@mlady, waarom heb jij mijn status aangepast aan pauze aangezien we al wel weer hormonen nemen voor onze cryo terugplaatsing? Of doen we niets meer met de status mislukt/wachten op nieuwe ronde? Want dan kunnen we deze net zo goed verwijderen.
@Mlady; dat klinkt goed!! Ik duim voor je! @anoniempje: welkom en succes, laat je goed voorlichten! Het wachtbankje begint langzaam weer een beetje te groeien. We zijn wel toe aan weer wat nieuw roze in de lijst!
meekletsers ivf/icsi 2016 pauze, in traject, wachtbankje, twijfeltest/onzekerheid, mislukt/wachten op nieuwe ronde, zwanger aicirtap: 35 jr, ivf/icsi 1.1, 1e kindje, rijnstate ziekenhuis angeline: 33jr, icsi 1.1, 1e kindje, voorburg (rdgg, diac.) bloemetjes123: 27jr, icsi 1.2 (nog 5 cryo's), 1e kindje, transportkliniek isala zwolle bloempje9080: ?jr, icsi 1.1, 3e kindje, ziekenhuis? danielle1974: 42jr, icsi1, 1e kindje, kinderwunschkliniek ludwigsburg diligo ergo sum: ?jr, ivf 1.3 (nog 2 cryo's), 1e kindje, ziekenhuis? dora26: 28jr, iui4, 1e kindje, leuven eva90: 25 jr, ivf/icsi + pgd 3.1, 1e kindje, mumc girlie12: 31jr, ivf 1.1, 1e kindje, mmc/elisabeth goldfishie: 33 jr, icsi 2.0, 1e kindje, vumc help85: 30 jr, icsi 1.2, 1e kindje, umc ike: 29 jr, icsi 1.1 (2 cryo's), 1e kindje, st. Elisabeth tilburg jipje84: 31 jr, ivf 1.2, 2e kindje (van 1e kindje met 22 weken bevallen en overleden), radboud labmuisje78: 38jr, icsi 1.1, 2e kindje, transportziekenhuis isala zwolle mlady: 36jr, ivf/icsi 1.4 (laatste cryo), 1e kindje, voorburg (rdgg, diac.) moess: 26jr, ivf2.1 (nog 1 cryo), 1e kindje nurrie09: 36jr, ivf1.2 olli (feb ♡: 35jr, icsi 1.1, 1e kindje, slaz/vumc regina1983: 32jr, ivf/icsi 1.1, 2e kindje, vumc rejo81: 34 jr, icsi 2.2, 1e kindje, wilhelmina ziekenhuis assen tess27: 30jr, icsi 5.1 (4 cryo's), 1e kindje, flevo ziekenhuis/vu tesssss (feb ♡): 36jr, icsi 1.1, 2e kindje, voorburg (rdgg, diac.) vlindertje87 (feb ♡): 28 jr, icsi 2.1, 1e kindje, erasmus mc wen1977: 39jr, icsi 2.1 (nog 1 cryo), 1e kindje, radboud wes1: 29jr, icsi 1.1, 1e kindje, meander mc/umc willeke86: 29jr, icsi 4, 1e kindje, dusseldorf (dd) xxliaan: 25jr, icsi, 2.1, 1e kindje, Catharina/St. Elisabeth Tilburg medicatie (op alfabet en eh per dag) help85: Vanaf 4-6 decapeptyl; va 17-6 gonal-f 125 eh labmuisje78: Va 30-05 decapeptyl; va 10-06 gonal-f 225 eh; 21-06 ovitrelle mlady: na ovulatie 2x pregnyl 1500 tbv ondersteuning gele lichaam bij innesteling cryo regina1983:16-6 decapeptyl. 27-6 gonal f 150 eh xxliaan: sinds 22-6 pil afspraken en nod's (op datum) goldfishie: 28-6 punctie Help: 29-6 fm3 goldfishie: 30-6 uitslag bevruchtingen nurrie09: 30-6 testdatum (16-6 cryo tp) mlady: 30-6 LH-piek? Dan dag later controle-fm op ovulatiedag + 2x pregnyl 1500 mee tbv tp cryo 3 (laatste) goldfishie: 1-7 tp (onder voorbehoud) mlady: 3/7 of 4/7 hopelijk tp 3e cryo (laatste) anke1988 : 4-7 echo verloskundige regina1983 4-7 fm1 labmuisje: officiële testdatum. (Waarschijnlijk eerder!) dora26: 12-7 intake ivf lieke86: 14-7 guo sara87 ?-8 guo (afspraak volgt na zomervakantie) zwanger-o-meter ♡ ivf/icsi 2016 (doorgaande zwangerschappen; maand = hartje(s) voor het eerst gehoord) februari: biientjeee ♡, ni1986 ♡, selmaa ♡♡ maart: blossom82 ♡, happy hertje ♡, josykate ♡, theeleut55 ♡ april: sara87 ♡, annneliesje ♡, lieke86 ♡ juni: anke1988 ♡ juli: sta je niet (meer) in bovenstaande lijstjes, maar klets je graag (weer) mee? Pas ze dan aan! om je eigen info erin te zetten: - check of je echt de laatste versie van de lijst hebt - druk op quote onder dat bericht (anders valt de info van anderen er af). - haal [quote + naam] en [/ quote] aan het begin en eind van het bericht weg (anders kun je niet posten). - vul je eigen datums in, hou je aan de volgorde van elk lijstje (zodat het overzichtelijk blijft).
