Hallo vrouwen ✨ Begin oktober starten wij met ons IVF/ICSI traject na 2 jaar de natuurlijke manier geprobeerd te hebben (en nog niet te hebben opgegeven). Vanwege Endometriose in mijn lichaam dachten we dat het daarom niet lukte maar bij nader onderzoek bleek mijn man zijn zaadkwaliteit heel slecht te zijn. Bij het eerste onderzoek kregen een uitslag van azoöspermie wat best wel schrikken was. Uitgebreider onderzoek wees voor ons gelukkig uit dat er wel leven in zat. Dus na alle testen, gesprekken, intakes & formulieren invullen werden wij op de wachtlijst geplaatst en mogen we begin oktober starten. Ik heb er een goed gevoel over en volgens het zkh maken we een goede kans omdat we verder helemaal gezond zijn, nooit roken/drinken etc. Wel vind ik het soms een verdrietig idee dat het niet vanzelf lijkt te gaan. Iedere maand hebben wij toch nog hoop dat het wel op de natuurlijke manier lukt. Geestelijk gezien heb ik hierin echt nog wel wat geleerd over mezelf en hoe ik in het leven sta. Ik ben op zoek naar andere vrouwen die op een positieve manier willen kletsen over ervaringen en/of die op dit moment of tegelijkertijd gaan starten. Het spannendste vind ik de punctie voor nu vanwege een angst voor pijn maar ik weet dat het goed gaat komen. Benieuwd hoe anderen dit ervaren. Alle liefs ♥️
Hoi hoi, ik ben ook met 1e ronde ivf begonnen. Ik heb morgen mijn punctie en ben echt super zenuwachtig! Ik zal wel laten weten hoe het gegaan is. Ik heb hiervoor 6x iui rondes gehad waarvan er 4 echt door gegaan zijn, maar zonder succes. Je moet bij ivf wel wat meer injecties spuiten, maar ik vond het tot zover wel meevallen qua bijwerkingen. Veel succes!
Dankjewel! Ik ben inmiddels thuis. Ik heb na de punctie vanmorgen een tijdje in een kamer in het zh gelegen om uit te rusten. Ik vond het echt te doen. Er is een verpleegkundige die zich met jou bezighoudt, houd je hand vast, kletst met je, moedigt je aan etc. Bij mij hebben ze als pijnstilling morfine gegeven via een naaldje in mijn arm. Hierdoor werd ik duizelig en was er niet helemaal bij, maar was wel bij bewustzijn. Af en toe voelde ik wel een beetje pijn, maar dat benoemde ik dan ook en ze stelden mij dan ook gerust door uit te leggen wat ze aan het doen waren en dat het snel klaar was. Al met al vond ik de punctie een positieve ervaring. Ik begin nu wel laat in de middag wat pijn te krijgen in mijn onderbuik, maar daar gebruik ik gewoon paracetamol voor. Ik had dus vooraf bijna álle punctie verhalen gelezen op het internet en dat maakte mij zo nerveus hiervoor. Maar voor iedereen is het echt een andere ervaring, dus laat het je niet op een negatieve manier beïnvloeden.
Hoihoi, ik heb nu 8x IUI gehad, helaas zonder resultaat. Dus ga nu ook starten met IVF. Heb over 2 weken het laatste intakegesprek en kan daarna beginnen. Weet je al wanneer de punctie ongeveer gaat zijn? Ik zie er zelf niet tegenop. Heb al een onderzoek van de eileiders gehad wat schijnbaar voor veel vrouwen ook erg pijnlijk is, maar heb hier nauwelijks last van gehad. Ik kijk vooral erg uit naar het starten met de IVF. Had geen vertrouwen meer in de IUI, maar moest de laatsten nog doen om door te mogen voor IVF. Heb hier veel meer vertrouwen in en hoop dat hier wel een mooie zwangerschap uit voort mag komen. @Shj Veel sterkte vandaag en ik hoop op een mooie opbrengst!
Dankjewel @Shj voor het delen van jouw ervaring. Wat fijn dat het voor je mee viel en klinkt als goede steun vanuit het zkh! Dat geeft mij moed. Ik hoop ook enorm mee met een goede opbrengst, is er al wat bekend? De morfine is een ding waar ikzelf een soort weerstand bij voel. Ik denk er aan het zonder te doen en heb bij anderen gelezen dat dit kan en geïnformeerd in het zkh en die zeiden dat we het kunnen proberen zonder. Het trekt mij meer er zelf geestelijk bij te zijn zeg maar. Vond jij de morfine een bijdrage leveren? En @BAM2023 Wow, wat kan ik me dat goed voorstellen zeg dat je uitkijkt naar het IVF traject. Gelukkig mag je bijna van start. Ik duim mee voor een zwangerschap welk onderzoek had je? Eileiders “doorspoelen”? Ik start ongeveer 6/7/8 oktober met injecties en de punctie zal ergens in week 42 zijn. Uiteindelijk denk ik dat het me heel erg mee zal vallen, daar hoop ik op!
