Start IVF/ICSI 2016

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Eva90, 15 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. theeleut55

theeleut55 Bekend lid

15 jul 2014
    854
    133
    43
    Ik hoop dat je energie slecht blijft nog een week of 10 ;) en misselijk, darm issues etc.

Wat wensen we elkaar toch veel goeds toe, haha

2. Eva90

Eva90 Bekend lid

12 nov 2015
    642
    1
    18
    NULL
    NULL
    @Moes: Geen last van verminderde weerstand (afkloppen!). Probeer ook wel heel gezond te eten. En misschien gewoon geluk. Vervelend voor jou! Al klaar voor de punctie morgen?

@Anke: Dat ziet er goed uit! Hoeveel dpo zit je nu? Ik zie het oplopen en van de pregnyl kan het niet oplopen. Super!

@theeleut: Wanneer begon jij met testen?

@patricia: Vervelen dat je je nog steeds slecht voelt. Wel fijn dat je hulp krijgt. Vraagje, hoe doe jij het met de kattenbak i.v.m. toxoplasmose?

3. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Er is mij gezegd omdat ik op gegroeid ben met katten dat ik als goed is anti-stoffen al heb. Maar ik gebruik wegwerp handschoenen van de action en was daarna goed mijn handen.

Zeg ik net dat het een beetje beter gaat. Komt om 1630 weer de buik -en maagpijn op zetten. Dus maar weer paracetamol erin. Ik vraag mij af of de huisarts of ziekenhuis er wat aan kan doen. Ben t wel zat onderhand.

4. theeleut55

theeleut55 Bekend lid

15 jul 2014
    854
    133
    43
    Eva ik had op maandag getest en een woensdag punctie, zaterdag tp. Dus 9 dagen na tp denk ik. Het was een bijna onzichtbaar streepje nog. Op de etos huismerk test. Ook die woensdag erna nog heel licht, terwijl vrijdag hcg 217 was.

5. rejo81

rejo81 Lid

11 apr 2016
    47
    0
    6
    NULL
    NULL
    Thanx iedereen.

Gek dat t verschilt per ziekenhuis, maar ben nu wel gerust gesteld als t eens iets later wordt

6. Labmuisje78

Labmuisje78 Actief lid

2 sep 2015
    385
    0
    0
    Hoi Dames

Patricia, spannend, wel gaaf hoor, emmy in je buik.

Anker, ziet er zenuwslopend maar goed uit hoor!

Hier gaat maandag de eerste spuit in mijn buik. Eerst de drcapeptyl.
    Verder heb ik een vraag. Bij meerdere dames lees ik dat ze meer dan een week bezig zijn met stimuleren van de eieren. .... Ze hebben bij mij aangegeven dat ik de 10de met de gonal-f moet beginnen en rond de 17de de punctie waarschijnlijk zal zijn. ... Zelf heb ik altijd een korte cyclus gem 24 dagen, verwachten ze dat mijn eieren vlot op de hormonen reageren? Of is 7 dagen redelijk normaal?
    Liefs labmuisje.

7. Moess

Moess Niet meer actief

He labmuisje, dit verschilt per persoon. Ik heb deze keer 15 dagen gestimuleerd.

8. Wen1977

Wen1977 Bekend lid

28 sep 2015
    933
    146
    43
    @labmuisje Door de decapeptyl heb je geen cyclus meer (tenminste ik mocht zo niet meer tellen van het zh). Op het overzicht van het radboud staat gemiddeld dag 14 na start gonal f de punctie.

9. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Het verschilt per persoon. Ik begon op 10 mei met gonal-f 150 eh. Ze hadden de verwachting dat ik of langer zou moeten spuiten of een hogere dosis. Maar bij de eerste follikel meting bleek er al behoorlijk wat te zitten. Punctie verplaatst naar 24 mei. Vrijdag 20 en zaterdag 21 mei nog lucrin en gonal-f gespoten en zondag de pregnyl. Dus maar 12 dagen gestimuleerd. Vaak maken ze een inschatting op basis van de uitgangsecho en je amh waarde heb ik begrepen.

10. lynole

lynole Fanatiek lid

22 nov 2014
    1.433
    587
    113
    Vrouw
    @labmuisje ik heb 9 dagen hormonen gespoten en op dag 13 de punctie gehad. Wanneer heb jij je 1ste fm meting?

@ eva ik zit vandaag op 11 dpo.

@patricia vervelend dat de klachten nog steeds niet over zijn.

11. Eva90

Eva90 Bekend lid

12 nov 2015
    642
    1
    18
    NULL
    NULL
    @patricia: Hoe voel je je vandaag? Goed dat je het met handschoenen doet. Je kunt je ook laten testen op je immuniteit tegen toxoplasmose. Heb ik gedaan voor dit traject, was helaas negatief. Maar je wil geen eerste infectie oplopen tijdens je zwangerschap. Tussen haakjes, ik heb bij infectieziekten op het RIVM gewerkt, vandaar mijn beroepsdeformatie, ;).

@theeleut: Bedankt voor je antwoord! Ga ik meenemen in dit traject, mits het tot een tp gaat komen natuurlijk. Is weer spannend!

@Labmuisje: Dat verschilt ontzettend per persoon. Stelregel is dat ze de punctie plannen als 3 of meer follikels 17mm of meer zijn. In ieder geval is dat bij ons zo. Ik heb nu 13 dagen gestimuleerd, zit op CD17 ten tijde van de punctie.

@Moes: Succes met de punctie! Laat je weten hoe het is gegaan? Ben benieuwd hoeveel eitjes je hebt! En had jij de laatste dagen ook druk in je buik?

