@Wen: hoeveel dpo ben je nu? En heb je een kv2v5 test? Ik hoor minder verhalen over de test die je nj gebruik. Ik blijf duimen voor je
Wen: Ik hoor veel goede verhalen over de kv2v5, de testen die je nu hebt gebruikt zijn volgens mij totaal niet gevoelig. Anders maandagochtend nog een keer testen?
Balen Wen... Nu inderdaad hopen dat je vriend gelijk heeft! Hier weer een weekje met ziekenhuisbezoeken achter de rug. Dit keer 9 eitjes en 8 embryo's! Vanochtend terugplaatsing gehad. Nu even lekker relaxen. Voor nu weer even met z'n viertjes totdat het tegendeel bewezen wordt! Over iets meer dan 2 weken weten we meer!
Hallo allemaal, ik zou me graag willen aansluiten bij dit forum. Ik zal me even kort voorstellen: ik ben Daphne, 24 jaar oud en sinds vorig jaar mei getrouwd met mijn lieve man. Sinds april 2015 bezig voor een kindje maar helaas nog geen succes. In april dit jaar zijn we erachter gekomen dat het sperma van mijn man van mindere kwaliteit is met een VCM van 4. Sinds mei lopen we bij de fertiliteitspoli en hebben we een aantal onderzoeken gedaan die uit hebben gewezen dat bij mij tot nu toe alles goed is gelukkig. We hebben nu 2 'pogingen' IUI achter de rug die allebei niet door zijn gegaan door te weinig goede spermacellen na opwerking. De eerste keer begonnen we met een VCM van 9,8 en na opwerking slechts 0,3 miljoen en de 2e keer een VCM van 1,2 en na opwerking slechts 0,1 miljoen. Te horen gekregen dat IUI dus niet de juiste methode voor ons is en dat we met ICSI kunnen starten. Donderdag 15 september hebben we de intake staan bij het ASz om alles door te bespreken, verder al een boekje binnen gehad van 25 pagina's die we moesten doorlezen voor de afspraak dat is wel heel erg fijn. De bevruchting en terugplaatsing loopt allemaal via het Erasmus volgens het boekje, deze hebben een informatie avond dus ik ga vragen of ze ons ervoor wil opgeven. Verder vind ik het heel erg fijn om met wat lotgenoten te praten en te kijken hoe het hen verloopt. Wat mensen in onze omgeving weten ervanaf en ook mijn collega's op het werk weten het aangezien ik de medicatie in dezelfde apotheek moet halen als waar ik werk. Het is wel fijn om er met familie over te kunnen praten, maar het is toch anders met andere dames die hetzelfde door maken als ik zelf en weten waar ik het over heb!
Dank aicirtap! We hebben van de 3 pogingen maar 1 x een cryo tp gehad. Dus heb er weinig vertrouwen in... maar aan de andere kant ook nog nooit zo'n mooie score gehad bij de embryo's! (In vergelijking met de eitjes). Wij krijgen morgen (op ons verzoek want normaal gaat dit per brief. Wij zijn een uitzondering omdat de IVF vrij emotioneel beladen is ivm ons dochtertje) een telefoontje dus ben benieuwd. Hopelijk is dit toppertje blijvend en kan hij/zij zich lekker innestelen bij mama en hebben we inderdaad voor nu geen cryos nodig! Daphne, welkom. Wat balen dat de IUI niet het gewenste resultaat heeft gebracht. Hoop dat jullie nu wel succes gaan hebben. Spannend allemaal!
Hoi Daphne, ik heb ook in het asz gelopen hoop voor jou dat jij wel met een zwangerschap eindigt. Succes!
Hoi meiden Graag wil ik mee praten met jullie, aanstaande woensdag hebben we de intake voor ivf. Even een rondje over mijzelf. Ik ben Laura 28 jaar en we zijn vanaf 2013 aan het proberen zwanger te worden wat helaas tot nu toe nog niet gelukt is. Vorig jaar augustus zijn wij begonnen met iui in asz, dit traject zijn wij gestart omdat er bij beide niets gevonden is waardoor een zwangerschap uitblijft. Inmiddels zijn we 6 rondes verder en nog niets en daarom het vervolg ivf. Ik lees al een tijdje met jullie verhalen mee. Een vraag aan jullie. Ik wil een beetje voorbereid de intake ingaan en wil dus mijn vragen al mee nemen (want waarschijnlijk komt er al zoveel op me af en dat ik dan niets meer weet te vragen). Mijn vraag aan jullie dus wat hadden jullie graag al geweten voordat het traject was begonnen. Er spookt nu zoveel door me hoofd dat ik geen vraag kan verzinnen en misschien hebben jullie zoiets van dit en dat moet je vragen. Al vast bedankt
Oh ja dat kan natuurlijk ook. Schoot meteen in de stress.. Ga duimen!! Normaal begint m'n menstruatie ook met bruinverlies. Maar dit was echt roze... Duimmmmmm!
Dank je wel Wenn 1977 wes1 en goldfishie bedankt voor jullie antwoorden 😊 ik moet het maar gewoon afwachten en kijken wat de arts zegt. Dames op het wachtbankje ik duim voor jullie succes 😘
Hier flink baalmoment. Alle 7 embryo's niet geschikt voor de vriezer. Ondanks dat we goede hoop hadden. Liefst wil ik nu even mezelf opsluiten op mn kamer. Even niemand zien. Maar over een uurtje mag ik weer voor de klas staan 😢
Och meid wat een vreselijk K*T nieuws. Ik kan wel gewoon met je mee janken! Ik zou zo graag wat anders tegen je zeggen maar helaas kom ik niet verder als: hopelijk heb je ze niet nodig en heb je een mooie plakbeeb bij je.... Doe het rustig aan!
@ jipje - zo dat is balen! weten ze waardoor het komt, want jullie hebben altijd weinig of geen cryo's toch? nu maar heel hard duimen dat dit een plakbeeb is! maakt de wachtweken ook wel dubbelspannend! pfff Pfff begin de bijwerkingen van de lucrin wel te merken. Slaap niet lekker en moe. Of dat laatste komt door het eerste haha. Gevoel 100 en 1 keer te hebben omgedraaid en de meeste vage en bizarre dingen gedroomd. Ik heb ook nog nooit over de ivf gedroomd maar vannacht wel. Ik was een paar keer vergeten te spuiten. Te laat voor mijn afspraak. Etc. Etc.
Wat lief! Ze zeggen dat ze niet weten hoe het komt. Vanochtend zeiden ze dat ze niet gingen door delen. Geen idee of dat ook maakt dat het bij de andere embryo's ook niet is gelukt? Balen van die bijwerkingen. Vies spul hè al die hormonen! Hopen dat wel snel op roze mogen en last hebben van andere positieve hormonen!
Ik ken het niet dus geen ervaringen mee, wel vervelend. Misschien onrustig gedroomd omdat je toch (onbewust) al met je 2de poging bezig bent? Of omdat je dingen aan het uitzoeken bent? (overstap naar DD of Leiderdorp, ben je daar al wat verder mee? Sterkte meis!