Start IVF/ICSI 2016

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Eva90, 15 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danielle1974

11 apr 2016
    80
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Dames ik ben net ong geworden en dat had ik ook verwacht. Het volgende icsi traject begint in juli dus even mijn lijf rust geven. Ik ga nu lekker een weekje op vakantie om weer bij te tanken. Het was best zwaar het traject ook emotioneel een soort van achtbaanvaart.
    Mlady ik ga voor je duimen dat het goed gaat succes 😘
    Labmuisje dit was mijn eerste icsi. Ik ben zelf al 42 mijnman heeft nog geen kinderen. Ik zelf twee kinderen uit mijn vorige huwelijk een dochter van 14 en een zoon van 20. Ik begrijp heel erg goed hoe je je nu voelt. Ik ben zelf ook bang dat het niet meer lukt omdat ik al ouder ben. Ik word ook af en toe helemaal dol van al die procenten die voorbij komen op internet. Hoeveel procent wordt zwanger hoeveel procent van af welke leeftijd wordt nog zwanger enz. Ik heb ook af en toe dat het mij teveel wordt. Ik moet wel zeggen dat de injecties bij mij zijn meegevallen. Eigenlijk niet heel veel last gehad van de hormonen tereijl ik van de pil wel altijd veel merkte. Ik hoop dat het gaat lukken voor jullie ik wens je heel veel succes 😘

2. Wes1

Wes1 Actief lid

8 jan 2016
    234
    15
    18
    NULL
    NULL
    Balen Danielle. Sterkte ermee!
    @ Mlady: jij krijgt dus 4 dagen na de pregnyl spuit (of eisprong) al de terugplaatsing? Bij mij is dat een week later. Bizar die verschillen zeg. Vind ik echt heel bijzonder.

3. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Ik denk dat je er misschien overheen hebt gelezen dat ik deze maand geen hormonen heb? Dus geen spuiten en pillen, joepie! Ik heb deze maand onze allereerste cryoterugplaatsing en dat doen ze in mijn ziekenhuis (Voorburg) volledig in eigen cyclus. Ik heb mijn ovulatie moeten vinden met ovulatietesten (LH-piek).

Dit embryo was ingevroren op dag 4 of 5 na de punctie van afgelopen februari (dus 4 of 5 dpo). Het is nu teruggeplaatst op 4 dpo in déze cyclus.

De dag dat je trouwens een hCG-spuit moet zetten om de ovulatie op te wekken (Pregnyl of Ovitrelle) is toch niet de dag van eisprong? Eisprong is toch iets van 36u ná de hCG-injectie? Was bij mij althans wel zo, ook bij de IUI's. Dat scheelt al een dag in je berekening. En misschien doen ze alles in jouw zkh een dag later? Ja het verschilt soms wel tussen de verschillende ziekenhuizen!

@labmuisje tja, wat zal ik zeggen. Die hormonen noemen ze niet voor niets horrormonen. Ik ben enorm blij dat ik ze deze ronde niet hoef! Maar toch ben ik blij dat we het hebben gedaan. Iedereen heeft wel eens een dip hoor! Mijn dips worden met elke teleurstelling ook wel iets dieper. Door de hormoonkuur bij de punctieronde was ik ook echt wel labieler. Merkbaar privé en @werk. En ik zat ook soms mezelf in de weg. Maar nu zit ik weer in een hoopgevende fase!

4. Wes1

Wes1 Actief lid

8 jan 2016
    234
    15
    18
    NULL
    NULL
    Oohh joh ook geen pregnyl dus. Wat fijn!
    Maar als de ovulatie ongeveeer 36 uur na pregnylspuit is dan komt het uiteindelijk wel ongeveer overeen ja.
    Thanks voor de uitleg! :)

Good luck aankomende week! Ik ga morgenochtend weer naar het ziekenhuis voor een controle echo.

5. Happy hertje

Happy hertje Actief lid

13 feb 2014
    148
    0
    0
    Fotografe
    NULL
    Mlady super blij voor je!! Hoop dat alles goed zal verlopen en dat je binnenkort kloppend hartje zal zien/horen 🙏🙏🙏🙏

6. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Wes heel veel succes jij! :)

Hertje! Meis, jij gewoon zwanger, ben zo blij voor je! Thx voor je reactie, ik kan alle steun gebruiken :p:D

Jij nog last van je rug? Of helemaal hersteld? Niet bang voor een terugval tijdens je zwangerschap? Ik ben daar ergens wel bang voor bij mezelf, ben een beetje een rugpatiënt (onderrug/bekken)...

7. Ukkie848

Ukkie848 Lid

17 apr 2016
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi goldfishie,

Daar heb ik ervaring mee, in zkh in Eindhoven.
    S ochtends nuchter naar het zkh.
    Je word vervolgens geroepen door verpleegster die je op jou kamer mee klaar maken (operatie shirt enzo aan) daarna werd ik naar de uitslaapkamer gebracht waar de arts langs kwam om uitleg te geven over de kijkoperatie. (Heel fijn!) vervolgens word alles in orde gemaakt voor de narcose.

Eenmaal op de ok kreeg ik nog een aantal vragen ( je mag niet vrijen van te voren omdat je dan theoretisch de kans hebt om zwanger te zijn en dan blazen ze alles af! Is mij ook overkomen namelijk).
    Daarna krijg je medicatie om onder narcose te gaan en verder weet ik alleen dat ik wakker werd op de uitslaapkamer 😁

Heb wel een paar dagen last gehad van mijn buik en de kijkgaatjes.

Succes!!

