Vind deze x veel emotioneler dan de vorige. Komen we wel weer bovenop maar voor nu is het gewoon nog steeds k*t. Wat nou als de volgende ook niet lukt. Want dan is het ook echt klaar
@maestro Nee staat niet op de planning. Wordt geloof ik alleen gedaan bij hoog risico zwangerschappen. Maar daar valt een vruchtbaarheidsbehandeling niet onder toch? Ik heb gezocht wat de indicaties zijn in Nederland maar val daar niet onder voor zover ik het kan vinden. Of heb jij (of andere dames) daar andere ideeën / tips over? Ik dacht wacht eerst maar de echo af, al zo verrast met een positieve test en geen bloedverlies. Nog nooit zo ver gekomen. Helaas zie je bij anderen dat ook dit nog niks hoeft te betekenen.
Ja, dat gaat zo heel hard. Wel een tip: er zijn een aantal verzekeringen waar je je kunt aanmelden om een 4e poging vergoed te krijgen. (voorbeeld UMC verzekeringen uit mijn hoofd), nog steeds duurder, maar wel veel goedkoper dan zelf een poging betalen. Ga je nog een second opinion in het buitenland doen?
Je kunt een NIPT ook zelf doen met 11 weken, maar dan betaal je zelf de kosten (175 euro) Ik heb zelf bij mijn zwangerschap de NIPT niet gedaan (was nog onder 35, geen erfelijke zaken in familie en wisten dat we kindje zouden houden behalve bij de twee chromosoonafwijkingen die je ook al op de 12 weken echo kunt zien) en ik heb wel via zkh toen een 13 weken echo bedongen (is nu wel standaard) waar ze de afwijkingen op konden zien indien deze zich voordoen. Kindje met down vonden we niet bezwaarlijk. We waren al zo blij dat het gelukt was. Ik zou zeggen: bij een positieve echo, laat je even goed voorlichten over de komende stappen zodat je die wel gewogen kunt nemen als je daar behoefte aan hebt. Hier overigens nog geen eisprong in zicht...dus ik zal mijn afspraak even uit het overzicht halen.
Lijst van vandaag! 31-07-2022 Soof1992 - 30 jaar - 1e kindje IVF + PGT (UMCG) Famke93 - 29 jaar - 1e kindje ICSI (Nij Barrahûs) Kinderwens2021 - 38 jaar - 1e kindje ICSI (UZGe Narcisje - 32 jaar - 1e kindje - ICSI (Cuypers en Cuypers Duitsland) Maskadir90 - 32 jaar - 1e kindje ICSI (MCKinderwens Leiderdorp) Wijntje31 - 31 jaar - 1e kindje ICSI (UMCG) Bvdm - 36 jaar - 1e kindje IVF (Isala Zwolle) Kimono17 - 31 jaar - 1e kindje IRD (Nij Geertgen) SuzieQ89- 33 jaar - 1e kindje ICSI (NWZ&AMC) Bambi947 - 31 jaar - 2e kindje icsi(UMCG) xxFrummel - 35 jaar - 1e kindje icsi (fkt Twente) Steenbok1991 - 30 jaar - 1e kindje IVF/ICSI (Meander Medisch Centrum) Lennie92 - 30 jaar - 1e kindje icsi (UMCG) Maestro- 36 jaar- 2e kindje ICSI (LUMC) Afspraken 2-8 Wijntje31: Eerste (zwangerschaps)echo ?-8 Maestro: wachten op menstruatie, bellen voor tp. Testdatum 23-7 Narcisje 25-7 Lennie92 31-7 xxFrummel 2-8 Kimono17 Zwanger Bvdm (IVF 1.1) Famke93 Bambi947 Wijntje31
Buitenland denk ik niet. Dan moet je alle onderzoeken ook zelf betalen. Verzekering zegt me niks. Ga ik eens opzoeken. 3x is scheepsrecht zeggen ze toch. Ik geef nog niet op
Oh wat erg om te lezen, schrik er van. Veel sterkte gewenst.. ben je zo ver id zwangerschap en dan kan dat ook nog gebeuren het zet mij ook aan het denken om toch de nipt te gaan doen, mocht ik zo ver id zwangerschap komen. Kwaliteit van leven voor het kindje, en je eigen leven staat ook voorop denk ik. Dapper besluit! Een goed lichamelijk herstel gewenst & rustig aan!
Let wel dat de receptivity alleen een moment opname is. Geld dus alleen voor die cyclus. Wat ik heb gedaan is een microbioom onderzoek, gewoon diegene die je ook kunt doen voor een schimmel infectie. Deze geeft ook aan hoe het met je pre- en probiotica zit, die slik ik nu van de KV omdat dat werd aangeraden, geen idee of het effect heeft natuurlijk, moet nog even wachten . Ik zelf twijfel dus ook heel erg of ik wel of niet de receptivity zal doen de laaste poging. Scratching, heb ik zelf niet gedaan en doen ze in nederland ook niet volgens mij. Maar ik overweeg om over te gaan naar het EMC misschien dat ze daar anders "meedenken". In jouw geval, waarom niet? Hebben ze nog wat gezegd over je corona besmetting? Of het beter is te wachten? Hoe heb je hem eigenlijk door gemaakt? Had je veel klachten? Laat je weten waar je voor kiest
Mijn AMH was 1.5 jaar geleden 1.1 (daarna niet meer gestest, ga het volgende cyclus weer testen) maar dat is niet bestempeld als "laag" heb ook genoeg follikels en eicellen. Volgens het boekje word zelfs gezegd..
