Ik ga donderdag naar de hematoloog. Dan 20 januari telefonisch consult met de gyn om ICSI in te plannen. Maar zal denk ik dan nog eerst aan de pil moeten volgens mij. Dus 'gelukkig' lopen we niet al te veel vertraging op. Ik ga voor dit jaar alleen basis verzekering doen, daar zit sowieso 3 pogingen in. Mochten we dan nog niet zwanger zijn, dan eventueel volgend jaar overstappen naar UMC voor poging 4/5. Meer dan 3 volledige pogingen ga je toch niet redden in 1 jaar. Dus voor nu nog even onnodige extra kosten uitsparen. Wel ga ik aanvullend verzekeren voor accupunctuurbehandelingen.
Dankjewel bloemetjes123 ga het is even bekijken! @wen spannend voor je!Komt nu echt dichterbij allemaal! @help85 wij gaan wel gelijk op zeg!Ik heb ook 20 Jan afspraak bij de arts en krijg ik te horen wanneer ik mag beginnen enzo denk ik! Hoe vond je de voorlichtingsavond in het umc?
Vond vooral de embryoloog interessant. De rest was niet veel nieuws. En irriteerde met aan hoe die verpleegkundige presenteerde haha. Wij zijn bij de pauze weg gegaan. Hoe vond jij het? Heb jij de 20e een afspraak in het UMC zelf? Ik heb eerst telefonisch overleg, naar aanleiding van bezoek hematoloog. Hoop dat er niet teveel obstakels komen!
Nee het was inderdaad niet heel veel meer nieuws. Als je Iemand zag die stilletjes de slappe lach kreeg,dan was ik Dat!haha hield het niet meer toen die verpleegkundige Ging presenteren!Ze had zich wel iets beter kunnen voorbereiden. . De embryoloog vertelde wel interessant inderdaad! Ik heb de 20ste een afspraak in het ziekenhuis in amersfoort met de fertiliteitsarts.. Ben dan al met de pil bezig vanaf de 9 de dus hoop echt een beetje te kunnen horen wanneer ik kan starten. Niet dat ik nog een tijd aan de pil moet om pas te kunnen beginnen, dat zou echt vervelend zijn.. Ik hoop ook voor jou dat je snel kunt beginnen en er geen obstakels op jullie pad komen!
Inmiddels is mijn man bij de acupunctuur geweest. Ze heeft gevoeld aan de polsen, tong bekeken, zaaduitslagen bekeken en de medische gegevens. Aan de hand hiervan heeft ze een Chinees kruidenmengsel samengesteld en besteld. Ik zie er geen bekende kruiden opstaan. Dus daar kan ik nog niet veel info over vertellen. Fijne feestdagen allemaal!
Ik heb me de afgelopen dagen wat verdiept in acupunctuur en heb studies gevonden dat bij ICSI de kans op een zwangerschap met 17% toeneemt. Dus in het kader niet geschoten altijd mis heb ik een acupuncturist gezocht die zich met name richt op vruchtbaarheid. Zij geeft aan 2 behandelingen voor de TP (om het lichaam gereed te krijgen zeg maar) en dan op de dag van TP of de dag daarna... Maar goed nu eerst afwachten wanneer ik met de pil kan beginnen (dat we daar ooit na uit zouden kijken)
Ik weet niet of links hier werken maar bijgaande wat links http://www.acupuncturist.nl/wp-content/uploads/2012/09/Effects-of-Acupuncture-Meta-Analysis-Fert-Stert-2012.pdf?f6174b Effecten van acupunctuur op de zwangerschapskansen bij vrouwen met IVF: een review en meta-analyse - Acupuncturist Onderzoeken acupunctuur bij mannelijke onvruchtbaarheid - Acupuncturist the acupuncture IVF support clinic ~ acupuncture and IVF research, reviews and references Het is wat taaie kost en de meeste onderzoeken zijn zoals te verwachten in het Engels. Ik had ook een acupuncturist gemaild en me lekker dom voorgedaan. Zij kwam met dezelfde getallen, dus een afspraak gemaakt ik ga dinsdag 12 januari voor de eerste afspraak. Gisteren met de pil begonnen, en vanmorgen naar het ZH gebeld. Ik moet nog wachten tot 19 januari met Decapeptyl, maar goed we zijn nu officieel in behandeling
@Wenn: Bedankt voor de artikelen! Ik ga me er door heen worstelen, . En fijn dat je nu officieel bent begonnen! De pil is het begin! Op naar januari! @allen: Een gelukkig, gezond en vruchtbaar 2016!
