Start IVF/ICSI 2016

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Eva90, 15 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wen1977

Wen1977 Bekend lid

28 sep 2015
    933
    146
    43
    Ja klopt lopen (nog) in het Radboud. Maar is snap jouw opmerking niet. Ik zou dan 7 weken en 4 dagen zijn. Dus iets eerder dan jij mocht komen?

2. theeleut55

theeleut55 Bekend lid

15 jul 2014
    854
    133
    43
    Wat een topberichten deze maand! Gefeliciteerd meiden, hopelijk mooie echo's over een paar weken. Sterkte met de extra spannende bonus wachtweken!

3. Sunshine1

Sunshine1 Bekend lid

18 nov 2013
    621
    0
    16
    Ik hoor van vele dat ze met 6 weken al een echo kregen of ze prikte bloed.
    Ik vond het zenuwslopend die weken tot aan de eerste echo en vond in tegenstelling tot andere dat ik lang moest wachten...(t/m week 8)
    Maar zo te horen mag jij met 7 weken komen... Scheelt alweer een week :D

4. Jipje84

Jipje84 Actief lid

9 apr 2013
    462
    2
    18
    Docent
    Alle zwangeren gefeliciteerd!

Ik liep vorig jaar ook in het Radboud en had ook met 6.5/7 weken een echo.

Hier sinds de punctie (bijna 1,5 week geleden) constant een zeurend gevoel bij de eierstok. Heeft iemand van jullie hier ook last van gehad? Het wordt er in ieder geval niet minder op 😒

5. Sunshine1

Sunshine1 Bekend lid

18 nov 2013
    621
    0
    16
    Kei jammer dat ze mij dan zolang hebben laten wachten.
    Toen ik er naar vroeg om eerder een echo te krijgen werd mij verteld "we doen het altijd zo"
    Hartstikke fijn dan het bij andere beter is geregeld!!

6. Wes1

Wes1 Actief lid

8 jan 2016
    234
    15
    18
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd Girlie! Super zeg! Wat een ronde deze maand.
    Ik herken jouw gevoel helemaal Wen. We zijn er allebei ook constant mee bezig en durven eigenlijk nog niet te blij te zijn. Heb 2 dagen geleden een extreem heftige kramp gehad en die vertrouw ik nog steeds niet helemaal. Zaten op een boot en werd misselijk en vervolgens trok m'n maag echt heel erg samen. Best heel pijnlijk. Daarna toch huiverig dat t toen is mis gegaan. Hebben die ochtend erop nog wel een test gedaan en die zag er goed uit,maar weet niet, stel je voor dat t wel mis is gegaan wanneer je test dan weer minder zou moeten worden? Is dat direct de volgende dag of zou dat ook een paar dagen later kunnen zijn? We willen morgenvroeg iig nog een keer testen. Pfff eerst wil je zwanger worden en nu ben je het en vind ik t nog enger dan de wachtweken. Hoop dat t bij ons allen goed mag gaan.
    Wat betreft symptone. Pijnlijke borsten, maar die komen en gaan en soms een beetje zeurderig gevoel in de buik. Jij?

7. Wen1977

Wen1977 Bekend lid

28 sep 2015
    933
    146
    43
    @Wes, kan de misselijkheid niet gewoon een combinatie van de boot en zwangerschap zijn? Of alleen de boot? Hoeveel later was deze test ten opzichte van je vorige test? Liep de test op? Zolang die oploopt probeer te ontspannen (hoor wie het zegt:cool:). Hcg is natuurlijk ook niet meteen uit je bloed dat loopt ook weer geleidelijk af. Dus zou zo maar kunnen dat je tests af kunnen gaan lopen. Maar geen bloed toch? Dus ik hou het op de boottocht.

Geniet van je vakantie en probeer te genieten van je zwangerschap.

8. Wen1977

Wen1977 Bekend lid

28 sep 2015
    933
    146
    43
    Ik denk dat ik mijn naam maar verander in testjunkie:D

Ik had nog een CB liggen en ik was toch wel heel benieuwd wat deze ging aangeven. En ja hoor "zwanger". Hup weer het bed in. Twijfel doe ik nog in kv om te zien of hij oploopt? Na een kwartier twijfelen toch maar opgestaan en getest. En gelukkig is deze duidelijk opgelopen tov donderdag. Nog steeds geen knaller maar gisteren eerst eens een tabel er bij genomen en dan snap ik wel waarom bij de ene de testen knallen en de andere een keurig bescheiden lijntje krijgen.

Maar goed nu nog 1 kv liggen die bewaar ik tot woensdagochtend als mvm komt.

