Lijkt mij niet gek, zeker niet wanneer het in je longen terecht komt. Je hebt geen long ontsteking oid? Vocht verliezen en daardoor afvallen hebben volgens mij niks met de leverwaarden te maken, ben geen arts, alleen doktersassitent in opleiding met zelf veel ervaring in de fertilliteit, dus pin me er nietvop vast. Je lever reageert hoogstwaarschijnlijk op ontstekingswaarden. Dat je nu het vast gehouden vocht van de OHSS verliest is alleen maar fijn. Moet je nog voor bloed controle? Zijn de waarden erg hoog? Heb je zoutoplossing gehad in het ZH?[/QUOTE] @Asil Ja, morgen ga ik weer bloed prikken om te kijken wat de stavaz is. Ik weet niet hoe hoog precies. Afgelopen maandag begonnen de waarde te stijgen, ik begreep dat deze lever waarden altijd standaard geprikt worden bij overstimulatie omdat het dus ook organen kan verstoren. Dus het hoort wel echt bij de OHSS. Mijn D-dimeer waarden waren ook verhoogd.. Dus ze zijn in het ziekenhuis zoekende hoe dit nu te behandelen. Want oorzaak is duidelijk (99,9% OHSS)..
Lijkt mij niet gek, zeker niet wanneer het in je longen terecht komt. Je hebt geen long ontsteking oid? Vocht verliezen en daardoor afvallen hebben volgens mij niks met de leverwaarden te maken, ben geen arts, alleen doktersassitent in opleiding met zelf veel ervaring in de fertilliteit, dus pin me er nietvop vast. Je lever reageert hoogstwaarschijnlijk op ontstekingswaarden. Dat je nu het vast gehouden vocht van de OHSS verliest is alleen maar fijn. Moet je nog voor bloed controle? Zijn de waarden erg hoog? Heb je zoutoplossing gehad in het ZH?[/QUOTE] @Asil Ohja, ik heb inderdaad zoutoplossing gehad in het ziekenhuis. Ik kreeg vocht en eiwitten via het infuus omdat mijn eierstokken dus vocht en eiwitten aan het lekken waren..
@maestro ik weet het eigenlijk niet.. ik weet wel dat het met alle andere waarden nu goed was donderdag, dus de hormonen waren weer aan het afnemen. Het zijn echt alleen de leverwaarden die nog in de stijgende lijn waren.. QUOTE="maestro, post: 24259905, member: 115917"]Sterkte voor @Narcisje en @xxFrummel op het wachtbankje, ik vond dat altijd zo vreselijk! Hier heb ik altijd een kunstmatig protocol gehad ( PCOS) en heel veel Utrogestan vanaf ovulatie/punctie. Duphaston zegt me minder, maar doordat mijn hormonen zo niet in balans zijn moet er altijd flink tegenwicht op zijn. We zijn ruim 5 jaar bezig geweest voor ons zoontje. Door mijn man zijn ernstige OAT was er eigenlijk geen alternatief van IUI, IVF etc. Dat sloegen we allemaal over en kregen we te horen dat we maar max 5% kans hadden op een zwangerschap, zelfs met ICSI. Hij is dus echt een wondertje. Na al die jaren omo-witte testen (die dus ook heel logisch waren) durfde ik zelfs bij mijn zwangere poging niet eens te testen ( zelfs de COVID zelftesten nu triggeren nog) en kwam ik erachter door het bloedprikken op dag 17. Daarna nog tot 3 maanden dikke struisvogel geweest. Ik zie er dus wel tegenop, aangezien de kans gewoon nog steeds 95% is dat het niet lukt, zeker met cryo's is dat nog spannender, dus ik werd al gewaarschuwd in het ziekenhuis. Maar we volgen gewoon protocol. @Wijntje31 : hele fijne vakantie in Noorwegen, prachtig land! @Mina89 : zijn jouw ASALT waarden te hoog? DIe linken aan hormonen en zou vanuit OHSS logisch de stijging verklaren. Dat loopt vaak wat achter tov andere klachten. Anders zou ik het ook niet weten.[/QUOTE]
Wat vreselijk moet dat zijn als je weet dat er zo weinig kans is. Ik heb nog nooit echt op het wachtbankje gezeten. Dit is de eerste x dat er eentje is bevrucht. Bij de 1e poging was er helemaal niks. Had niet verwacht dat ik zo rustig zou zijn. Het is ook pas gister terug geplaatst maar toch. Ik wil alleen ma van die vreselijke buikpijn af. Het lijkt wel spierpijn. Geen idee wat het moet zijn.
Tja ...het is wat het is. Ik was toen al heel blij dat we een oorzaak hadden na jaren proberen en er was toch nog beetje kans. We vonden beiden dat we het in ieder geval een kans moesten geven, ook al vinden we ICSI heftig. Maar enige alternatief was anders kinderloos. Heel confronterend. Maar de pleegzorg route hadden we ook open staan.(en nog steeds) De eerste week wachtbank ging hier vaak ook goed, tweede week was ander verhaal. Het blijft echt heftig zo'n traject. Voor jou dan ook pittig met een tweede poging en maar 1 bevruchting. Dan ga je hard door je pogingen helaas.