Hallo allemaal! Wij starten in januari ook weer met IVF. Na 3 jaar in de MMM te hebben gezeten bleken we in februari zwanger van ons eerste kindje. Helaas bleek bij de 20 weken echo dat ze zoveel afwijkingen had dat ze niet levensvatbaar was. In juni zijn we trotse ouders geworden van onze kleine meid, die in de dagen dat ze bij ons was een verpletterende indruk heeft achter gelaten. Nu hopen we op een brusje voor ons sterrenmeisje. De medicijnen liggen klaar. Op 4 jan mag ik weer beginnen... Ga duimen voor allemaal zwangere buiken hier in 2016!
@Jipje: Welkom op dit topic. Wat een heftig verhaal. Lijkt me een hele heftige ervaring. Morgen beginnen voor jou! Met welke meds begin je? Spannend! Hopelijk gaat alles goed!
Hoi, ik zou ook graag mee willen kletsen. Wij proberen sinds mei 2013 zwager te raken, sinds aug 2014 in de mmm. Vorig jaar december is er via een kijkoperatie geconstateerd dat allebei mijn eileiders volledig verkleefd waren en er geen kans was op een natuurlijke zwangerschap. Ik heb toen nog een operatie gehad om de eileiders te herstellen. 1 eileider is weer oke. De ander kon niet gemaakt worden. Ik heb nu 6 iui achter de rug en begin nu met ivf. Ik ben al begonnen met de pil en mag aankomende woensdag beginnen met het spuiten van de decapeptyl. Zijn er al meer dames aan het spuiten hier?
Is ook best pittig. Wel kunnen we met trots terug kijken op een hele mooie bevalling en hebben een hele mooie meid op de wereld gezet en zijn trotse ouders. Dat neemt niemand ons meer af. Ik begin ook met decaptyl. Morgen mag ik dus beginnen met spuiten. Best een aparte datum. Ik zou morgen nl. Weer beginnen na mijn verlof. Nu ben ik alweer sinds augustus weer aan het werk... Welkom Moes... Duim voor iedereen! Hopelijk hebben we allemaal snel een mooie test in handen!
Hoi! Mag ik ook met jullie meekletsen? Ik ben vanaf 20-12 al aan het spuiten met de decapeptyl. Sinds gister de gonal-f erbij Dit is voor een 2e kindje dmv icsi nadat het helaas met de cryo's niet gelukt is. 10 januari heb ik de eerste fm, spannend weer!
Welkom Moess, Bloem4 en Jipje1984 Erg heftig Jipje1984, ik kan me je dubbele gevoel goed voorstellen. Sterkte vandaag... @Bloem4, spannend hoor! Ik hoop dat ze de 10de veel grote f op de echo zien... @Moess, verder spuit geloof ik nog niemand hier in dit topic. Als het goed is mag ik over 2 weken beginnen met spuiten (ben 29-12 begonnen met de pil), maar daar zou ik nog bericht over krijgen. Hier gaat het niet zo goed. Ik reageer heel heftig op de pil (tjemig en dit is pas het begin..) dus twijfel of ik vandaag (weer) moet bellen. Ik denk dat ik vandaag even afwacht misschien scheelt het weer dat het normale ritme weer begint...