Start IVF/ICSI december 2024 & jan/feb 2025 ♡

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Maria94, 26 nov 2024.

1. Wildflower

Wildflower Actief lid

19 okt 2024
    246
    104
    43
    Vrouw
    Ja heel erg herkenbaar.. Ik ben normaal gesproken ook iemand die nauwelijks iets voelt en nu overal op gespitst. Dat gaat denk ik ook samen met de wens. Als die zo groot is, wil je er alles aan doen om het te laten slagen.. maar het stomme is dat je op heel veel dingen heel weinig invloed hebt. Voor mij was dit ook voor het eerst echt iets waarbij ik geen invloed heb op de uitkomst door er hard voor te werken.

Maria94 vindt dit leuk.
  2. Wildflower

Wildflower Actief lid

19 okt 2024
    246
    104
    43
    Vrouw
    Heb meting 2 inmiddels gehad! 6 nu groter dan 17mm en nog 6 kleinere, waarvan 2-3 rond de 10mm. Weer opnieuw bloedgeprikt en van daaruit gaat bepaald worden of ik nog 1-2 dagen door ga stimuleren of dat de trigger al gezet moet gaan worden.

Berenmama vindt dit leuk.
  3. Wildflower

Wildflower Actief lid

19 okt 2024
    246
    104
    43
    Vrouw
    @Emma1994 Hoe is het bij jou gisteren gegaan?
    @EnolaT heel veel succes vandaag!!

4. Wildflower

Wildflower Actief lid

19 okt 2024
    246
    104
    43
    Vrouw
    Nou inmiddels gebeld, op basis van bloeduitslagen toch aankomende woensdagochtend de punctie. Had stiekem gehoopt nog 1 dag door te kunnen stimuleren zodat er nog een paar bij waren gekomen. Kan natuurlijk alsnog veel gebeuren met de trigger in de komende dagen.

5. Emma1994

Emma1994 Lid

17 jan 2025
    28
    21
    3
    Vrouw
    Succes met de puncties! Veel eitjes zo te horen, ik ben benieuwd.
    Viel bij mij alles mee, wel wat pijnlijk maar het was goed te doen. En.. alle 7 eitjes bevrucht! Dus dat is in ieder geval goed nieuws, nu voorzichtige hoop dat we een terug plaatsing hebben vrijdag.
    En ik herken de angst enorm ondanks dat ik net begonnen ben. Mij hielp het om met een coach hierover te sparren.

Berenmama vindt dit leuk.
  6. Wildflower

Wildflower Actief lid

19 okt 2024
    246
    104
    43
    Vrouw
    Wat een goed nieuws! Zoveel bevrucht! Daar durf ik echt niet van te dromen. Ik duim voor je dat ze allemaal in de race blijven. Hoor je tussentijds nog iets?
    Fijn dat het bij jou zo meeviel met de punctie.

7. EnolaT

EnolaT Actief lid

5 okt 2024
    120
    64
    28
    Spannend dat de punctie voor woensdag staat. Hopelijk groeien er inderdaad nog een paar meer mee.

Wildflower vindt dit leuk.
  8. EnolaT

EnolaT Actief lid

5 okt 2024
    120
    64
    28
    Fijn dat de punctie meeviel!
    En wat een goede score zeg, 7 bevrucht.
    Ik ga voor je duimen dat je vrijdag een terugplaatsing hebt. En dat de rest ook nog meedoet.

9. EnolaT

EnolaT Actief lid

5 okt 2024
    120
    64
    28
    Hier is de terugplaatsing goed gegaan. Nu dus eindelijk weer eens op het wachtbankje. En hopelijk over een tijdje een positieve test.

Maria94 en Berenmama vinden dit leuk.
  10. EnolaT

EnolaT Actief lid

5 okt 2024
    120
    64
    28
    Lijstje
    Maria94 - 30 jaar - 1e kindje - ICSI/PGT 3
    Wildflower - 30 jaar - 1e kindje - TESE-ICSI 3
    Berenmama - 37 jaar - 3e kindje - ICSI/PGT 1
    Bonusmama3.0 - 33jaar - 2e kindje - ICSI- TESE 3.2
    Eva321 - 34 jaar - 1e kindje - IVF 1.6
    EnolaT- 33 jaar- 2e kindje- ICSI/PGT 1
    Emma1994 - 30 jaar - 1e kindje - IVF/ICSI 1

Afspraken
    30 januari - Emma1994 - start stimulatie
    1 februari - Wildflower - start stimulatie
    7 februari - Wildflower - eerste follikelmeting
    10 februari - Wildflower - tweede follikelmeting
    Medio maart - Berenmama - uitslag PGT
    Medio maart - Maria94 - uitslag PGT

Testdatum
    4 februari 2e test - Bonusmama3.0
    22 februari- EnolaT

Zwanger
    Newbie123 - 1/09/2025[/QUOTE]

11. Emma1994

Emma1994 Lid

17 jan 2025
    28
    21
    3
    Vrouw
    @EnolaT Bedankt :).
    Succes met wachten! Ik hoor nu niks meer tot vrijdag, dan horen we hoe het gegaan is met groeien. Dus 3 nachjes slapen nog :p. Zal voor jou nog wel langere wacht zijn, zie dat je over 11 dagen mag testen. Mocht je nog tips hebben voor mijn wacht periode volgende week hoor ik het graag.

@Wildflower, heel veel succes morgen. En de dag erna met horen hoe veel er bevrucht zijn, ik ga voor je duimen.

12. Wildflower

Wildflower Actief lid

19 okt 2024
    246
    104
    43
    Vrouw
    Wat fijn!! Hopelijk gaat het gewoon deze ene zijn! Succes met wachten!