8. Ukkie848

Ukkie848 Lid

17 apr 2016
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lees nu de andere berichten pas :) fijn dat je eerst zonder operatie hebt goldfishie

9. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    @ mlady - succes met uitbroeden van je eskimo!

@ labmuisje - ik heb weinig last van de hormonen, alleen wat meer moe, wat warriger, iets gewicht erbij en soms een opvlieger. En ik stap er nu vrij blanco in het traject in. Ik heb nu nog 3 kansen / ivf - pogingen. Met eventueel nog extra binnen een poging. Niet doem denken! Ieder mens is anders.

@ Danielle - ondanks je het verwachtte toch balen. Fijne vakantie!

@ mezelf - net 3de keer gespoten, nog 7 te gaan tot volgende echo. Spuiten gaat goed. Alleen de naald uit te trekken gaat soms niet zo soepel. Maar dat ligt misschien ook aan mijn handen. Vanmiddag ff rare hoofdpijn gehad en later wat steken bij baarmoeder. Verder voel ik nog niks.

10. Moess

Moess Niet meer actief

@patricia: fijn dat het spuiten goed gaat.

@mlady: ik duim voor je

@ daniella: dikke knuffel.. :(

Eva hoe gaat ie? Jij ook morgen je uitgangsecho toch. Ik verwacht dat slles goed is. Ik ben zo relaxt tegenover de vorige keer. Ik vergat vandaag zelfs te spuiten... kwam er een uur later pas achter haha

11. Labmuisje78

Labmuisje78 Actief lid

2 sep 2015
    385
    0
    0
    @Danielle1974
    Ik ben 37, bijna 38. Hoe raar het misschien ook klinkt, het is wel fijn om te horen dat jij met de pil ook meer last had. Ik wacht rustig af hoe ik op de andere straks reageer.
    @Mlady de term horromonen heb ik idd ook al gehoord. We wachten rustig af. Meer kan ik nu toch niet doen.
    @Aicirtap ik stap ook blanco het traject in, en idd we hebben 3 kansen met misschien wat extra (waar ik wel op hoop) maar soms heb je even een dip. Even zo'n moment van shit....
    De 25ste hebben we en uitleg van een uur en dan snel de eerste spuiten volgens mij.
    Bedankt voor de reacties. Lief.

12. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Ik heb een wekker ingesteld op mijn telefoon voor de tijd dat ik de spuiten uit de koelkast haal. En kwartiertje later spuit ik.

13. Moess

Moess Niet meer actief

@labmuisje: ik heb van mijn natuurlijke hormonen altijd veel last gehad. Ik was dan ook doodsbang voor de hormonen. Ik heb bij mn vorige poging last gehad van de decapeptyl, maar dat was vooral omdat ik zelf niet lekker in mn vel zat.
    Ik heb de vorige poging en deze poging ook weer het meeste last gehad vd pil. En van de utrobollen. Ik hoo vaker dat de pil heel naar voelt

14. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Eva en Moess succes vandaag bij jullie startecho!

15. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    #3695 Goldfishie, 13 mei 2016
    Laatst bewerkt: 13 mei 2016
    Ukkie: dank je wel voor je antwoord, maar de operatie is uitgesteld. Eerst door naar poging 2 voor icsi. Hopelijk gaat het ons lukken!

Eva en Moess: succes vandaag!

16. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

16 jun 2012
    4.789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    GUO is een medische 20 weken echo. Doen ze standaard bij icsi als je zwanger raakt. Bij ivf hen k een normale 20 weken echo gehad.

17. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Oké thx Lieke. 👍

18. Wen1977

Wen1977 Bekend lid

28 sep 2015
    933
    146
    43
    Hoi Labmuisje, je ziekenhuis bellen en dat je niet goed reageert op de pil! Ik werd vrijwel meteen ook niet lekker (super emotioneel, en niet lekker in mijn vel) ik had ook hartkloppingen. Ik mocht meteen met de pil stoppen. Ik heb uiteindelijk 3 dagen de pil geslikt. Ik heb altijd slecht gereageerd op de pil, maar nooit zo heftig als op deze. De pil is puur gemak voor het ziekenhuis omdat je gemakkelijker in te plannen bent. Misschien loop je dan een maand vertraging op, aangezien ze opnieuw gaan rekenen van start menstruatie en of je al meteen weer ongesteld wordt als je nu stopt na zo kort geslikt te hebben... Van de deca en gonal f had ik de vorige keer alleen vocht vasthouden verder nergens last van. Ze keer weer vocht, ik ruik onaangenaam en een vieze metaalsmaak in de mond. Maar emotioneel merk ik niets van de deca of gonal f en dat was mijn grootste angst. Als je meer wilt weten mag je ook een pb sturen.

Sterkte!

19. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Mlady: weet jij eigenlijk of je nu een cryo van ivf of van icsi hebt teruggekregen?
    En welke had je de vorige keer bij tp?

20. Wen1977

Wen1977 Bekend lid

28 sep 2015
    933
    146
    43
    Succes vandaag! Eindelijk weer actie!

Wat fijn! Ik duim voor jullie

@eva en moesss, sterkte vandaag bij jullie uitgangsecho

@hier, Vandaag dag 6 van het deca spuiten. Deze keer meer last van de deca. Al weer last van vocht (kan nu ook al door het weer zijn), ik ruik (lees stink) en het zit ook niet tussen mijn oren want andere mensen bevestigen het ook. Net als of je asperges hebt gegeten en ben wezen plassen, alleen ruik ik het nu constant. Echt misselijk makend. Ik heb ook een droge mond en vreselijke metaalsmaak. Maar verder geen klachten:D. Een lekker lang weekend voor de boeg:). Morgen shoppen met een vriendin.

Deel Deze Pagina