Ik was het echt helemaal van plan. Om elke dag na de tp over een zwangerschapstestje heen te piesen en te zien hoe die oploopt. Tot het moment daar was en ik doodsbang was voor teleurstelling. Ik ben kennelijk liever in het ongewisse en vol hoop, dan bekend met een negatieve uitslag en dat ik dan nog moet wachten op ongi. Ik vond mijn vroege mk in februari al hel...
Ja natuurlijk wil je graag een lijntje zien 😁😁 Maar het is pas goed nieuws als-ie blijft oplopen, zelfs na NOD nog. Dus overmorgen weer testen en tot die tijd ziek van de stress! Ik hoop dat je genoeg afleiding hebt dit weekend!!
@patricia: Hoe is het nu met je? Hoe voel je je met je emmy in je buik? @Moes: Balen dat je hoofdpijn en obstipatie hebt! Heb je al medicatie hiertegen geprobeerd? Bij mij werkt magnesiumhydroxide goed. Zondag de punctie zie ik! Spannend! Hier op maandag. Ben je er klaar voor? @Sara: Hoe was de echo? Alles goed? @Girlie: Mooie aantallen heb je liggen! Dat is 13 in totaal! Het kan goed kloppen qua mm's. Mooi dat ze zo gelijk op gaan! Ze groeien vanaf 14 mm gemiddeld 2-3mm per dag. Vandaag nog gevraagd! Hoe voel je je? @rejo: Hoe was je echo voor de cryo tp? @Goldfishie: Balen! Zijn er geen manieren om het op te wekken, . Zal je net zien! Wat zeggen ze er over? @Wen: Balen dat je minder vertrouwen hebt. Probeer het positieve terug te vinden! Er is geen reden waarom het nu weer mis zou gaan. Je gaat er voor! @Anke: Oei, spannend dat je getest hebt! Heb je er een foto van? Dan kunnen we mee kijken! Hier geweldig goed nieuws! Op fm3 waren er ineens 13 follikels te zien, 8 rechts en 5 links. Eentje is helaas al 24mm, dus die gaat niet mee komen. Maandag is de punctie. Morgen de pregnyl. Ik ben er klaar voor, laat die eitjes maar komen! Heb een volle buik en voel de druk goed. Maar gaat nog prima.
Ja apart dat er mogelijk een mini mensje in je buik zit. Sprak hem/haar net al toe van heb je buikhuisje al mooi klaar gemaakt dus zoek maar een mooi plekje voor de komende 8-9 maanden. Hihi. Verder nog steeds veel buikpijn, maagpijn en diarree En moe. Ach ik slak nog ff verder
De echo was goed. Alles was mooi rustig. Dus als t allemaal goed gaat, dan heb ik woensdag de terugplaatsing. Zijn de tijdstippen voor t inbrengen van de Utrogestan bij een cryo terugplaatsing gelijk aan een verse? De gyneacoloog had t over om de 8 uur, maar bij de verse was t om 8:00, 16:00. & 22:00. Anders moet ik elke nacht de wekker zetten
@patricia, wat fijn een 10 cellige ik hoop dat het een plakker is. @Moess en Eva, jezelf nu lekker voorbereiden op de punctie @punctie: ik heb altijd begrepen dat er 36 uur zit tussen de pregynl en de punctie en dat dit aardig nauw komt.
@ rejo - ik weet dat je de utrogestan gelijkmatig over de dag moet verdelen. Een keertje iets later of vroeger kan wel. Ik doe nu om 530 - 1330 - 2130. De katten komen meestal toch tegen 530 voor brokjes.
Die utro maakt niet heel erg uit volgens mij, ik deed als ik wakker werd, voor ik naar bed ging en geschatte moment er precies tussen. Ik zou er geen extra wekkers voor gaan zetten, mijn gevoel zegt dat extra slaap beter is voor je kans dan perfect getimed balletje...
Ik was er ook niet te streng mee. Bij opstaan (wisselt omdat ik onregelmatig werk), tussendoor rond 15.00 en bij naar bed gaan. Het komt niet zo precies. Maar ik zal het maandag nog even navragen voor je.
@Patricia: gefeliciteerd, wat een mooi emmy zeg! Hopelijk blijft het plakken. Doe rustig aan en zorg goed voor jezelf. @Eva: mooi aantal hoor! Dus vanavond Pregnyl en maandag de punctie, spannend weer zeg. Heel veel succes. @Anke: Spannend zeg ! ik heb vanaf 8dpo lich positief getest, dus het kan wel. Heb je nog vanochtend getest? @rejo: utrogestan moet je idd zoveel mogelijk goed verdelen over de dag maar als het om de 7 of 8 uur maakt niet echt uit. @moes: wat balen dat je zo voelt! Heb je bij de vorige poging ook zo last van gehad? Hopelijk wordt het minder. Ik heb gisteren een echo gehad en een intake bij de gynaecoloog, alles zag er goed uit en de metingen klopen met de termijn. Alleen ze heeft heel snel gekeken en ik heb niet eens een foto meegekregen, dat vind ik wel jamer. Gynaecoloog was mij aan het overtuigen dat ik ook bij een verloskundige kan lopen! Maar de ivf arts heeft mij juist naar een gynaecoloog doorverwezen en ze zei toen dat het moet vanwege de traject en zwangerschap diabetes! Nu weet ik dus niet wat ik moet doen!! Wil best wel bij een verloskundige lopen want die neemt meer tijd voor mij maar wil ook graag goed onder controle blijven, we gaan eerst goed overna denken.
