@Biientjeee & mariah: Welkom op dit topic! @Moes: Wat gek dat ze er bij mij dan persé drie weken tussen willen hebben. @Mariah: Spannend dat je maandag een cryo terug krijgt geplaatst! Ik moet nu 'blind' starten. Ben echt bang dat dat mijn kansen verminderd, omdat het niet is hoe het eigenlijk hoort. Iemand ervaring met blind starten op een willekeurige dag in je cyclus?
Wat gezellig nieuwe meiden, welkom!! We hebben een lijst gemaakt zouden jullie jullie gegevens daar ook op willen zetten?
Spannend Mariah! Jullie zijn al bijna allemaal al begonnen met het ivf traject. Wij moeten eerst nog onze intake krijgen en daarna weten we pas hoe en wat qua planning. Ben benieud of ik ook een eerst een de pil traject krijg.
Leuk dames dat jullie hier zijn komen kletsen! @eva: ik weet het ook niet. De een begint op dag 1 de ander op cd 3. En met kort protocol slik je geen pil. Ik dacht dat ze met de pil gewoon beter konden plannen... Ik ben gisteravond beggonnen met bloeden. Volgens 'schema'. Ben blij dat ik daar niet meer op hoef te wachten. Ik vind het wel prettig dat sommige dames al verder zijn. Dan kun je toch naar ervaringen vragen etc
@biientjeeeee: welkom. Ik zie dat je al aan het spuiten bent. Valt het mee/tegen? @mariah21: welkom hier. Wat spannend dat je waarschijnlijk maandag een cryoterugplaatsing hebt. Heb je al gehoord of het ontdooien (noem je dat zo?) goed is gegaan? @eva: ik denk echt niet dat het nadelig is (anders zouden ze het toch niet doen), maar kan me voorstellen dat je twijfelt. Anders even je gyn bellen? @goldfishie: spannend he. Ik zie dat je op 4 februari een intake hebt. Zie je er tegenop of juist niet? @moess: "fijn" dat je volgens schema loopt Ik had afgelopen maand gewoon een cyclus van maar 26 dagen Zal blij zijn wanneer ik weer een aantal weekjes verder ben. Volgende menstruatie moet ik beginnen met de pil en dan is het wachten voorbij (eindelijk).
Bloemetjes123: 27jr, icsi 1, 1e kindje Pil:15-1 Decapeptyl 10-2 Ik krijg het niet voor elkaar om dit in het schema te verwerken. Vandaar maar op deze manier. Gisteren eindelijk ongesteld geworden. Nu begint het traject😄
De lijst werkt door het bericht te quoten. Dan kun je je eigen info er in zetten. Als iedereen dat doet, hebben we een overzicht, en weten we ook van elkaar wanneer er mijlpalen behaald worden. @Goldfishie: Iedereen begint nu idd langzaamaan op te starten. Maar jij hebt ook al 4 februari je intake. Vaak gaat het dan wel snel. Ik moest daarvoor al aan de pil. En daar leggen ze dan uit over het spuiten. Dus misschien even bellen of jij dat ook alvast moet? @Moes: Fijn dat je volgens schema bent begonnen te bloeden. Moet jij nu beginnen met de pil? Pil is idd voor de planning. En omdat je nog 1 keer moet menstrueren en zij precies willen weten wanneer. Wat betekent dat korte of lange protocol? @anneliesje: Dat probeer ik ook steeds te denken, dat zij het wel zullen weten en dat het vast kan. Wel gek dat overal dag 1 of 2 tot 5 staat en ik gewoon ergens in mn LT moet beginnen. Maarja, het begin is in zicht! @bloemetjes: Ook fijn dat je bent begonnen met bloeden. Het traject is gestart! En begonnen met de pil zie ik. Heb je last van bijwerkingen?
Moess, 26 jr, IVF1, eerste kindje annneliesje, 34 jr, IVF1, 2de kindje Goldfishie, 33 jr, IVF1, 1e kindje Bloemetjes123: 27jr, icsi 1, 1e kindje Pil: Eva: start begin februari Annelies: start 1ste dag menstruatie februari Decapeptyl: Moess: va 06-01 Bloemetjes123: va 10-2 Eva: va 15-02 Stimuleren: Afspraken: Eva: 12-02 startgesprek annneliesje: 08-02 gesprek Goldfishie: 04-02 intake gesprek Echo: Moess: 20-01, 27-01, 29-01 Eva: 29-02 Wachtbankje:
@eva: nee dit is mijn 11e dag decapeptyl. Dinsdag de laatste pil gehad dus zou er volgens planning nu een onttrekkingsbloeding ontstaan.. dus waarschijnlijk mag ik woensdag ook gaan stimuleren met menopur.
