Welkom nieuwe schrijfsters! Zojuist contact gehad en start vandaag maar met de pil. Had dus eigenlijk wel afgelopen vrijdag gemoeten. Het komt er nu dus echt aan...!
@eva: mijn dochter is inmiddels alweer bijna 4,5 jr. Het gaat supersnel Wat fijn dat de PGD test er is en dat jullie al ingepland zijn. Ik ben een dromer, maar daarnaast ook een enorme angsthaas dat het niet goed zal gaan. Ik kan echt enorme piekeraar zijn. @wen1977: ik ben ook nogal een controlefreak. Het machteloze gevoel herken ik. Daarnaast is het irritant dat je nergens zelf invloed kan op uitoefenen, je hebt je maar te houden aan hoe snel zij willen dat het gaat etc etc etc. Hoe is de afspraak bij de acupuncturist gegaan? @cindykuhh welkom hier. Wat spannend dat jullie inmiddels aan jullie laatste IVF poging gaan beginnen. Dat lijkt me echt eng, dat ik straks na twee pogingen nog met lege handen sta en poging drie (de aller, allerlaatste poging) voor de deur staat. Superleuk dat jullie pleegdochter hebben. Hoe staan jullie zelf in deze 3de poging? @help: succes met het starten van de pil. Nu gaat het dan echt beginnen.
Hoi hoi Ja dat is zeker heel spannend en eng maar ook heel bijzonder tegelijk. We zijn heel blij met onze pleegdochter en gelukkig heb ik daar heel veel positieve afleiding van. Moet ook eerlijk bekennen dat ik er niet zoveel mee bezig ben als de eerste twee omdat ik er gewoonweg geen tijd voor heb. Dat is wel een prettige bijeenkomst. Hoop natuurlijk wel dat we ook nog wat cryos kunnen creëren zodat het niet maar 1 tp is. We hopen er maar het beste van en lukt het niet dan zijn we toch voorbestemd om pleegouders te zijn denk ik. Al is dat ook wel lastig want je weet nooit zeker of ze bij je blijft. Onze pleegdochter is nu 9 maanden bij ons en in juni is de volgende rechtzaak. Ook erg spannend dus, maar zolang ze er is genieten we volop van haar! Liefs Cindy
Welkom Cindy, ook zo'n heftig verhaal, heel veel succes jullie laatste poging... Heel moedig van jullie. Gedeeltelijk snap ik wat je zegt over jullie pleegdochter en het klinkt misschien gek maar door de aanwezigheid van mijn stiefzoontje heb ik juist veel meer de drang naar een eigen kindje. Juist omdat je weet wat je mist. Maar misschien is dat ook heel anders omdat je hem toch moet delen met zijn moeder. @Eva, wij gaan nu helemaal gelijk op. We moeten dan ongeveer gelijk ongesteld worden. En mogen dan in dezelfde periode beginnen met de hormonen. @Help, fijn dat je nu met de pil mag beginnen! @anneliesje, de afspraak bij de acupuncturist vond ik prettig. Zonder dat ik verder veel zei, vroeg ze allemaal goede vragen die nog klopte ook (snel blauwe plekken, nachtelijk zweten op de borst ect). Ik heb afgesproken dat ik nu nog 1x kom voor de terugplaatsing, en dan de dag van de terugplaatsing voor en na de terugplaatsing.
@Wen: Wat super leuk dat we tegelijk lopen. Heel veel succes! Merk dat ik nu hoop op een normale cyclus en snel ongesteld worden. Nog nooit gehad, haha. Heb jij dat ook? En goed dat je naar de acu bent geweest. Hoe vond je het? Niet pijnlijk? Ik ga zelf aan de yoga nu, . @anneliesje: Leuk dat je al zo'n droppie van 4,5 hebt. Hopelijk op voor een brusje, . Sta je er dan meer ontspannen in omdat je al een kindje hebt, of werkt dat niet zo? Ben benieuwd! @cindy: Super mooi dat jullie pleegouders zijn. Dat lijkt me echt heel spannend, met rechtszaken enzo. Dan ga je je hechten en dan kan ze zo ineens weer weg zijn. Hoe kun je je daar voor aanmelden?
Wen: ik snap jou helemaal. Hier ook best wel last van angst en paniekaanvallen. Ik lees ook gewoon nooit de bijsluiter. Je wil dit zo graag maar het is zo naar als je fan niet goed op de medicatie reageert. Dat geeft mij van tevoren al spanning als ook een controlfreak. Ik heb de afgelopen 2 jaar niks meer onder controle, vandaar ook de angsten. Eva: fijn dat jullie er nu voor mogen gaan. Wel extra spannend met pgd. Mag ik naar de reden vragen ? Ik begrijp het ook als je dat liever niet zegt. Nu wachten op je ongi! Ik vond dat zo spannend dat ik te laat ging menstrueren en maar heel weinig Annelies: leuk dat jullie beginnen voor een brusje! Sorry als ik mensen vergeet maar ik het overzicht van actieve schtijfsters en het verhaal van iedereen nog niet zo goed in mijn hoofd...
