Start IVF/ICSI 2016

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Eva90, 15 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Regina1983

Regina1983 Actief lid

15 feb 2016
    196
    0
    16

Nee nog steeds niet zo vreemd ik zou een brief krijgen maar duurt wel erg lang ben ook heeeeel benieuwd zit elke dag naar buiten te loeren of ik de postbode al aan zie komen had die brief al lang al verwacht maar zo dra ik hem heb laat ik het even weten.

ga nu je link even lezen :D

2. Lizzy8504

Lizzy8504 Lid

19 jul 2016
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen Dames,

Ook ik kom me hier aanmelden. Wij zijn sinds vorig jaar bezig om proberen zwanger te raken. En het is 2x gelukt echter 2x een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Sindsdien raak ik niet meer zwanger en heb ik erg last van Endrimetiose en verklevingen. Daarbij komt dat ik ook nog maar 1 eileider heb en de ander is geopereerd. Het ziekenhuis waar ik liep heeft veel fouten gemaakt en wou ons verder aan ons lot overlaten. Vervolgens hebben we een second opinion gevraagd en afgelopen maandag was dan daar de afspraak. En na 5 minuten in het gesprek kregen we het verlossende woord dat ook wij aan IVF mogen gaan beginnen. Eindelijk een arts die weet wat je doormaakt. 23 augustus hebben we dan een voorlichtingsavond. Want ik heb er totaal geen weet van. En 5 september eindelijke de vervolgafspraak. Dus mochten jullie informatie voor me hebben heel graag :D
    Ik ben echt blij dat dit bestaat, want lees ook van sommige dat je het gevoel heb alleen te staan en dat voel ik ook wel zo. En als ik jullie dan zo zie schrijven denk ik jaa wat heerlijk dat je het met mekaar erover kan hebben.

3. Help85

Help85 Fanatiek lid

23 feb 2015
    2.005
    1
    36
    @Lizzy: jeetje wat een verhaal, als je vragen heb stel ze gewoon. Er zijn zat dames met (helaas) veel ervaring in de hele IVF/ICSI molen.

@regina: ik had mijn eerste poging overstimulatie die voor de punctie al zo erg was dat het te riskant was om punctie te laten uitvoeren. Bij overstimulatie kan je vocht in je bloed krijgen waardoor die stroperig wordt. In het zkh vertelde ze mij dat er jaarlijks 5 vrouwen aan overlijden zelfs. Als ze je wel punctie laten onder gaan moet je HCG spuiten waardoor overstimulatie weer kan toenemen / ontstaan.

Daarom prikken ze bij ons je oestradiol gehalte voor punctie. Bij mij was die de eerste keer 17.000 terwijl die max 14.000 mag zijn

4. Lizzy8504

Lizzy8504 Lid

19 jul 2016
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Help85 dank je wel jaa zal veel informatie nodig hebben ;). Maar inderdaad tis wel heel erg fijn zo.

5. Regina1983

Regina1983 Actief lid

15 feb 2016
    196
    0
    16

17.000 WOW :$ Ik keek net in me online dossier en mijn waarde was nog net geen 7000 is echt een mega verschil van 10000.

Hoe voel je je verder trouwens :D kan je het al een beetje bevatten? Raar idee ook he? dat je de hele behandeling en tijdrovende dingen niet meer hoeft te doen? Het voelde voor mij toen zo vrij. Ik hoop dat het deze keer eindelijk gelukt is soms denk ik wel eens dat beter pause had kunnen nemen tussen iui en ivf had misschien beter even me koppie rust kunnen geven. Maar die ivf ging allemaal zo snel nog 5 dagen en dan weet ik al of het gelukt is of niet.

6. Regina1983

Regina1983 Actief lid

15 feb 2016
    196
    0
    16
    Welkom lizzy8504

7. Lizzy8504

Lizzy8504 Lid

19 jul 2016
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Regina1983 dank je wel. :)
    Klopt het dat jij bezig ben met IVF? En zo ja hoelang duurt zoiets met hormonen spuiten voordat je voor de punctie mag gaan?

8. Regina1983

Regina1983 Actief lid

15 feb 2016
    196
    0
    16
    Ja dat klopt ik zit nu op het wachtbankje. 26 juli moet ik bloed laten prikken om te kijken of ik zwanger ben.
    Ik heb eerst 2 weken primolut geslikt toen werd ik ongesteld en kon ik beginnen met prikken ik begon met decapetil voor het tegen houden van de eisprong daarna op cyclys dag 3 begonnen met het stimuleren met gonal-F dit heb ik tot cyclus dag 14 gedaan dus 2 prikken per dag toen heb ik dag later de ovitrelle gespoten en 2 dagen later de pucntie weer 3 dagen verder de terug plaatsing en toen was het wachten op 14 juli begonnen.

9. Help85

Help85 Fanatiek lid

23 feb 2015
    2.005
    1
    36
    Ik moet zeggen dat wij tussen de 2e gestaakte poging en deze poging ook express wat rust hebben genomen. We waren zo druk met andere dingen als verhuizen, trouwen etc. Toen de terugplaatsing gedaan was zei ik nog tegen mijn man; de baby heeft gewacht tot het rustig was in ons leven en alles op de rit is zodat alle aandacht aan hem/haar uit kan gaan, en voila zwanger. Kan toeval zijn maar geloof best dat het goed moet zitten in je lichaam en hoofd en rust moet hebben. Heb ook veel yoga gedaan wat goed helpt.

