@Juulster23 en ja ik begrijp het nadenken over alles wat er zich in je lijf afspeelt heel goed!! ik merk dat het geestelijke aspect echt wel het pittigste is, laat je niet gek maken & blijf vertrouwen houden!
Ik hoop het ook! Had in een andere Facebook groep ook gelezen over de kans op een rijpe eicel per afmeting, en het blijkt dat er bij 14 a 15 mm ook al een redelijke kans kan zijn. Dus ik duim voor een klein beetje groei en hoop dan op het beste. Ben benieuwd hoe de punctie jou gaat bevallen! Hopelijk valt het alleszins mee! Het wordt bij mij volledig onder narcose dus ik ben meer gespannen voor het resultaat dan de punctie an sich haha. Het mentale stuk valt mij inderdaad nog bijna een stukje zwaarder dan het fysieke. Fijn dat jou de bijwerkingen ook bespaart zijn gebleven, hopelijk blijft dat zo nog even!
Nou er kan veel gebeuren in een korte tijd wat betreft follikels want 24 uur na onze vorige echo, zijn er hier 3 follikels bijgekomen en de rest gegroeid. Dus ik zou zeker hoop houden! Ik moet wel zeggen dat iedere keer als ik een echo heb gehad tot nu toe dit hele proces, er andere dingen worden gezien en benoemd door de desbetreffende arts. Diegene die de echo deed vandaag telde volgens mij de kleine follikels ook mee, en die van gisteren niet. Maar goed bij ons dus 16 follikels geteld en vanwege een kans op overstimulatie geen ovitrelle maar andere medicatie om me voor te bereiden op de punctie. Hier komt dan het geestelijke stukje meespelen, gisteren gingen we dolgelukkig weg en had ik een hele prettige fertiliteitsarts die tevens (gelukkig) ook onze punctie gaat doen. Ik zag het helemaal zitten en had super veel vertrouwen in het verdere traject en de punctie. Na de echo van vanochtend merk ik bij mezelf een angst voor overstimulatie (terwijl niets er nog écht op wijst behalve 16 follikels, maar nergens vocht gevonden!) dus heb net nog even gebeld met de IVF verpleegkundige om mezelf gerust te stellen. Dus ja het geestelijke aspect herken ik zeker en de rollercoaster maakt het af en toe wat lastig. Eventjes geventileerd en dan weer hoop houden! Er is voor nu niets aan de hand en ze zijn gewoon preventief heel voorzichtig, wat natuurlijk alleen maar goed is. Ik krijg bijvoorbeeld ook antibiotica vanwege een cyste wat ook preventief is. Ik hoop dat alles goed verloopt verder!
Jee 16, dat zijn er nogal wat! Die onzekerheid herken ik helemaal (gaat dit wel goed). Maar inderdaad vertrouwen houden op de kennis en kunde van de artsen! Hopelijk gaat jou de punctie ook alleszins meevallen en volgt er een mooi resultaat. Ik heb zelf vanochtend de punctie gehad. Moet zeggen dat ik dit erg prettig vond bij cuypers cuypers en dat roesje is erg goed bevallen. Lekker slapen en het was al gebeurt. Gelukkig valt de narcose bij mij wel altijd vrij goed. (Ondanks dat ik wat meer dan de standaard dosis nodig had haha.) Merk vooral nu het 'gevoel alsof je ongesteld gaat worden', dus rug en buikpijn. Met paracetamol en voldoende rust wel goed te doen! Uiteindelijk hebben de kleintjes bij mij niet meer meegedaan. De grote follikel aan de linkerzijde was toch iets te dominant denk ik. Desalniettemin geen slechte opbrengst; uit de 4 grotere follikels, zijn ook daadwerkelijk 4 mooie grote eicellen gehaald! Dat vond dokter Cuypers geen slechte opbrengst met mijn amh, ze zien ook regelmatig genoeg vervolgens lege follikels. Nu hopen op het beste dat ze goed rijp zijn en de bevruchting goed loopt, daarover volgt morgenochtend een telefoontje. Blijft spannend dus!
