Volgens mij is dat met 10 a 11 dagen uit je lichaam. Van die test drang snap ik wel want dat heb ik nu al. Ben pas 7 dpo haha. Ik voel wel van alles ma ik ben weer zo iemand die denkt dingen te voelen haha.
Echt niks zit mee. Ook de arts zei dat we wel een uitzondering zijn. Op t moment is er een follikel van 15mm, een van 11mm en 5 onder de 10mm. We gaan nog 2 dagen door en zaterdag nog een echo maar vermoed dat we deze poging moeten afbreken. Volgende keer ga ik dan al een week voor mn menstruatie beginnen met mn cyclus stil leggen zodat ze veel meer gelijk groeien schijnbaar. Alleen moet er overlegd worden of we gelijk door mogen of WEER een maand moeten wachten. Spiraal laat ik er nog steeds in zitten
Hallo, In mei hebben we ons eerste ivf/icsi traject gehad. Dit resulteerde in op dag 3, 3 goede kwaliteitsembryo´s en eentje af te wachten. Op dag 3 een terugplaatsing gehad maar niet gelukt. De overige embryo´s bleken op dag 5 niet goed genoeg om in te vriezen, dus dat was eventjes een grote teleurstelling toen we beide slechte nieuwtjes op hetzelfde moment kregen.. Één van de dagen starten we ons 2e traject.. met gemengde gevoelens, dat moet ik wel toegeven.. Mag ik jullie verhalen mee volgen? Ik wens iedereen in ieder geval alle succes van de wereld toe en ben benieuwd naar jullie ervaringen en hoe jullie omgaan met deze rollercoaster aan emoties..
Zou het niet kunnen dat als die kleineren nog ff een spurt maken nu toch nog door te gaan? Ik had er 1 van 22 en 2 van 18. Die van 22 was bij de punctie al weg. Dan heb je er toch nog 6. Snap wel dat je teleurgesteld bent en als het niet goed voelt moet je het ook afbreken
D daarom ga ik nog 2 dagen door en gaat de arts zaterdag weer kijken. En dan beslissen we aan de hand van wat de grote doet en wat de kleintjes doen.
Heb net ff testje gedaan. Was wel benieuwd met de pregnyl aangezien we nog nooit zo ver zijn gekomen. Ma hij was negatief. Dus dat is mooi eruit. Vandaag 7 dpo 9 dagen na pregnyl
hopelijk groeit de rest nog mee. Dat was bij mij wel zo, eerst ook zo’n situatie dat ze de punctie wouden cancellen en 2 dagen later was mn lichaam ineens wakker. Achteraf met 3 eicellen weet ik niet of doorzetten goed is geweest. Met een voor mij betere dosering en het juiste protocol waren de kansen wel anders geweest. Een poging is zo weer voorbij.. succes in elk geval !
Dankje! Vind het zo bizar dat ik nu een hogere dosering krijg dan de vorige keer, maar de vorige keer mn lichaam veel beter reageerde.
Deze situatie had ik zelf ook in onze eerste ICSI poging die we zelf afgebroken hebben in overleg. Ook een dominante follikel en de rest kleiner, het trok wel bij maar was zeker niet super. Onze arts vertelde dat de hoogte van de dosering niet altijd wat zegt over de stimulatie, het gaat om de gehele balans. Dus meer EH spuiten, kan best ervoor zorgen dat je lichaam juist tegenovergesteld reageert. En soms helpt het idd ook om de cyclus eerst stil te leggen. HIer hebben we toen wederom een uitgangsecho gedaan en gekeken hoe het er toen voorstond. Je lichaam is ook keihard aan het werk. Heel eerlijk: als het verschil groot is en je hebt straks nog een zeer matig uitzicht ( 1 dominante en paar kleintjes) zou ik echt je gevoel volgen of je dit voor een poging wilt. Bij een punctie telt het als poging en de kwaliteit is echt meest belangrijk.
