Start IVF/ICSI 2016

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Eva90, 15 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Help85

Help85 Fanatiek lid

23 feb 2015
    2.005
    1
    36
    Spannend Wes, blijf voor je duimen!

2. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Helaas hier geen goed nieuws. Na ontdooiing bleken er nog maar 3 cellen van de 11 cellen over te zijn van mijn cryo en ze verwachten niet dat er nog enige activiteit komt. Dus geen cryo tp, maar weer een nieuwe ivf poging.

Ik ben boos, gefrustreerd en verdrietig! Waarom zit het niet een keertje mee! Ik heb genoeg tegenslagen/gedoe gehad in mijn leven. En ben al 2 jaar bezig onderhand. Pfff en grrrr.
    Morgen Rijnstate bellen en afspraak maken voor vervolgplan. Hopelijk hoef ik niet eerst weer 3 maanden aan de lucrin. Ik had liefst morgen meteen de lucrin gespoten maar dat gaat niet. Al heb ik wel losse lucrin nog staan.

3. ike

ike Fanatiek lid

5 jul 2013
    1.573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    Wat verschrikkelijk balen Patricia! Sterkte!
    Hopelijk kan je toch van je vakantie genieten.

4. Babsvdh

Babsvdh Fanatiek lid

18 jul 2015
    1.515
    90
    48
    Vrouw
    Hallo meiden. Een actieve groep zie ik! Ik heb 4x iui gehad. Manlief heeft een verminderde zaadkwaliteit. Iui 1 600.000, iui 2 1.900.000, iui 3 250.000 en iui 4 650.000 zaadcellen. Ik heb een korte cyclus en mn eitjes groeien nog al snel rond dag 10 ben ik puregon gaan spuiten. Iui 3 had ik 3 eitjes en iui 4 1 eitje en 2 cysten ( overgehouden van iui3). Afgelopen stimulatie dag 8 2 eitjes en dag 10 8 eitjes! Dit was vorige week. Veel tegenslagen gehad vanaf december 2015 bezig met iui. We hebben 8 september intake dusseldorf staan omdat we eigenlijk gewoon door willen met icsi ( eigenlijk hadden we besloten 6x iui te doen maar na de tegenslag van vorige week willen we eigenlijk beide niet meer).
    Donderdag hebben we evaluatiegesprek in de kliniek over hoe nu verder. Nu weten we alleen niet of we evt toch in zwolle willen starten als we gelijk door mogen?!
    Jullie misschien een advies hierin??
    Tnx alvast meiden!

5. Appeltje85

Appeltje85 Bekend lid

22 jan 2016
    651
    296
    63
    Vrouw
    Financiele dienstverlening
    Veldhoven
    @babsvdh: ik kan je maar 1 advies geven: snel naar Dusseldorf! Ik heb zelf ook iui gedaan in nederland met deze zaad uitslagen en het ziekenhuis wilde me dat 12x laten doen in totaal. Zij vonden dat we hoge kansen zouden hebben. Waar die opvatting vandaan komt is me een raadsel, maar het hangt vast samen met die geweldige protocollen waar ze in Nederland mee werken.

In dusseldorf hebben ze een aantal extra onderzoeken gedaan en op basis daarvan was het advies gelijk icsi. Iui met deze zaad kwaliteit noemden ze kansloos. Als je op internet leest dan zul je ook vinden dat je voor iui minimaal 1 miljoen goed bewegende zaadcellen nodig hebt. Zo te zien zitten jullie daar ook meermaals onder. Wij vonden het de moeite (ook) niet meer waard om met iui door te gaan terwijl de kansen nihil zijn.

Voordeel van dusseldorf is dat ze daar kijken naar je persoonlijke situatie en daar de behandeling geheel op aanpassen. Ze doen eerst wat aanvullende onderzoeken en stellen dan een behandeling voor. In Nederland is het andersom; daar laten ze je starten met een behandeling en als het niet lukt dan gaan ze verder kijken. Ik kon me zelf niet meer vinden in die aanpak.
    In jouw geval zou het voordeel van dusseldorf kunnen zijn dat ze het soort medicatie en de hoogte daarvan aanpassen op jouw situatie (ipv een protocol volgen en je laten spuiten wat de gemiddelde vrouw spuit).
    Ook werken ze in dussedorf vrijwel altijd met een kort protocol bij ivf/icsi, dus je hoeft niet onnodig aan de pil of je cyclus plat te leggen. Ik begon op dag 3 met spuiten en op dag 13 was de punctie al. In Nederland zetten ze je meestal op de pil omdat de punctie dan makkelijker te plannen is. In dusseldorf zijn de rollen omgedraaid en krijg je de behandeling in je eigen cyclus. Zij passen hun planning en bezetting dus aan op de cyclus van hun patiënten.
    De punctie doen ze daar ook standaard onder narcose. Ook dat is in het voordeel van de behandeling, want je kunt niet bewegen als het pijn doet en er kunnen daardoor geen eicellen onnodig verloren gaan.

Ik heb de persoonlijke benadering en aanpak in dusseldorf als zeer prettig ervaren. Als je nog vragen hebt dan mag je ze altijd stellen. En wellicht goed om te weten dat er ook een dusseldorf topic is hier op zwangerschapspagina.

