Start IVF/ICSI - april, mei, juni 2022

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Narcisje, 23 apr 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimono17

Kimono17 Lid

7 jun 2022
    64
    31
    18
    Vrouw
    Wat vervelend zeg@xxFrummel :( Wat zei de kliniek er over?

2. Jenniee91

Jenniee91 Lid

23 jul 2022
    9
    13
    3
    Vrouw
    Ik denk dat ik voorzichtig toch wel heel erg blij mag zijn :rolleyes:

Bijgevoegde bestanden:

Asil, maestro, Steenbok1991 en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. Kimono17

Kimono17 Lid

7 jun 2022
    64
    31
    18
    Vrouw
    @maestro gelukkig vliegt de tijd voorbij en dan kunnen jullie beginnen :) Nog lekker van het weer genieten komende periode

4. Maskadir

Maskadir Actief lid

8 mei 2022
    194
    85
    28
    Vrouw
    Dat weet ik wel vrij zeker! Ziet er goed uit. Fijn

Jenniee91 vindt dit leuk.
  5. Maskadir

Maskadir Actief lid

8 mei 2022
    194
    85
    28
    Vrouw
    Beterschap allereerst. Wat gaan jullie veranderen ten opzichte van de vorige keer?

6. Kimono17

Kimono17 Lid

7 jun 2022
    64
    31
    18
    Vrouw
    Wauw! Mooie test hoor :thumup: gefeliciteerd!!

Jenniee91 vindt dit leuk.
  7. Kimono17

Kimono17 Lid

7 jun 2022
    64
    31
    18
    Vrouw
    :):)
    Heel veel beterschap, hopelijk knap je snel op. Wel super fijn dat je alles hebt kunnen vragen en ze de tijd ervoor genomen hebben. Eerst rustig herstellen en lekker op je eigen tempo :)

8. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.826
    8.482
    113
    Vrouw
    De vorige keer had ik een hogere dosering Gonal F maar daardoor had ik bij de eerste echo op cyclusdag 8 al 8 follikels boven de 10 mm. De groei is dus te snel en te hard gegaan.

Het idee is nu om weer terug te gaan naar de dosering van de eerste ronde (toen we ivf deden) en wat langer door te gaan met stimuleren. De vorige keer had ik op dag 14 de punctie en ze willen dit nu eigenlijk rekken tot ongeveer dag 17, zodat de eicellen meer tijd hebben om te rijpen. Daarnaast krijgen de eicellen een calciumbadje zodat ze hopelijk wat beter worden van kwaliteit.

En als ik wil kunnen we een scratching laten doen zodat de NK en plasmacellen bekeken kunnen worden en ik kan de receptivitytest doen. Ik twijfel nog of ik één onderzoek ga doen of beide.

Asil, maestro en Maskadir vinden dit leuk.
  9. xxFrummel

xxFrummel Bekend lid

15 dec 2018
    587
    281
    63
    Vrouw
    Weet ik niet. Ze zijn alleen in de ochtend bereikbaar. Heb het contact formulier ingevuld. Ma goed ongesteld is toch ongesteld. Dan heeft de utro toch geen zin meer

10. maestro

maestro Actief lid

20 sep 2019
    303
    320
    63
    Vrouw

Zo he! Dat zijn een hoop aanpassingen. Het wordt voor jou ICSI 3 he? Ik heb zelf eerlijk gezegd mijn bedenkingen bij de receptivitytest, maar de NK en plasmacellen zou ik zeker wel doen. Wat was de reden van de lagere score in je eerste poging? Had je toen ook al lagere eicelkwaliteit? Ik zou dat even goed uitzoeken. Ik las hier in een ander topic dat je ook kunt bellen met een embryoloog om meer te weten over je eigen kwaliteit. Ook degene die het niet halen is best wat over te zeggen. Is wellicht ook nog iets om aan te geven bij het zkh.

11. maestro

maestro Actief lid

20 sep 2019
    303
    320
    63
    Vrouw
    Superzuur! Hoe ben je er zelf onder nu?

12. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.826
    8.482
    113
    Vrouw
    Dit wordt de derde poging idd (eerst IVF en daarna ICSI gehad).

De gynaecoloog heeft goed uitgelegd hoe dat zit met de receptivitytest. Het microbioom van een vrouw moet goed genoeg zijn om een embryo te kunnen laten innestelen. Als de uitslag van je test low is heb je met ivf of isci 5% kans dat een embryo zich innestelt. Als de uitslag van je test high is (met of zonder behandeling) is de kans op een innesteling 25 tot 30%. Dat is nogal een groot verschil. Het heeft natuurlijk weinig zin om de weinige goede embryo's die ik heb terug te plaatsen terwijl de kans maar 5% is dat ie blijft plakken.

In de eerste poging deden we IVF. Toen waren er 10 eicellen gevonden waarvan er 3 bevrucht zijn geraakt maar daarvan zijn er 2 niet verder gekomen dan een 4 cellig embryo. Dit kan idd door de kwaliteit van de eicel komen maar bijvoorbeeld ook door de energiefabriekjes in de eicel. De overige 7 eicellen zijn niet bevrucht geraakt maar we weten niet of deze überhaupt rijp waren of niet, en er werd gezegd dat misschien de buitenkant van de eicel te hard was waardoor de zaadcellen er niet doorheen konden.

Ik ben onder behandeling in een buitenlandse kliniek en ik denk dat de embryoloog Duits spreekt, dus echt een verhelderend gesprek zal dat niet worden vrees ik ;)

13. Kinderwens2021

13 feb 2021
    81
    8
    8
    Vrouw
    Slik jij trouwens supplementen voor eicelkwaliteit?

14. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.826
    8.482
    113
    Vrouw
    Ik slik foliumzuur, vitamine D, omega 3 en co-enzym Q10

15. Kinderwens2021

13 feb 2021
    81
    8
    8
    Vrouw
    Q10 is toch ubuiquinol? Hoeveel mg slik je. Ik slik nu ook ubuiquinol 200 mg. Ik lees dat sommige 600 mg slikken, dat lijkt me wat veel.
    Hoeveel vergoede pogingen heb jij nog?

16. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.826
    8.482
    113
    Vrouw
    120 mg

Ik heb nog 1 poging... evt nog 2 als ik aan het einde van het jaar overstap naar een verzekeraar die een vierde poging vergoedt

17. xxFrummel

xxFrummel Bekend lid

15 dec 2018
    587
    281
    63
    Vrouw
    Ja kloten. We hebben dinsdag een bel afspraak met de gynaecoloog. We hebben allebei zoiets van knal de laatste poging er maar achteraan. Eerste x waren er helemaal geen bevruchtingen en nu 1. We waren dus een stapje dichterbij. Even afwachten wat ze dinsdag gaat zeggen

18. Kinderwens2021

13 feb 2021
    81
    8
    8
    Vrouw
    Nou hopelijk heb je straks geen 4e poging nodig. Helaas vliegen de pogingen er doorheen!

19. Kinderwens2021

13 feb 2021
    81
    8
    8
    Vrouw
    Ga je geen second opinion in een ander ziekenhuis vragen?

20. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.826
    8.482
    113
    Vrouw
    Ja, met steeds maar 1 embryo gaat het heel hard..

Hopelijk hebben we de volgende keer in ieder geval meer embryo's en kan er iets ingevroren worden.

Deel Deze Pagina