@Sara: Fijn dat alles er goed uit zag! Mij raden ze ook aan om bij een eventuele zwangerschap naar een gyn te gaan. Je hebt ook recht op beiden, hè? Dus de gyn voor de standaard echo's en de verloskundige voor de dagelijkse vragen, extra echo's, dat soort dingen. Ik zou even gaan 'shoppen' en kijken wat de beste combi is.
Volgens mij is er tegenwoordig ook iets tussen in. Klinische verloskundige. Misschien is dat een optie? https://www.livive.nl/Over_Livive/wie-doet-wat
@sara: een verloskundige stuurt je toch ook op tijd door als er echt iets is? Wel dijn als er dan meer tijd wordt genomen. Super dat alles goed was. Aan de meiden die aannhet spuiten etc zijn. Is jullie weerstand ook.zo laag. Echt ik heb een pechpoging ofzo. Wondjes die eneens enorm intsteken. Super ontstoken tandvlees... Kan wel weer naar de wc, yes
Bedankt meiden voor de tips, ik krijg de 12 en 20 weken echo's toch op een medische basis ergens anders, dus niet bij mijn vaste gynaecoloog. Dan vraag ik me af wat gaat de gynaecoloog eigenlijk toevoegen?? Kan beter naar een verloskundige en zo als Moess zegt als het niet goed gaat of dat ik toch diabetes weer krijg dan ga ik terug naar de gyna! Moess: ik heb ook heel vaak koortslip gekregen tijdens het prikken, dus kan wel dat je verminderde weerstand krijgt.
@utrogestan: ik deed het echt niet stipt om de 8 uur. Ze gaven ook aan dat het niet zo heel erg nauw kwam (ik deed het altijd bij opstaan rond 6 uur, rond 14 uur en rond 21 uur). @patricia: ik ga duimen dat deze topper zo goed blijft doordelen en zich lekker gaat nestelen. @gyn/vk: ik moet bevallen in het ziekenhuis ivm streptokokken B infectie. Heb daarom voor de gyn gekozen (lekker alles op dezelfde plek).
Ik neem mijn utrogestan vaak rond 8:00/16:00/22:00. Maar dat wil wel een keer verschillen. Bij ons in de kliniek zeiden ze dat de tijden niet heel nauw waren. @patricia fijn dat je een goede terugplaatsing hebt gehad. Qua testen is het heel erg wat je zelf fijn vind. ik heb op de dag van de punctie en terugplaatsing getest en 10 dagen na het zetten van de pregnyl omdat ik wou weten of het uit mijn lichaam was. @moess vervelend dat je zoveel vervelende bijwerkingen van de hormonen hebt. @sara fijn dat de echo goed was. Kan je niet bij beide lopen dan kan je aan de verloskundige al je vragen stellen. @ eva heel veel succes met de punctie. @theeleut bij ons wordt er niet standaard een bloedtest gedaan. Moet op 4-6 testen en als hij dan positief is dan mag ik de kliniek bellen voor een afspraak tussen de 6-8 weken. Ik heb vanochtend weer getest en hij lijkt donkerder te zijn geworden. Gisteren wel redelijk veel gedronken dus was weer niet heel geconcentreerd. Komende dagen blijven we testen om te kijken of hij verder oploopt. Heb de foto bij gevoegd maar weet niet of het voor jullie zichtbaar is. De linkse test is vandaag, die in het midden van gister middag en rechts die van donderdag
Dat ziet er goed uit anke, succes de komende extreem spannende (bonus) wachtweken! Hopelijk blijft de ongi weg en blijft hij oplopen. Ik vond dat echt de spannende tijd van al die jaren, tussen de positieve test op 9 dpo tot de 7 weken echo, brrr. eva fijn van je eitjes, het klinkt goed. sara, zolang het niet nodig is kan je prima naar de verloskundige denk ik. Hier is de medische indicatie zo duidelijk dat er geen twijfel is. Zelfs de gyn heeft het maar eens in de paar jaar.... patricia, ben jij al een beetje aan het opknappen? ik vind het nog steeds heel knap dat je het alleen doet. Ik ben de afgelopen 10 weken zo extreem moe geweest dat werken en op de bank zitten ongeveer het enige was wat ik deed, als je dan ook nog boodschappen en huishouden erbij moet doen, respect hoor!
Vandaag ietsjes beter. Wat meer trek en minder pijn. Maar ben er voorlopig niet. Ik mis nu wel ff een partner die huishouden en boodschappen doet. Morgen komt een vriendin stofzuigen en bed verschonen dat zijn 2 dingen die nu echt niet gaan. Maar wel moeten. Er lopen hier 2 katten rond. Vandaag opgeruimd, de kattenbak, en de vaatwasser in/uit geruimd. En toen was de energie op. Pfff. Hopelijk zet de stijgende lijn zich voort.