Ik heb je van rood ('mislukt/wachten op nwe ronde') gehaald, toen je zei dat je ongesteld was geworden. Want toen was je nwe ronde begonnen. Ik heb het kennelijk verkeerd begrepen dat je alweer begonnen bent en nu geen pauze neemt, sorry. Hmm ja goed punt. Ik vind dat rood best wel een harde/ negatieve kleur, mislukt is al niet leuk en dan valt dat rood ook nog eens zo op... Maar ik zocht destijds een status voor als je al een negatieve test hebt gedaan en moest wachten op je ongi... Daar is anders geen status voor... Misschien een ander kleurtje? Gelukkig wordt deze rottige status maar weinig gebruikt.... Schietgebedje: vanaf nu alleen nog positieve testen please!
Ja mijn cryo tp's zijn (hier in Voorburg) telkens in eigen cyclus. Als ondersteuning nodig is bij de innesteling, na punctie of als je lichaam het zelf gewoon niet goed kan, zijn er 2 opties. Of die utrobollen, of een paar keer pregnyl 1500. In Voorburg geven ze dus de voorkeur aan pregnyl tov utrogestan. Normaal gesproken is er bij een cryo tp in eigen cyclus geen ondersteuning nodig, maar op mijn verzoek nu dus een uitzondering. En ja..... Ik vertrouw erop dat @Labmuisje me wil helpen met het uitrekenen wanneer alle pregnyl uit mijn lijf is?? Maar ik verwacht dat het ziekenhuis zal zeggen '7 dagen na de laatste pregnylspuit' want dat is namelijk precies 14dpo en de beoogde lf-lengte nu ik die pregnyl ga spuiten deze maand... Ik zou zó graag met een zwangere buik 3 weken op vakantie gaan, volgende maand!! ❤ Maar ja, dat willen we allemaal! Ik hou mijn beide beentjes nog even op de grond 😉
Dankjewel voor het warme welkom meiden . Mlady: tijdens ovulatie inductie heb ik Menopur gespoten om eitjes te laten rijpen. Met controle echo's en bloedprikken op oestradiol en lh keken ze dan of ze groot genoeg waren. Als dit zo was, spoot ik pregnyl en dan moest ik een week later op progesteron laten prikken om te bepalen of de eisprong was geweest. Dit was bij mij dus altijd te laag, terwijl er wel grote follikels te zien waren. Ik zit in het twee steden ziekenhuis in Tilburg. Nu voor ivf moeten we naar het Elisabeth ziekenhuis in Tilburg. Wel dezelfde gynaecoloog gelukkig. Want inderdaad, ze is heel lief en legt alles heel goed uit. Doet ook echt haar best om ons te helpen. Heel fijn in zo'n traject!! Ik ben dus al wel bekend met spuiten, maar ben toch wel benieuwd naar de afspraak van donderdag. En natuurlijk het meest spannend is, of mijn eitjes goed zijn. Dus spannende tijd. Ik lees over pregnyl en utrobollen. Kan iemand uitleggen wat het verschil is in werking? Lees dat er een aantal meiden op het wachtbankje zitten. Ik duim mee voor een positief resultaat!
Nou, inderdaad spannend! Ook of er in je follikels überhaupt eitjes zitten? Of is dat wel zeker? Jeeminee....... Volgens mij is er geen verschil in de werking tussen utrogestan en Pregnyl 1500. Wel in de BIJwerkingen, als ik de utrogebruiksters zo lees... Voor de duidelijkheid: het gaat dan altijd om lage hoeveelheden pregnyl. Pregnyl om eisprong op te wekken is altijd 5000 of 10000.
Dankjewel voor de uitleg Mlady. Ga donderdag horen wat ik moet gaan gebruiken. Bij mij hebben ze AMH gemeten en dit was goed. Ook maak ik steeds genoeg Oestradiol aan. De verwachting is dat er wel eitjes zijn dus, maar ze willen de kwaliteit beoordelen. Maar dat is altijd als je ivf hebt toch?
O wat fijn dat dat dan al zeker is! Ja na de punctie nemen ze de afgenomen vloeistof mee naar het lab (of als je een transportkliniek hebt gekozen dan moet je het zelf naar het andere ziekenhuis brengen) en krijg je te horen hoeveel goeie eitjes er zijn aangetroffen. De volgende dagen krijg je te horen of er bevruchtingen zijn en hoe het daarmee gaat.
