Start IVF/ICSI - april, mei, juni 2022

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Narcisje, 23 apr 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maskadir

    Maskadir Actief lid

    8 mei 2022
    194
    85
    28
    Vrouw
    Ook weleens goed om even rustig aan te doen!
     
  2. Lennie92

    Lennie92 Actief lid

    9 jul 2022
    102
    22
    18
    Vrouw
    Heeej dames!
    Leuk even een berichtje, goed om te lezen dat het zn gangetje gaat bij jullie, en de tijd wat doorkomen. Hopelijk een beetje kunnen genieten van de feestdagen met fam en vrienden. Aan de andere kant heb ik precies zelfde gevoel als jullie idd..
    moeilijke en confronterende periode die december maand. Zag vandaag ook allemaal gezinnetjes in de winkelstraten en vriendinnen die hoogzwanger of net bevallen zijn.. het valt niet mee.. dan voel je extra wat je eigenlijk zo mist in je leven.
    Wil het ook wel zoveel mogelijk loslaten, maar met 5 pillen per dag 2x progynova en 3x utrogestan word ik er steeds aan herinnert en zijn mn gedachten er veel mee bezig.
    Heb van de week een controle echo gehad. Er werden aan beide kanten nog een aantal follikels met vocht gezien als restant van de punctie. Het duurt blijkbaar even voordat het lijf alles weer heeft opgeruimd, en werd niet als probleem gezien . Kan verder alles weer, werken en sporten en voel me goed. Het ziekenhuis zei dat deze rest follikels geen invloed hebben op een terugplaatsing. Ik twijfel zelf maar ga dan maar van hun expertise uit.
    Aankomende dinsdag hebben we weer een terugplaatsing einde vd middag.

    spannend @Narcisje met je zusje. Is het haar eerste?

    @Maskadir fijn dat jullie weer veel stappen kunnen maken deze maand! Ben heel benieuwd of je voorgevoel juist is!
     
  3. Lennie92

    Lennie92 Actief lid

    9 jul 2022
    102
    22
    18
    Vrouw
    Weekje na de terugplaatsing! Heb vanochtend voor eerst getest met zo’n extra vroege test. Zo spannend! Na een minuut kwam er langzaam een tweede streep. Nog wel licht maar goed te zien. Hoop dat het de komende dagen oploopt.
    Vorige keer was ie ook even licht positief en daarna weer negatief. Spannende laatste dagen tegemoet..

    @Narcisje al tante geworden van kindje van je zus?
     
  4. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.400
    6.937
    113
    Vrouw
    Spannend zeg!!

    Ja, vorige week woensdag!♡ vandaag nog lekker geknuffeld, zo fijn!
     
    Lennie92 vindt dit leuk.
  5. Lennie92

    Lennie92 Actief lid

    9 jul 2022
    102
    22
    18
    Vrouw
    gefeliciteerd! Lief zo’n pasgeboren baby’tje
     
  6. Maskadir

    Maskadir Actief lid

    8 mei 2022
    194
    85
    28
    Vrouw
    Hee Lennie, spannend weer! Heb je alweer getest?
     
  7. Lennie92

    Lennie92 Actief lid

    9 jul 2022
    102
    22
    18
    Vrouw
    Hooii! Ja is opgelopen tot een goede streep deze ronde heb het testje toegevoegd van zo net. Denk dat ik maandag wel kan bellen voor afspreken eerste echo! Super blij dat het goed ingenesteld is. Duimen voor een goede zwangerschap deze x:)
    D12CD0E1-B249-4853-8DC8-502D5CAEF098.jpeg
     
    Narcisje vindt dit leuk.
  8. Lennie92

    Lennie92 Actief lid

    9 jul 2022
    102
    22
    18
    Vrouw
    Heb jij de intake al bijna? Of al gehad.
    Hoe is het verder, fijn om even rust te hebben of wel klaar voor de nieuwe onderzoeken nu:)
     
  9. Wijntje31

    Wijntje31 Actief lid

    12 mei 2022
    141
    65
    28
    Vrouw
    Ha dames, ik ben eventjes wat minder actief geweest. Wel af en toe even gegluurd hoe het met jullie gaat maar niet gereageerd. Dus nu in het weekend en maar even rustig voor gaan zitten om alles goed te lezen en te reageren. Ik heb even de afgelopen 2 maanden teruggelezen in de hoop dat ik niks gemist heb :)

    @Lennie92 Gaat alle kanten op zie ik. Maar het belangrijkste is dat je nu een positieve test hebt! Zeker na weer zo'n enorme afvalrace, is dat heeeel mooi nieuws! :) Hoe voel je je? Spannend weer de komende tijd, richting de eerste echo. Wanneer is je officiele testdag?

