Hallo allemaal! Net terug bloed was op het randje en er zat toch best wel heel veel vocht in m'n buik, maar omdat ik me lichamelijk goed voel hebben we toch een terugplaatsing gehad wel heeft ze er voor gekozen om er maar 1 terug te plaatsen ipv twee. Er zijn nu nog 17 embryo's over. Dinsdag moet ik opnieuw bloed prikken en echo laten maken omdat ze het toch wel riskant vonden. Als daaruit blijkt dat er meer vocht in m'n buik zit of m'n bloed nog dikker is geworden moet ik worden opgenomen. Het was een 8 cellig embryo
Succes!! Ik heb zo afspraak gyno omdat ik klachten heb van een oversttmulatie die zijn verergerd na het positief test
Was een verse terugplaatsing. Punctie ging wel oke. 26 eitjes waarvan er 23 bevrucht waren. Uiteindelijk 15 over op dag 3. Maar heb tekens van overstimulatie dat verergerd is na mijn positieve test. Tijdens de terugplaatsing zagen ze al vocht in mijn buik en moest daarom een kuurtje dostinex slikken.
Goed nieuws!! Nu duimen Goed dat ze je nu extra in de gaten houden. In mijn informatieboekje staat over een spiegel van paracetamol opbouwen vóór de punctie, zodat je een hogere pijngrens hebt. Maar ik was in de war: bij een tp heb je dat natuurlijk helemaal niet nodig Sorry foutje. Wanneer is je NOD nu?
Mooi aantal! Viel de punctie mee of tegen? En merkte je nog dat je lieve engeltje op je schouder zat?
Alle 6 bevrucht en 1 terug geplaatst een mooie 8 cellige. De andere 5 waren ook van zeer goede kwaliteit en worden ingevroren Dat horen we over 2 weken. Nu duimen draaien en hopen dat het lekker innesteld
Hoi dames, Even wat minder actief geweest afgelopen 2 weken. Ik had het even te zwaar. Ik ga het nu weer wat beter bijhouden... Heb geprobeerd de berichten een beetje te lezen maar waren er zo veel. Ik zie dat we flink zijn gegroeid qua aantal dames (welkom!), dat sommige op het wachtbankje zitten, spannend hoor! Ik duim voor jullie. 19-1 hebben wij een gemeenschappelijke afspraak gehad en raakte van de hoeveelheid medicijnen die ik meekreeg (Allebei de groentebakken liggen vol) wel in de stress. Maar goed voorlopig wacht ik nog steeds op mijn eerstvolgende menstruatie voordat ik krijg te horen wanneer ik eindelijk kan beginnen met spuiten. Ik baal nog steeds dat ik gestopt ben met de pil vanwege de bijwerkingen omdat het wel voelt alsof ik hierdoor vertraging oploop en de tijd voelt al als zo kostbaar. Maar goed sommige dingen moet je overlaten aan deskundige. Fijn weekend!
@wenn1977: doe maar lekker rustig aan. Het is soms ook echt niet te volgen en dat is helemaal niet erg. Ik kan me voorstellen dat je in de stress schoot van al die medicatie. Het nutteloze wachtgevoel dat herken ik wel. @cindy: succes met afwachten nu. Ik hoop dat de overstimulatie niet gaat doorzetten. Lijkt me wel enorm eng allemaal. Hoe gaat het vandaag? @jipje: mooie score. @biientjee: spannend hoor. Hopelijk over twee weken een positieve test. @selma hoe is het?
@Anneliesje : Gisteren de hele middag in het zh geweest. De gyno schrok van mijn buik dikte en nam meteen een echo vanaf de buitenkant af . Ze zag meteen dat mijn eierstokken erg vergroot waren en nog veel vocht in mijn buik mijn eierstokken ligge over elkaar heen waardoor ik die pijn voel . Ik moest daarna bloed laten afnemen en zat op het randje. Twijfel geval opnemen of niet. Gevraagd of ik toch na huis mocht en als het echt niet gaat bel ik meteen. As maandag weer afspraak opnieuw echo en bloedprikken. Ben vandaag 4.1week en we zagen iets beginnends in mijn baarmoeder. Ben benauwd en heb buikpijn voor de rest gaat t ok. Hoe s t met de rest hier ?