Wauw! Geweldig! Nu hopen dat je morgen meer goed nieuws krijgt Ik geniet van een prik vrije dag vandaag alhoewel ik nu wel echt merk dat ik me enorm vermoeid voel. Dus vandaag lekker heel rustig aan. Heb vertrouwen in de punctie morgen. Is er bij jou al wat helder qua terugplaatsing of hoor je dat ook morgen? Want dat is natuurlijk het leuke deel
Ja die prikvrije dag is heel fijn haha. Ik vond de gonasi en deca qua bijwerkingen wel erger dan de eerdere injecties. De vermoeidheid herken ik, die had ik altijd al door de verwarde hormonen, maar nu helemaal. En nu na de punctie is het helemaal erg met de narcose. Lekker dagje Netflix adviseerde ze ook haha. We hebben wel een datum gekregen voor terugplaatsing maar qua bevruchting etc horen we alles morgen. En dan is het natuurlijk afwachten hoe de komende dagen lopen. In Duitsland doen ze terugplaatsen sowieso pas na 5 in plaats van 3 dagen. (Ze geven het embryo iets langer om te ontwikkelen, na 3 dagen zijn er nogal eens wat afvallers. Dat bespaart wat tijd en moeite met terugplaatsingen..)
Oeh zooo spannend nu hè?! Mijn punctie zit er ook op! Ik vond het spannend maar voelde ook een rust en vertrouwen, dat heeft geholpen. Toch voor volledige dosis morfine gegaan en de vaginale prikken achterwege gelaten. Die spraken me niet zo aan. Morfine ging super goed, geen last gehad. Merk nu wel wat last/pijn in mijn buik en dat liggen het fijnste is dus lekker rustig aan. Ze hebben 10 eitjes kunnen aanprikken (vanwege een cyste dus niet 16) en ze waren tevreden met de opbrengst. Terugplaatsing zal dinsdag of donderdag zijn, ook afhankelijk van hoe de embryo’s gaan. Jullie al iets gehoord qua bevruchting?
Fijn dat het met morfine zo goed is gegaan! Dat klinkt inderdaad als een hele mooie opbrengst. Het gevoel in de buik/ rug heb ik nu de dag van punctie ook nog wel wat last van. Liggen helpt inderdaad het beste. Lopen en bewegen gaat al beter, maar merk daarna wel dat ik weer even rustig aan moet doen. Vanochtend vroeg zijn we al gebeld door de kliniek. Alle 4 de eicellen die geoogst waren waren ook daadwerkelijk goed rijp! Al met al ben ik dus best tevreden met die opbrengst en hoe de medicatie is aangeslagen. Ze hebben ICSI gedaan en van die 4, zijn er 2 goed bevrucht en zitten in de timelapse. Duimen dus dat het de komende dagen goed blijft gaan, dan hebben we woensdag terugplaatsing.
Jeeej!! Super nieuws, op naar prachtige vorderende bevruchtingen De pijn valt mij zo de dag er na echt super mee! Enorm lekker geslapen wel en rust genomen en vandaag heerlijk netflixen inderdaad haha. Wij horen dinsdagochtend hoeveel embryo’s er zijn ontstaan. Bij 1 embryo doen ze dinsdag de terugplaatsing (na 3 dagen) en bij meerdere donderdag (5 dagen). Fingers crossed!
Dat zou natuurlijk het aller mooiste zijn, dat beide goed ontwikkelen en we woensdag een verse terugplaatsing hebben en dan nog een cryo achter de hand. we wachten het geduldig af. Fijn dat pijn zo goed meevalt! Hier valt het ook mee alleen ontzettend opgezette buik gisteren en tegen de avond merkte ik dat iets meer rust en minder bewegen wel verstandiger is haha. Spannend! Hopelijk veel goed nieuws dinsdagochtend!