    @Narcisje Gefeliciteerd met je zus! Hopelijk kun je daar wel van genieten ondanks het heftige traject waar jullie zelf in zitten. Fijn dat je in ieder geval de rust hebt om even rustig aan te doen en te gaan genieten van de feestdagen. Mooi nieuws dat er nog 3 cryo's op jullie liggen te wachten!! Dat moet toch een fijn gevoel zijn :) Zeker na de pech en tegenvallende vorige rondes.

    @Maskadir Ontzettend balen dat het de afgelopen keer niet gelukt is bij jullie! Wel fijn dat er nog 2 cryo's over zijn en dat je al snel terecht kan voor je second opinion in Leuven. Hopelijk vinden ze daar iets waarmee ze je kunnen helpen om ervoor te zorgen dat die 2 cryo's een succes gaan zijn :)
     
  10. Lennie92

    Lennie92 Actief lid

    9 jul 2022
    102
    22
    18
    Vrouw
    Hoooii leuk dat je berichtje stuurt! Hoe is het met jou en de zwangerschap? Hoeveel weekjes ben je nu?
    Vandaag was de officiële testdatum! Testje was nog wat opgelopen vanochtend. Denk met 7 weken de eerste echo. Gaan eerste week januari op wintersport, dan zou het id 2e week van januari wel gepland gaan worden. Hoor het morgen wel:) voel me verder nog goed, wat eerder moe maar verder geen klachten. Vorige x kwam dat ook rond de 5,6 weken opzetten bij mij. Ben nog wel heel onzeker over of het allemaal wel goedkomt deze keer, heeft vast tijd nodig om wat vertrouwen te krijgen.
     
  11. Wijntje31

    Wijntje31 Actief lid

    12 mei 2022
    141
    65
    28
    Vrouw
    Fijn om te horen dat je test nog wat verder opgelopen is! Lekker dat je eerst nog even op vakantie gaat. Goede afleiding. Tenminste wij gingen ook eerst op vakantie en bij terugkomst bij 8 weekjes pas de echo. Tijd gaat dan toch wat sneller :) lekker genieten van de feestdagen en vakantie samen! Heel begrijpelijk dat het spannend is na de vorige keer. Sowieso al spannend en voor jou nog een beetje extra. Hoop heel erg dat het dit keer allemaal goed mag verlopen!!

    Ik ben vandaag 28 weken zwanger. Voel me een beetje wisselend. Veel stress op werk. Laatste dagen wat ziekjes en dan valt alles opeens tegen. Verder mag ik namelijk niet klagen. Buik is nog niet enorm, groeit wel echt rap de laatste weken en ook wat last van bekkenpijn en harde buiken. Nog 3 dagen werken en dan even lekker 2 weekjes vakantie waarvan 1 weekje echt weg naar Lanzarote :) bij terugkomst hebben we de 30 weken echo om te zien hoe het met de niertjes gaat. Het blijft spannend maar ik probeer zo veel mogelijk te genieten.

    Hoop dat er snel meer mooi nieuws komt hier. Op naar een jaar met veel wondertjes voor ons allemaal!
     
  12. Lennie92

    Lennie92 Actief lid

    9 jul 2022
    102
    22
    18
    Vrouw
    Hoii,

    aah dat schiet al lekker op @Wijntje31 fijne tijd tegemoet op vakantie, even relaxen zal vast goed doen. Het blijft ook altijd spannend heh iedere afspraak voor een echo. Hoop ook dat de niertjes in orde zijn voor jullie.

    Vannacht ben ik me wild geschrokken. Heb een bloeding gehad.. helderrood bloed met een stolsel. Kon vandaag terecht in het ziekenhuis om te kijken. Ik ben 5 weken en 1 dag zwanger nu.. op het echootje was het vruchtzakje gelukkig nog aanwezig, en heb sinds vannacht ook niet meer gebloed.
    Hebben echt veel stress gehad pff..
    Helaas was er geen vruchtzak of embryootje te bekennen nog.. dat schijnt ook normaal te zien omdat het nog zo pril is. Volgende week vrijdag hebben we weer een afspraak bij 6 wkn. Zou de echo even toevoegen. Het kan alle kanten nog op deze week ..
    91818C38-A575-489E-A64D-EEAC8CD8D4F2.jpeg
    Eerst maar even bijslapen vannacht:oops:
     
  13. Maskadir

    Maskadir Actief lid

    8 mei 2022
    194
    85
    28
    Vrouw
    Oh wat moet jij geschrokken zijn! En wat een spanning weer naar vrijdag toe. Waarom kan het nou nooit eens normaal gaan hè. Ik duim voor je dat het niks betekende.

    Ik heb inmiddels een intake gesprek bij dr Campo gehad. 5 januari heb ik een MRI gepland staan, dan gaan we erachter komen of ik adenomyose heb. 1 febr dan een vervolg gesprek met hem. Hij is in iedergeval zeer positief dat mocht dit het geval zijn, hij de baarmoeder weer mooi op orde kan maken dus daar gaan we voor.
     
  14. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.400
    6.937
    113
    Vrouw
    Ik ben niet helemaal eerlijk geweest de afgelopen tijd. We wilden graag een beetje rust rondom onze terugplaatsing dus we hebben met niemand gedeeld dat we weer bezig waren met alles.

    We hebben een terugplaatsing gehad van 2 cryo's en helaas zijn ze beiden niet blijven zitten. We hebben negatief getest op de dag van kerstavond dus onze kerst was moeilijk. We hadden wel veel afleiding dus dat scheelde maar de dag na kerst ben ik wel een beetje ingestort. De verwijzing voor de psycholoog is al geschreven door de huisarts en ik hoop dat ik snel terecht kan.
     
  15. Lennie92

    Lennie92 Actief lid

    9 jul 2022
    102
    22
    18
    Vrouw
    #1175 Lennie92, 30 dec 2022
    Laatst bewerkt: 30 dec 2022
    Hee lees jullie berichtjes net even terug.

    @Maskadir wat snel al die MRI ! Meestal zijn er lange wachttijden voor zo’n scan. Wat fijn en hopelijk komt er ook echt wat uit. Krijg je daar direct de uitslag van?

    och wat vreselijk kut om te lezen @Narcisje dat het niet gepakt heeft:( wat een stress moet dat gebracht hebben, goed dat je hulp hebt gezocht dat is een moeilijke maar dappere stap. Logisch om er soms voor te kiezen om niet alles te delen en was ook enorm leuk nieuws geweest net voor kerst een positieve test te mogen hebben. Vind het enorm jammer voor jullie, hopelijk wordt 2023 wel jullie jaar!
     
  16. Lennie92

    Lennie92 Actief lid

    9 jul 2022
    102
    22
    18
    Vrouw
    Ik heb vandaag weer een echo gehad bij 6+1. Er was nu een vruchtzakje te zien met een vruchtje van 4mm. Nog geen hartactiviteit.. er is heel goed gekeken. Heb vd week nog 2x een kleinere bloeding gehad. Ben nu wel weer beetje gerustgesteld dat het er nog zit. Hopelijk de volgende echo wel een kloppend hartje en ontwikkeling. Het blijft nog steeds onzeker en spannend. Maar zoals ik ook wel bij @Wijntje31 lees blijft die onzekerheid ook altijd wel, waar je ook zit in dit traject of zwangerschap.. iedereen in elk geval een goede jaarwisseling morgen, pak elkaar stevig vast:oops: het is voor iedereen hier een pittig jaar geweest. Dikke knuffel
     
  17. Kinderwens2021

    13 feb 2021
    76
    8
    8
    Vrouw
    Dames ik heb een tijdje geleden hier meegeschreven na een teleurstellende 1e poging in het UZ Gent. Ben overgestapt naar het UZ Brussel en ben momenteel pril zwanger... Kan het nog steeds net geloven... Jammer om te lezen dat het bij sommige nog niet gelukt is. Hopelijk geeft mijn verhaal hoop...
     