Hier de eerste positieve zwangerschapstest ooit, ;). Natuurlijk van de pregnyl, maar ik wilde even zien waar ik mee zou moeten vergelijken zo. Is natuurlijk spannend of er überhaupt een tp gaat komen door de PGD, maar met 13 eitjes heb ik goede hoop. Heb nu trouwens echt continu een drukkend gevoel in mijn buik. Ik geloof dat ze er uit willen, ;).

12. Labmuisje78

Labmuisje78 Actief lid

2 sep 2015
    385
    0
    0
    Iedereen bedankt voor jullie bevindingen. Ik vond het ook wel heel erg snel om met week de punctie te hebben. Ik ga er rekening mee houden dat het langer gaat duren.
    Mijn startecho heb ik de 7de, en dan zou ik de 10de gonal-f moeten gaan spuiten. .. De AMH is vorige keer pas voor het eerst geprikt. Zelf ben ik dat wel heel erg benieuwd naar. Dit ivm mijn leeftijd maar ook het feit dat mijn moeder met haar 42ste al volledig door de overgang heen was. Dat vind ik nog altijd angstig . Daarom was ik wel blij dat ze dit nu eindelijk prikken. Ben wel benieuwd naar de status van mijn eierstokken...

13. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Spannend Anke.

@patricia: ik zou toch maar even laten testen op toxoplasmose. Hier is mijn vriend (en ook ik) al vanaf jonge leeftijd opgegroeid met katten. Hij had vorig jaar opeens een fikse actieve toxoplasmosebesmetting (mega opgezette lymfeklieren echt heel eng).

Dat terwijl hij is opgegroeid met 2 katten en we al 10 jaar katten fokken (2 nestjes per jaar hebben ongeveer). Het zegt echt niets zei de internist.

Ik ga me dus voor de zekerheid laten testen volgende week. Wil het gewoon zeker weten.
    Daarnaast verschoon ik de kattenbak ook gewoon hoor. Handschoenen aan, direct weggooien en daarna mijn handen wassen

@eva gek he om opeens dat streepje te zien staan.

@punctie: dag 12 na het begin van stimuleren. Volgens mij verschilt het nogal per persoon.

14. Moess

Moess Niet meer actief

De punctie is achter de rug. Vrij heftig en verl bloedverlies. Ik moet nog heel even hier blijven tot het bloeden minder is. Iets vsn 13 follikels aangeprikt waarvan ook een paar kleintjes waar waarschijnlijk geen rijp eitje in zit.

Mijn vriend is nu met de eitjes onderweg naar een ander ziekenhuis. Ik moet minstens hierblijven tot hij terug

15. theeleut55

theeleut55 Bekend lid

15 jul 2014
    854
    133
    43
    Heftig moes, doe rustig aan!

16. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    @ toxoplasmose - misschien vraag ik even om het mee te prikken met het hcg van de week.

@ eva - jij ook een plofkip hihi.

@ moes - heb jij ook onder narcose gehad? En ik had bij de follikelmeting 9 plus een paar kleintjes. Maar 4 dagen later toch 12 eicellen. Ben eigenlijk wel nieuwsgierig hoeveel follikels er uit eindelijk zaten.

Hier nog steeds niet geweldig. Tussen 0.00 en 8.00 uur in 3x tijd weer compleet leeg gelopen. Ik ben het zo zat :'( Ik wil eigenlijk ook geen paracetamol blijven gebruiken. Weet ook niet wat ik er nog meer aan kan doen. Ik drink veel vnl (heet) water of slappe thee. En probeer kleine beetjes tegelijk te eten. En niet te vet/gekruid. In ieder geval geen koorts en gewicht neemt af. Sorry voor mijn gezeur hoor. Ik klaag normaal helemaal niet snel. Maar wil weer gewoon mijn ding doen.

17. Moess

Moess Niet meer actief

Oh wat vervelend patricia. Bananen eten. Witte boterhannen? Heb je het ziekenhuis hierover al gebeld? Zou ik wel even doen...

Wow... er zaten 15 eicellen in. Het was niet voor niks.
    Patricia: ik heb geen narcose gehad

18. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    @moess heftig joh. Knuff

@patricia misschien hap even bellen om te overleggen?

19. Eva90

Eva90 Bekend lid

12 nov 2015
    642
    1
    18
    NULL
    NULL
    @Moes: Wat een heftige ervaring! Hoe kan dat? Wat een boel eitjes zijn er gevonden in je follikels! Betekent dat dat er in een paar follikels meerdere eitjes zaten? Hopelijk zijn ze goed rijp! Arme jij! Neem maar goed rust! En pcm maar geen ibu, dat laatste kan bloedverdunnend werken.

@patricia: Wat vervelend dat je je zo slecht voelt. Heb je al overlegd met het ziekenhuis? Witte rijst eten kan helpen. Dat stopt lekker op. Denk je dat er iets goeds aan het gebeuren is in je lijf dat je daarom zo ziek bent?

20. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    #3960 aicirtap, 29 mei 2016
    Laatst bewerkt: 29 mei 2016
    Ik heb geen idee. Ik stond gisteren en vandaag wel te koren bij het tandenpoetsen. Moet ook niet aan bepaald eten denk dan word ik al misselijk bij de gedachte. En nog steeds enorm moe.

Ze hebben alleen een spoednummer voor werkdagen. Niet voor weekend. En kan de hap bellen maar betwijfel of die wat kan doen of mij verwijst naar het ziekenhuis. Denk dat ik morgen de poli wel ff bel. Een dag overleef ik nog wel hihi.

Deel Deze Pagina