Start IVF/ICSI 2016

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Eva90, 15 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    @ eva - wow dat zijn er best veel!

Ik heb het idee dat ik er ook inmiddels meer dan 9 heb. Veel buik -en rugpijn. Was het gisteren zo zat dus maar paracetamol 2 keer gepakt. En de pregnyl was beetje gemeen, wel weer een rode plek waar ik gespoten heb. Maar gevoel dat de boel wat minder strak staat na de pregnyl.
    Ik vertrek straks naar een vriendin waar ik blijf slapen. We gaan samen morgen heen. Ik ga zo nog ff de opname afdeling bellen. Ze hebben nog niet gebeld, en zit straks in de trein wat ik niet praktisch vind. Ik hoop woensdag rond de middag weer thuis te zijn. Maar zal morgen nog wel even een berichtje sturen. Ben blij als morgen voor bij is en weet wat de oogst is. Weer een hobbel gehad. :)

2. JessieU

JessieU Lid

20 mei 2016
    59
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eva, klinkt als een mooi aantal! Ik hoop dat ze lekker groeien!!

Zucht......mn vriendin is vanmorgen bevallen. Hoorde het net. Voor het eerst dat het me zo pakt. Medicijnen misschien. Zoooo blij voor haar en gun het iedereen. Maar zo geen zin in kraamvisite. En valt precies in mn periode van punctie/terugpl/wachtweken. Zo lastig want nu baal ik ook weer van deze gevoelens :)

3. Moess

Moess Niet meer actief

Ben nu op het werk, vanavond reageer ik even op iedereen

@eva: ik hoop voor je dat ze niet allemaal onder de 10 meegroeien. 28 is echt wel heel veel... maar verder een mooi aantal toch? Er zullen er nog wel een paar grote bijkomen dat is mijn ervaring.
    Ik sta vandaag ineens op 7.. zo raar kan het dus gaan. Vrijdag nog 2 a 3.
    Zijn mooi allemaal van dezelfde grootte. Tussen de 11 en 13 mm. Nog klein dus maar ik ben zeer tevreden

4. theeleut55

theeleut55 Bekend lid

15 jul 2014
    854
    133
    43
    Moes en Eva, jullie eitjes klinken goed!

Jessie, zwangere mensen blijft lastig in dit traject. Ik wenste mijn beste vriendin op een gegeven moment een miskraam toe. Hoe jaloers kun je zijn... Ik voelde mezelf zo'n gemene bitch dan. Bij mij heeft het wel geholpen om haar te vertellen dat ik het mogelijk vond en ik het haar wel gunde. En zij gaf ook aan hoe moeilijk het voor haar was omdat ze het mij gunde.

Mannen zijn niet van die praters. Mijn vriend ziet er nu zo opgelucht en vrolijk uit. Zijn collega's merken dat ook echt. Hij deed het spuiten en hij is op twee keer bloedprikken na altijd meegeweest. Hij werkt wel in avond, dus praktisch ging dat ook.

5. Moess

Moess Niet meer actief

@mlady: goed dat jullie samen hulp zoeken. Het zou jammer zijn als de liefde overgaat vanwege deze heftige tijd..

Ik merk wel dat onze relatie moeilijker is omdat je meer verdriet hebt maat ik heb niet het idee dat mijn vriend een mindere kinderwens heeft. Ik kan niet eens zeggen van; hij leeft met mij mee, nee wij doen dit echt samen. Hij gaat niet mee naar iedere fm maar als hij kan gaat hij mee. Sowieso wel bij punctie en tp. Wij hebben wel vaak diepgaande gesprekken en uiten onze emoties naar elkaar. Misschien dat dat scheelt. Maar dan blijft het toch nog moeilijk.

@girlie: spannend vrijdag de eerste fm. Spuit je gonal f?

@theeleut: wow je bent de 11 weken al voorbij! Al aan het genieten? Of ben je veel ziek? (Of ben ik in de war met iemand anders die erg ziek.was)

@ patricia: spannend zeg morgen! Ik duim voor je en voor een mooie opbrengst!

6. Wen1977

Wen1977 Bekend lid

28 sep 2015
    933
    146
    43
    Herkenbaar hoor. Ondanks dat ik er met mijn vriend best goed over kan praten heb ik wel het idee dat we ook wel langs elkaar heen praten. Plus soms brengt hij de ervaringen van zijn vorige traject met zijn ex in. Dat is echt een rode lap. Ik heb niet het idee dat de kinderwens van mijn vriend minder is. Maar ze zijn er gewoon ook minder mee bezig. Wil je vanavond samen de eerste spuit zetten? He voor wattt? Is dat vanavond al? Terwijl ik dan al de hele week aan het aftellen ben... dat soort dingen.

