Hoi dames, Spannend voor iedereen weer! Ik ben weer terug van weggeweest. Ik zal het even uitleggen. In februari had ik een positieve zwangerschapstest, helaas had ik bij de eerste echo een leeg vruchtzakje. (In de lijst is er bij mijn naam spontaan een hartje bijgekomen maar die is er dus helaas nooit geweest ) Ik wacht op dit moment op een terugplaatsing in juni. Ik wens jullie allemaal veel succes met de fase waarin jullie nu zitten! PS zou iemand bij willen bijwerken op de lijst? Thx!
Oh en ik moet ook even mijn handtekening bijwerken zie ik best confronterend zo ineens... Meteen aangepast maar kan nu dit bericht niet meer verwijderen
@ olli - wat triest! Hopelijk nu wel een succesvolle poging. @ eva - wat een mooie oogst! Ik duim voor veel gezonde embryootjes. Pijn is weer wat gezakt, maar ben niet pijnvrij. Hopelijk is het niet voor niks. Was alleen de utro vergeten vanmiddag. Kwam er pas om half 7 achter. Dus toen toch maar gedaan en vanavond voor het slapen nog een keer.
Zo de tijd kruipt. ik ben er met mijn hoofd ook niet echt bij merk ik. Blij als mijn vriend zo van het werk eindelijk thuis is. Elkaar al wel een paar keer gebeld vandaag maar dat is toch anders. Vanmiddag ben ik nog teruggebeld met de bloeduitslag de oestradiol om te kijken of het een cyste was of een follikel. Oestradiol was 2200 dus niet hoog, ze weten nu nog niet of het een follikel of cyste is. Op mijn vraag wanneer ze dit dan wel weten was het antwoord: dat merken we bij de punctie wel of deze weg is.... Euh oke??? Ik voel me daar echt net een koe ipv een patiënt. Ik zelf voor deze poging de hoop opgegeven en wil alles afblazen, mijn vriend blijft maar roepen dat hij een goed gevoel heeft en alles wil laten doorgaan. Onder het mom, misschien zijn het er in Duitsland maar 4 en we hebben er nu maar 1 nodig... Twijfel alom, zelf zit ik te denken aan om te vragen naar een uitwijk iui (ik denk niet dat ze er aan mee willen werken) en zal een iui gezien het zaad van mijn vriend weinig effect hebben. Maar dan hebben we iets geprobeerd en zijn alle ongemakken niet voor niets geweest deze ronde. Ik ben nu ook al wat verder met mijn informatie over Duitsland en ik zou daar in juli terecht kunnen.
Volgens mij is dat ook echt heel lastig te zien. Een eiblaas ziet er op een echo over het algemeen uit als de ons welbekende gitzwarte cirkel. Als de follikel gesprongen is, loopt daar nog wat vocht en bloed uit. Meestal verschrompelt-ie na een paar dagen en is het blaasje al snel verdwenen (in elk geval vóór ongi). Soms verschrompelt-ie wel, maar vult-ie zich een beetje met vocht. En gaat dat verdwijnproces wat langzamer. Alles is mogelijk en alles is oké. Je lichaam ruimt het over het algemeen op. Je moet je voorstellen dat zo'n follikel die niet meteen helemaal leegloopt, er eerst uitziet als een troebele cirkel op de echo. Die cirkel wordt steeds minder mooi rond en steeds minder gitzwart. Hij ziet er steeds meer uit als een leeggelopen ballonnetje. Vlak na eisprong (enkele uren erna ofzo) is het op een echo nog niet precies te zien of een eiblaas gitzwart is of troebel. Dat duurt een paar dagen. Ik denk dus dat je dokters echt gelijk hebben. Bij mij was het soms ook lastig te zien. Wel onhandig! @Eva90: is jouw vraag over cystevorming zo ook meteen beantwoord? 😊 Overigens kán een cyste wel blijven groeien en een gevaar worden. Volgens mij gaan ze een ingreep bij je doen alsie groter wordt dan 7cm ofzo. Dan kan het een gevaar worden voor de betreffende eierstok. Heb ik rond mijn 24e ooit gehad. Maar die was net op tijd toch nog verdwenen, ze waren al een ingreep voor me aan het inplannen, pfew... En bij Goldfishie zit er volgens mij permanent 1 van 2cm. Dat is wel een heel stom verhaal. Toch, @Fishie? 😒👎
Heel kort een reactie van mij @ wen ik ben niet overgestapt naar DD of Gent. Maar ben wel door onze hele geschiedenis op het ziekenhuis overgestapt naar nij geertgen. Zij werken samen met Dusseldorf (daar vinden de bevruchtingen plaats en passen ze eventueel assistent hatching toe). Ik vindt aan hun heel fijn dat echt naar je situatie kijken en daar ook je schema op aan passen. Ga morgen reageren op de andere dames.
