Start IVF/ICSI 2016

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Eva90, 15 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. josykate

josykate Actief lid

4 dec 2015
    167
    5
    18
    @WES Hoe kan dat nou... snik!! Heb even een tijdje met een brok in mijn keel gezeten toen ik je bericht las!! Ongelofelijk Hoe rot jij je moet voelen.. tegelijk begonnen, zelfde ziekenhuis enz.. dan word ik even heel erg aan het denken gezet hoeveel geluk wij hebben gehad en hoeveel pech jullie nu hebben!! Ik heb echt zo gewenst voor je dat het deze keer wel mocht lukken!! Las je berichtje gister avond laat,maar was er echt even stil van.. En heb ik het ook voor het eerst met mijn vriend over gehad, dat ik met jullie schreef de afgelopen tijd en hoeveel ik ook aan jullie heb gehad Door te praten! Ik wens jullie ook niets liever dan een kindje voor jullie allemaal meiden! Wes ik hoop dat het je lukt om sterk te zijn en Door te gaan met de volgende ronde!! Je kunt het!!! Liefs

2. Wes1

Wes1 Actief lid

8 jan 2016
    234
    15
    18
    NULL
    NULL
    Ja het was fijn om hier samen te starten jou. Ik hoop ook met alles dat het ook ons gegund is om een kindje te krijgen. Op dit moment gaat t even wat minder. 2 andere vriendinnen waren ook al erg lang bezig om zwanger te worden, dus we hadden altijd veel aan elkaar in dit traject. Afgelopen weekend hebben we van 1 vriendenstel te horen gekregen dat ze zwanger zijn. En vandaag heb ik t zelfde nieuws ook van mijn andere vriendin gekregen. Ben super blij voor hun. Maar dat t nu niet gelukt is kwam even 3x zo hard aan. Pfff heb t echt even heel moeilijk ermee dit keer. Hoop dat ik me er snel overheen kan zetten. 't voelde altijd alleen alsof je niet de enige was. Dat maakte t wat minder zwaar en erg. Alleen nu in 3 dagen tijd ben ik als enige overgebleven. Wellicht herkennen meer van jullie dit. Hoe ga je daar mee om? Vind t echt even heel lastig. ..

3. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    @Josykate wat een lief berichtje van je!!

Begrijpelijk Patricia, ik herken hoe je het omschrijft. Ik heb ook echt tijd nodig gehad om er weer in te kunnen geloven en ervoor te kunnen gaan. Je moet het toch even een plekje geven... Dikke knuffel meis, houd moed! 😘

4. theeleut55

theeleut55 Bekend lid

15 jul 2014
    854
    133
    43
    Wes ik heb dit ook gehad met mijn beste vriendin, zij is 3 maanden terug bevallen. Ik was heel blij voor haar maar in mijn hoofd had ik de gemeenste gedachten soms, gewoon uit jaloezie.

In het begin heb ik haar een beetje ontlopen. Op een gegeven moment hebben we uitgesproken hoe moeilijk we het beiden vinden. Zij omdat ze het ons ook gunt maar zelf ook blij is en wij omdat we het hen gunnen maar onszelf soms net iets meer. Wij waren ook al een jaar langer bezig.

Op de dag dat zij beviel hadden wij een positieve test. Dus uiteindelijk is het stokje overgedragen.

Als je me vraagt waar ik het meeste moeite mee heb gehad in het traject is het als laatste overblijven en potentieel voor altijd overblijven... van dat idee kan ik nu nog altijd tranen in mijn ogen krijgen.

Dikke knuffel, het is je echt gegund!

5. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    @wes ik heb geen tips. Het is kut en zwaar en oneerlijk en... en....

Neem je tijd. Een pauze van 2 maanden deed mij goed!

6. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Pff 😱 Ja, dat. 😵😥😢

7. Wen1977

Wen1977 Bekend lid

28 sep 2015
    933
    146
    43
    Dames even een vraagje... Voor mijn dpo berekening moet ik de dag van de punctie (=ovulatie) aanhouden??? Dus dag van punctie is dpo1? Vorige week donderdag de punctie gehad, dus ik zou vandaag DPO8 zijn? Ik voel me zo dom maar hier me eigenlijk nooit in verdiept omdat het nog nooit van toepassing is geweest.

Ik werd vanmorgen namelijk om 4 uur wakker met/van een menstruatie-achtige buikkramp.. Tja en eerlijk gezegd slaat de paniek dan toch een beetje toe... Want op de ene site lees ik: innesteling 6 tot 12 dagen na de eisprong (oké zou dus mooi op schema liggen), andere site met een berekening staat weer innesteling zou dinsdag (dag 6?) zijn geweest...
    Ik mis echt een kijkluikje om ze zien wat er binnenin allemaal gebeurt (of juist niet gebeurt)...

8. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    De dag van de punctie is 0 dpo. De afkorting is Days Past Ovulation. De dag na de punctie is 1 dpo. Zo kan je zelf uitrekenen hoeveel dagen na de punctie je zit en wanneer je mag testen. Meestal is dat met 14 dpo, al zegt de gyn vaak 16 dpo.

9. Wen1977

Wen1977 Bekend lid

28 sep 2015
    933
    146
    43
    O geweldig dank je wel! Wij hebben gewoon een briefje meegekregen met wanneer we mogen testen (15 dagen na terugplaatsing), verder heb ik hier eerder niet over nagedacht. Wij "mogen" dus pas 18dpo testen van het zh... Maar gaan sowieso 1 (vaderdag) of 2 dagen eerder testen.