@anneliesje het gaat wel goed buikpijn lijkt iets minder te worden, vanmorgen wel een vlaagje van misselijkheid maar was ook snel weer verdwenen. @selma dat was bij mij op de echo dus ook te zien, zoveel vocht rondom me eierstokken niet normaal, bloed was bij mij ook op het randje en als het dinsdag niet beter is nemen ze me idd ook op. Maar ben gelukkig niet benauwd ofzo
Oei, beterschap Cindy en Selma... Hopelijk loopt het af met een roze wolk en was dit allemaal niet voor niets... Ik ben weer terug van echo 3. Ik heb 18 eicelblaasjes waarvan er, zoals het er nu uitziet, 8 zeker groot genoeg zullen zijn om aan te prikken. De grootste was nu 18,3mm, 5 zijn er nu groter dan 15mm. Medicatie de komende dagen: Vanavond nog 1x 250eh Gonal-f, om nog even door te stimuleren. Morgen 9.00u nog 1x Orgalutran (voor het remmen). Morgen 22.00u de pregnyl (2 ampullen poeder x 1 ampul water, dus 10.000eh). Maandag niks. Dinsdagochtend 8.00u 2x paracetamol met codeïne. Dinsdagochtend 8.30u potje inleveren of daar produceren. Dinsdagochtend 9.00u punctie. Ze vonden dit een "mooie stimulatie", dus ik ben hoopvol. Heb nog nagevraagd wat de reden is van die vrij hoge dosis Gonal-f en van de Pregnyl ipv Ovitrelle. Heeft te maken met dat dit IVF in eigen cyclus is, dus zonder Decapeptyl. Als je Decapeptyl gebruikt leg je je cyclus stil en kun je met minder Gonal-f stimuleren. Zij hebben echter goede ervaring met dit kortere protocol, waarbij Orgalutran ipv Decapeptyl wordt gebruikt. Dit moet dan in combinatie met Pregnyl, omdat Ovitrelle niet sterk genoeg is. Last van overstimulatie heb ik dus in elk geval niet, dus van hogere dosis Gonal-f heb ik geen last. Ik heb geen andere bijwerkingen dan ik voelde met de Clomid/Ovitrelle-combi tijdens onze 8 IUI's vorig jaar. Ik heb de indruk hier op zp dat de meesten van jullie bij ziekenhuizen lopen waar dat lange protocol gevolgd wordt (dus met Decapeptyl), maar dit korte protocol bevalt mij prima. Het gaat lekker vlot. Vorige maand nog IUI8, nu meteen door voor IVF. En dinsdag, bij de punctie zit ik pas op cd13! Dus lekker korte cyclus. (Klik op mijn banner voor een schema van mijn cyclus tot nu toe.) Nu alleen nog hopen dat mijn wonderkindje uit 1 van die 10 eiblaasjes gaat komen. Go kleintje, go! Mama wacht op je! Nog meer meiden naar het ziekenhuis vandaag of morgen? Toi toi toi! En zijn er meer die dit korte protocol volgen, eigenlijk? Herken je mijn schema?
Wie is wie: Aicirtap: 35 jr, IVF/ICSI1, 1e kindje, Rijnstate ziekenhuis Annneliesje: 34 jr, IVF1, 2de kindje Appeltje85:30 jr, ICSI 1, 1e kindje, Düsseldorf Biientjeee: 24jr, IVF 1, 1e kindje, VUMC Bloemetjes123: 27jr, icsi 1, 1e kindje Cindykuhh1988: 27 jr, IVF 3, 1e kindje, st. Elisabeth Tilburg Diddeltje: ?jr, pgd/IVF3, ?e kindje Eva90: 25 jr, PGD+ICSI 1, 1e kindje, MUMC & UMC Goldfishie: 33 jr, IVF1, 1e kindje Help85: 30 jr, ICSI 1, 1e kindje, UMC Ike: 29 jr, ICSI 1, 1e kindje, st. Elisabeth Tilburg Jipje: 31 jr, IVF 1, 2e kindje (van 1e kindje met 22 weken bevallen en overleden), Radboud Josykate: 28 jr, ICSI 1, 1e kindje, Meander MC & UMC Lotje82, 34jr, IVF1, 1e kindje Mariah: 23jr, IVF1-cryo2, 1e kindje Mir: 32jr, ISCI1 MLady: 36jr, IVF/ICSI 1, 1e kindje, Voorburg (RdGG, Diac.) Moess: 26 jr, IVF1, 1e kindje Ni1986: 29 jr, IVF 1, 1e kindje, St. Franciscus & Erasmus MC Olli: 35jr, ICSI 1, 1e kindje Sunshine1: 30 jr, ICSI, 1e kindje