Lijst van vandaag! 22-07-2022 Soof1992 - 30 jaar - 1e kindje IVF + PGT (UMCG) Famke93 - 29 jaar - 1e kindje ICSI (Nij Barrahûs) Kinderwens2021 - 38 jaar - 1e kindje ICSI (UZGe Narcisje - 32 jaar - 1e kindje - ICSI (Cuypers en Cuypers Duitsland) Maskadir90 - 32 jaar - 1e kindje ICSI (MCKinderwens Leiderdorp) Wijntje31 - 31 jaar - 1e kindje ICSI (UMCG) Bvdm - 36 jaar - 1e kindje IVF (Isala Zwolle) Kimono17 - 30 jaar - 1e kindje IRD (Nij Geertgen) SuzieQ89- 33 jaar - 1e kindje ICSI (NWZ&AMC) Bambi947 - 31 jaar - 2e kindje icsi(UMCG) xxFrummel - 35 jaar - 1e kindje icsi (fkt Twente) Steenbok1991 - 30 jaar - 1e kindje IVF/ICSI (Meander Medisch Centrum) Lennie92 - 30 jaar - 1e kindje icsi (UMCG) Maestro- 36 jaar- 2e kindje ICSI (LUMC) Afspraken 22-7 Kimono17: Tweede tp 23-7 Maskadir90: tweede FM 2-8 Wijntje31: Eerste (zwangerschaps)echo 3-8 Maestro: verwachte start menstruatie, bellen voor tp. Testdatum 23-7 Narcisje 25-7 Lennie92 31-7 xxFrummel Zwanger Bvdm (IVF 1.1) Famke93 Bambi947 Wijntje31
Hey dames, vandaag in het ziekenhuis een onverwachte mededeling. Er zitten wel heel veel eitjes in mijn eierstokken. Ze telde nu er nu 19. Een stuk of 11 al groot (>18 mm) en de rest zo rond de 14/15 mm. Ze maakte zich wel wat zorgen in combinatie met mijn buikklachten lijkt het op een dreigende overstimulatie. De komende week volledige bedrust. A.s. maandag de punctie en afhankelijk hoe rustig mijn buik is wordt er bepaalt of de terugplaatsing donderdag kan doorgaan. Dat is toch even een domper... Iemand van jullie ervaring met (dreigende) overstimulatie?
Hoi @Steenbok1991 , Ik heb in mei zo'n anderhalve week ná de punctie pittige overstimulatie gekregen waarbij er 4 liter vocht uit mijn bloedbaan in m'n buik is gelopen. Bij mij waren er slechts 6 eicellen aangeprikt, maar omdat ik het geluk had zwanger te raken van de verse tp heeft de aanmaak van hcg het zetje gegeven. Geen pretje, eierstokken zijn toen door de overstimulatie enorm vergroot geraakt. De duidelijkste symptomen van de ohss zijn bij mij op t randje zonder opname (maar met rust...!!) voorbijgegaan, de eierstokken - en dan met name de rechter - krompen echter niet. Anderhalve week geleden is deze helaas gescheurd, met alle ellende van dien. Het is een zeldzaamheid, dus dit is zeker niet bedoeld om je bang te maken want gewoon pech op pech (op heeeeel veel geluk, want zwanger!) maar als het overstimulatie betreft ben ik er inmiddels wel achter dat het geen overbodige luxe is om het advies van de artsen strikt op te volgen en zo veel mogelijk te doen om het te voorkomen. Ik hoop dat het bij jou toch een beetje rustig blijft en je een goede punctie en terugplaatsing kunt ondergaan! En neem absoluut die rust, je lichaam zal je heel dankbaar zijn succes en veel geluk!
Oei, dat is zeker een domper dan! Hopen dat het inderdaad met rust niet door zet en je donderdag gewoon de terugplaatsing hebt. Ga voor je duimen.
Lijst van vandaag! 22-07-2022 Soof1992 - 30 jaar - 1e kindje IVF + PGT (UMCG) Famke93 - 29 jaar - 1e kindje ICSI (Nij Barrahûs) Kinderwens2021 - 38 jaar - 1e kindje ICSI (UZGe Narcisje - 32 jaar - 1e kindje - ICSI (Cuypers en Cuypers Duitsland) Maskadir90 - 32 jaar - 1e kindje ICSI (MCKinderwens Leiderdorp) Wijntje31 - 31 jaar - 1e kindje ICSI (UMCG) Bvdm - 36 jaar - 1e kindje IVF (Isala Zwolle) Kimono17 - 31 jaar - 1e kindje IRD (Nij Geertgen) SuzieQ89- 33 jaar - 1e kindje ICSI (NWZ&AMC) Bambi947 - 31 jaar - 2e kindje icsi(UMCG) xxFrummel - 35 jaar - 1e kindje icsi (fkt Twente) Steenbok1991 - 30 jaar - 1e kindje IVF/ICSI (Meander Medisch Centrum) Lennie92 - 30 jaar - 1e kindje icsi (UMCG) Maestro- 36 jaar- 2e kindje ICSI (LUMC) Afspraken 23-7 Maskadir90: tweede FM 2-8 Wijntje31: Eerste (zwangerschaps)echo 3-8 Maestro: verwachte start menstruatie, bellen voor tp. Testdatum 23-7 Narcisje 25-7 Lennie92 31-7 xxFrummel 2-8 Kimono17 Zwanger Bvdm (IVF 1.1) Famke93 Bambi947 Wijntje31
Ik heb de afgelopen dagen getest, negatief. Morgen officiële testdag maar ik weet het antwoord al... dus morgenochtend de kliniek mailen en een vakantie boeken, daar zijn we wel aan toe inmiddels.
Ik voel me rustig nu.. Ik hoop dat we binnenkort een gesprek kunnen hebben met de arts over wat nu, want we gaan erg hard door de pogingen heen nu en daar maak ik me zorgen over.