Start IVF/ICSI - april, mei, juni 2022

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Narcisje, 23 apr 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maskadir

Maskadir Actief lid

8 mei 2022
    194
    85
    28
    Vrouw
    Ik bestuur vliegtuigen ;) geen goed idee met die hormonen.

Fruity90 vindt dit leuk.
  2. SamirsVrouwtje

SamirsVrouwtje Fanatiek lid

20 jan 2015
    3.312
    1.894
    113
    Vrouw
    hoop t voor iedereen hier!

Asil vindt dit leuk.
  3. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Zo, ha dat snap ik. Jesus wat gaaf ook!

4. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    nou ik zou ook blij zijn met een aantal eicellen de laatste ronde van tussen de 10-15. 20 is bij mij niet realistisch. 10-15 overigens ook niet, tenzij mijn follikels er in 2 of 3 2 eicellen stoppen.

5. Wijntje31

Wijntje31 Actief lid

12 mei 2022
    141
    65
    28
    Vrouw
    Ik had even wat afleiding nodig voordat ik vandaag de punctie had, vond het toch stiekem best spannend. Vooral bang dat de follikels/eitjes al zouden springen. #controlfreak Dus lekker van het mooie weer genoten en mijn gedachten verzet. Eventjes reageren nog op al het goede nieuws!

@Narcisje Wat een ontzettend fijn nieuws en wat spannend zeg dat ze onderweg nog belden. Veel succes met de wachtweken!

@SamirsVrouwtje mooi nieuws ook voor jou, 20 eicellen. Balen dat je nog even geduld moet hebben. Hopelijk voel je je goed en heb je geen klachten van overstimulatie!

@Famke93 Ook nog mooi in de race! Spannend morgen, veel succes!

Zelf vanochtend de punctie gehad, we mochten gelukkig al om 9u meteen. Fentanyl is niet mijn ding maar wel fijn dat het wat van de pijn weg neemt. Punctie is me daardoor meegevallen. Ze hadden veel follikels aangeprikt en mooi resultaat 14 eicellen. Helaas nog geen zaad gevonden op dat moment. Dus het voelde een beetje dubbel. Gelukkig net het telefoontje gehad dat er 14 rijpe eicellen waren en ze ook 14 zaadjes hebben gevonden. Nu rustig afwachten en hopen op mooie embryo's. Ze hebben me wel voorzichtig gewaarschuwd voor overstimulatie aangezien 14 wel aan de hoge kant is. Ben flink aan het drinken nu en verder lekker op de bank. Ik kan het nog niet geloven, helemaal happy. Maar weet dat dit nog niks zegt over wat er uit gaat komen. Als alles goed gaat zaterdag telefoontje om terugplaatsing in de plannen op zondag. Dan horen we ook meer.

Soof1992 vindt dit leuk.
  6. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Wat bizar, precies 14 zaadcellen voor jouw 14 mooie eitjes :). Doe rustig aan inderdaad, drink goed en let op je buik. Opzetten en gewichtstoename (koorts) is gelijk bellen.
    Duim voor een mooie opbrengst.

7. Famke93

Famke93 Actief lid

28 sep 2021
    201
    156
    43
    Vrouw
    @Wijntje31 wat fijn dat je zoveel eicellen had en dat er zo genoeg zaadjes zijn gevonden. Nu hopen dat ze het heel goed samen kunnen vinden!!
    Wel grappig dat je zegt dat je bang bent dat er eitjes gesprongen zijn. Ik heb namelijk precies hetzelfde! Ik had afgelopen dagen precies hetzelfde soort afscheiding als normaal rond m'n eisprong en dat kan ik me niet herinneren van de vorige ronde. Ook heb ik het gevoel dat ik iets minder de eitjes voel zegmaar (als je gaat staan of zitten voel je af en toe wat steken bij de eierstokken) dus ik zit mezelf ook helemaal gek te maken dat er al eitjes zijn gesprongen Maargoed zal vast meevallen.
    Ik zie er ook behoorlijk tegen de punctie morgen, 't was me toch best tegen gevallen de vorige keer. Maargoed het is voor een goed doel

8. Wijntje31

Wijntje31 Actief lid

12 mei 2022
    141
    65
    28
    Vrouw
    Jaa heel blij! En inderdaad hopen dat ze het goed kunnen vinden haha

Ik heb vandaag nog gevraagd hoe dat zit met vroegtijdige eisprong. Maar de kans daarop is super klein. Vooral als je cyclus langer onderdrukt is, gebeurt het bijna niet! En als het gebeurt dan gaat het ook echt rap (als in zodra er 1 springt, springen ze allemaal) dus dan zou je nu je eierstokken niet meer voelen. Dus probeer te ontspannen, ze weten wat ze doen. En dat je het af en toe wat minder voelt is normaal. Door de eirijping voelt het natuurlijk sowieso anders. Ik had ook stress toen ik opeens andere afscheiding had, maar is goed gekomen! Heb er vertrouwen in dat dat bij jou ook lukt!
    Waar zie je het meeste tegenop? Misschien kan ik je nog een beetje geruststellen. Het is mij namelijk best wel meegevallen :)

@Asil Thanks voor de tips! Ga er heel goed opletten :)

9. Famke93

Famke93 Actief lid

28 sep 2021
    201
    156
    43
    Vrouw
    Ah thanks dat stelt me wat gerust! Ik zie gewoon tegen de punctie op. De eerste keer heb ik het als best pijnlijk ervaringen, en aangezien ik nu weet wat er komen gaat...
    Ik weet dat ik dit keer iets beter moet proberen te ontspannen aangezien ik de eerste keer echt totaal verkrampt in die stoel zat, maar het is zo lastig om te ontspannen als het pijn doet ;)

10. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.812
    8.474
    113
    Vrouw
    Ik was idd ook heel bang dat de eitjes eerder zouden springen maar ze weten idd goed wat ze doen dus ik zou me er niet te druk om maken hoor.