@cindykuhh wat fijn dat je er op een of andere manier iets minder mee bezig bent of zo. Het lijkt me enorm bijzonder om een pleegkindje te hebben. @wenn: Wat fijn dat de afspraak zo goed verliep. Best bijzonder dat ze dan toch zomaar dingen weten. Ik hoop dat het werkt voor je @eva: nee ik ga er helemaal niet ontspannen mee om. Voor mijn dochter had ik eigenlijk helemaal niet zo'n kinderwens. Ik heb nogal een lastige jeugd gehad en was bang dat ik een eventueel kindje niet goed zou kunnen opvoeden. Onze dochter kwam overal tussendoor. Probleem nu is ook puur een transportprobleem (het komt niet van A naar B vanwege mijn defecte eileiders). De wens voor een tweede is enorm groot. Juist omdat ik weet wat ik al heb en hoe intens ik hier van geniet. Het is een andere manier dan wanneer je nog geen kindje hebt denk ik, maar zeker net zo intens. Ik ben zielsgelukkig met mijn dochter hoor en als het niet lukt met IVF dan lukt het niet, maar ik zal er enorm verdrietig van zijn. Aan de andere kant heb ik het enorme geluk dat ik haar al heb (iets dat ik me zeker realiseer). @moess: logisch die angsten. Heb je daar ook hulp bij (je hoeft niet te antwoorden hoor). Kan me voorstellen dat je dan paniekaanvallen krijgt. Het is ook niet niets
@Moes: Tuurlijk mag je dat vragen. Ik heb een genetische mutatie in mijn mitochondriële DNA. Hierdoor werken de mitochondriën, de energiefabriekjes van je cellen, minder. Dit kan tot klachten leiden, in mindere of meerdere mate. Hoeveel een kindje is aangedaan is vantevoren niet te voorspellen. Ik ben 'vrij goed', maar mijn kindje kan dus heel slecht zijn. Vandaar de PGD. Maakt het wel spannend, omdat ze ook strenge criteria hebben en zo al mijn eitjes afgewezen kunnen worden. Waar ik met normale IVF dus wel een tp zou hebben gehad. @anneliesje: Kan ik me goed voorstellen, dat je ook een grote wens voor een tweede kan hebben. En dat het dan net zo spannend en intens kan zijn. Hopelijk brengt IVF jullie een brusje voor je dochtertje. En lukt het een beetje om te ontspannen. Hoewel ik dat zelf ook erg lastig vind, je bent er zo mee bezig! Net weer contact gehad met Maastricht en de hele reeks afspraken en startgesprekken gaan nu ook ingepland worden!
Hoi Eva! Je kunt je aanmelden via de site van pleegzorg voor een eerste informatie bijeenkomst, als het je wat lijkt kun je je daarna inschrijven voor de cursus! Het is zeker heel bijzonder maar vooral heel dankbaar! Als er geen pleegouders zijn waar moeten de kindjes dan naar toe? Liefs cindy
QUOTE=Help85;19392919]Welkom nieuwe schrijfsters! Zojuist contact gehad en start vandaag maar met de pil. Had dus eigenlijk wel afgelopen vrijdag gemoeten. Het komt er nu dus echt aan...![/QUOTE] Op welke dag moest je beginnen dan met de pil? Dag 1 van de menstruatie of dag 6? Ik zit te wachten op m'n menstruatie. Al 7 dagen bruine afscheiding, maar zet niet door in een menstruatie. Erg frustrerend. Deze maand geen hormonen gebruikt, raakt m'n lichaam ookvan slag van😉 Inmiddels zit ik op dag 32..
Ik moest normaal op dag 1 starten maar had ze niet duidelijk verteld dus toen zsm begonnen zat toen op dag 4 Jullie gister ook de documentaire over ivf/icsi gezien? Was op Belgische zender canvas. Vanavond 19u herhaling
Nee, ik heb niet de documentaire gezien. En vanavond gaat ook niet lukken. Wij gaan vanavond naar informatie avond in de Vu. Ben benieuwd.
@cindy: Ja, prachtig dat je dat doet. Ik weet niet of ik het zelf zou kunnen. Maar dat ik misschien omdat ik nu ook nog andere opties heb om mama te worden. @bloemetjes: Voor jou dus echt wachten op de menstruatie! Ga je echt aftellen, hè? Hoe lang duurt je cyclus normaal? @Help: Heb de docu even opgezocht. Hij heet Baby Makers: The Fertility Clinic. Klinkt interessant! @Goldfishie: Ik kan hem ook niet zien vanavond, maar misschien ergens online? En spannend dat je naar een info avond gaat! Een vraagje over starten met de pil. Ik ben nooit heel lang heel heftig ongesteld. Dag 1 en 2 het meest, daarna al veel minder. Moet je dan starten op dag 1, de dag dat je voor het eerst rood bloedt?
@Help: Dankje! Ik moet namelijk beginnen voordat ik weer een afspraak heb. Is het trouwens erg dat ik niet heel heftig ongesteld wordt? Of maakt dat niet uit?
Spannend allemaal meiden! Sommige al weer een klein stapje verder.. Ik ga die documentaire vanavond ook opnemen, lijkt me interessant! Ik ben ook weer een klein stapje verder, sinds afgelopen zondag aan de pil en volgende week afspraak in het ziekenhuis.. reuze spannend! Laat 2016 voor ons allemaal ons jaar worden!
@help: goede tip. Ik ga het opnemen denk ik. @ goldfish: spannend zeg! Ik weet nog toen wij naar de infoavond gingen ik het gevoel had van: poeh wat veel en vooral een beetje confronterend. Ik kwam met een 'vol hoofd' thuis. Eva: ik zou voor de zekerheid even bellen mbt het slikken vd pil. Volgens mij hanteren ze overal andere regels betreft pil start. Ik moest op dag 3 beginnen namelijk. Maar dag 1 is de dag dat de menstruatie echt doorzet.