Super goed nieuws gehad! Wij hebben onze terugplaatsing donderdag, wat betekent dat er meerdere aan het ontwikkelen zijn en we op dag 5 één van de embryo’s vers teruggeplaatst krijgen. Heel blij! Heel veel plezier morgen tijdens dit speciale moment
Oh wat ontzettend fijn voor jullie, heel fijn nieuws!! Wij moeten nog even afwachten of er morgen al een terugplaatsing gaat plaatsvinden... De embryo(s) gaan goed. Maar ik heb zelf wat last van bijwerkingen met de duphaston. Nog heel licht bruin verlies bij de afscheiding, en redelijke rugpijn. Heb Cuypers gebeld met de vraag of we hier iets mee moeten.. Moet de medicatie nu vanavond en morgenochtend ophogen. Ze kijken voor de terugplaatsing eerst met de echo hoe mijn baarmoederslijmvlies er uit ziet. Als het niet goed genoeg is wordt het embryo alsnog ingevroren. Duimen dus dat alles alsnog in orde blijkt te zijn; een verse terugplaatsing zou natuurlijk wel de absolute voorkeur hebben.
Ohhh!! Dat is soms lastig hè met dit traject, dat alles anders loopt dan je “plant”, voor zover je dit kan plannen. Goed dat je naar je lichaam luistert in ieder geval maar wel vervelend dat het nog even afwachten is nu. Ik ben benieuwd naar hoe alles er bij mij uit zal zien. Succes morgen!
Inderdaad het is elke keer weer even schakelen! Uiteindelijk bleek het bij mij toch goed genoeg te zijn, kwam waarschijnlijk nog van de punctie. Er is vanochtend een embryo teruggeplaatst. Het was geen top embryo, maar voldoende cellen om in mijn lijf verder te ontwikkelen. Het andere embryo is helaas uiteindelijk gestopt met delen, dus we hebben niks meer achter de hand. Alle hoop dus op deze terugplaatsing.
Ik wilde net reageren op jouw berichtje en de status hier updaten Gefeliciteerd met jullie terugplaatsing! Wauw! Een mooie winst zo gezien omstandigheden, geniet er van! Ik hoop dat deze lekker blijft zitten waar ‘ie zit!!! Vanochtend hebben wij onze terugplaatsing gehad met een prachtig embryo van goede kwaliteit. Was bijzonder om mee te maken zeg. Verder konden ze van de 10 eitjes er 7 bevruchten waarvan 1 vandaag is teruggeplaatst op dag 5, 2 de vriezer in zijn gegaan en de andere 4 liggen nog te ontwikkelen om waarschijnlijk morgen de vriezer in te gaan, super nieuws dus! Nu heerlijk rustig aan doen verder en morgen naar mijn acupunctuur vrouw om de innesteling te bevorderen. Verder mezelf warm houden etc! Hoe gaat het bij jou inmiddels?? Geestelijk & lichamelijk?
Oh wauw dat zijn hele mooie aantallen! Ook fijn dat er nog zoveel potentie in de vriezer bij jullie ligt. Maar bovenal natuurlijk hopen dat deze mooi blijft zitten, dat zou natuurlijk het aller mooiste zijn! Hier lichamelijk goed te doen, ik probeer niet te veel na te denken over alles wat ik voel, dat maakt het alleen maar ingewikkelder haha. Ik probeer er maar zo nuchter en positief mogelijk in te staan. Het had mij misschien wel iets meer rust gegeven als deze poging niet alleen op dit embryo terecht was gekomen. Maar ook deze heeft natuurlijk gewoon goede kansen, dus daar focus ik me nu maar eerst op.
Snap ik helemaal hoor! Je bent toch ergens bezig met de allerbeste kansen om zoveel mogelijk rust te voelen. Maar hey, het kan zomaar raak zijn daar hopen we op! Hier ook hoor, ik vond het toch even spannend toen we de terugplaatsing ingingen omdat er voor mijn gevoel zoveel factoren meespeelden. Uiteindelijk gewoon alles goed bereikbaar, de baarmoeder, maar mijn hoofd ging even aan de haal wat een leerzaam proces hè?
Precies laten we hopen op direct goede terugplaatsingen. Helemaal herkenbaar, vooral omdat het telkens een verrassing is wat je echt te wachten staat de 1e keer. Je kan nog zoveel ervaringen lezen, maar het is elke keer ook zelf ervaren hoe het gaat.
Jaaa!! Fingers crossed. Alles rustig hier! Op naar de test datum maar eerst lekker de tijd om in te nestelen Hoe ervaar jij deze dagen?