Mooi aantal patricia. ik ga voor je duimen dat ze alle 1w bevrucht worden. Wij zijn vanaf het begin heel open over ons traject geweest. Iedereen in onze omgeving weten slaat we icsi doen. Merk dat het voor en nadelen heeft, de meesten die het weten vragen vaak hoe gaat het en als we zeggen goed of we zitten in het traject dan is het klaar en die vragen verder ook niet door. Mijn schoonmoeder wil het liefste alles weten en als 't kon zou ze bij wijze van ook nog mee gaan naar alle echo's. Onze ouders en vrienden weten dat we nu in het traject zitten maar hebben aangegeven dat we het deze ronde zo stil mogelijk willen houden. Gewoon omdat wij heel rustig zijn en het op ons tempo willen doen.
Anke: Spannend. Hopelijk blijft die lekker zitten! Goldfischie: hopelijk komt je menstruatie snel door. Zul je altijd zien. Wanneer je hem een keer wel wilt, laat hij op zich wachten. Patricia: wat een goede oogst! Nu duimen draaien dat de bevruchtingen goed gaan en er vrijdag een toppertje terug geplaatst kan worden. Bij ons weten familie en vrienden er inmiddels ook allemaal vanaf. Ik vind het persoonlijk erg fijn, omdat je geen smoesjes of leugentjes hoef te verzinnen. En vind het ook erg fijn dat je er gewoon vrij over kan praten wanneer je daar zelf behoefte aan hebt. Ook niet geheel onbelangijk. Vervelende opmerkingen over of wij geen kinderen willen, hoor je van die mensen ook niet meer.
hallo dames ik ben Roelien ben moeder van 3 prachtig dochters mijn man heeft ook nog een zoon maar samen willen we nog 1 kleintje ik ben al een jaar bezig om samen met mijn man een klein wondertje te hebben. aangezien ik mij in mijn eerste huwelijk heb laten steriliseren komen we in aanmerking voor ivf/icsi in mei vorig jaar hebben we ivf 1 gehad ik bleek zwanger te zijn maar bij de eerste zwangerschap echo was er geen hartje dus kreeg ik een miskraam. maar we hadden nog 4 embryo's in de vriezer te hebben. 3 zijn niet door gedeeld en nummer 4 wel dus teruggeplaatst maar is ook uit gedraaid op een miskraam we hebben toen een paar maanden rust gehad en in januari van dit jaar zijn er voor ivf 2 gegaan in feb een punctie en de dag er naar een telefoontje van de 12 eitjes is er geen 1 bevrucht. die kwam keihard binnen. en we hadden er totaal niet op gerekend. we kregen een gesprek met de arts. maar wat er fout is gedaan is tot aan de dag van vandaag nog niet duidelijk. we komen voor Icsi in aanmerking ik ben begonnen in april met de pil en lurcin 9 mei met de gonal-f 187,5. en gisteren heb ik mijn punctie gehad 11 eitjes. 10 waren er goed voor icsi en er zijn er maar 2 bevrucht. best wel weinig maar beter 1 dan helemaal niks denk ik maar. aankomende donderdag moet ik 14.15 in Zwolle zijn voor de terugplaatsing van 2 embryo's aan gezien dit mijn alle laatste kans is. en dan maar hopen dat er 1 van de 2 blijf plakken en blijven ze met z'n tweeën zijn we er helemaal blij mee want het is toch een geschenk
Welkom Roelien! Al een heel traject achter de rug. Succes met deze poging! Vraagje nog.. lees wel vaker over veel drinken. In welke periode is dat? Altijd genoeg drinken, maar wanneer moet ik er vooral op letten?
@patricia, fijn, hopelijk goed nieuws over bevruchtingen. @eva, met 32 ben ik ook niet heel jong meer en een kindje met down zou ons echt heel zwaar vallen. Dus daarom toch iets meer duidelijkheid proberen te krijgen. Hopelijk gewoon goed nieuws, om dat trappelende wondertje weg te laten halen zou echt horror zijn. @roelien, welkom @girlie, na de tp, het verminderd kans op overstimulatie en zwanger worden vergroot de kans heel erg.
Welkom Roelien, wat dapper dat je je verhaal zo vertelt. En verschrikkelijk spannend nu! Girlie idd na de punctie. Vocht drinken zorgt voor veel moeten plassen, waardoor je ook overtollig vocht bij je eierstokken verliest. En dat is heel belangrijk! Ik word geen moeder meer voor m'n 37e... Ik word in januari 37 en de afgelopen ronde is mislukt. Als déze ronde nu lukt, ligt de bevaldatum in februari. Dan ben ik dus 37... M'n lief wordt dat jaar 40... We zijn al bezig sinds ik 33 ben... De tijd is net van dat strandzand dat tussen je vingers doorglipt 😞 Volgens mij zou ik elke echo ondraaglijk spannend vinden. Ik leef met je mee theeleutje...