Anneliesje: nee, we zien er totaal niet tegenop. Doordat we de folder over ivf al hebben en de info avond al hebben gehad, weten we hoe het hele traject in elkaar zit. Bij de intake horen we hopelijk wat onze persoonlijke planning gaat zijn. Eva: in het iui traject heb ik al meerdere rondes gespoten met gonal, dus ik weet al hoe dat moet. Heb denk ik geen prikinstructies meer nodig. Alleen zie ik er wel tegenop dat ik straks 2x een spuit moet gaan zetten iedere avond.
Anneliesje de gonal f prikken is heel goed te doen alleen de decapetyl valt soms beetje tegen. Bedankt meiden voor de welkom! Donderdag de 1e echo zo spannend! Ben echt heel benieuwd.
Hallo dames Wij hebben morgen de eerste fm. Ben ook heel benieuwd dit is onze derde en laatste ivf poging. Idd de gonal f is goed te doen maar die decapeptyl gaat me nu toch ook wel erg tegenstaan. Die zet mijn man sinds een paar dagen dat scheelt iets.
@allen: Wat maakt dat de decapeptyl tegen gaat staan? Pijnlijk? En hebben jullie er bijwerkingen van? Ik moet over precies een maand beginnen! @Biientjeee: Spannend, donderdag de 1e echo! Hopelijk gaat het goed! @Cindy: De eerste meting, super spannend! Succes!
@cindy, wat spannend jullie laatste ivf poging, wat is d'r rede dat het nog niet gelukt is als ik vragen mag? @ Eva, de decapetyl is wat stropiger en prikt wat vind ik.
@ cindy: spannend de laatste poging. Ben je niet bang? Klinkt misschien stom maar ik ben nu nog vrij relaxt omdat hetbpas de eerste poging is, zo van: daarna hebben we er nog 2.. Bientje: spannend zeg. Ik heb woensdag de eerste gewone echo om te kijken of ik kan gaan stimuleren. Eva: de deca valt opzich wel gewoon mee. In het begin is het steeds leuk/spannend maar na bijna 2 weken wordt het naar. De naaldjes zijn een beetje bot en gaan soms wat lastiger naar binnen. Ook doet de vloeistof soms een beetje pijn. Ik merk dat het minder pijnlijk is als ik de spuit smiddags al uit de koelkast haal. Ik spuit om 19u en haal m rond 15u al uit de koelkast en als ik werk meteen als ik thuiskom. Ze mogen in principe een week uit de koelkast liggen. Ik dacht eerst van dan haal ik gewoon een hele doos uit (7 spuiten) maar het hoort een beetje bij mn ritueel om ze zelf eerst uit de koelkast te halen..
Ben bij allebei de pogingen wel zwanger geweest maar allebei geëindigd in een miskraam 1x met 7 weken en 1x met vijf weken, de rede hiervoor is onbekend, domme pech denk ik. Idd erg spannend en angstig de laatste poging maar we hebben sinds maart een lieve pleegdochter in huis en die maakt heel veel goed Liefs cindy
Spannend ook moes! Cindy wat fijn dat jullie een pleegdochtertje hebben. Maar bedrijp inderdaad dat het erg spannend is succes!
Cindy: oja, een pleegdochter dat klopt ja! Superleuk. Help: ik slik alleen gravitamon. Op advies van de ivf verpleegkundige
@allen: Dankjulliewel voor de info over de decapeptyl. Ik vind het wel spannend om te beginnen. Ben verpleegkundige en kan goed tegen prikken, maar kan me heel goed voorstellen dat het me tegen gaat staan. Uit de koelkast is idd een goede! Ga ik zeker doen. @cindy: Heel veel succes met je fm vandaag! Naar dat het bij poging 1 en 2 in een miskraam is geëindigd. Hopelijk bij deze poging meer geluk! @Help: Ik slik zelf alleen vitamine B11 (foliumzuur) en vitamine D. Die zitten in een tablet voor zwangerschapswens. Van de Kruidvat. Sowieso belangrijk om foliumzuur te slikken, minstens 4 weken vantevoren. Verder geen multivitaminen, omdat daar ook vitamine A in zit en die kan in een eventuele zwangerschap vitamine-A-teratogeniteit veroorzaken. Vriendlief laat ik wel multivitaminen slikken, want dat is goed voor zijn zaad. En wat slikken jullie (en jullie mannen)?