Tot nu toe is mijn vriend overal mee geweest omdat het of in het weekend viel of omdat het vanuit het ziekenhuis verplicht was. Deze keer zal hij een stuk minder meegaan omdat het meer door de weeks valt. En als we bij een tp zijn zoontje hebben ga ik ook alleen. Verder weet niemand van ons traject dus vraag ook niemand anders mee...

7. JessieU

JessieU Lid

20 mei 2016
    59
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wen1977 : pittig hoor om een tp alleen te doen. Verder herken ik het bijna helemaal. Ook wij hebben deze poging aan niemand wat verteld. Ik ben twee dagen eerder als jij begonnen met gonal. Leuk dat we met een aantal gelijk lopen.

8. theeleut55

theeleut55 Bekend lid

15 jul 2014
    854
    133
    43
    Moes ik voel me best goed. Extreem moe zo nu en dan en wat andere kleine kwaaltjes maar heb niets te klagen.

Op het moment bezig met combinatietest, en intakes in streekziekenhuis enzo. Dus deze week iets te veel gedoe, maar verder echt wel aan het genieten nu.

9. lynole

lynole Fanatiek lid

22 nov 2014
    1.433
    587
    113
    Vrouw
    Pauze, In traject, Wachtbankje, Twijfeltest/onzekerheid, Mislukt/wachten op nieuwe ronde, Zwanger ♡

Aicirtap: 35 jr, IVF/ICSI 1.1, 1e kindje, Rijnstate ziekenhuis
    Angeline: 33jr, ICSI 1.1, 1e kindje, Voorburg (RdGG, Diac.)
    Anke1988: 28jr, ICSI 2.1, 1e kindje, Nij Geertgen
    Annneliesje (apr ♡): 34 jr, IVF 1.1, 2de kindje, Isala Zwolle
    Biientjeee (feb ♡): 24jr, IVF 1.1, 1e kindje, VUMC
    Bloemetjes123: 27jr, ICSI 1.1 (6 cryo's), 1e kindje, transportkliniek Isala Zwolle
    Blossom82 (mrt ♡): 33jr, IVF 1, 1e kindje, Amphia Breda
    Danielle1974: 42jr, ICSI1, 1e kindje, Kinderwunschkliniek Ludwigsburg
    Eva90: 25 jr, IVF/ICSI + PGD 2.1, 1e kindje, MUMC
    Girlie12: 31jr, IVF 1.1, 1e kindje, MMC+Elisabeth
    Goldfishie: 33 jr, ICSI 2, 1e kindje, VUmc
    Happy hertje (mrt ♡): 33 jr, ICSI 1.1 (5 cryo's), 1e kindje, VUMC
    Help85: 30 jr, ICSI 1.2, 1e kindje, UMC
    Ike: 29 jr, ICSI 1.1(2 cryo's), 1e kindje, st. Elisabeth Tilburg
    Jipje84: 31 jr, IVF 1.2, 2e kindje (van 1e kindje met 22 weken bevallen en overleden), Radboud
    Josykate (mrt ♡): 28 jr, ICSI 1.1, 1e kindje, Meander MC & UMC
    Lieke86 (april ♡): 30 jr, ICSI 3.1, 2e kindje, ASZ En EMC Rotterdam.
    MLady: 36jr, IVF/ICSI 1.3 (nog 2 cryo's), 1e kindje, Voorburg (RdGG, Diac.)
    Moess: 26jr, IVF2, 1e kindje
    Ni1986 (feb ♡): 29 jr, IVF 1.1, 1e kindje, St. Franciscus & Erasmus MC
    Nurrie: ? jr, IVF1.1
    Olli (feb ♡): 35jr, ICSI 1.1, 1e kindje, SLAZ/VUMC
    Regina1983:32 jr 2e kindje IVF/ICSI VUamc
    Rejo81: 34 jr, ICSI 2.1, 1e kindje, Wilhelmina Ziekenhuis Assen
    Sara87 (april ♡): 29jr, ICSI 3.1 ( 2 cryo's), 2e kindje, Voorburg (RdGG, Diac.)
    Selmaa (feb ♡♡): ?jr, IVF 1.1, 1e kindje, ziekenhuis?
    Tess27: 30jr, ICSI 5.1, 1e kindje, Flevo ziekenhuis in combi met VU
    Tesssss (feb ♡): 36jr, ICSI 1.1, 2e kindje, Voorburg (RdGG, Diac.)
    Theeleut55 (mrt ♡): 31jr, IVF 1.1 (4 cryo's), 1e kindje,LUMC
    Vlindertje87 (feb ♡): 28 jr, ICSI 2.1, 1e kindje, Erasmus MC R'dam
    Willeke86: 29jr, ICSI 4, 1e kindje, Dusseldorf (DD)
    Wen1977: 38jr, ICSI op naar ronde 2, 1e kindje, Radboud
    Wes1: 29jr, ICSI 1.1, 1e kindje, Meander MC & UMC