Voel me verder best goed, kan het nog nauwelijks bevatten en ben blij als de eerste echo is geweest dat je dan toch soort bevestiging heb. Ik ben alleen moe en heb last van diarree... maar verder hoor je me niet!

10. Regina1983

Regina1983 Actief lid

15 feb 2016
    196
    0
    16
    Bij mijn zoontje waren we 4 jaar bezig we waren net getrouwd en nog geen 3 maanden later raakte ik zwanger ;) Dus kan best kloppen inderdaad wat je zegt zo dra de rust terug is gaat het misschien beter.
    Wat vervelend dat je diaree hebt :( wel goed blijven drinken dan he! vooral met dit weer.

11. Lizzy8504

Lizzy8504 Lid

19 jul 2016
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oohh wat spannend zeg.. Hoe voel je eigen?
    Oohh dat valt opzich dan wel mee denk ik of niet? Is het spuiten erg?

12. Regina1983

Regina1983 Actief lid

15 feb 2016
    196
    0
    16
    Zo juiste de post gekregen.

Er zijn 8 embryo's ingevroren in 7 rietjes :D

13. Regina1983

Regina1983 Actief lid

15 feb 2016
    196
    0
    16
    In het begin kreeg ik echt een opgezette buik van de decapeptyl zijn nare naalden die zijn vaak bot de gonal f valt reuze mee.
    Ik voel me vandaag goed :D alleen merk ik dat me buik nog steeds opgezet is van de punctie en me eierstokken nog beetje geiriteerd aan voelen. Maar goed is niks aan te doen moet gewoon veel blijven drinken :)
    Verder geen klagen ;)

14. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Ik ben jaloers op je aantal cryo's! Ik zie bij sommigen dat ze veel hebben maar dan vraag ik mij af of daar ook minder goede bij zaten.

@ regina - ik had 22 juli in mijn hoofd met testen. Haha.

Ik ben weer begonnen met ovulatietesten. Gebruik clearblue. Ik vind het al goed uit zien. Dus hopelijk ziet het er morgen ook goed uit op de echo.

15. Regina1983

Regina1983 Actief lid

15 feb 2016
    196
    0
    16
    #4975 Regina1983, 21 jul 2016
    Laatst bewerkt: 21 jul 2016
    Volgens mij als er een minder goede bij zit doen ze ze bij elkaar in 1 rietje als ik het goed begrepen had.
    En als je echo goed is krijg je dan 1 dezer dagen de tp? Hoe was jou oogst dan? en hoevel cryo's heb je nu nog over?

Hihi nee was het maar de 22ste ;) dan had ik vandaag nog samen met me man kunnen testen. Maar het is pas dinsdag. Ik twijfel wel een beetje of ik zefl eerst 25ste ga testen als hij dan negatief is dan weet ik de uitslag al voor de volgende dag als die vrouw dan belt heb ik het ergste al verwerkt. Maar aan de andere kant testen brengt bij mij altijd ongeluk :$ alle voorgaande keren als ik ging testen en ik veegde af werd ik ongesteld :( soms zelfs 5 dagen te vroeg.

16. Lizzy8504

Lizzy8504 Lid

19 jul 2016
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    ok nou dan weet ik ongeveer wat me te wachten staat;)

17. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    @ regina - ik heb maar 1 cryo. Maar ik ga vrijdag nog eens goed vragen wat er mis was met die andere 3. Twee bleven duidelijk achter op groei. Maar eentje liep maar een dag achter, als ik goed begreep, die had van mij wel ingevroren mogen worden. Heb morgen een lijstje met vragen/bespreek dingen. Alleen ik heb weer een andere/nieuwe in het ziekenhuis. Pfff.

18. Regina1983

Regina1983 Actief lid

15 feb 2016
    196
    0
    16
    Hoe laat moet je er morgen zijn? balen is dat altijd als er zo veel verschillende artsen bij betrokken zijn de een zegt dit en de ander weer dat zo irritant maar het heeft ook wel weer ze voordelen zo wordt er door meerdere mensen naar je behandeling gekeken.

19. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Gelukkig heb ik 1 ding al telefonisch besproken met mijn vaste gynaecoloog. Wil pregnyl ipv utrogestan proberen na de tp. Hij vond geen probleem. Dus als zij dat morgen wel vind mag ze hem bellen :p

20. Regina1983

Regina1983 Actief lid

15 feb 2016
    196
    0
    16
    maar de werking van pregnyl is toch het zelfde als de ovitrelle? en niet als de utrogestan? Ik dacht dat altijd dat verklaard dan precies waarom de iui10x mislukt is als ovitrelle niet het zelfde is als pregnyl.
    Ik haat die utrogestan bolletjes :x ik lees op verschillende forums dat meiden door moesten gaan tot 12 weken :$ wtf dan wordt ik gek vieze troep.

Ik raakte van de puregon en de pregnyl bij de 3de iui zwanger en nu ging het niet meer omdat ik nu opeens gonal f en ovitrelle kreeg maar ik had steeds dat ik na de inseminatie al na 8 a 9 dagen ongesteld werd. En bij de pregnyl had ik dat niet.
    Toen ik er naar vroeg zeiden ze dat er geen verschil was.

Deel Deze Pagina