Lijstje Maria94 - 30 jaar - 1e kindje - ICSI/PGT 3 Wildflower - 30 jaar - 1e kindje - ICSI 3 Berenmama - 37 jaar - 3e kindje - ICSI/PGT 1 Bonusmama3.0 - 33jaar - 2e kindje - ICSI- TESE 3.2 Eva321 - 34 jaar - 1e kindje - IVF 1.6 Afspraken 27 januari - Berenmama - Uitslag bevruchte eicellen Eind januari - Wildflower - start stimulatie 3 februari- EnolaT- uitslag PGT Medio maart - Berenmama - uitslag PGT Testdatum 27 januari - Bonusmama3.0 28 januari - Eva321 Zwanger Newbie123 - 1/09/2025
Bedankt <3! Fijn om te weten, ik ben ook een enorme denker dus ik hoop dat ik ook gewoon lekker door kan werken. En vervelend om te horen van je miskraam. Ik snap het helemaal. Ik kijk er enorm naar uit om weer zwanger te zijn, maar stiekem vind ik het ook echt heel eng omdat je weet wat er mis kan gaan. Maar we moeten maar vertrouwen hebben in ons lichaam Dit forum is inderdaad fijn, het voelt veel minder eenzaam. Ik zag dat je je terug plaatsing hebt gehad, heel veel succes met de wachtweken, ik hoop dat je lekker veel afleiding kan zoeken.
Welkom Wat verdrietig dat je ook een miskraam hebt moeten meemaken. Ik heb tijdens het stimuleren gewoon doorgewerkt (28u). Wel wat creatiever omgegaan met mijn werkdagen/tijden. Hebben ook wel een flinke reistijd. En soms als het ziekenhuisbezoek even tegen viel ook gekozen om die dag niet te gaan werken. Mijn leidinggevende is op de hoogte en houdt de regie bij mij zonder moeilijk gedoe.
Ik moet zeggen dat het wel anders is als je de zegen van een kindje al hebt. Heb veel minder de tijd gehad om er bij stil te staan. En het is inderdaad vertrouwen hebben in ons lichaam. Ik heb dit keer helemaal van te voren niet gelet op wat ik at of dronk ineens was het dan de dag van de terugplaatsing... Vind het "zwanger" zijn ook wel weer spannend. Eerst die wachtweken maar even door geraken en dan weer verder kijken. 1 dag per keer. Aan wat en als kan je nu toch nog niets doen. Ook al heb je graag zelf de touwtjes in handen.
Wat een mooi resultaat zeg!! Ik hoop dat er veel over zullen blijven! En oeh klinkt als een heftige week! Hopelijk voel je je alweer wat beter en valt het allemaal mee.
Welkom!! Spannende tijd zo te horen! Heftig verhaal ook van de tweeling die jullie verloren zijn. Hoop dat deze volgende stap jullie meer geluk gaat brengen. Ik heb de vorige twee pogingen gewoon door gewerkt. Ik had nauwelijks last van de hormonen, maar dat is altijd lastig te voorspellen. Heb zelfs beide keren de dag na de punctie gewoon gewerkt. Ik ben er wel heel open over geweest op mijn werk en was nooit een probleem als ik me ziek zou melden. Deze poging gaat wel anders zijn omdat de reisafstand groter is en het er nog meer om gaat spannen. Ga nu dus bewust die periode minder werken. Denk dat het heel persoonlijk is. Ik zou vooral jezelf niet te veel druk op leggen door jezelf pushen te blijven werken als je merkt dat het eigenlijk niet gaat. Aan de andere kant is het wel fijne afleiding.
Bleef helaas negatief, maar is oké! Heb er nog 14 in de vriezer liggen en dit was pas de eerste poging positief blijven helpt vast haha. Nu heeeel even genieten van een paar dagen geen medicatie (en ongesteld worden en je dus nog steeds verrot voelen )
Welkom Emma! Ik werk zelf 28 u (is voor in de gehandicaptenzorg ongeveer full time ) en ben dit ook blijven doen. Heb inderdaad mijn collega’s en werkgever op de hoogte gebracht dat mocht er een keer echt een rotdag zijn, je wat kunt regelen. Alleen het gevoel dat dat al kan is heel fijn de afleiding hielp mij ook, als ik thuis zit voel ik me over het algemeen alleen maar ellendiger. Ik heb bij alle medicijnen tot nu toe echt volle bak bijwerkingen gekregen, maar ook dit is per persoon echt mega verschillend. Succes!! En bij vragen voel je vrij inderdaad.
