Goedemiddag iedereen. Net gebeld geworden dat mijn enige eicel niet geschikt was voor pgd.. Behalve dat ik toch wel intens verdrietig ben,heb ik bespoten om voor gewone ivf te gaan. Maar NIET in Maastricht. Mijn vraag is : weet iemand waar je goed geholpen wordt?? Wil me vandaag nog aanmelden (lange wachttijden). Groetjes
Wat verdrietig, Ik had zo gehoopt dat het goed zou gaan...Het misschien toch verstandig om te kijken in het buitenland (Cuypers & Cuypers in Duitsland, Gent of Brussel). Er zijn een aantal groepen binnen deze site over behandelingen in het buitenland, ik zou daar zeker naar kijken. Heb begrepen dat er veel meer mogelijkheden zijn qua medicatie, combinaties en vooral doseringen. Als dit te ingewikkeld wordt door afstanden en je verzekering dan zou het een optie zijn om te kijken binnen Nederland op plekken waar ze wel bereid zijn om hogere doseringen te geven (Ik word behandeld in Tilburg en krijg voor de volgende poging 300 eenheden menopur, terwijl er in Nederland vaak max 225 wordt gegeven). Dikke knuffel!
Oh.. zo fijn dat jij de tijd neemt om te reageren! En zo informatief! Bedankt. Ik ga het zeker uitpluizen. Ik woon in Limburg dus Duitse of Belgische grens is niet zo spannend . Alles voor mijn wens . Ik houd je zeker op de hoogte wat ik gekozen heb!
Hoi meid, wat verdrietig. Maar ook fijn dat je door wilt gaan. Je zou ook een PGD topic kunnen openen om te vragen naar ervaringen en waar deze meiden onder behandeling staan en wat hun ervaringen zijn. Hoop dat je uitkomt bij een passende plek met de beste resultaten! (ander kunnen jullie misschien adviseren @Happyhope en @Annesophieroos, jullie kennen mij niet maar las mee met de bevallingslijst waar ik op hoopte te komen, helaas niet gelukt maar dat terzijde, jullie advies word op prijs gesteld en alvast bedankt + gefeliciteerd met jullie zwangerschappen )
Hoi Asil! Wat verdrietig dat de terugplaatsing niet tot een zwangerschap heeft geleid. Ik volg je berichten in het MMM topic en vind het echt heel vervelend voor je was fijn geweest als je bij ons kon aansluiten
Hoi Hopeful! Wat ontzettend verdrietig! Ik ken het gevoel... hier ook PGD gedaan. We hadden destijds 4 embryo’s en allemaal aangedaan. Wat waren we intens verdrietig toen... We hadden echt verwacht een terugplaatsing te kunnen krijgen. Je gaat al hopen en dromen en ziet een toekomst voor je van het embryo. En in een klap is dat weg. En dat na jaren wachten om überhaupt te mogen starten en maanden te wachten op de uitslag na het ICSI traject. Ik vergeet dat telefoontje nooit meer... Mocht je echt een goede stap willen zetten, zou ik zelf aanraden om niet te lang in Nederland te blijven maar bijvoorbeeld over te stappen naar België (hier doen ze trouwens ook PGD mocht je dat toch willen). Het valt me op dat er te lang aangemodderd wordt in Nederland en te weinig onderzoeken worden verricht om de kansen te vergroten. er is ook een heel fijn PGD topic bij de MMM clubs. Je bent altijd welkom om mee te schrijven. Het is er wel wat rustig, maar bij vragen is er altijd iemand bereid om te antwoorden, ook de dames die inmiddels zwanger zijn. Succes met alles! ❤️ edit: wij hebben ook gekeken voor PGD in Spanje (IVF SPAIN). Kost wel wat, zowel qua geld als tijd, maar daar zijn ze wel heel succesvol met hun behandelingen. Ook voor “gewoon” IVF.
@Asil @Happyhope Bedankt voor reactie en de tips ! Ik heb besloten morgen dus Cuypers& Cuypers te bellen. Vandaag me even lekker kut voelen en morgen weer aan de slag! Maar ik wil benadrukken dat ik het enorm waardeer dat jullie reageren!
Hoi Hopeful81, ik sluit me aan bij de reacties van Happyhope. Ben zelf iets meer dan een jaar geleden overgestapt van Nederland naar België (UZ Gent) en ben er nog steeds heel blij mee. Na jaren aanmodderen in Amsterdam met wachtlijsten, fouten en teleurstellingen was Gent echt een verademing. Meteen aan de beurt, kundige en begripvolle mensen. En twee terugplaatsingen, twee zwangerschappen (1 BBZ helaas). Zou het van harte aanbevelen. Hopelijk kom je de teleurstelling snel te boven en lukt het je weer moed te verzamelen. Als je trouwens nog vragen hebt mag je me ook altijd een DM sturen!
Ik heb de gonal f binnen gekregen met de firamidel( geen idee hoe is het schrijf haha) ik moet van de gonal 225 spuiten. Het maximale net als de vorige keren. Ik hoop de eerste week van Juni ongesteld te worden. Dan gaan we weer beginnen. Spannend allemaal ook voor jou zeg.. Fijn dat er inderdaad extta aandacht is!
Fijn dat jij een goede ervaring had met Gent maar wij dus helemaal niet. Vooronderzoek en intake waren heel uitgebreid. 80% van de behandelingen schrijven ze ICSI voor ook als gewoon IVF zou kunnen. Dus als je medische indicatie hebt voor ICSI dan is Gent prima, heb je dat niet .. laat je dan geen ICSI adviseren. Het geeft niet perse betere resultaten. Ook krijgt de man verplicht een antibioticakuur zonder dat daar medische indicatie voor is. Mijn man is daar ziek van geweest. Het woord nazorg hebben ze trouwens ook nooit van gehoord en je staat constant 20 minuten in de wacht voor de polikliniek. Via de mail reageren ze over het algemeen heel snel. Ook bij het aanmelden bij de balie weleens 45 min gewacht voor onze afspraak en vaak files richting Gent. Ze hebben wel een goed aangeschreven laboratorium en doen ontzettend veel onderzoek op het gebied van fertiliteit. Wij hebben aan 10 wetenschappelijke onderzoeken ons “weefsel” (eicellen, spermacellen, embryo’s) afgestaan. Dan is dat tenminste niet voor niks geweest..
Gewoon even een random vraagje. Het is een week geleden dar ik een punctie gedaan heb. Ben ik de enige die er zo lang last van heeft?? Mijn linker eileider voelt nog zo bont en blauw aan. Kan er s'nachts echt van wakker worden..
Ik heb geen idee. Mijn eerste punctie was in 2018, dus ik weet het niet meer. Dus sorry, kan je niet verder helpen
Ik heb eigenlijk geen last meer van de punctie(een week geleden) ik voelde eigenlijk 2 dagen erna al niets meer.
Vandaag helaas niet gebeld voor eeen terugplaatsing. Donderdag is het precies een week geleden dat ik mijn baarmoederslijmvlies meting heb gehad en zij zouden mij BINNEN een week bellen, dus hoop Morgen!
Het is hier inderdaad erg stil, wat spannend volgende week je terug plaatsing. Ik mag die dag testen, maar heb mn twijfels of het goed is gegaan. Al een paar dagen na de terug plaatsing heb ik zo nu en dan last van menstratie krampen teminste zo lijkt het, niet heel de dag door maar zo nu en dan..