9. Wen1977

Wen1977 Bekend lid

28 sep 2015
    933
    146
    43
    O vervelend. Ik heb na de punctie wel last gehad van een zeurend gevoel maar dat was met 2 dagen weg. Zeker geen anderhalve week. Al contact gehad met het zieke huis? Anders zou ik toch echt contact met ze opnemen.

10. theeleut55

theeleut55 Bekend lid

15 jul 2014
    854
    133
    43
    Over de pijnen gesproken. Als je zwanger bent van een verse dan zuigen alle eitjes zich weer vol omdat ze de functie van de placenta doen tot ongeveer 12 weken.
    Bij mij zeiden ze dat dat hele erge steken kan geven en buikpijn.

Op een gegeven moment geeft testen geen inzicht meer omdat hormonen ook bij een missed abortion etc doorgaan. En bij een miskraam sowieso niet meteen weg zijn. Het eerst volgende moment is week 7 een echo op hartactie. Dus probeer rustig af te wachten. Geen bloed is goed!

Eerdere echo's dan week 7 kunnen onterecht negatief lijken. Of een hartje geven dat weer uit gaat. Dus volgens mij geven eerdere echo's eerder nog meer problemen dan duidelijkheid.

Met een mooie oplopende test is kans op doorgaande zwangerschap 80% en na mooie hartactie 90%. Dus bij de meeste meiden gaat het vanaf hier goed. Probeer er een beetje van te genieten dat het nu de mooiste kans ooit is!

11. Jipje84

Jipje84 Actief lid

9 apr 2013
    462
    2
    18
    Docent
    Ken inderdaad het gevoel dat je wil blijven testen en dat het zo onwerkelijk is!

Hier net contact gehad met het ziekenhuis. Ze zeggen dat ik maar paracetamol moet slikken en dat ze denken dat ik te weinig rust heb genomen. Tevens zit het aan de linkerkant waar ze veel hebben aangeprikt. Echter heb ik altijd veel follikels maar nooit zoveel last.
    Ze gaan overleggen met de arts en komen er vanmiddag op terug.

12. Wen1977

Wen1977 Bekend lid

28 sep 2015
    933
    146
    43
    Al wat gehoord van de arts?

13. Regina1983

Regina1983 Actief lid

15 feb 2016
    196
    0
    16
    `
    Ik heb geen flauw idee maar alles gaat gewoon pirma.
    Ben nu overgedragen aan de verloskundige dus geen gekke dingen waardoor ik bij het ziekenhuis zou moeten blijven.

14. Jipje84

Jipje84 Actief lid

9 apr 2013
    462
    2
    18
    Docent
    Wen; vanmiddag de arts gesproken. Ze gaf ook aan dat ik het rustig aan moest doen (had immers gewerkt), veel water moet drinken. Als ik echt op mijn kop ga staan van de pijn moet ik pas weer bellen. En ojah kreeg op mijn flikker omdat ik nu pas belde (na 10 dagen) en dat ik in het weekend belde. Was alleen voor spoed. Wat zou kunnen is dat er het vruchtje zich innestelt. Want dan gaat er blijkbaar van alles weer spelen rondom de eitjes/eierstokken. Dat heeft ze wel 2x gezegd. Dus hopelijk krijgt ze gelijk!

15. Wen1977

Wen1977 Bekend lid

28 sep 2015
    933
    146
    43
    Ik duim dat ze gelijk heeft. De laatste tijd allemaal dubbele streepjes dus jij zet de positieve flow gewoon door! Nog 1 week en dan mag je testen?

16. Jipje84

Jipje84 Actief lid

9 apr 2013
    462
    2
    18
    Docent
    Ja volgend weekend. Maar durf het nog helemaal niet aan. Toen ik de vorige keer zwanger was heb ik ook pas later getest. Denk dat ik dit nu weer ga doen!

17. girlie12

girlie12 Bekend lid

30 apr 2014
    635
    68
    28
    NULL
    NULL
    Test van vanmorgen. Volgens mij is ie donkerder.. 😍

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      18,9 KB
      Weergaven:
      5
  18. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Ja hij loopt op wat goed zeg! @ girlie!
    Heb je hieronder op roze gezet!

19. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    meekletsers ivf/icsi 2016
    pauze, in traject, wachtbankje, twijfeltest/onzekerheid, mislukt/wachten op nieuwe ronde, zwanger

aicirtap: 35 jr, ivf/icsi 1.1, 1e kindje, rijnstate ziekenhuis
    angeline: 33jr, icsi 1.1, 1e kindje, voorburg (rdgg, diac.)
    bloemetjes123: 27jr, icsi 1.2 (nog 5 cryo's), 1e kindje, transportkliniek isala zwolle
    bloempje9080: ?jr, icsi 1.1, 3e kindje, ziekenhuis?
    danielle1974: 42jr, icsi1, 1e kindje, kinderwunschkliniek ludwigsburg
    diligo ergo sum: ?jr, ivf 1.3 (nog 2 cryo's), 1e kindje, ziekenhuis?
    dora26: 28jr, iui4, 1e kindje, leuven
    eva90: 25 jr, ivf/icsi + pgd 3.1, 1e kindje, mumc (pauze tot oktober/november)
    girlie12: 32jr, ivf 1.2, 1e kindje, mmc/elisabeth
    goldfishie: 33 jr, icsi 2.1, 1e kindje, vumc
    help85: 30 jr, icsi 1.2, 1e kindje, umc
    ike: 30 jr, icsi 1.3(laatste cryo), 1e kindje, st. Elisabeth tilburg
    jipje84: 31 jr, ivf 1.2, 2e kindje (van 1e kindje met 22 weken bevallen en overleden), radboud
    labmuisje78: 38jr, icsi 1.1, 2e kindje, transportziekenhuis isala zwolle
    mlady: 36jr, medio september ivf 2, 1e kindje, voorburg (rdgg, diac.)
    moess: 26jr, ivf2.1 (nog 1 cryo), 1e kindje
    nurrie09: 36jr, ivf1.2
    olli: 35jr, icsi 1.1, 1e kindje, slaz/vumc
    piindaa: ???
    rejo81: 34 jr, icsi 2.2, 1e kindje, wilhelmina ziekenhuis assen
    tess27: 30jr, icsi 5.1 (4 cryo's), 1e kindje, flevo ziekenhuis/vu
    tesssss (feb ♡): 36jr, icsi 1.1, 2e kindje, voorburg (rdgg, diac.)
    vlindertje87 (feb ♡): 28 jr, icsi 2.1, 1e kindje, erasmus mc
    wen1977: 39jr, icsi 2.2, 1e kindje, radboud
    Wes1: 29jr, icsi 1.4, 1e kindje, meander mc/umc
    willeke86: 29jr, icsi 4, 1e kindje, dusseldorf (dd)
    xxliaan: 25jr, icsi, 2.1, 1e kindje, Catharina/St. Elisabeth Tilburg

medicatie (op alfabet en eh per dag):
    aicirtap: 30/8 en 30/9 maanddepot lucrin, vanaf november gonal F 150 eh en lucrin 0,1
    Jipje84:: Va 5-08 decapeptyl en vanaf 17/18-08 gonal F 125 eh
    wen1977: sinds 9-8 progynova 20-9 utrogestan
    xxliaan: sinds 22-6 pil

afspraken en nod's (op datum):
    anke1988 : ?-9 guo (afspraak volgt na zomervakantie)
    Girlie12:12-9 testdatum
    Help85: 12-9 echo + nekplooimeting
    Help85: 27-9 geslachtsbepaling
    wen1977:28-9 7wkn echo
    aicirtap: 11-11 follikelmeting 1
    aicirtap: 16-11 punctie?

zwanger-o-meter ♡ ivf/icsi 2016
    (doorgaande zwangerschappen; maand = hartje(s) voor het eerst gehoord)

februari: biientjeee ♡, ni1986 ♡, selmaa ♡♡
    maart: blossom82 ♡, happy hertje ♡, josykate ♡, theeleut55 ♡
    april: sara87 ♡, annneliesje ♡, lieke86 ♡
    juli: anke1988 ♡, Help85 ♡, Nurrie ♡, Regina1983 ♡

sta je niet (meer) in bovenstaande lijstjes, maar klets je graag (weer) mee? Pas ze dan aan!

om je eigen info erin te zetten:
    - check of je echt de laatste versie van de lijst hebt
    - druk op quote onder dat bericht (anders valt de info van anderen er af).
    - haal [quote + naam] en [/ quote] aan het begin en eind van het bericht weg (anders kun je niet posten).
    - vul je eigen datums in, hou je aan de volgorde van elk lijstje (zodat het overzichtelijk blijft)

20. girlie12

girlie12 Bekend lid

30 apr 2014
    635
    68
    28
    NULL
    NULL
    Dank je!! Zag zelf ook verschil.

Moeten jullie op testdag die je door hebt gekregen naar ziekenhuis bellen ivm uitslag? Ik heb geen test dag gekregen, vergeten te vragen. Dus ging af op jullie aantal dagen na cryo tp. Dat zou morgen zijn.

En moeders voor moeders? Wen of wes, jij hebt al contact gehad of niet? Ga wel bijna op vakantie, maar wil het zeker doen!

Jipje, veel succes! Duim voor je! Nog meer roze!! Killing hè die laatste week. Je voelt vanalles, is het goed is het niet goed. Jezelf lekker gek maken. Nou alles wat ik voelde wees op menstruatie. Dus geef de hoop niet op!

Deel Deze Pagina