Hoi Dames, jeetje wat een pagina's om bij te lezen. Hihihi. Ik probeer te reageren op wat ik onthouden heb. De Namen weet ik waarschijnlijk niet meer. Voor Anke, voorzichtig gefeliciteerd. . Zou geweldig zijn! Voor degene die morgen de terugplaatsing krijgt, heel veel succes. Voor Patricia ik hoop dat je snel wat beter voelt. Voor degene die aan het twijfelen is om naar DD te gaan. Succes met de beslissing. Het is een beslissing die jullie als stel samen alleen kunnen maken. Voor degene die minder pijn heeft na de punctie als vorige keer. Fijn voor je! Hopelijk uurs het een goed teken! Ik heb vanochtend de eerste decapeptyl gespoten. Ging prima, geen pijn en geen twijfel erover. Ik had zondag alleen wel heel veel twijfel of de pil z'n werk wel had gedaan. Ik had namelijk al tekenen voor de aankomende menstruatie, wat ook nog prima klopte mijn eigen cyclus. Ik heb vanochtend de fertiliteit verpleegkundige gemailt en kreeg meteen antwoord. De pil die ik slik is en lichte pil en dat ik daar doorheen kom is zeer goed mogelijk. Maar de decapeptyl neemt de pil over en als ik iets bloedverlies krijg is dat mogelijk, maar geen probleem. Dus ik was weer helemaal gerustgesteld. Persoonlijk vind ik het heel fijn om zo met de fertiliteit verpleegkundige te kunnen mailen. Bij welke vraag of wat dan ook, antwoorden ze netjes terug. Iedereen succes voor morgen! Liefs Labmuisje.
Spuit 2, letterlijk niets van gevoeld. Toch wel fijn zo'n strook huid waar geen gevoel meer in zit na de keizersnede van mijn dochter. Hihihi
@Moes: Hoe voel jij je nu? Spannend, wanneer hoor je de bevruchtingen? ik voor 11.00 uur. Ik hoop op 10 bevruchtingen, maar besef ook dat ik dan snel teleurgesteld kan zijn. Vorige keer hadden we een 80%-score. Duimen! Bij mij waren het zoveel blaasjes ineens, hoe kan dat? Ze heeft ze niet eens geteld! @Olli: Welkom terug! Wel balen, je had natuurlijk gehoopt dat het raak was. Hopelijk wordt de cryo tp het! @patricia: Hoe gaat het met je? Is de pijn nog steeds gezakt? Gisteren nog gevraagd van de utro en het komt niet zo precies. Het moet alleen zoveel mogelijk gelijk verdeeld zijn. Ik denk dat een keer vergeten geen kwaad kan. @Wen: Vervelend, die onduidelijkheid en vertwijfeling. Hopelijk kunnen je vriend en jij er een keus in maken. Wanneer zou de punctie zijn? Omdat je follikels al best groot zijn. @Mlady: Bedankt voor je antwoord! Hoe weet jij dit allemaal? Ben je een arts in het dagelijks leven? @Labmuisje: Fijn dat je zo'n kort lijntje hebt met de verpleegkundige! Succes met prikken! Mag je wel in beschadigd weefsel prikken? Kan me voorstellen dat het daar ook minder goed wordt opgenomen. Hier is het in spanning wachten op het telefoontje van de bevruchtingen! Gisteren echt veel pijn gehad. vandaag beter. Lekker rustig aan, veel drinken, pijnstilling, het komt wel goed.
Ik ben een onwijs nieuwsgierig mens. Ik heb dit geleerd door telkens willen begrijpen wat er aan de hand is bij me. Altijd geïnteresseerd doorvragen bij ziekenhuisbezoeken. Ongetwijfeld ga ik bij details kort door de bocht, maar in grote lijnen weet ik dat dat verhaal klopt. In 3 jaar tijd helaas veel te veel over dit alles geleerd... Ik ben webredacteur en wil graag goed zijn in het simpel verwoorden van complexe dingen. Dus thx voor je complimentje 😉👍
@eva: iknweet niet hoe laat ze bellen. Ze hebben dit tegen mijn vriend gezegd in het ziekenhuis waar hij met de eicellen naartoe moest. Ik lag toen nog gigantisch te bloeden hsha.. maar hij komt dan terug met zo'n half verhaal(vd spsnning) maar hij dacht rond 12u. Ik wacht gewoon af Ik ben me er wel van bewust dat hij ook wat kleinere follikels heeft aangeprikt die dus misschien nog niet helemaal rijp waren. Dus wat er dan uitkomt.. heeel spannend. En ja voor ons is het 2 dagen na punctie en voor jullie 1. Het moet ook doordelen he. Dus eigenlijk weet je dan nog niet veel concreet
Ik heb s morgens echt van die menstruatie pijn in mijn buik. En verder nog een zeer ruggetje. Ik wil morgen proberen te werken. Kijk wel hoe het gaat en of ik het vol hou. Verder geen echte symptomen, tepels iets gevoeliger. Maar wat opgezette buik en meer blauwe aderen bij mijn borsten duidt bij mij meestal toch op menstruatie. De kat slaapt nu aldoor op mijn buik ipv op mijn benen, dat deed ze vorig jaar ook toen ik een vroege miskraam had in de wachtweken. Dus ben benieuwd! Nog 2 dagen.
Hier net gebeld door het ziekenhuis. Van de 17 eicellen zijn er 8 goed bevrucht. De verwachting is dat hiervan 90% goed door blijft delen. Er waren er 5 niet rijp, bij 3 is de bevruchting niet gelukt en bij 1 is de deling niet goed gegaan. Het ziekenhuis was erg blij en ik ook. Zeker omdat ze zeggen dat deze 8 een goede verwachting hebben er donderdag bij de analyse en vrijdag bij de eventuele tp ook nog te zijn.
Hoi Eva, Wat een goed aantal, geweldig! Nu hopen dat alles goed blijft delen en dat je een mooie emmy terug krijgt. Verder heb ik geen beschadigde huid waarin ik spuiten. Het is alleen dat de zenuw beschadigd is tijdens de keizersnede en daardoor heb ik in dat stukje huid geen gevoel.