Start IVF/ICSI 2016

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Eva90, 15 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Ja, ik lig nu lekker op de bank. Ga heel rustig aan doen. Ben eerder heel erg benieuwd naar morgen.

2. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Ik ook! Word je gebeld of bel je zelf? En hoelaat ongeveer?

En hoe is je lief eronder?

3. Regina1983

Regina1983 Actief lid

15 feb 2016
    196
    0
    16
    @goldfishie Wat goed en wat een hoop :D super (Y)

Doen ze in het weekend eigelijk ook puncties bij het vu? moest je bij de poli die punctie laten doen of ivf centrum?
    Hoop dat je snel opknapt x

4. Regina1983

Regina1983 Actief lid

15 feb 2016
    196
    0
    16
    Ik heb zitten denken wie er dan met me mee kan gaan maar me vriendinnen die het weten van ivf werken of zijn met vakantie. We hebben het tegen bijna niemand gezegd omdat met de iui wisten wel veel mensen het me steeds gevraagd werd ennn?! ben je nou al eens zwanger?!!!
    Uhhh neeij en al was ik dat wel kom ik daar zelf wel mee dus vandaar bewust gekozen de ivf stil te houden.

5. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    @ regina - een vriendin van mij is ook mee gegaan met mij en heeft vrij gevraagd. En je kan ze toch ook gewoon eerst vragen. Nee heb je ja kan je krijgen. :)

@ goldfish - ik duim voor veel succesvolle dates tussen de eitjes en de zaadjes! En dat er maar een topembryo over een paar dagen terug in de buik komt. Ik duim!

@ mlady - spannend! is jouw laatste cryo toch? En wat betreft cyclus die is bij mij juist verandert toen ik 2 jaar terug begon. Hij was keurig 28 dagen. Nu varieert het tussen 26 en 29 dagen, met heel soms een uitschieter naar boven of beneden. En ik begin al 4 dagen vooraf de vloeien bruin/roze/rood.

6. Regina1983

Regina1983 Actief lid

15 feb 2016
    196
    0
    16
    Ik heb zo juist mijn vriendin gevraagd en die zei gelijk natuurlijk ga ik met je mee ben je toch een tut dat je daar aan twijfeld maar ze woont een uur rijden van mij vandaan niet echt naast de deur zeg maar (maar ik weet daat als ik haar nodig heb ze er altijd voor me is maar toch ;) ) het maakt haar niks uit ze wil er voor me zijn daar ben je vriendinnen voor zegt ze dus ik ben momenteel mega blij :D

7. Olli

Olli Lid

1 mrt 2015
    97
    69
    18
    @Eva goed om even iets van je te horen! Kan me voorstellen dat jullie even een pauze nemen. Neem jullie tijd om weer op te laden! Sterkte!
    @goldfishie wauw wat een hoop eitjes! Fijn! Hopelijk heel veel goede bevruchtingen
    @appeltje wauw 23 weken alweer! En een meisje whooee 💕
    @hier vandaag terugplaatsing van een 'heel goede blastocyste' deze
    Was gister goed ontdooit en mooi doorgedeeld en helemaal klaar om te worden teruggeplaatst, spannend dus!

8. Olli

Olli Lid

1 mrt 2015
    97
    69
    18
    meekletsers ivf/icsi 2016
    pauze, in traject, wachtbankje, twijfeltest/onzekerheid, mislukt/wachten op nieuwe ronde, zwanger