Medicatie (op alfabet en eh per dag)
    Aicirtap: va 9-2 tot 10-5 lucrin, vanaf 10-5 lucrin (0,1) en gonal-f 150-eenheden
    Anke1988: triptofem en fostimon (300eenheden)
    Danielle1974: merional 150 vanaf 21-04 cetrotide
    Eva90: 01-04 tot 04-05 pil, va 01-05 decapeptyl, va 16-05 gonal-f 100eh
    Girlie12: va 13-5 decapeptyl, va 20-5 puregon 150
    Ike: va 11-1 pil; va 9-2 Decapeptyl; va 17-2 gonal-f; 1-3 eenmalig ovitrelle; punctie 3-3: 9 eitjes; 7 bevrucht, alle 7 embryo, 6-3 tp van de mooiste, utrogestan
    Moess: va 15-04 pil, va 29-04 decapeptyl, va 13-05 menopur 150
    Rejo81: va 16-5 Estradiol
    Wen1977:va 7-5 decapetyl; va 21-05 225eh gonal f
    Willeke86: 100 eh gonal f & 150 eh menopur

Afspraken en NOD's (op datum)
    Aicirtap: 24-05 punctie
    Lieke86: 24-05 12 weken echo zh
    Eva90: 25-05 fm2
    Lieke86: 26-05 geslachtsbepaling
    Sara87: 27-05 intake + echo Gynaecoloog
    Eva90: 27-05 fm3
    Rejo81: 27-05? 1e echo
    Girlie12: 27-05 fm1
    Aicirtap: 27 mei terugplaatsing???
    Wen1977: 30-05 fm 1
    MLady: 30-05 fm1 (= cd11, tbv hopelijk 2e cryo tp)
    Sara87: 03-06 12 weken echo fertiliteit arts.
    Wen1977: 02-06 punctie?
    Anke1988 04-06 officiële testdatum
    Lieke86: 06-06 Controle Gyn
    Lieke86: ?-07 GUO (afspraak moet nog gemaakt worden ivm zomervakantie).
    Sara87 ?-08 GUO (afspraak moet nog gemaakt worden ivm zomervakantie).

Sta je niet (meer) in bovenstaande lijstjes, maar klets je graag (weer) mee? Pas ze dan aan!

Om je eigen info erin te zetten:
    - check of je echt de laatste versie van de lijst hebt
    - druk op quote onder dat bericht (anders valt de info van anderen er af).
    - haal [QUOTE + naam] en [/ QUOTE] aan het begin en eind van het bericht weg (anders kun je niet posten).
    - vul je eigen datums in, hou je aan de volgorde van elk lijstje (zodat het overzichtelijk blijft).

10. lynole

lynole Fanatiek lid

22 nov 2014
    1.433
    587
    113
    Vrouw
    Patricia heel veel succes morgen met de punctie.

Wen1977 heel herkenbaar dat mannen er minder mee bezig zijn. Mijn man is eigenlijk bij alle echo's geweest maar dat kwam toevallig gunstig uit ivm vakantie. Bij de tp ben ik ook alleen gegaan.

@hier vandaag een mooi blasto 4-ba teruggeplaatst gekregen. Ze konden de cellen al niet meer tellen op het lab. De andere 2 gaan de vriezer in. Heb zelf een foto meegekregen van onze blasto. Zo raar om te zien.

11. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Ik zit te wachten op het rood, waar nog niets van is te zien. Mijn nod was gister...
    Het moet deze week komen, zodat ik weer met de pil kan starten.
    Zit je erop te wachten en dan komt het niet, ook stom hahaha!

Jullie succes met de afspraken! Hopelijk komen er weer veel namen op roze! :)

12. theeleut55

theeleut55 Bekend lid

15 jul 2014
    854
    133
    43
    Fijn anke! Nu het wachten, hopelijk is het niet voor niets!

Voor jou ook succes met wachten fishy, hopelijk is het jullie deze ronde eindelijk gegund, ik leef met je mee!

Patricia, succes met de punctie, is je beste vriendin mee?

13. girlie12

girlie12 Bekend lid

30 apr 2014
    635
    68
    28
    NULL
    NULL
    #3833 girlie12, 24 mei 2016
    Laatst bewerkt: 24 mei 2016
    Ja inderdaad spannend. Ik spuit puregon. Gonal-f gespoten met IUI. Maar ivm ivf moesten we naar ander ziekenhuis, en daar werken ze met puregon.

Bij ons is ook niemand op de hoogte. Dus doen het ook met z'n tweetjes.

@patricia, veel succes! Laat je weten hoe het ging?