Oeh spannend weer he! Jouw FM was goed las ik net! Goed nieuws! Gebruik jij geen Ovitrelle of iets om zeker te Weten dat er een eisprong plaats vindt? Ik moet morgen vroeg bellen om te horen hoe het ontdooien is gegaan en dan hopelijk s middags terugplaatsing! Spakkend labmuisje, ik duim voor je! Goldfishie morgen punctie als ik me niet vergis. Succes! Allemaal spannende stappen weer!
Vanmiddag gebeld met ziekenhuis. Mag morgen meteen komen voor echo. Assistente dacht dat we meteen door mochten. Dus ze plande meten echo in. Kunnen we met de arts overleggen hoe en wat. Maar ze dacht dat gewoon door gaan geen probleem was, ivm de endometriose. Die had ik niet aan zien komen. Maar het geeft een heerlijk gevoel!! We zijn er allebei blij mee! Hopelijk morgen geen tegenvaller bij de arts. Dus ben nog maar niet al te blij. __________________
@ girlie - ik had 2 opties of 2x menstureren en dan in natuurlijke cyclus dus de cryo tp. Of een maand lucrin (depot) en dan medicatie om baarmoederslijmvlies op te bouwen en dan nog iets voor de 2de helft van de cyclus. Aangezien laatste optie veel meer hormonen is hebben ze liever de eerste optie. Ik ben van hun kunde uit gegaan. Wel apart vond ik dat ze voor de tp bleven roepen je mag niet menstrueren. Moet jij wel een rustmaand houden of niet?
Succes straks girlie!! Duimduimduimduim... Goed dat je dit even vraagt Regina, want als je bij de punctie een pijnstiller zoals morfine krijgt, dan mag je die dag niet meer een auto besturen! Heb je geen informatiebrochure van je ziekenhuis gekregen? Daar moet het ook in staan. Dus als je écht geen vervoer kunt regelen via partner/familie/vrienden, dan zou ik een taxi bestellen. Ik hoop voor je dat je iemand vindt die je thuis kan brengen en je even een beetje kan vertroetelen bij thuiskomst!!
Regina bij ons is meerdere keren nadrukkelijk gezegd dat ik niet zelf auto mocht rijden. Ik zou de punctie niet alleen doen. Bij mij viel het mee maar sommige vrouwen hebben echt veel pijn en dan is het fijn als er iemand is om je te steunen. Mijn man was mee (is met alle afspraken mee geweest) en mijn ouders waren mee ivm het vervoer. Mijn man was bij de punctie aanwezig. Ik vond het heel fijn dat mijn man erbij was, ook was het voor ons allebei fijn om naderhand met mijn ouders te kunnen praten.
Rigina ik zou toch echt iemand proberen te regelen die je kent hoor! Want ik heb er echt last van gehad en was heel erg blij dat man lief erbij was..alleen had ik het niet gekunt vond het ook doodeng omdat je niet wist wat je kon verwachten. Maar moet er de dag van de punctie ook niet het zaad worden ingeleverd? Wij moesten ook samen komen. Ik heb ook tegen overstimulatie aangezeten en kon erna 2 weken niets! Maar bij iedereen is het anders. Maar ik zou het risico niet nemen. Succes hopelijk vind je iemand en in ergste geval een taxi regelen zoals Mlady zegt.
@Regina: eens met Mlady, hier moet je inderdaad wel iets voor regelen. Ook als je geen morfine krijgt is het niet verstandig om te rijden. Er kunnen zich ook andere complicaties voordoen (pijn, overstimulatie) waardoor je niet alleen terug kan. Heb je wel iemand die je kan helpen waar nodig in de dagen na de punctie? Zelf had ik dat wel echt nodig. Maar het verschilt per persoon, je weet het gewoon niet vooraf. Ik lees nog altijd mee in dit topic, sommigen kennen me misschien nog van helemaal in het begin. Ik zie dat het hier alweer een tijdje rustig is qua nieuwe zwangeren. Ik blijf voor jullie duimen dames!
@ Regina: inderdaad niet alleen gaan. Je mag sowieso zelf niet auto rijden, maar het is ook heel erg fijn als er iemand bij de punctie aanwezig is. Heel vaak gaat het goed, maar bij mij was het echt een hel en was daarom extra blij dat mijn man mee was. Heel veel succes vandaag! @ appeltje: wat leuk dat je weer eens langs komt. Alweer 23 weken zie ik! Wauw wat goed! Hoe gaat het verder?
Lieve forumgenootjes, Allereerst dankjewel voor jullie steun en lieve reacties! Ik ben er even tussenuit geweest om ons slechte nieuws te verwerken. We nemen nu pauze en wat meer afstand van alles. Dat betekent ook het forum. En dit topic. Excuses dat ik de afgelopen weken niet gereageerd heb. Dit zal de komende tijd even zo blijven. Wij gaan het traject weer in in oktober/november. Dan zal ik me ook weer bij jullie aansluiten als het mag. In de tussentijd lekker geen hormonen aan mijn lijf. Desalniettemin leef ik met jullie mee! Succes, sterkte en veel geluk! Liefs, Eva.