG, Diac.) Moess: 26jr, IVF2, 1e kindje Ni1986 (feb ♡): 29 jr, IVF 1.1, 1e kindje, St. Franciscus & Erasmus MC Nurrie: ? jr, IVF1.1 Olli (feb): 35jr, ICSI 1.1, 1e kindje, SLAZ/VUMC Regina1983:32 jr 2e kindje IVF/ICSI VUamc Rejo81: 34 jr, ICSI 2.1, 1e kindje, Wilhelmina Ziekenhuis Assen Sara 87: 29jr, ICSI 3.1, 2e kindje, Voorburg (RdGG, Diac.)/Gent Selma (feb ♡♡): ?jr, IVF 1.1, 1e kindje, ziekenhuis? Tess27: 30jr, ICSI 5.1, 1e kindje, Flevo ziekenhuis in combi met VU Tesss (feb ♡): 36jr, ICSI 1.1, 2e kindje, Voorburg (RdGG, Diac.) Theeleut55: 31jr, IVF 1.1 (4 cryo's), 1e kindje,LUMC Vlindertje87 (feb ♡): 28 jr, ICSI 2.1, 1e kindje, Erasmus MC R'dam Willeke86: 29jr, ICSI 4, 1e kindje, Dusseldorf (DD) Wen1977: 38jr, ICSI op naar ronde 2, 1e kindje, Radboud Wes1: 29jr, ICSI 1.1, 1e kindje, Meander MC & UMC Medicatie (op alfabet en eh per dag) Aicirtap: va 9-2 tot 10-5 lucrin, vanaf 10-5 lucrin (0,1) en gonal-f 150-eenheden Anke1988: triptofem en fostimon (300eenheden) Danielle1974: merional 150 vanaf 21-04 cetrotide Eva90: va 01-04 pil, va 01-05 decapeptyl, va 16-05 gonal-f ???eh Girlie12: va 18-1 3x lucrin ivm endometriose 14-4 start pil Help85: 14-3 tot en met 1-4 pil, start 25-3 decapeptyl, start 8-4 gonal-F 100 eh Ike: va 11-1 pil; va 9-2 Decapeptyl; va 17-2 gonal-f; 1-3 eenmalig ovitrelle; punctie 3-3: 9 eitjes; 7 bevrucht, alle 7 embryo, 6-3 tp van de mooiste, utrogestan Lieke86 : +/- 23-2 Menstruatie en cd3 starten met Orgalutran en Menopur 225eh Moess: va 15-04 pil, va 29-04 decapeptyl, va 13-05 menopur 150 Rejo81: va 16-5 Estradiol Sara87: va 12-2015 tot 03-2016 Lucrin; va 11-03 Decapeptyl; va 18-03 225eh Menopur Wen1977:va 7-5 decapetyl; va 20-05 225eh gonal f Willeke86: 100 eh gonal f & 150 eh menopur Afspraken en NOD's (op datum) Girlie12: 12-05 eerste afspraak/ ivf schema maken MLady: 12-05 (4dpo) 10-10.30u bellen met lab of ontdooiing goed ging en cryo-tp 1.2 doorgaat... MLady: 12-05 cryo-tp?? Moess: 13-05 startecho poging 2 Eva90: 13-05 startecho poging 2 Moess: 20-05 fm1 Aicirtap: 20-05 fm1 en instructie Eva90: 23-05 fm1 Eva90: 25-05 fm2 Eva90: 27-05 fm3 Rejo81: 27-05? 1e echo Wen1977: 29-05 fm 1 Wen1977: 02-06 punctie? Sta je niet (meer) in bovenstaande lijstjes, maar klets je graag (weer) mee? Pas ze dan aan! Om je eigen info erin te zetten: - check of je echt de laatste versie van de lijst hebt - druk op quote onder dat bericht (anders valt de info van anderen er af). - haal [QUOTE + naam] en [/ QUOTE] aan het begin en eind van het bericht weg (anders kun je niet posten). - vul je eigen datums in, hou je aan de volgorde van elk lijstje (zodat het overzichtelijk blijft).
@Moes: Wat fijn! Ik ook niet! De hoofdpijn krijg ik echt door het stoppen met de pil. Verder helemaal fit! En hoe is het bij jou? @Danielle: Wat balen van de negatieve test! Heb je al het gevoel dat je ongesteld wordt? Geef de moed niet op! Je zit nog zo dicht op de punctie! @Sara: Fijn dat je echo goed was en dat je een hartje hebt horen kloppen! Wat goed! Kan je al wat meer genieten? @Willeke: Dat spierpijngevoel bij mijn schaambeen had ik ook. Het voelde bij mij als kramp in mijn baarmoeder. Wanneer ga je testen? Hier idd maandag de 16e beginnen met stimuleren. @Regina: Geen ervaring mee! Ik zou gewoon even bellen als je zekerheid wilt hebben. @ike: Wat balen! Hoe kan dat? En hoe gaat het met je? @Goldfishie: Geen ervaring mee. Maar kun je niet een verpleegkundige van het ziekenhuis vragen? Die kunnen dat vaak wel goed uitleggen. Ik heb even de lijst weer naar voren gehaald. Als de kleurtjes niet kloppen, excuus, dat moet je zelf even bijhouden. Hoe je dat kunt doen staat onder het bericht van de lijst. Is heel makkelijk!
Eva super dat je maandag mag gaan beginnen ik wens je alvast heel veel succes😘 Sinds ik de test heb gedaan en die negatief was had ik kort daarna al het gevoel in mijn lijf van ik ga ongesteld worden heel raar. Alsof als je een negatieve test krijgt je ook ineens de hoop laat varen en je gelijk ong gaat worden. Ik heb dus sinds die test hoofdpijn krampen pijn in mijn liezen mijn boven benen en dat alles heb ik ook altijd als ik ongesteld ga worden. Dus het is daarop wachten. Bedankt voor je intresse fijne avond
Gesprek is zeker goed gegaan. Nadat we iets van 50 minuten hebben gewacht, liep behoorlijk uit, nam ze wel de tijd voor ons. Eerst even in het kort ons verhaal gedaan, want dit is niet onze eigen gyn, maar de gyn die mij gaat opereren. Daarna heeft ze uitgelegd hoe de operatie gaat. Eigenlijk hetzelfde verhaal wat in de folder staat die ik eerder vandaag had gelezen. Maar omdat wij 'total fertility failure' zijn, had ze een ander voorstel voor ons en daar zijn we heel blij, want ik zag al behoorlijk op tegen een operatie. Het voorstel is om eerst te starten met een icsi ronde en dan te kijken of mijn eitjes met die techniek bevrucht kunnen worden. Stel dat icsi bij ons ook mislukt, dan stoppen we ermee en hoef ik geen operatie. Mocht het wel lukken, dan blijven ze mijn eileider goed in de gaten houden of deze geen vocht lekt. Mocht ie lekken, dan geen tp, maar dan alsnog eerst die operatie om mijn eileider weg te halen. Mocht ie niet lekken, dan volgt een tp. En mocht die tp niet raak zijn, dan volgt alsnog die operatie. Maar de gyn wil dus zeker weten of mijn eitjes bevrucht kunnen worden voordat ze in mij gaat kijken. En wij zijn blij en opgelucht met deze gang van zaken!