6. Regina1983

Regina1983 Actief lid

15 feb 2016
    196
    0
    16

Neeeeij meis ik vind dit zo K*T voor je :$ ik heb zo hard geduimd dat de blaren rond me duimen zitten.
    Probeer van je vakantie te genieten en bij ivf 2 beginnen met een schone lei.
    Dikke knuffel

7. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Ik baal enorm. Ik had er ook een goed gevoel over. Als was ik bang dat de ontdooiing niet goed zou gaan. En die vrees werd waarheid. Ik heb nog specifiek gevraagd of er nog een kans is of ie het gaat doen maar hun zeiden van niet. Ik vraag mij af gooien ze hem dan gelijk in de prullenbak of kijken ze later nog keer. Hopelijk kan ik morgen een evaluatie gesprek in plannen. Maar ik ga ook overwegen om over te stappen naar utrecht. Ik weet alleen niet hoe makkelijk dat kan ivm gebruik donorzaad. Iets om uit te zoeken voor na de vakantie.

8. Help85

Help85 Fanatiek lid

23 feb 2015
    2.005
    1
    36
    Jeetje Patricia wat een onwijze tegenvaller ik had zo'n goede hoop dat je met een mooie embryo lekker kon gaan genieten van je welverdiende vakantie. Sterkte meis

9. Wes1

Wes1 Actief lid

8 jan 2016
    234
    15
    18
    NULL
    NULL
    Shit patricia. Flink balen zeg. Idd dacht je met een mooie embryo in the pocket op vakantie te gaan. Kan me goed voorstellen dat dit dan wel een flinke tegenvaller is. Sterkte meis en ik hoop dat je t over een paar dagen van je af kan zetten. Xx

10. Appeltje85

Appeltje85 Bekend lid

22 jan 2016
    651
    296
    63
    Vrouw
    Financiele dienstverlening
    Veldhoven
    @Patricia: ik had vanmorgen helemaal over jouw berichtje heen gelezen. Wat enorm %*#$&)@

3 cellen over is inderdaad wel heel weinig, ik denk inderdaad dat het ziekenhuis dan met redelijke zekerheid kan zeggen dat het niet meer gaat delen. Ik wens je veel sterkte en hoop dat je ondanks het verdriet toch een beetje van je vakantie kunt genieten.

11. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Geeft niet @ appeltje.

@ wes - ja ik had zoiets ook van lekker de wachtweken uitzitten in Frankrijk maar helaas. Ik vind het ook een teleurstellende ivf poging maar 12 eicellen en daar uit maar 5 embryo's en dan 2 goede. Waarvan verse tp is mislukt en cryo niet ontdooit.

12. Babsvdh

Babsvdh Fanatiek lid

18 jul 2015
    1.515
    90
    48
    Vrouw
    Wauw wat een fijne uitleg super bedankt!! En ik zie dat jij de 1e icsi poging zwanger bent geworden. Super zeg!

13. Jipje84

Jipje84 Actief lid

9 apr 2013
    462
    2
    18
    Docent
    Ik kan me voorstellen dat dat ook erg teleurstellend is! Ik baal ook elke keer weer als het bij ons tegenvalt. Ik heb meestal rond de 15 tor 20 eicellen. Tussen de 7 en 11 embryo's. Inmiddels 3 verse tps gehad en 1 cryo terugplaatsing. De overige eskimootjes hebben het allemaal niet overleefd. Heb paar maanden terug gevraagd waar dat aan zou kunnen liggen. Hier heeft niemand een antwoord op. Dus ken het gevoel heel erg. Alles bij elkaar is het ook best heftig zo'n traject (maargoed hoef ik jou niet meer te zeggen aan je handtekening te zien). Hoop dat de vakantie je wat in de relaxmodus gaat zetten en dat het wondertje snel lekker warm mag nestelen!!

14. Wes1

Wes1 Actief lid

8 jan 2016
    234
    15
    18
    NULL
    NULL
    Ik kon me net niet meer inhouden en heb dus een test gedaan. Negatief... weet dat t evt nog kan veranderen aangezien dit wachtdag 7 is, maar weet nu ook dat ik me moet voorbereiden op een menstruatie. Pfff wat zijn die wachtweken killing zeg. Vind t echt verschrikkelijk. En al helemaal die omo witte testen. 🙁

15. Regina1983

Regina1983 Actief lid

15 feb 2016
    196
    0
    16

Het is ook heel moeilijk om niet te testen maar probeer het even vol te houden meis misschien ben je nu nog te vroeg geweest met testen.

16. Lizzy8504

Lizzy8504 Lid

19 jul 2016
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Aircirtap pfff meis wat balen zeg en dan druk ik het nog zacht uit. Pfff rustig aan en we duimen

Wes hoe gaat het met je? Hou nog moed misschien ben je inderdaad te vroeg. We duimmmmen

17. Help85

Help85 Fanatiek lid

23 feb 2015
    2.005
    1
    36
    Wes snap dat de wachtweken killing zijn, maar inderdaad nog iets te vroeg. Ik blijf voor je duimen meis

18. Wes1

Wes1 Actief lid

8 jan 2016
    234
    15
    18
    NULL
    NULL
    Thanks meiden.
    Hoe is t met jullie? Voelen jullie je goed?

19. Regina1983

Regina1983 Actief lid

15 feb 2016
    196
    0
    16
    Ja voel me prima heb wel een soort spierpijn in me buik en af en toe misselijk en zuur en erg moe maar ik mag nog niet klagen als ik zo de 1e 12 weken door kom heb ik dikke mazzel.

Hoe voel jij je verder?

20. nurrie09

nurrie09 Fanatiek lid

20 jul 2012
    1.292
    28
    48
    NULL
    overrijssel
    Hier ook nog niet echt te klagen moe moe vlagen zo kom ik ook wa tot 12 weken door

Deel Deze Pagina