Wij zijn ook net gestart met ons ICSI traject. Na 2 IUI pogingen waarbij minder dan 1 miljoen zaadcellen over waren, veel testen en gesprekken nu begonnen met ICSI. Ik ben vorige week begonnen met spuiten, heb morgen de eerste echo om te kijken hoe het er voor staat. Ben heel benieuwd! Veel succes voor de rest ook hier! Hopelijk veel positieve verhalen!
Bedoel idd het hsg onderzoek. Voor jou ook spannend. Vaak als je er erg tegenop ziet, valt het juist wel mee. Hoop in ieder geval dat het je mee gaat vallen. Succes!
Ha, Ik sluit hier ook even bij aan. Afhankelijk van mijn cyclus begin ik ook 5/6 oktober. Wij zijn onder behandeling bij Cuypers en daar doen ze het met je eigen cyclus (dag 2 menstruatie starten) en niet eerst aan 'de pil'. Dus het is afwachten wanneer de menstruatie deze maand gaat starten. Bij ons ook combinatie factoren. Ik lage eicelreserve (AMH 0,46) en verhoogd FSH (17). Kwaliteit van mijn partner was de eerste 2 onderzoeken ICSI kwaliteit, maar de laatste was iets beter. Omdat mijn FSH verhoogd is blijft het alleen onzeker wat de opbrengst gaat zijn.., maar we gaan het gewoon eerst eens proberen met een hogere dosering. Net zoals jij ben ik ook van te voren altijd wat angstig voor 'pijn'. Maar in Duitsland doen ze de punctie volledig onder narcose, dus dat vond ik wel geruststellend om te horen. ☺️ Dat is alweer een zorg minder in een toch al spannend traject. Heel veel succes ook voor jou! Hopelijk mooie resultaten voor ons allemaal.
Hoi @Juulster23 Dankjewel voor je reactie en ik hoop zo hard mee voor jou/jullie dat alles goed zal verlopen en natuurlijk een prachtige zwangerschap! Ik begin ook rond dezelfde datum afhankelijk van mijn eerste cyclus dag, ergens rond 7 oktober. Ook zonder pil en de 2e dag. Wel moet ik een uitgangsecho nog vanwege (kleine) cyste die ze vandaag zagen tijdens echo maar verwachten verder geen problemen. Vandaag alle medicatie opgehaald, ben zo benieuwd! Ik had een super lieve verpleegkundige die me erg gerust stelde over het proces en waar ik me even kon uitspreken, dat was fijn. Alle liefs en kracht voor jullie!
En wat fijn trouwens een verbeterde zaad kwaliteit! Dat is altijd goed. Hebben jullie enig idee waar dat aan zou kunnen liggen? @Juulster23
Hoi, Ik zou ook graag willen aansluiten. Momenteel wacht ik af wanneer mijn menstruatie begint. We willen graag voor een tweede kindje gaan. We hebben 2 terugplaatsingen gehad uit de ronde waar onze dochter uit is geboren. Helaas vandaag een Omo witte test bij 16dpo van een 5 daags embryo. Officieel zou ik dinsdag pas mogen testen maar dat is 20dpo. Het lijkt me niet dat je na 16dpo nog een positieve test kunt krijgen. We gaan nu weer voor een nieuwe punctie. Ik zie er wel erg tegenop.
Ha, Dank je wel! Het is inderdaad een spannend proces. Hier ook afgelopen donderdag de medicatie ontvangen. Stond toch weer even opnieuw te kijken hoeveel het allemaal is. Over de zaadkwaliteit zeiden ze dat dit nogal eens kan fluctueren, omdat een man natuurlijk telkens nieuwe zaadcellen blijft produceren. Daardoor kan er na een aantal maanden toch een (kleine) verbetering zichtbaar zijn en is de uitslag nooit 100% hetzelfde. Een cyste heb ik ook gehad tijdens een van de echo's! Kwam bij mij waarschijnlijk door een persisterend follikel destijds. Tegen mij zeiden ze ook dat cystes wel vaker voorkomen en het was ook weer vanzelf verdwenen. Komt vast goed! Nog even op de wachtbank en we kunnen beginnen. Ergens ben ik ook blij als het eenmaal zover is, geeft toch het gevoel dat je weer 'iets' kunt doen. Heel veel succes en geluk ook voor jullie gewenst!