Tesssss: 36jr, ICSI 1, 2e kindje, Voorburg (RdGG, Diac.) vlindertje87: 28 jr, ICSI 2, 1e kindje, Erasmus MC R'dam Wen1977: 38jr, ICSI 1, 1e kindje Pil Sunshine1: 25-12 Josykate: va 10-1 Ike: va 11-1 Help85: va 12-1 Wes: va 12-1 Eva90: va 25-1 Annneliesje: va 1e dag menstruatie februari Wen1977: pil gaf bijwerkingen; zonder regulatie pil Eisprong remmen: Olli: va 29-12 Decapeptyl Cindykuhh1988: va 31-12 Decapeptyl Biientjeee: va 1-1 Decapeptyl Sunshine1: va 14-1 decapeptyl Josykate: va 22-1 Decapeptyl Mir: va 15-12 2x4 weken Lucrin (decapeptyl) MLady: va 27-1 5 dagen Orgalutran Ike: va 9-2 Decapeptyl Bloemetjes123: va 10-2 Decapeptyl Wen1977: ong. 15-2 Decapeptyl Eva90: va 17-2 Decapeptyl Wes: va 21-2 Decapeptyl Stimuleren: Ni1986: 7 dagen gonal-f 125e, daarna pregnyl 5000 (20 grote follikels) Cindykuhh1988: van 7 tot 22 januari gonal-f 187,5eh; 25-1 Ovitrelle (30 grote follikels), va 26-1 utrogestan Biientjeee: va 14-1 gonal f 125eh; 24-1 Ovitrelle (10 grote follikels) Olli: va 14-1 gonal f 150eh Vlindertje87: va 20-1 menopur 150eh; 26-1 decapeptyl MLady: va 23-1 4 dagen 225eh, daarna nog 4 dagen 250eh gonal-f, 31-1 Pregnyl Josykate: va 5-2 Mir: va 5-2 Ike: va 14-2 gonal f Sunshine1: gonal f start 27-2 Eva90: va 29-2 Appeltje85: gonal f 150eh Afspraken: Ike: 1-2 prikinstructie Goldfishie: 4-2 intake Annneliesje: 8-2 gesprek Aicirtap: 9-2 intake Help85: 11-2 startgesprek + prikinstructie Eva90: 12-2 startgesprek IVF Eva90: 23-2 startgesprek PGD Echo: Wes: 2-2, 12-2 Josykate: 2-2 Sunshine1: 5-2 Eva90: 29-2, 7-3, 9-3, 11-3 Punctie/terugplaatsing: Ni1986: 15-1 tp Lotje82: 20-1 punctie (9 v/d 15 mooie eitjes bevrucht), 23-1 tp Tesssss: 22-1 punctie (6 v/d 8 mooie eitjes bevrucht), 25-1 tp Diddeltje: 26-1 tp (nog 3 cryo's over) Cindykuhh1988: 26-1 punctie (27 mooie eitjes) Biientjeee: 26-1 punctie (6 mooie eitjes) Jipje84: 29-1 punctie, tp 1-2 MLady: 2-2 punctie, tp ? Complicaties: Ni1986: rond 22-1 (ruim 5d na punctie) misselijk + hartkloppingen (bloedstolsels) + dikke harde buik (vocht bij eierstokken); 25-1 verergerd: dagje ziekenhuis, 2l vocht verwijderd en antitrombosemedicatie mee Wachtbankje: Ni1986: NOD 31-1 (25-1 posi test, maar complicaties) Lotje82: NOD 4-2 (zw.test bloed prikken) Tesssss: NOD 8-2 Diddeltje: NOD 9-2 Om je eigen info er in te zetten: - druk op quote onder het laatste bericht van het lijstje (anders valt de info van anderen er af). - haal de twee keer aan het begin en eind van het bericht weg (anders kun je niet posten). - vul je eigen datums in op chronologische volgorde (zodat we het overzicht houden van wie wanneer wat heeft).
@mlady wat goed om te horen dat er vooruitgang is geboekt met de follikels Dinsdag al weer punctie spannend hoor ik hoop dat je een mooie opbrengst heb ik moet morgen voor de echo ben benieuwd wens je alvast succes en hoor dinsdag Hoe je punctie is gegaan
Dankjewel Popie Ja gaat zeker snel! Ben er wel heel blij mee. Ben wel van het aanpakken, haha Nou idd hopen op mooie opbrengst... Jij ook toi toi toi morgen. Laat jij het ook weten? Denk aan je!
Dank je wel dat is lief van je ik hou je zeker op de hoogte ik denk zelf dat ik woensdag de punctie zal hebben maar goed dat moet morgen uit de echo te zien zijn neem ik aan het zou mooi zijn als het woensdag is want dan ben ik altijd vrij ik weet niet hoe de punctie gaat zijn anders blijk ik nog 1dag thuis wat ga jij doen met werk