14. Eva90

Eva90 Bekend lid

12 nov 2015
    642
    1
    18
    NULL
    NULL
    @patricia: Succes bij de punctie! Laat je weten hoe het is gegaan, hoe het voor je was en hoe de score was? Duimen voor jou! Zo dapper hoe je dit 'alleen' doet.

@Jessie: Herkenbaar! Ik heb ook kennissen in mijn omgeving die kinderen krijgen. Een na 3 maanden proberen zwanger, alles voorspoedig. Ben oprecht blij voor haar, super leuke meid, maar is soms ook wel moeilijk, ben ook echt wel een beetje jaloers.

@Moes: Hoe gaat het met jou? Fijn dat ze allemaal gelijk op gaan. Dat maakt de kans op meer ook groter. Die grote van mij onderdrukt ook de groei van de anderen natuurlijk. Hoop bij mij ook dat er bij gaan komen. Op hoeveel IE zat je ook alweer? Hoop niet op 28, haha, maar wel op iets van 15. Dat zou mooi zijn. De 4 grote van nu vind ik te weinig, ook gezien mijn leeftijd en AMH.

@theeleut: Heftig, de combinatietest. Mag ik vragen waarom jullie er wel voor hebben gekozen? Je bent nog jong, toch?

@Anke: Wauw, wat fijn! Gefeliciteerd! Nu hopen dat hij blijft plakken! Hij heeft er qua groei iig zin in!

@Goldfishie: Zal je net zien, wil je ongi worden, komt het niet, ;). Het kan niet toevallig dat je zwanger bent?

@mannen: Bij mijn vriend is de kinderwens wel echt minder prominent, in ieder geval uit hij het minder. Maar hij is meer een binnenvetter. Hij vertelde pas ook dat hij er al een paar nachten slecht door sliep. Dus dan komt het meer zo tot uiting. Ik ga bij zorgen juist er meer over praten. Denk echt een verschil. Maar begrijp me niet verkeerd, ik voel me super gesteund in dit traject door hem. Hij kan er niet altijd bij zijn, maar steunt me wel echt en we doen dit ook samen.

@omgeving: Ik ben wel benieuwd, omdat het nu ter sprake komt. Wie van jullie is open over zijn traject en wie houdt het voor zichzelf? En wat zijn jullie beweegredenen?

15. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Eva: ja idd, komt het niet als het juist moet. Wel graag voor zondag, anders gaat mijn schema door de war...

De spontane kans bij ons om zwanger te raken is iets van 0,000000000001%, dus daar geloof ik niets van. ;)

Mijn eitjes springen altijd links en laat aan die kant net die met vocht gevulde eileider zitten, kan ie dus niet doorheen en anders zwemt ie gelijk mee naar buiten. Rechts groeien in eigen cyclus nooit follikels, waarschijnlijk door de cyste daar. En als het al met ivf niet eens lukt, dan zal ik vast niet zwanger zijn.

16. girlie12

girlie12 Bekend lid

30 apr 2014
    635
    68
    28
    NULL
    NULL
    Wij doen het met z'n tweetjes.. We willen het een verrassing voor de omgeving laten zijn als we zwanger zijn. Al laat die verrassing al 2,5 jaar op zich wachten. We hebben in het begin afgesproken het 'geheim' te houden. Mocht 1 van de 2 meer steun van bekenden nodig hebben, dan gooien we het ook open. Maar tot nu toe gaat het nog prima. Praten er samen geregeld over. Het is af en toe wat smoesjes verzinnen, maar heeft ook wel weer wat!

17. Moess

Moess Niet meer actief

@eva: ik spuit menopur 150.
    Wij zijn er tegen iedereen open over. Ook vanaf het begin geweest. Ik zou nooot iets op fb posten erover ofzo (doe ik uberhaupt niks mee) maar gewoon de mensen die we soms/regelmatig zien weten er van. Familie en vrienden en werk

18. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Gistermiddag even in de stress geschoten. Opname bureau wist van niks. Later door de poli terug gebeld en alles is geregeld. Ik lig alleen op de kraam afdeling op een privé kamer whaha. Punctie is goed gegaan. Inmiddels al gegeten en gedronken en geplast. Lig aangekleed te wachten tot ik op gehaald wordt. Ik heb het alleen wat koud. Een vriendin is alweer op weg van utrecht naar mij om mij op te halen. De oogst is 12 eicellen! Vrijdag ochtend hoor ik hoeveel embryo's er zijn en dan 's middags terug plaatsing. Ik blijf nog een nachtje bij die vriendin slapen en morgen op mijn gemakje met de trein huiswaarts.

19. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Fijn dat alles toch nog goed is gegaan! En wat een mooi aantal eitjes! Ik duim voor vele bevruchtingen!

20. Moess

Moess Niet meer actief

Een heel mooi aantal patricia! Super

Deel Deze Pagina