Hoe is het met iedereen en de dames op het wachtbankje? Houden jullie het nog een beetje vol? Ik heb ondanks de dreigende overstimulatie toch een terugplaatsing mogen hebben afgelopen donderdag van een achtcellige embryo. Mijn bloedwaardes waren beter dan de vorige keer, dus dat was mooi. Sta toch nog wel onder controle van het ziekenhuis, want er zit nog steeds bloed/vocht in mijn buik. 'Gelukkig' gaat mijn gewicht ook rustig aan omlaag, het vocht trekt langzaam weg. Dat is heel fijn! Zit net als een aantal van jullie op het wachtbankje. En mijn gedachtes gaan werkelijk álle kanten op. De ene keer denk ik: ik denk dat het niet gelukt is. Dan weer heb ik vol vertrouwen. Dan weer denk ik: ik ga eerder testen, dan weer denk ik: ik test pas op testdatum (11/08). Wat is jullie advies en tips?
Lijst van vandaag! 02-08-2022 Soof1992 - 30 jaar - 1e kindje IVF + PGT (UMCG) Famke93 - 29 jaar - 1e kindje ICSI (Nij Barrahûs) Kinderwens2021 - 38 jaar - 1e kindje ICSI (UZGe Narcisje - 32 jaar - 1e kindje - ICSI (Cuypers en Cuypers Duitsland) Maskadir90 - 32 jaar - 1e kindje ICSI (MCKinderwens Leiderdorp) Wijntje31 - 31 jaar - 1e kindje ICSI (UMCG) Bvdm - 36 jaar - 1e kindje IVF (Isala Zwolle) Kimono17 - 31 jaar - 1e kindje IRD (Nij Geertgen) SuzieQ89- 33 jaar - 1e kindje ICSI (NWZ&AMC) Bambi947 - 31 jaar - 2e kindje icsi(UMCG) xxFrummel - 35 jaar - 1e kindje icsi (fkt Twente) Steenbok1991 - 30 jaar - 1e kindje IVF/ICSI (Meander MC) Lennie92 - 30 jaar - 1e kindje icsi (UMCG) Maestro- 36 jaar- 2e kindje ICSI (LUMC) Afspraken 2-8 Wijntje31: Eerste (zwangerschaps)echo ?-8 Maestro: wachten op menstruatie, bellen voor tp. Testdatum 23-7 Narcisje 25-7 Lennie92 31-7 xxFrummel 2-8 Kimono17 11-08 Steenbok1991 (ICSI 1) Zwanger Bvdm (IVF 1.1) Famke93 Bambi947 Wijntje31
Wat fijn en spannend! Op welke dag heb je terugplaatsing gehad? 3 of 5 dagen na punctie? Ik zou lekker testen waar jij je goed bij voelt. Volgens mij moet je vanaf 12 dagen na punctie wel wat kunnen zien op de test. Ik had liever een witte test dan dat ik ongesteld werd. Ma dat is bij iedereen anders. Wij zijn vanmorgen gebeld door de gynaecoloog. We gaan meteen weer opnieuw beginnen. Nu weer lang schema spuiten. De laatste x had ik kort. Word vanmiddag nog door de verpleegkundige gebeld. Vorige x moest ik op cd21 beginnen met decapeptyl. Zit nu op cd 6 dus het schiet mooi op.
Goed om te horen dat het weer de goede kant op gaat. Blijft een spannende tijd en lastig om tussentijds niet te testen(voor mij in ieder geval) Zelf denk ik bij een witte test van dat het niet gelukt is, gezien sommigen al zo vroeg positief testen. Vandaag ook nog negatief getest en het is de testdatum. Vorige keer zeiden ze 14 dagen na de tp en nu gaven ze 10 dagen aan.. Zal nog de 14 afwachten voor we het gaan doorgeven, alleen vertrouwen wordt nu wel minder.
Helaas nog een witte test hier. Nu is dan de 10e dag en zal nog een keer op de 14e testen voor de zekerheid. Nog even wachten, maar heb er niet veel vertrouwen in
Super dat jullie gelijk weer verder kunnen ! Hopelijk hoeven jullie niet te lang te wachten tot het zo ver is
Dat klopt! Vandaag is ook de officiële test dag. Alleen de vorige keer gaven ze 14 dagen na de tp aan en nu 10 dagen na de tp. Gelukkig hebben we nog 11 cryo’s over