Start IVF/ICSI 2016

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Eva90, 15 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    ow wat eng selma :(

Ach mlady nee wat enorm sneu :(

2. Angeline

Angeline Actief lid

12 okt 2012
    119
    75
    28
    Utrecht
    @MLady - sterkte en rust goed uit de komende maand..

@Selmaa - jij heel veel sterkte - ik hoop dat alles ok is!

3. Selmaa

Selmaa Actief lid

1 jan 2016
    183
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb straks zoiezo afspraak staan. Mijn man is vd paniek kom we gaan nu.. maar ka best paar uur wachten

4. Help85

Help85 Fanatiek lid

23 feb 2015
    2.005
    1
    36
    Selma. Sterkte en succes zo, hoop dat alles nog goed zit.

Wen: lastige keuze. Ik zou het wel melden en even navragen hoeveel invloed het op het zaad heeft misschien idd even quick scan van het zaad doen. Hoop echt voor je dat de poging door kan gaan.

5. Tesssss

Tesssss Actief lid

22 jan 2016
    116
    0
    0
    Juridisch secretaresse
    Rijswijk zh
    #1525 Tesssss, 23 feb 2016
    Laatst bewerkt: 23 feb 2016
    @MLady: Heb je een beetje kunnen slapen vannacht? Moet de hele tijd aan je denken. Vind het zoooo oneerlijk.
    @Selmaa: Dat is schrikken. Ik ga keihard duimen voor loos alarm. Hoe laat heb je die afspraak vandaag?
    @Wen: Dat is echt iets wat jullie samen moeten beslissen. Wij hebben er destijds zelf wel voor gekozen om te wachten.
    @All: Vanmorgen stond ik op met het gevoel dat het over is. Geen idee waar het vandaan komt maar mijn gevoel is natuurlijk vanaf het begin af aan al "vaag". Wel weer een knaltest vanmorgen dus ik duim maar door dat we vrijdag een hartje te zien krijgen en dat het op de goede plek zit. Ik word he-le-maal gek...

6. Wen1977

Wen1977 Bekend lid

28 sep 2015
    933
    146
    43
    O nee meis, wat vervelend. Vannacht ook nog een arts gebeld? Want het klinkt niet goed dat het er gewoon uitspoot. Misschien nog iets van de overstimulatie? Of iets wat losstaat van je zwangerschap?? Hou je ons op de hoogte?

Dat heeft het ziekenhuis bij ons ook gezegd, maar de zorgverzekeraar heeft aangegeven dat het pas bij een punctie één poging is.

Nou daar houden wij ons ook aan vast aan alle instructies die je meekrijgt wordt niet 1x gezegd als de vriend/man koorts krijgt dat je dan ook contact moet opnemen. Ik weet wel dat het in de eerste brief (na aanmelding) stond dat koorts van invloed is.

7. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    @Happy hertje welkom, gezellig. En dankjewel... :(

@Selmaa o nee! Wat heftig! Ik hoop dat je babietjes nog goed zijn en dat dit alleen met de overstimulatie te maken heeft! 😱

@wen toitoitoi meis, welke keuze je ook maakt. Vind het heel sneu voor jullie beiden. Hoop dat jullie toch nog mazzel hebben.

@ego nadat ik gisteren dat bevestigende telefoontje had gehad van het ziekenhuis had ik al een weeë buikpijn. Dat bleef de hele avond zo, maar omdat ik zo kapot was ben ik toch in slaap gesukkeld. Ik hoef me anders eigenlijk nooit 's nachts te verschonen maar nu was dat beslist nodig rond 6u. Daarna voelde ik me zó beroerd in bed, lichamelijk maar vooral ook geestelijk. Alles kwam eruit, heb onbedaarlijk liggen janken.

M'n lief heeft me heel goed vastgehouden en ik heb me heel veilig gevoeld. Wat een verdriet, we waren zo dichtbij.