  18. Wijntje31

    Wijntje31 Actief lid

    12 mei 2022
    141
    65
    28
    Vrouw
    Allemaal de beste wensen voor het nieuwe jaar. Ik hoop zo dat iedereen in deze groep dit jaar nog mag gaan genieten van een zwangerschap danwel al van een kleine wondertje. Het is jullie allemaal zo gegund!

    @Narcisje Ontzettend balen dat het niet gelukt is, heel begrijpelijk om het even voor jullie te houden. Jammer dat je nu geen mooi nieuws hebt voor het nieuwe jaar. Alle hoop op jullie laatste cryo dan maar! Maar eerst even bijkomen en steun zoeken bij elkaar. Veel sterkte!

    @Lennie92 wat ontzettend schrikken bij jou! Hoop zo dat er inmiddels goed nieuws is gekomen en je geen bloedingen meer hebt gehad. Ik duim voor jullie!

    @Kinderwens2021 Gefeliciteerd! Wanneer mag je voor de eerste echo?

    Wij genieten eventjes in het zonnetje van Lanzarote van de eerste dagen van het nieuwe jaar. Even bijtanken voor de laatste weekjes werken. En vrijdag weer een belangrijke echo.

    Hopelijk snel weer goed nieuws hier! Nogmaals als jullie het niet fijn vinden als ik hier soms updates geef, zeg het vooral! Ik heb me inmiddels ook aangemeld bij groepje op dit forum voor zwangere dames na MMM, hoop dat jullie daar ook snel allemaal aan kunnen sluiten. Veel succes weer de komende tijd!
     
  19. Lennie92

    Lennie92 Actief lid

    9 jul 2022
    102
    22
    18
    Vrouw
    Ook de beste wensen voor het nieuwe jaar allemaal. Met inderdaad hopelijk veel goede zwangerschappen en baby’tjes id toekomst. Wat zou dat toch mooi zijn.

    Fijne vakantie gehad @Wijntje31 ? Had je vandaag de echo?

    ik heb niet meer gebloed maar ben eergister wel een stukje weefsel verloren. Verder zonder krampen of bloedverlies. Voel me ook wel zwanger aan symptomen. Zie het dinsdag weer. Denk dat ik super zenuwachtig ga zijn omdat er nu toch echt wel een kloppend hartje te zien moet zijn.

    Goed weekend iedereen:thumup:
     
  20. Wijntje31

    Wijntje31 Actief lid

    12 mei 2022
    141
    65
    28
    Vrouw
    Yes gisteren was de 30 weken echo. Die was gelukkig positief. Ik kopieer hier eventjes stukjes van wat ik aan onze families heb gestuurd :)

    Wij hebben vanochtend al weer onze 30-weken echo gehad in het Erasmus MC. Ter controle van de niertjes en nog wat andere standaard checks. Onze kleine man groeit netjes volgens de curve. Weegt inmiddels al bijna 1,5kg. Er is voldoende vruchtwater dus de nieren werken goed. De nieren zijn ook stabiel gebleven qua grootte. Wat wil zeggen dat de rechter nier er normaal uit ziet qua nierweefsel, grootte en urineafvoer. Dat is goed nieuws dus! De linker nier is nog steeds veel te groot maar in verhouding niet verder toegenomen. Het nierweefsel ziet er daar toch nog redelijk uit, ondanks dat ze dat vorige keer niet zo vonden. We hebben er een plaatje van zodat jullie een idee hebben waar we het over hebben :) Verder doet onze boy het goed en zijn de controles allemaal netjes. Hij wilde helaas niet poseren voor de foto, lag lekker te chillen met zijn handje voor zijn mond. Al met al: positief nieuws!

    Dus we zijn weer gerustgesteld en durven nu ook echt spulletjes in huis te halen. Meteen die middag maar gedaan, nu we nog vakantie hebben :)

    Blijft echt spannend voor je zeg! Fijn dat je niet meer gebloed hebt en dat je je zwanger voelt, hoop heel erg dat je dinsdag een kloppend hartje te zien krijgt! Wat voor stukje weefsel heb je verloren dan? Logisch dat je heel zenuwachtig gaat zijn, het is en blijft allemaal ontzettend spannend. Veel succes! Hoop op goed nieuws!
     

Deel Deze Pagina