Ha, Wat rot voor jullie dat die eerste test negatief was. Dat wachten lijkt me mentaal een moeilijke en ingewikkelde periode. Hopelijk valt de punctie ditmaal alsnog mee! Kijk je er dit keer meer tegenop dan vorige keren? Heel veel sterkte en succes ook voor jullie gewenst!
Ik had vooral last van de hormonen. Enorme schommelingen en ontzettend veel trek de hele tijd. ik ben gisteren gaan menstrueren en vandaag een afspraak bij het ziekenhuis.
Hoi allemaal hier, hoe is het inmiddels? Ik hoop bij iedereen mooie vorderingen. Ik zit op cyclus dag 7 en ben sinds gisteren de 2e injectie aan het zetten. Morgen onze eerste stimulatie echo!! Kijk er erg naar uit. Liefs
Ik wil ook graag mee kletsen als dat mag Na 6 mislukte iui pogingen, en een hele tijd op de natuurlijke manier proberen, hebben we 19 november de intake voor IVF/icsi. Bij ons is er geen probleem gevonden dus een beetje de vraag waarom het niet lukt. Ik vind het spannend maar de hogere slagingskans bij IVF ipv bij iui geeft me wel hoop. Vermoeden is dat we in december of januari de eerste poging kunnen starten. We mogen in tussentijd nog wel iui blijven verder proberen, maar misschien is even pauze ook wel fijn dus daar ben ik nog niet over uit. Deze cyclus sowieso pauze en nog eens wat ongedwongen bedsport want geen flauw idee wanneer en of ik een eisprong heb Allemaal superveel succes met jullie traject ❤️
Hey, wat fijn dat er weer een nieuwe stip aan de horizon is! Ik kan me heel erg voorstellen dat het prettig is daar naar uit te kijken En dat gaat snel dan het starten! Wij hadden onze intake in Maart en zijn in Oktober nu deze cyclus gestart moet zeggen dat ik het ook wel fijn vond om wat tijd te hebben mij voor te bereiden. Ik heb veel rust genomen zo voor onze start IVF/ICSI en ik merk dat dat zijn vruchten afwerpt. Wij hadden vandaag onze eerste stimulatie echo op dag 8 en enorm goede resultaten met 13 groeiende follikels en daardoor mogen we a.s. zaterdag al voor de punctie! Ben enorm benieuwd. Alle liefde voor jouw proces ook!
Ha, Ik vroeg me ook al af hoe het met iedereen hier ging! wat een mooie opbrengst, 13 follikels, hopelijk ook een goed resultaat met de punctie! Ik zit inmiddels al op dag 11 van de stimulatie. Afgelopen maandag op dag 9 laatste echo gehad. Rechts 3 follikels a 16/17 mm, links 1 grote van 19 mm en nog 2 kleintjes van 10/ 11mm. Met mijn lage amh en verhoogd fsh vond ik dat een redelijk resultaat voor de 1e keer. De punctie staat nu voor a.s. vrijdag gepland in de hoop dat de kleintjes nog een laatste spurt maken. Vanavond dus de laatste spuiten en trigger en morgen dan een spuitvrije dag. Ik vind het toch wel spannend hoor wat er uit gaat komen.. Ik heb een aantal dagen toch best wat steken gehad in mijn rug en buik en opgeblazen gevoel. Dat is vanaf gisteren een stuk minder en rustiger. Dan ga ik me toch afvragen hoe het nu vergaat en wat de stand van zaken vrijdag is. (Ik moest namelijk maandag na de afspraak direct injectie orgalutran zetten voor de grote follikel..) Maar misschien ben ik dan te veel aan het overdenken We gaan het zien!
Prachtig resultaat dan al zo en ahhh ik hoop zo mee voor die laatste spurt! De fertiliteitsarts die ik vandaag sprak doet ook de punctie zaterdag dus al prettig haar gesproken te hebben. Zij heeft mij ook enorm gerustgesteld wat morfine betreft dus ga het toch met doen Ook wel even lekker weer zo’n prik vrije dag morgen? De arts vroeg mij of ik niet enorm last had van bijwerkingen gezien de follikels maar moet zeggen dan misselijkheid en/of hoofdpijn me bespaart zijn gebleven en ik me overal goed voel. Het enige wat ik ervaar is sinds 2 dagen een “vol” gevoel rondom mijn eierstokken. Nou voor jou nog even morgen doorkomen en dan op naar de punctie! Super veel kracht gewenst alvast!