Mlady, ik maakte me eerst ook heel druk hoe oud ik zou zijn en in welk jaar ik zou bevallen. Ik vond na 30ste moeder worden altijd veel te laat. Op 25ste ging relatie van tien jaar met mijn ex kapot, en voila je ben 4 jaar verder met een nieuwe vriend en dan duurt het 3 jaar om zwanger te worden. Daar gaan je principes... Aan de andere kant ben ik nu zo dankbaar en aan het genieten van het zwanger zijn, dat missen spontaan zwangeren weer denk ik maar. Jullie tijd komt waarschijnlijk echt wel met de mooie cryo's die je hebt! De bloedtest en eerste echo vond ik heel spannend, daarna wist ik gewoon dat het goed zat, ik weet niet waarom... Misschien naïef of een goed voorgevoel. Nu geniet ik ervan om de ontwikkelingen te zien. De vingertjes een mini blaasje, prachtig.
@ mlady - ik ben achteraf blij dat ik op tijd het traject ben begonnen. Ik zal bijna 37 zijn als deze poging lukt. Pff. Even een vraagje werden jullie een dag na de punctie gebeld of kon je bellen met de vraag of ze bevrucht zijn. Zo het graag willen weten hoe met mijn eieren is en dat ik al een beetje weet waar ik op kan rekenen.
@patricia, mooi aantal hoor! Wij werden een dag later gebeld dat ze het ei kapot geprikt hadden maar dat was op eigen verzoek dat als het mis was niet te wachten tot dag 3.
@leeftijd, leeftijd is just a state of mind. Tja ik ben inmiddels 39 jaar. Als deze poging mislukt ben ik 40 jaar en mijn vriend 42 jaar voordat een kleine komt. Soms loopt het leven zo... @hier, gisteren voor de 4e keer gonal f gespoten. Ik ben lichtelijk misselijk, de hele dag honger maar als ik iets eet denk ik bleh de zonde niet waard. Ook een gespannen gevoel laag in mijn onderbuik, bukken is oncomfortabel. Gedurende de dag blaas ik op als een ballon (scheelt minimaal 4 riemgaten) Dus ik heb wel het idee dat er iets gebeurt. Maar goed maandag fm 1. @mannen, weet je waar ik me in het hele traject het meest aan stoor... Het "geklaag" van mijn vriend. Want hij moet produceren (in een heel comfortabel kamertje, die hij helemaal voor zichzelf heeft) en dat wel 1 keer in een hele poging. Ik snap best wel dat er een bepaalde (tijds-)druk op ligt, maar ja... En dan "wij" vrouwen. Een week of 3 spuiten, de echo's (elke keer nog iemand anders gehad en vaak nog met iemand in opleiding erbij), bij de punctie stonden bij mijn op ten duur 6 personen van het ziekenhuis, dan nog de terugplaatsing met als het even meezit ook weer nog met niet eerder geziende artsen en verpleegkundige. En meneer maar klagen dat het voor hem zo zwaar is... En wil dan wel overal bij zijn (ook wel fijn voor de steun natuurlijk, maar heeft wel plechtig moeten beloven op het noordelijk halfrond te blijven), en dan ook nog als een volleerd arts meekijken en commentaar geven. Grrr dat zijn voor mijn de momenten dat ik echt denk, man hou je kop en laat me met rust...
Patricia: ik moest 2 dagen na de punctie zelf bellen of er bevruchtingen waren, had liever gehad dat ze mij belden met het slechte nieuws.
Hier net echo gehad, nu een stuk of 12 follikels. Nog niet super veel gegroeid. Vrijdag echo bijnde arts aangezien mn eierstok op mn baarmoeder ligt en dan moeten ze tijdens een punctie door de bm prikken en dat is te pijnlijk. Dit moet dan onder verdoving. Mischien dat hij nog goed gaat liggen als ie zwaarder wordt. Ik moet iets langer doorspuiten denk ik. Denk tot na het weekend. Ze dacht zondag of maandag punctie
@wen: mijn man had dat ook. Ik snap ook best dat het niet fijn is en dat er druk op ligt, maar na driemaal het te hebben aangehoord ben ik flink uitgevallen. Het voelde zo enorm kwetsend. Het enige wat hij hoefde te doen was zijn kwakkie inleveren (het kon bij ons ook nog eens gewoon thuis geproduceerd worden) en ik moest iedere keer met mijn benen wijd voor jan en alleman, al die prikken, alle andere onderzoeken. Hij heeft wel zijn excuses aangeboden toen en het nooit meer gezegd Hij snapte mijn punt ook wel, maar zat gewoon vast in zijn eigen emotie. @patricia mooi aantal hoor: wij werden de dag erna opgebeld over het aantal bevruchtingen. @leeftijd; soms moet je dromen laten varen. Ik heb het hele proces als zo ervaren (telkens weer een stukje meer loslaten, omdat het niet uitkwam of het weer tegenzat of zo). @hier: inmiddels alweer bijna 11,5 week zwanger en nog ben ik erg onzeker. Ik zal blij zijn met de volgende echo (volgende week). Dan ben ik weer even gerustgesteld
Heel herkenbaar de mijne blijft alleen hangen in het zielig zijn. Wij zitten in het ICSI traject wegens mannelijke factor en dat zit hem wel heel erg dwars en voelt zich ook schuldig dat ik alles moet ondergaan door "hem" (zijn woorden, zo ziet hij het). En juist daarom heb ik zoiets van man klaag dan toch niet zo. Aan de andere kant zegt ie ook wel dat ie trots om me is hoe ik het allemaal onderga... 11,5 week wat gaat dat toch snel. Heb je redenen om ongerust te zijn of wil je gewoon even weer de bevestiging? Heb je het al mensen verteld in je omgeving? Dat lijkt me zo leuk...
Ow ja maar dat blijven hangen is wel herkenbaar. Hier lag het niet aan man (voor zover je dat kunt zeggen), maar aan mij. Het gevoel ken ik wel, maar ik heb het er zo graag voor over. Het is een bevestiging. Alsof er zoveel is misgegaan en ik niet kan geloven dat het nu goed is. Het is alsof het wel weer mis moet gaan of zo. ja het is al verteld aan iedereen. Superleuke reacties en ook een hele lieve kaart gekregen
@Golfischie: Is de ongi al gekomen? @girlie: Wat knap dat jullie het al zo lang geheim houden! Is dat niet heel lastig met smoesjes naar familie, vrienden en werk? Over drinken, het schijnt het hele traject wel goed zijn om genoeg te drinken. Ik probeer op minstens 2,5 liter water/thee te zitten per dag. @Moes: Hoe reageren ze er bij jou op op werk? Geven ze je vrije dagen? Of moet je ook vakantie opnemen? @patricia: Weet je al wat over de bevruchtingen? Ik werd gebeld, spannend, zat de hele dag op mn mobiel. @Anke: Hoe doe je het, zo stil mogelijk houden binnen een traject als mensen er toch van af weten? @Wes: Dat is zeker een voordeel, dat mensen niet meer vragen wanneer er kinderen komen. Kan zo pijnlijk zijn om dat te horen! @Roelien: Welkom op het topic! Spannend, zo'n laatste kans. Hebben ze ook gezegd hoe het kan dat er maar zo weinig bevrucht zijn geraakt? Hopen op een mooie tp morgen! @theeleut: Ja, dat zou echt verschrikkelijk zijn! Duimen voor een goede uitslag. Vandaag alweer 12 weken, super! En niets mis met na je 30e kinderen krijgen, mijn moeder was ook wat ouder en heeft 2 goede kinderen gekregen! @Mlady: Kan ik me voorstellen, dat het voelt alsof de tijd je door de vingers glipt! Ik hoop echt dat er voor jullie nog kansen zijn! @Wen: Wat snel dat je al wat voelt! Ik herken het gevoel, maar pas na iets van 7 dagen stimuleren. Dus er moet vast veel aan de gang zijn nu bij jullie! Gun jullie een hele bubs eitjes! Balen dat je vriend zo klaagt. Lijkt me lastig, omdat je als vrouw toch echt het meeste doet. @Moes: Wat een super score! Ben wel een beetje jaloers, . Hoe kan het dat je eierstok op je bm ligt? Is dat altijd zo? Of alleen nu? Hoe groot was je grootste follikel? @anneliesje: Kan me voorstellen dat je het niet helemaal kan geloven. Maar je mag er eigenlijk al wel van uit gaan dat het goed gaat komen. Zo meteen alweer 12 weken! Hier fm2 gehad. Helaas zijn er niet heel veel actieve follikels bij gekomen. Maandag 4, nu 7, met 2 extra potentiële. Verder nog iets van 10 kleiner dan 10mm, maar die gaan niets meer doen. Ben eigenlijk wel teleurgesteld, omdat de PGD met 15% kans op een gezonde er nog over heen moet. Maar het ziekenhuis vindt het een mooi resultaat. Vorige keer had ik er ook 7, waar er maar 5 inzaten. Wat zouden jullie doen? En wat waren bij jullie de aantallen? @mannen: Mijn vriend is alleen bij de punctie en eventuele tp aanwezig. Dat vind ik geen probleem. Maar hij doet soms wel heel makkelijk over 'nog een poging'. Dan denk ik wel eens, ja, jij hebt makkelijk praten, maar ik spuit al die hormonen en moet weer vakantie opnemen. Maar hij bedoelt het wel goed, juist om hoop te geven, dat het niet persé op hoeft te houden bij 3xPGD, maar dat we dan nog IVF kunnen doen. En als ik het hem dan uitleg, snapt hij ook wel dat het wat gemakkelijk over kan komen.