Ook toen we het zelf nog aan het proberen waren zonder mmm speelde dit nooit echt een rol aangezien de kans 0,0001% was dat we zonder mmm zwanger zouden raken.

10. Moess

Moess Niet meer actief

Ik weet niet wat ik moet zeggen wes. Het is heel verdrietig..

Zoals goldfish zegt moet je tellen. Al tellen ze geloof ik meer de dagen na tp

11. rejo81

rejo81 Lid

11 apr 2016
    47
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik ben dan ook wel benieuwd hoe het dan zit met het berekenen als je een cryo tp hebt gehad. Wij hebben de punctie op 3 april gehad. Verse terugplaatsing van 4 cellig embryo op 5 april, wat is mislukt. 2 e embryo wat nog in de race was, is doorgedeeld en op 6 april ingevroren. Deze is op 31 mei uit de vriezer gehaald en op 1 juni tp gehad van een 14 cellige embryo.

De IVF arts zei dat de innesteling al na 2 dagen kon plaats vinden. Maar ik heb tot nu toe nergens last van. Het enige gevoel dat ik heb is menstruatie achtige klachten. En dan vooral de darmen/winderigheid. Vorige keer had ik wat last van de borsten, maar dat heb ik niet eens.

Kan het ook zijn dat de Estradiol dit onderdrukt?

12. Labmuisje78

Labmuisje78 Actief lid

2 sep 2015
    385
    0
    0
    Idd, zo tellen als goldfish zegt. De dag van de punctie is eigenlijk je eisprong. Succes.

Ik heb gisteren bijna de halve dag geslapen. Tussen de middag na ik thuis kwam van werk. S'avonds van 21:00-23:20uur geslapen op de bank en vanaf 00:30-07:00uur.
    En ik moet zeggen, ik zou nu zo weer kunnen slapen. ...
    Hopelijk gaat het vanaf morgen en stukje beter als ik de gonal-foto erbij spuit! Volgens de arts wel, dus dat houden we maar voor ogen. Hihihi

13. Regina1983

Regina1983 Actief lid

15 feb 2016
    196
    0
    16

Ik verwacht hem elk moment man lief is zo juist voor langere tijd weer vertrokken voor zijn werk. Als ik het wordt moet ik bellen en dan aan de pil wat voor pil is nog niet duidelijk ik heb ieder geval de mycrogynon 30 liggen. Ik hoop dat hij gauw door breekt dan kan ik gaan beginnen en dan over 1.5 maand de punctie dan is mijn man er weer.

14. Moess

Moess Niet meer actief

Pff ik ben best gespannen. Ik heb best wel veel krampjes links. Lijkt me geen goed teken. De vorige keer werd ik op dag 15 na punctie ongesteld dat zou dan aankomende maandag zijn. Ik ben echt bang voor de teleurstelling...

15. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    @ moes - kan het geen innesteling zijn?

16. Moess

Moess Niet meer actief

Ja het kan vanalles zijn.. maar ik wil niet hopen omdat ik me niet kan voorstellen dat het ooit lukt. Maar dan ineens denk ik: ik heb wel gewoon een embryo in mn buik dus misschien dan toch?? En dan voel ik meteen de angst voor de teleurstelling

17. girlie12

girlie12 Bekend lid

30 apr 2014
    635
    68
    28
    NULL
    NULL
    Dames.. hoe gaat het wachten. Mij valt het nu nog mee. Veel te doen gehad. Maar pas 4 dagen om... duurt lang ;).

Hebben jullie ook een opgezwollen buik? Probeer echt veel te drinken. Lastig, want drink nooit veel!
    Voel nog niet echt wat, af en toe van die kriebel krampjes.

18. Moess

Moess Niet meer actief

Ik heb ook echt een megabuik gehad. Vandaag wat minder. En ik hou ook niet van veel drinken. Maarja

19. Wen1977

Wen1977 Bekend lid

28 sep 2015
    933
    146
    43
    Ik drink eigenlijk altijd wel altijd veel water (glas gekookt met koud water erbij).

Ik had woensdag lage pijn in de onderrug, donderdag werd ik wakker van menstruatie achtige kramp. En ik blijf ontzettend moe. Ik slaap elke avond minimaal 2 uur op de bank. Verder weinig andere dingen dan ik al had.

Ik moet me zo langzaamaan gaan verdiepen in zwangerschapstesten. Ergens vorige jaar een keertje die van de action gebruikt, ik weet nog wel dat ik ze niet heel fijn vond (wel lekker goedkoop). Iemand een voorkeur voor bepaalde testen en waar je deze tegen een beetje schappelijke prijs kan bestellen?

Gisteren kregen we al bericht over het invriezen .1 van de 2 was goed genoeg:)). Na fm1 zag ik het niet meer zitten en dacht ik echt dat de poging kansloos was. Uiteindelijk waren de aantallen niet heel veel (4 eitjes) maar de uitval is wel minimaal (2 teruggeplaatst en 1 crypto). Al met al toch nog tevreden over deze poging!

20. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    #4240 MLady, 10 jun 2016
    Laatst bewerkt: 10 jun 2016
    @wen wat bedoel jij toch steeds met crypto? Goed gevoel hè, dat je nog een cryo achter de hand hebt? Fijn!

@Goldfishie hoe ging je 1e echo?

@rejo hoe gaat het met jou, nog geen rood/bruinverlies hoop ik!!

@hier nu op 7dpo. Hopelijk woensdag niet ongesteld. Wat is het leven toch dubbel. Gisteren is hubbies oma overleden. We horen net dat woensdag de begrafenis is.

Ik moet het nog even laten landen dat ik nu op de dag van de begrafenis NOD heb...

Deel Deze Pagina