@Famke93 succes met de punctie!

Famke93 vindt dit leuk.
  11. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.812
    8.474
    113
    Vrouw
    Vandaag dag 6 na punctie, dag 1 na terugplaatsing. Ik heb de hele middag al last van steken en een beetje buikpijn.

Dit gaat laaannggg wachten worden :|:roflmao:

Soof1992 vindt dit leuk.
  12. Famke93

Famke93 Actief lid

28 sep 2021
    201
    156
    43
    Vrouw
    Haha nog mààr 2 weken wachten:roflmao:. Een 5 daagse kan al na 1 dag beginnen met innestellen dus hopelijk gebeurd er van alles bij jou daar binnen:|

Soof1992 vindt dit leuk.
  13. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Uhm joehoe, hier 1tje waarbij de eerste IVF werd afgebroken omdat ik 2 uur voor de punctie een eisprong had. Ik voelde het aan alles. Ik zei al, doe maar eerst een echo want ik heb een eisprong en ja het is een zeldzaamheid en ja ze waren met stomheid geslagen. Maar wel gebeurd :).

Dat ze allemaal springen klopt maar dat je ze niet meer voelt klopt niet. Omdat je aan stimulatie doet kunnen de follikels vol lopen met vocht dus reken maar. Ik ging met zware pijnstilling naar huis. Zat huilend op mij recept te wachten.

14. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    @Famke93 hartstikke normaal die afscheiding, niks om je zorgen over te maken.

Normaal krijg je dat vlak voor je eisprong, vruchtbaar slijm maar dat is maar van 1 hooguit 2 follikels. Nu heb je er meer dus ook meer afscheiding.

15. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Goede en rustige ademhaling is key. Ik mocht 1 oortje in met mijn telefoon en dan zette ik een meditatie mix op. Samen met de fentanyl was het feest
    Uhm mevrouw, doe nog maar een shotje, gewoon voor de fun. Man wat ga ik daar lekker op :roflmao:

Soof1992 vindt dit leuk.
  16. Famke93

Famke93 Actief lid

28 sep 2021
    201
    156
    43
    Vrouw
    Ooh nu ben ik iets minder gerustgesteld :roflmao:
    Hopelijk valt het mee en zitten mn eitjes nog lekker in hun schilletje.
    Ik ga m'n best doen morgen te ontspannen :D

17. Wijntje31

Wijntje31 Actief lid

12 mei 2022
    141
    65
    28
    Vrouw
    @Asil Ohnee wat super kut zeg! Ben jij een van die pechvogels geweest, jeetje! Sorry verkeerde informatie vanuit mij, duidelijk de eerste keer geweest dit. Oeps!
    @Famke93 bij mij heeft het heel erg geholpen om te focussen op mijn ademhaling, zo min mogelijk bezig zijn met pijn maar vooral goed doorademen en inderdaad die ontspanning vinden, daardoor heb je automatisch minder pijn. Zet hem op!
    @Narcisje Hou vol :)

Asil vindt dit leuk.
  18. Maskadir

Maskadir Actief lid

8 mei 2022
    194
    85
    28
    Vrouw
    Zo meiden, het is zo ver.

Gisteren de hysteroscopie gehad om de kijken of er nog verklevingen zitten (helaas was dit een hel qua pijn), straks de start echo en morgen beginnen met de hormoon injecties.

Spannendddd!!!

Wijntje31, Asil, Soof1992 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. Famke93

Famke93 Actief lid

28 sep 2021
    201
    156
    43
    Vrouw
    Nou onze punctie zit erop. Ik ben zwaar teleurgesteld. De arts die het heeft gedaan heeft er echt een potje van gemaakt. Dit was m'n 2e keer, dus ik heb wat vergelijkingsmateriaal maar dit was echt niet oke. Ze prikte steeds mis, kon er niet goed bij terwijl mijn eierstokken goed laag liggen en heeft meerdere keren opnieuw moeten prikken. T was op een gegeven moment allemaal bloed, ik voelde het gewoon langs m'n billen naar beneden lopen. Uiteindelijk bij de 2e eierstok heeft ze er zelfs nog een paar laten zitten omdat het echt niet meer te doen was. Opbrengst is uiteindelijk 11 eicellen ipv 15+. Ben er echt even van ontdaan :(

20. Soof1992

Soof1992 Fanatiek lid

2 jan 2022
    2.577
    3.077
    113
    Vrouw
    Hoe is de punctie gegaan??

Deel Deze Pagina