aicirtap: 35 jr, ivf/icsi 1.1, 1e kindje, rijnstate ziekenhuis
    angeline: 33jr, icsi 1.1, 1e kindje, voorburg (rdgg, diac.)
    bloemetjes123: 27jr, icsi 1.2 (nog 5 cryo's), 1e kindje, transportkliniek isala zwolle
    bloempje9080: ?jr, icsi 1.1, 3e kindje, ziekenhuis?
    danielle1974: 42jr, icsi1, 1e kindje, kinderwunschkliniek ludwigsburg
    diligo ergo sum: ?jr, ivf 1.3 (nog 2 cryo's), 1e kindje, ziekenhuis?
    dora26: 28jr, iui4, 1e kindje, leuven
    eva90: 25 jr, ivf/icsi + pgd 3.1, 1e kindje, mumc (pauze tot oktober/november)
    girlie12: 31jr, ivf 1.1, 1e kindje, mmc/elisabeth
    goldfishie: 33 jr, icsi 2.0, 1e kindje, vumc
    help85: 30 jr, icsi 1.2, 1e kindje, umc
    ike: 29 jr, icsi 1.1 (2 cryo's), 1e kindje, st. Elisabeth tilburg
    jipje84: 31 jr, ivf 1.2, 2e kindje (van 1e kindje met 22 weken bevallen en overleden), radboud
    labmuisje78: 38jr, icsi 1.1, 2e kindje, transportziekenhuis isala zwolle
    mlady: 36jr, ivf/icsi 1.4 (laatste cryo), 1e kindje, voorburg (rdgg, diac.)
    moess: 26jr, ivf2.1 (nog 1 cryo), 1e kindje
    nurrie09: 36jr, ivf1.2
    olli: 35jr, icsi 1.1, 1e kindje, slaz/vumc
    regina1983: 32jr, ivf/icsi 1.1, 2e kindje, vumc
    rejo81: 34 jr, icsi 2.2, 1e kindje, wilhelmina ziekenhuis assen
    tess27: 30jr, icsi 5.1 (4 cryo's), 1e kindje, flevo ziekenhuis/vu
    tesssss (feb ♡): 36jr, icsi 1.1, 2e kindje, voorburg (rdgg, diac.)
    vlindertje87 (feb ♡): 28 jr, icsi 2.1, 1e kindje, erasmus mc
    wen1977: 39jr, icsi 2.1 (nog 1 cryo), 1e kindje, radboud
    wes1: 29jr, icsi 1.1, 1e kindje, meander mc/umc
    willeke86: 29jr, icsi 4, 1e kindje, dusseldorf (dd)
    xxliaan: 25jr, icsi, 2.1, 1e kindje, Catharina/St. Elisabeth Tilburg

medicatie (op alfabet en eh per dag)
    help85: Vanaf 4-6 decapeptyl; va 17-6 gonal-f 125 eh
    labmuisje78: Va 30-05 decapeptyl; va 10-06 gonal-f 225 eh; 21-06 ovitrelle
    mlady: na ovulatie 2x pregnyl 1500 tbv ondersteuning gele lichaam bij innesteling cryo
    regina1983:16-6 decapeptyl. 27-6 gonal f 150 eh
    xxliaan: sinds 22-6 pil

afspraken en nod's (op datum)
    goldfishie: 28-6 punctie
    Help: 29-6 fm3
    goldfishie: 30-6 uitslag bevruchtingen
    nurrie09: 30-6 testdatum (16-6 cryo tp)
    mlady: 30-6 LH-piek? Dan dag later controle-fm op ovulatiedag + 2x pregnyl 1500 mee tbv tp cryo 3 (laatste)
    goldfishie: 1-7 tp (onder voorbehoud)
    mlady: 3/7 of 4/7 hopelijk tp 3e cryo (laatste)
    anke1988 : 4-7 echo verloskundige
    regina1983 4-7 fm1
    labmuisje: officiële testdatum. (Waarschijnlijk eerder!)
    dora26: 12-7 intake ivf
    olli: 12-7 officiële testdatum
    lieke86: 14-7 guo
    sara87 ?-8 guo (afspraak volgt na zomervakantie)

zwanger-o-meter ♡ ivf/icsi 2016
    (doorgaande zwangerschappen; maand = hartje(s) voor het eerst gehoord)

februari: biientjeee ♡, ni1986 ♡, selmaa ♡♡
    maart: blossom82 ♡, happy hertje ♡, josykate ♡, theeleut55 ♡
    april: sara87 ♡, annneliesje ♡, lieke86 ♡
    juni: anke1988 ♡
    juli:

sta je niet (meer) in bovenstaande lijstjes, maar klets je graag (weer) mee? Pas ze dan aan!