Hij toen douchen en daarna ging ik in de badkamer naar de wc. Trof ik een stuk weefsel aan van ongeveer 4cm bij 0,5cm. Dus ik denk dat ik het kwijt ben. Zal een groot deel van m'n bms zijn? M'n lief zei dat de pot een slagveld leek toen hij de badkamer in was gekomen om te douchen. Ja ik had dat niet door, omdat we snachts het licht in de badkamer niet aan doen. Ik had wel goed doorgetrokken, maar dat was dus niet genoeg. Niet voor niks dat ik me dus onwel had gevoeld toen ik om 6u weer in bed was gekropen.

We hebben nu verplicht een maand rust en we zijn daar ook echt aan toe. Na die slopende onzekerheid. Ik voelde me van 't weekend nog zó zeker! :(

We moeten nog even volhouden. Maar eerst even bijkomen. We denken erover om binnenkort een (goeie) week op vakantie te gaan. Even eruit.

Sorry voor het lange verhaal. Ik heb me weer ziekgemeld @werk. Ik ga zo weer slapen.

Liefs

En dankjewel Tesssss 😘 Hoop dit nooit weer mee te maken

8. Biientjeee

Biientjeee Bekend lid

11 jul 2012
    550
    14
    18
    NULL
    NULL
    Jeetje selma wat onzeker weer

9. josykate

josykate Actief lid

4 dec 2015
    167
    5
    18
    @selma wat heftig en eng!!! Hoop dat het niets ergs te betekenen heeft en je lekker zwanger blijft van je 2 ukkies!

@wen ik zou het eerst wel even navragen in het ziekenhuis of het kwaad kan. Straks maak je heel druk om niks. Bij mij in het ziekenhuis hebben ze er nooit iets over gezegd!

Hier 5 dagen na terugplaatsing, en word nu echt al een beetje gek!!!! Voel ik iets of voel ik niks? Moet ik iets voelen? Ben ik straks zwanger of niet? Soms zou je zo graag in de toekomst willen kijken! En het lezen op Internet maakt het ook niet makkelijker,moet ik mee stoppen maar doe het toch! Ik weet dat ik gewoon moet afwachten.... Vind alleen zo moeilijk!Nu al!

10. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Selma: wat eng!! Hopelijk is alles goed!

Wen: wat je ook kan doen is het melden bij je gyn en vragen om een extra (standaard) zaadonderzoek deze week. Dan kunnen ze gelijk zien of de koorts iets heeft gedaan bij het zaad van je man.

Mlady: Doe rustig aan en dikke knuffel!
    Ondanks dat het superk*t is en totaal niet leuk, is er 1 lichtpuntje. Het kan! Jouw ei kan met jouw liefs zaad bevrucht raken! En nog een aantal eskimootjes in de vriezer, 1 daarvan gaat lukken en blijft 9 maanden plakken!

Josy: spannend zeg! Helaas moet je nog een killing wachtweek door...

11. josykate

josykate Actief lid

4 dec 2015
    167
    5
    18
    Mlady vind zo erg om jouw bericht te lezen! Zo verdrietig!! Heel veel sterkte meis...

12. Wen1977

Wen1977 Bekend lid

28 sep 2015
    933
    146
    43
    Gisteren was ik ook al tig keer om te kijken of Mlady al nieuws had, vandaag voor Selmaa...

@Mlady, wat fijn dat je vriend je heeft kunnen troosten. Er is op dat moment niets fijner om veilig in zijn armen te liggen. Het is voor jullie allebei een zware emotionele tijd. Neem de rust die je nodig hebt!

13. Wen1977

Wen1977 Bekend lid

28 sep 2015
    933
    146
    43
    @allen bedankt voor jullie adviezen.

Tot nu toe staan we er eigenlijk zo in: We hebben ons er eigenlijk bij neergelegd dat het deze ronde kansloos is, dus geen stress of dergelijk. We gaan pas rond 12 maart vragen voor een quick test van "oeps vergeten maar hij had koorts en omdat het niet op de papieren stond hebben we er geen minuut aan gedacht om het te melden. We zijn "bang" wanneer we ons nu melden dat we bij voorbaat moeten stoppen.
    En stel dat ze de hoeveelheid van de medicijnen niet goed hebben afgesteld en straks overstimulatie of onderstimulatie, kunnen ze het mooi aanpassen voor de volgende ronde. Dan zitten we ook meteen aan zijn 3 maanden. Dus hij heeft wel op het juiste moment verhoging gekregen...

Want ik ben als de dood dat de hoeveelheid gonal f te laag is (de 1ste arts zei: gezien leeftijd maximale dosis en de arts die we nu hebben: we zetten voorzichtig in dus zeker niet maximaal maar op 175). Ik zie het maar als een proefstimulatie... Komt er wel iets uit hebben we mazzel, komt er niets uit zien ze ons in mei terug!

14. Help85

Help85 Fanatiek lid

23 feb 2015
    2.005
    1
    36
    @Wen, ik ben ook bang dat de dosering Gonal F te laag is. Ik moet 150, maar heb wel PCOS.... Kan er nog tussentijds verhoogd worden of stoppen ze dan de poging en starten ze volgende op?

Ik reageerde namelijk ook nog op 150 Clomid, nu weet ik niet of dat te vergelijken is met elkaar.

15. Ni1986

Ni1986 Actief lid

11 okt 2015
    119
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mlady; wat heftig zeg! Ik hoop dat jullie je een beetje door deze maand heen kunnen slaan en straks met vol goede moed de volgende poging ondergaan.

Selmaa; Pff dat is schrikken! Ik hoop dat ze zo de oorzaak kunnen achterhalen en het niets met de kleintjes te maken heeft! Heel veel sterkte!

Erg dubbel om dan mijn bezoekje met jullie te delen :(
    Ik ben vanmorgen bij de gyn geweest en op de echo was een duidelijk smurfje te zien.. Het hartje klopte overduidelijk en qua groei ligt het helemaal op schema. Het andere zakje zit er nog steeds, maar is veeel kleiner en waarschijnlijk een oude bloeding.. Over 2 weken weer terugkomen voor bloedonderzoeken ect.

16. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Ni1986 - fijn dat met smurfje alles goed is :) positieve berichten mogen van mij ook hier hoor, dat geeft mij hoop/moed. Ben je "blij" dat het er maar 1 is?

@ tess - jakkes wat eng, ben benieuwd hoe het was bij de gyn

17. Biientjeee

Biientjeee Bekend lid

11 jul 2012
    550
    14
    18
    NULL
    NULL
    Nii wat super dat het smurfje goed groeit! Heel fijn meid

18. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Ni1986: fijn dat alles goed is! :)

19. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Wat hebben jullie allemaal voor dosis gonal?

Mijn gyn had ons verteld dat ik waarschijnlijk 150 gonal moet gaan spuiten. Is dit dan ook aan de lage kant? Of wordt de dosis pas bepaald als bij een eerste echo (aan begin van je cyclus) gezien word hoeveel mini follikels er klaar liggen?

Bij iui met hormonen had ik bij 50 en 62,5 gonal, 1 follikel. Bij 1 ronde met 75 gonal had ik drie follikels. Maar ook een ronde met 62,5 die verhoogd werd naar 75 gonal, had ik alsnog 1 follikel. Zou dan 150 gonal te laag zijn voor ivf?

20. Ni1986

Ni1986 Actief lid

11 okt 2015
    119
    0
    0
    NULL
    NULL
    Om eerlijk te zijn wel.. Natuurlijk had een tweede ook welkom geweest, maar qua ruimte in huis is het momenteel is het dan wel een beetje krapjes en bij een tweeling denk ik al snel aan vroeggeboorte en keizersnee ect. Denk zelf dat ik hier wat meer van kan genieten..

Bedankt allemaal!

Deel Deze Pagina