Lijst van vandaag! 18-07-2022 Soof1992 - 30 jaar - 1e kindje IVF + PGT (UMCG) Famke93 - 29 jaar - 1e kindje ICSI (Nij Barrahûs) Kinderwens2021 - 38 jaar - 1e kindje ICSI (UZGe Narcisje - 32 jaar - 1e kindje - ICSI (Cuypers en Cuypers Duitsland) Maskadir90 - 32 jaar - 1e kindje ICSI (MCKinderwens Leiderdorp) Wijntje31 - 31 jaar - 1e kindje ICSI (UMCG) Bvdm - 36 jaar - 1e kindje IVF (Isala Zwolle) Kimono17 - 30 jaar - 1e kindje IRD (Nij Geertgen) SuzieQ89- 33 jaar - 1e kindje ICSI (NWZ&AMC) Bambi947 - 31 jaar - 2e kindje icsi(UMCG) xxFrummel - 35 jaar - 1e kindje icsi (fkt Twente) Steenbok1991 - 30 jaar - 1e kindje IVF/ICSI (Meander Medisch Centrum) Maestro- 36 jaar- 2e kindje ICSI ( LUMC) Afspraken 18-7 Kimono17: bellen voor 2e tp.. 19-7 bambi947 : eerste zwangerschaps echo 20-07 Maestro; intake echo + medicatie 21-7 Maskadir90: eerste FM 2-8 Wijntje31: Eerste (zwangerschaps)echo 3-8 Maestro: bellen voor 2e terugplaatsing Testdatum 23-7 Narcisje 31-7 xxFrummel Zwanger Bvdm (IVF 1.1) Famke93 Bambi947 Wijntje31
Hallo dames, Hier nog geen update, Morgen hebben we onze eerste echo, vind dit zo mega spannend.. De kwaaltjes die ik heb is dat m'n borsten mega pijn doen,vaak plassen en licht ontvlambaar .. Bij de zwangerschap van onze dochter was ik tot 20 week elke ochtend aan het spugen, nu nog niet een keer ..zo gek.. Morgen komt er een nieuwe update...
Ja mijn amh is erg laag waardoor er maar weinig eitjes te stimuleren valt. Nu met andere hormonen gingen ze voor betere kwaliteit. Dat is gelukt. Jammer dat die andere 2 eitjes foetsie waren.
Hi @Wijntje31! Wat heerlijk dat jullie lekker op vakantie gaan, fijne manier om deze tijd wat sneller te laten gaan geniet er van!! Met mijn zwangerschap gaat het goed! Vandaag precies 11 weken en volgens de echo loopt ie zelfs een paar dagen voor. De eerste 11 weken waren wel enorm heftig, eerst flinke OHSS ( @Mina89: bij mij was ook erg veel vocht en eiwitten in m'n buikholte gelekt, maar mijn lever leek er niet bijzonder veel onder te lijden, althans niet volgens de bloedwaarden) waar ik een paar weken zoet mee was, en een week geleden met spoed opgenomen en geopereerd omdat ik een inwendige bloeding had door een plots gescheurde eierstok. Dat was een nacht die ik liever zo snel mogelijk vergeet, maar godzijdank lijkt de zwangerschap dit keer behoorlijk bestendig ik merk wel dat ik nog steeds wel flink wat afstand tot de zwangerschap bewaar, hou er misschien nog te veel rekening mee dat het weer fout gaat. Benieuwd hoe zich dat gaat ontwikkelen. Ik prijs me enorm gelukkig dat alles ondanks de pittige omstandigheden tot nu toe goed gaat. Iedereen hier weet hoeveel je er voor over kunt hebben om überhaupt al zo ver te komen. Heel veel succes voor de dames die nu op de wachtbank zitten en voor de dames die weer aan de volgende stap of fase beginnen. Hoop snel weer mooi nieuws te lezen
Jeetje zo een operatie lijkt me niet niks, en dat terwijl je zwanger bent. Dan moet dit wel een heel sterk kindje zijn
Ik voel niet echt iets maar dat hoeft ook niet. Heb wel sinds gisteren slijmverlies.. maar geen bloed iig
Ja, het gaat eigenlijk best goed! Sinds afgelopen dinsdag bij de startecho gestart met 150EH Gonal F. Gelukkig een boel minder bijwerkingen van de Decapeptyl, maar daarvoor in de plaats wel een pijnlijke en ietwat opgezette buik. Morgen de tweede echo om te zien hoe de eitjes groeien. Ik moet zeggen dat ik mij wel een soort kleine broedkip voel, haha. Met 18 eitjes in totaal zo in m'n buik. Maarja, ik probeer mij ook in te denken dat het niet om het aantal gaat maar om de kwaliteit. Morgen een tweede echo staan en als alles goed gaat, rond de 25e van deze maand de punctie. Wel benieuwd hoor, want rechts zit er een cyste van 3 cm en die gaan ze leeghalen tijdens de punctie. Dat vind ik nog wel spannend, op de één of andere manier. Ik probeer er niet teveel mee bezig te zijn, maar dat is toch best lastig. Hoeveel dagen zat er bij jullie tussen de terugplaatsing en de uitslag (positief of negatief)? Hier sluipen de dagen voorbij, weet nog niet goed hoe ik die 2,5 wachtweken straks doorkom