om je eigen info erin te zetten:
    - check of je echt de laatste versie van de lijst hebt
    - druk op quote onder dat bericht (anders valt de info van anderen er af).
    - haal [quote + naam] en [/ quote] aan het begin en eind van het bericht weg (anders kun je niet posten).
    - vul je eigen datums in, hou je aan de volgorde van elk lijstje (zodat het overzichtelijk blijft).

9. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    @Regina wat fijn! Daarom zeggen ze in het Engels toch ook 'a friend in need is a friend indeed', of in het NL ook wel 'in nood leert men zijn vrienden kennen'. Geweldig zo'n vriendin!!!

Ik ben in de loop van dit traject ook heel wat vrienden kwijtgeraakt. Heel oppervlakkige, die alleen aan zichzelf denken... Best spijtig, maar uiteindelijk ben die nu liever kwijt dan rijk!

Ja... Mocht deze niet slagen dan zijn we volgende maand (sowieso) 3 weken op vakantie. En dan kijken we even of we direct daarna of de maand erop voor IVF 2.0 gaan. Overigens dan voor ons geen 50/50 IVF/ICSI meer, omdat alle IVF-bevruchtingen succesvol waren. Deze laatste cryo is nog een ICSI-embryo.

10. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Goed nieuws, je bent pupo! (Pregnant until proven otherwise) :D

Kon je lief bij de tp aanwezig zijn? En hebben jullie nu nog cryo's, Olli?

11. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    @ mlady - lekker vooruitzicht vakantie.

Ik wil eigenlijk als ivf 1 geen resultaat oplevert verdere bloedonderzoeken. Hopelijk staat ziekenhuis daar achter. Wil gewoon zeker weten dat er niks mis is. En ik ben nu toch door eigen risico. Weet ook niet of ik weer eerst lucrin moet voor ik verder mag.

12. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Mlady: ik word morgen voor 12 uur gebeld, superspannend!!

13. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    @Goldfishie: Wat een mooie score zeg! Doe nu maar lekker rustig aan en hopelijk morgen nog meer mooi nieuws!

Ik heb deze namiddag nog telefoon gehad van mijn dokter en mag mijn pil wat korter nemen, zo zou ik nog een cyclus 'niets' kunnen nemen voor we met ivf starten in augustus. Blijkbaar mag ik de hele maand niks van hormonen of zelfs geen pil nemen. Vreemd, want dacht dat ze dat wel meer deden. Maar goed, dan zit ik weer ongeveer 'op schema' en gaan we in augustus gewoon door. Lijkt nog heel lang op dit moment, hopelijk kunnen we snel door.

Sorry dat ik nog niet zo hard op persoonlijke vragen/verhalen antwoord, ik moet iedereen en zijn verhaal nog een beetje leren kennen!

14. Regina1983

Regina1983 Actief lid

15 feb 2016
    196
    0
    16

Ik gebruik al 7.5 jaar geen pil meer tot ik ivf ging starten moest ik opeens weer aan de pil. Snap ook niet waarom dat is.

15. lynole

lynole Fanatiek lid

22 nov 2014
    1.433
    587
    113
    Vrouw
    @regina bij een behandeling moet je in het lange protocol de pil slokken. Dit is vooral omdat het voor het ziekenhuis beter te plannen is.

@goldfishie wat een mooie score. Hopelijk gaan ze goed delen.

@patricia hopelijk willen ze extra onderzoek doen, ben benieuwd of daar wat uit naar voren komt.

@olli ik ga voor je duimen.

16. Help85

Help85 Fanatiek lid

23 feb 2015
    2.005
    1
    36
    Spannend goldfish, ik ga voor je duimen morgen!!

17. Wen1977

Wen1977 Bekend lid

28 sep 2015
    933
    146
    43
    Tja voor de zorgverzekeraar is het een poging als de punctie geslaagd is. Als je dan doorvraagt wat is een geslaagde punctie hebben ze geen antwoord. Dus hier ben ik nog over in conclaaf.

18. Help85

Help85 Fanatiek lid

23 feb 2015
    2.005
    1
    36
    Zenuwachtig!!!! Hoop zo op een go! #aanhetwachtenindewachtkamer

19. Labmuisje78

Labmuisje78 Actief lid

2 sep 2015
    385
    0
    0
    Hallo dames, wat spannend allemaal weer.

@Regina blij dat je vervoer hebt. Voor mij was zelfs ov geen optie geweest. Ik was nog zo grochy dat ik niet zeker op mijn benen stond. Mijn vriend heeft me met de rolstoel naar de auto gebracht. Ik durfde het niet aan om te lopen. Het hoeft niet bij iedereen zo te gaan. Tevens zou je qua verzekering compleet niet verzekerd zijn als je toch gaat rijden. Krijg je een ongeluk draai je zelf voor alle kosten op en dan bedoel ik ook echt alle!

@goldfish wat een geweldige aantallen, doe het rustig aan en laat je verwennen.

@Olli gefeliciteerd met de mooie embryo. Gaan we samen hopen dat ze blijven zitten?!

@me ik heb last van mijn bekken. Dit komt blijkbaar van de utrobollen dit is progesteron en later in een zwangerschap gaat de placenta progesteron aanmaken om het bekken soepel te maken. .... alleen gebeurt dit nu al bij mij door de utrobollen. Als deze emmy blijft plakken dan ga ik gelijk met fysiotherapie beginnen. Persoonlijk verwacht ik dat het weer over gaat als ik met de utrobollen stop, maar dan kan ik in die tussen tijd mijn spieren sterker maken tot de placenta de progesteron gaat aanmaken. Hopelijk ben ik dan voor...
    En verder wil ik van alles voelen en hoop ik zo dat de emmy inmiddels een plekje heeft gevonden waar het zich lekker voelt en zich daar gaat innestelen. ... zou nu zo rond deze dagen moeten zijn. ..

20. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    Goede morgen meiden,

mag ik me bij jullie voegen?
    Afgelopen maandag hebben we een start gemaakt richting ons nieuwe "avontuur".
    Even in het kort mijn verhaal, ik heb al twee kids die ontstaan zijn op de natuurlijke manier de eerste was het na 9 rondes raak en bij de tweede meteen de eerste keer. Inmiddels zijn we al 5 jaar bezig voor nummertje 3 maar dit wilt niet lukken, 11 iui's verder zonder positief resultaat. Uiteindelijk hebben we toch de knoop door gehakt en willen we nog ivf/icsi gaan proberen, in ons geval zal het voor 95% zeker icsi worden of de zwemmertje moeten op de dag van de punctie ineens super presteren en dus ver boven verwachting zijn. We vinden het erg spannend allemaal .

We krijgt overigens vaak commentaar als we zeggen dat we nog een wens hebben voor een derde kindje en vele begrijpen dan ook de mmm niet. Vele zeggen je hebt al twee gezonde kids, klopt en daar prijzen we ons zeer gelukkig mee, twee jaar geleden ging iui ons zelfs te ver laat staan icsi. Maar naar veel overleggen met de artsen en de grote van onze wens willen het het toch proberen. Mocht het alsnog niet lukken dan weten we wel dat we alles geprobeerd hebben. Bij ons is trouwens de kans om op de gewone manier zwanger te worden vrijwel nihil, de gyn zei al dat we van geluk konden spreken dat we zo vroeg aan kinderen begonnen zijn (ik was 20 bij de eerste).

Ps: ik zal proberen vanaf heel mee te lezen en te reageren

Deel Deze Pagina