@Ellen23 @Wildflower @EnolaT Bedankt voor jullie lieve reacties! Ik heb het mijn manager vorige week verteld, maar ga het inderdaad ook maar tegen collega's vertellen zodat ze weten waarom ik wat minder op kantoor ben met alle afspraken in het ziekenhuis en ook eventueel wat minder fit ben. Maar ik denk dat de afleiding ook wel fijn is inderdaad. En vervelend Ellen, wees maar extra lief voor jezelf deze dagen. @Bonusmamadriepuntnul Dat kan ik mij voorstellen met de drukte van thuis. Ik leer zelf ook wel echt minder een control freak te zijn door dit hele process en vooral minder na te denken. Ik ga volgende week ook met yoga en mediteren beginnen, dat schijnt ook wel fijn te zijn hier voor. Ik voel mij best eenzaam in dit alles soms dus ik vind het heel fijn om te kunnen praten op dit forum, bedankt allemaal .
De punctie afgelopen woensdag ging heel goed, het viel me mee! Alleen weet ik nog niet wat ik van de opbrengst moet vinden. Er zijn 10 eicellen gevonden... en ik word pas volgende week maandag gebeld met de uitslag: hoeveel zijn er bevrucht, hoeveel doorgegroeid tot dag 5 (dat was gisteren), hoeveel zijn er gebiopteerd en goed ingevroren... Ik hoop dat we iets overhouden, want door PGT valt er ook nog wat af... De laatste dagen heb ik ontzettend gevoelige, pijnlijke borsten en nu denk ik dat ik vandaag of morgen nog ongesteld ga worden. Dat is dan ook best snel na de punctie, of niet? Ik kijk nu elke keer in mijn online-portaal van het UMCU, in de hoop dat ik al uitslagen kan vinden, maar tot nu toe nog niets. Verschrikkelijk die nieuwsgierigheid en niet kunnen wachten
Fijn dat de punctie goed is gegaan! Ik snap dat je wat zorgen hebt over het aantal. Maar 10 is volgensmij wel een aantal waar het ziekenhuis naar streeft. Teveel komt meestal niet ten goede van de kwaliteit. Aan de andere kant snap ik je zo goed! Door de PGT valt er nog meer af vaak. En dan maakt 50% van 4 of 50% van 8 natuurlijk een wereld van verschil. Is het standaard in het UMCU dat je zo laat hoort hoeveel er zijn gebiopteerd en ingevroren? Zetten ze de uitslag ook (zichtbaar) in het dossier? Bij mij doen ze dat niet. (Wat mij er niet van weerhoudt om toch elke dag te kijken om te zien of de uitslag al binnen is). Ik werd 9 dagen na de punctie ongesteld. Verpleegkundige gaf aan dat je gemiddeld na 10 dagen je menstruatie kon verwachten. Een week is misschien wat vroeg maar ik denk niet heel gek. Je lichaam heeft een hoop hormonen te verwerken gekregen natuurlijk.
Ik ben gisteren al gebeld door het ziekenhuis. Er is 1 embryo vrijgegeven! Zo blij dat we iets hebben om terug te plaatsen. En de timing is ook perfect, ik ben toevallig woensdag ongesteld geworden. Nu mag ik aan de letrozol om een ovulatie op te wekken. En dan heb ik in februari al de terugplaatsing.
Ik ben vrijdagochtend ongesteld geworden.. ik dacht echt dat het raak was, zo verdrietig allemaal. Nu moet die hele ellende weer opnieuw. Hoop voor jouw beter nieuws!!
Even afwezig geweest hier, voel me nog niet erg fit maar het gaat wel steeds beter gelukkig. Ik heb alles een beetje teruggelezen. Wat is er veel gebeurd! @Newbie123 wat fijn dat het goed gaat met de baby, bijna 9 weken al, wat gaat dat snel! Wel heel erg balen dat je je zo slecht voelt. @Eva321 echt enorm rot dat ook deze terugplaatsing niet gelukt is! En extra verdrietig dat dit ook de laatste embryo van deze punctie was. @EnolaT wow wat gaat dat snel allemaal na dat lange wachten! Voor je het weet heb je de terugplaatsing. En wat een super goed nieuws dat er gewoon een embryo is!! Nu hebben jullie in ieder geval een kans deze ronde. @Berenmama fijn dat de punctie goed is gegaan. Ik snap dat 10 een spannend aantal is, hopelijk gaat het bij jou ook kwaliteit boven kwantiteit zijn! Ik ga duimen dat je morgen een mooi aantal embryo's te horen gaat krijgen! @Ellen23 wat balen dat deze terugplaatsing niet gelukt is. Wel heel fijn dat er nog veel embryo's over zijn, ik kan me voorstellen dat de druk per poging dan iets minder groot is. Maar het zou toch wel heel mooi zijn als het de volgende keer raak is! @Bonusmamadriepuntnul ik ga voor je duimen morgen!! Of heb je stiekem al eerder getest?