EnolaT vindt dit leuk.
  13. EnolaT

EnolaT Actief lid

5 okt 2024
    120
    64
    28
    Succes vandaag @Wildflower
    Hopelijk valt alles mee en heb je een mooi resultaat.

14. EnolaT

EnolaT Actief lid

5 okt 2024
    120
    64
    28
    Hopelijk goed nieuws voor jou vrijdag. Wanneer krijg jij dan de terugplaatsing, ook vrijdag?

Ik heb helaas geen tips voor het wachten, ben er zelf helemaal niet goed in.
    Vond het wachten op de uitslag van de PGT ook slecht te doen. Geef mij dan maar gewoon elke dag die prik en zelfs de punctie.

Ga ook niet wachten tot de 22ste hoor. Volgende week (dinsdag of woensdag) moet ik ongesteld worden. Ga denk ik voor die tijd al wel testen. Mocht het dan niet gelukt zijn dan overvalt de menstruatie mij niet zo.

Deze week ook een rustige week op het werk. En dat is aan de ene kant heel fijn. Maar aan de andere kant geeft dat ook weer ruimte om te piekeren en doemdenken.
    Denk dat mijn tip dan gaat zijn zorg voor genoeg afleiding. Op je werk en vrije tijd zodat er niet zo veel ruimte is om te piekeren.

15. Wildflower

Wildflower Actief lid

19 okt 2024
    246
    104
    43
    Vrouw
    Punctie achter de rug, viel heel erg mee, was minst vervelend tot nu toe. Er zijn opnieuw 6 eicellen gevonden. Lichte teleurstelling overheerst, hadden wel meer gehoopt. Maar de belangrijkste reden dat we naar België zijn overgestapt is het aantal bevruchtingen verbeteren. Dus morgen hele spannende dag aangezien we dan het aantal bevruchtingen horen en hopelijk maandag een terugplaatsing.

Maria94, EnolaT en Berenmama vinden dit leuk.
  16. EnolaT

EnolaT Actief lid

5 okt 2024
    120
    64
    28
    Fijn dat de punctie meeviel!
    Niet gek hoor dat jullie toch wat teleurgesteld zijn in het aantal. De hoop was ook op meer. Maar hopelijk krijgen jullie morgen wel te horen dat ze alle 6 meedoen. En dat je vanaf maandag ook op het wachtbankje zit.

17. Wildflower

Wildflower Actief lid

19 okt 2024
    246
    104
    43
    Vrouw
    Dankje! Op dat wachtbankje komen is inderdaad het belangrijkste doel!

Maria94 vindt dit leuk.
  18. Maria94

Maria94 Bekend lid

30 sep 2023
    596
    293
    63
    Vrouw
    @Wildflower wat fijn dat de punctie erop zit, je kunt nu niks doen behalve afwachten. Hè getsie, ik kan me de teleurstelling goed voorstellen. Uiteindelijk gaat het om de kwaliteit en hoeveel er overblijft maar wat spannend dit! Ik stuur al mijn positieve energie naar België en duim heel hard dat het nu eindelijk een keer meezit!❤️

@EnolaT fijn dat de terugplaatsing goed is gegaan, ik vind vooral het ontdooien zo spannend! Helemaal met jou eens, liever 'actief' bezig zijn met het traject dan dat eindeloze wachten. Inderdaad lastig om niet te piekeren als het wat rustiger is. Toevallig kwam ik vandaag deze quote tegen: "Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren". Alleen zo makkelijk is dat niet altijd om zo maar even de "goede kant op" te fantaseren en soms is het ook een stukje zelfbescherming. Laat de komende dagen maar lekker voorbij vliegen!

@Emma1994 wat een mooi aantal bevruchtigen! Nu nog maar 2 nachtjes slapen.:D En daarna begint het nog wat langere wachten. Mij hielp het heel erg om op een postieve manier met met de embryo's bezig te zijn. Tijdens het wachten op het aantal embryo's heb ik iedere avond in mijn hoofd de embryo's aangemoedigd om door te groeien (ook al liggen ze 50km verderop in het ziekenhuis haha). Na de terugplaatsing vorige jaar heb ik ook een soort in mijn hoofd lieve dingen gezegd tegen de embryo. Verder gaat het goed met mij hoor haha. Maar zonder grappen, het klinkt heel zweverig maar voor mij hielp dit wel. Je bent er in je hoofd toch wel mee bezich dus waarom niet op een positieve en liefdevolle manier. En vooral: doe waar jij je goed bij voelt en waar je op dat moment behoefte aan hebt.

Wachten is hier wel het thema van de week.:p

19. Maria94

Maria94 Bekend lid

30 sep 2023
    596
    293
    63
    Vrouw
    Heel fijn om te horen dat ik niet de enige ben. Inderdaad een logische verklaring dat je overal op let omdat je het zo graag wilt. Sinds vrijdag/zaterdag (toen was mijn ovulatie) wel veel last gehad van mijn buik en mijn eierstokken, voel het nog. Tijdens mijn Google zoektocht las ik dat meer vrouwen dit hebben de eerste ovulatie na de punctie dus die bevestiging stelt wel gerust. Dus we kijken het nog maar een cyclus aan. Maar iedere keer is het weer wat anders wat ik voel.:roflmao:

20. Wildflower

Wildflower Actief lid

19 okt 2024
    246
    104
    43
    Vrouw
    @Maria94 Dankje stuur die positiviteit maar door!!

Wachten is het thema van het hele fertiliteitstraject met af en toe momenten dat er iets gebeurt :p:o:.

Ik heb sowieso sinds mijn ICSI pogingen dat ik mijn eierstokken/ovulatie en menstruatie meer voel. Weet niet of het komt doordat ik het beter weet te herkennen of dat het gevoeliger is geworden door de hormonen/puncties.

Maria94 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina